|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
michał89
User
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków
|
Wysłany:
Śro 0:53, 19 Mar 2014 |
|
To dziwne, w tym czasie samochody wystawiane do wyścigów były raczej zawsze malowane w barwy narodowe. Znalazłem takie coś:
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie wiem na ile to wiarygodne źródło. Zielony nie jest, ale faktycznie odcień znacznie różni się od tego na modelach IXO. Tak czy inaczej ciekawostka. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michał89 dnia Śro 0:53, 19 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Towi
User
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1987 Przeczytał: 55 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 12:01, 26 Mar 2014 |
|
To jest słabe zdjęcie, tak na prawdę ten eksponat na zdjęciu jest niebieski i ja też bylem przekonany że powinien być niebieski, ale po głębszej analizie - Lorraine z #6 w 1926 roku był zielony ! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
michał89
User
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków
|
Wysłany:
Śro 22:04, 26 Mar 2014 |
|
Sorry, że tak drążę temat, ale mógłbyś wrzucić jakieś źródło? Chyba, że nie jest internetowe |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
FF
User
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 574 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecinek
|
Wysłany:
Czw 22:48, 27 Mar 2014 |
|
Kwestia koloru omawianego auta jest rzeczywiście interesującą zagadką Na zdjęciach znalezionych w sieci samochód zawsze był malowany na niebiesko. Nie wiemy oczywiście czy widoczny na nich pojazd to oryginalna wyścigówka z Le Mans czy tylko replika ale nawet jeśli mamy do czynienia z drugim przypadkiem to przecież podejmujący się restauracji samochodu (do czego potrzeba przecież niemałych środków) chcą mieć auto zgodne z oryginałem. Z kolei fotografie z wyścigu bądź wykonane tuż po nim są czarno-białe i niewiele nam mówią o kolorze auta. Dlatego ja również jestem bardzo ciekawy źródeł Towiego, także jest nas dwóch Chciałbym tylko zaznaczyć, że moja wypowiedź jest zbiorem moich przemyśleń i w żadnym razie nie ma charakteru wątpiącej ani podważającej tego co napisał Towi |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HUMBER IMPERIAL
User
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 588 Przeczytał: 41 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 23:02, 27 Mar 2014 |
|
oczywiscie restaurowane wozy mogly byc malowane na niebieski - ktory jest zgodny z francuskim standardem. To ze francuskie wozy byly malowane na niebiesko moze wykluczyc poszukiwania koloru przez restaurujacych i przyczynic sie do prawdopodobnego blednego myslenia ze pojazd byl wlasnie koloru niebieskiego. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
FF
User
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 574 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecinek
|
Wysłany:
Pią 20:26, 28 Mar 2014 |
|
Moim zdaniem osoba wydająca niemałe pieniądze na odbudowę raczej nie pozwoli sobie na pobieżne podejście do tematu. Tym bardziej, że sprawa nie dotyczy kilka detali tylko kwestii o podstawowym znaczeniu. Jest to jednak moje zdanie nie podparte żadnymi dowodami i równie dobrze właściwe może być to co Ty napisałeś. Wszystko wyjaśni źródło Towiego |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez FF dnia Pią 20:34, 28 Mar 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
Towi
User
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1987 Przeczytał: 55 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 12:52, 07 Lut 2015 |
|
Kolor Lorraine-Dietrich B3-6 w roku 1926 jest dość kontrowersyjny - wielu twierdzi, że prawdziwy francuz nigdy by nie wsiadł do zielonego auta (English racing green), ale w tym wypadku było inaczej!
Przed wyścigiem auto zostało uszkodzone i musiano wymienić cześć karoserii.
Ekipa zmuszona była do pomalowania auta, pod ręką był tylko lakier zielony (prawdo podobnie pożyczony od ekipy Bentleya).
Wyścigi w roku 1927 zapowiadały się dość skromnie.
Wiele firm tj.: STEYR, DFP, OM, BIGNAN itd. wycofało się przed rajdem z paru powodów:
1. Coraz mniejszy popyt na drogie auta.
2. Początek kryzysu.
3. Wysokie opłaty załóg biorących udział w wyścigu.
Tydzień przed startem, podczas jazdy testowej ginie w wypadku Marcel Michelot, prowadzący samochód GM. Po tym tragicznym wypadku firma GM wycofała z rajdu, wszystkie trzy załogi.
Na starcie stanęły 22-e ekipy, z tego do celu dojechało zaledwie osiem załóg - później jedna załoga została zdyskwalifikowana za nie przejechanie wymagającego dystansu.
Bentley Speed Model # 3 John Benjafild / Sammy Davis
[link widoczny dla zalogowanych]
Zwycięzcami zostali John Benjafield (GB) i Sammy Davis (GB) - mieli dożo szczęścia, na zakręcie w Maison-Blanche brali udział w karambolu pięciu pojazdów.
Udało im się wyswobodzić i jako jedyni z tego wypadku, dojechali z dość mocno uszkodzonym autem do boksu.
Tam auto szybko naprawili i wrócili na trasę wygrywając wyścig Le Mans w 1927 roku.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Towi dnia Sob 13:00, 07 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|