Autor |
Wiadomość |
z!x
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 748 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Wto 20:25, 12 Sty 2016 |
 |
Myślę, że gdyby ją pomalować na czarno i wyprostować, to by uszło.
Znacznie gorzej wyglądają według mnie boczne okna i tylne koło. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
Władek
User
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 893 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie - Zdrój
|
Wysłany:
Śro 10:41, 13 Sty 2016 |
 |
Kolejne modele zaprezentowane i zaś załączyła mi się zazdrość tym razem na Honkera Jest świetny choć ten hak wypadałoby pomalować
Pozdrawiam !
Piotr |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3485 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Pon 18:50, 18 Sty 2016 |
 |
IKARUS 280
Węgierski autobus przegubowy, podstawa transportu w Polsce W Warszawskiej milicji służy do przewozu dużej ilości funkcjonariuszy. Ten został wprowadzony do MO w 1988 roku i doczekał się służby w Policji, gdzie ja zakończył ok 2000 roku.
Sam model napsuł mi sporo krwi ( złożenie przegubu to koszmar...) i do końca nie jestem z niego zadowolony, ale na razie zostanie jaki jest, póki nie poprawię się w przeróbkach O ile malowanie całości mi wychodzi, o tyle nad detalami ciągle muszę popracować. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
autaPRL-u
User
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 736 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź
|
Wysłany:
Pon 18:54, 18 Sty 2016 |
 |
Jeden z najciekawszych modeli w Twojej kolekcji
Więcej zdjęć poproszę , bo jest świetny  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3485 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Pon 19:05, 18 Sty 2016 |
 |
Kuleje malowanie detali, więc zdjęcia muszą poczekać, bo wstyd pokazywać Ta strona jest w miarę możliwości poprawiona, druga jeszcze nie... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
autaPRL-u
User
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 736 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź
|
Wysłany:
Pon 19:15, 18 Sty 2016 |
 |
Ja tu niedociągnięć nie widzę , za to dostrzegam fajny klimacik tego milicyjno-policyjnego autobusu  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
psotec
User
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 625 Przeczytał: 102 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew
|
Wysłany:
Pon 19:32, 18 Sty 2016 |
 |
Mam taki sentyment do Ikarusów, że jak tego zobaczyłem zacząłem go pożądać
Świetny pomysł, świetny Ikarus  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3747 Przeczytał: 39 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Wto 11:30, 19 Sty 2016 |
 |
Qlig, doceniam "zabawę" przy tym modelu
Mój czeka już ponad dwa lata ale jakoś nie mam serca wziąć się za niego.
Tak samo jak Jelcz, rozebrany, pomalowany i czeka  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Brociu
User
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 486 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 13:05, 19 Sty 2016 |
 |
Widziane wcześniej na facebooku, podziwiam za zabranie się za taki model, mi brakło by odwagi A efekt jest bardzo dobry i nie ma się czego wstydzić  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3485 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Śro 10:09, 20 Sty 2016 |
 |
Dzięki. Temat tak szybko nie umrze - teraz biorę się za auta Plutonu Specjalnego z Okęcia skoro udało się kilka ustalić ( będą 3 sztuki ) oraz dwie zupełnie inne rzeczy, których nikt jeszcze nie pokazywał  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3485 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Czw 15:55, 28 Sty 2016 |
 |
Mój talent nie pozwala niestety chwilowo na więcej, więc są jakie są:
ŻUK A-03
Polski dostawczy samochód, następca Lublina 51. Oficjalna prezentacja miała miejsce na Międzynarodowych Targach Poznańskich w roku 1958. Bazował na podzespołach FSO Warszawy.
Nie wiem do czego służył w milicji, ale w tej wersji nadwoziowej na wyposażeniu był przynajmniej jeden. Na zdjęciu jest na miejscu wypadku, więc być może służył drogówce do zabezpieczania miejsc zdarzenia.
PEUGEOT 604
Francuski samochód osobowy klasy wyższej produkowany w latach 1975-198. Kilka takich aut służyło w rządowej flocie Edwarda Gierka, który był miłośnikiem francuskich samochodów. W latach 80-tych XX wieku co najmniej dwa takie auta otrzymała od rządu warszawska milicja. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
autaPRL-u
User
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 736 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź
|
Wysłany:
Czw 16:01, 28 Sty 2016 |
 |
Peugeot 604 naprawdę świetny
Ciekawostka w temacie pojazdów milicyjnych  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3485 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Czw 16:19, 28 Sty 2016 |
 |
To większa ciekawostka - nie było by historii "pojazdów" MO, gdyby nie ten:
pluton konny ZOMO
Jedyny oddział milicji konnej powstały w ramach struktury warszawskiego ZOMO.Specyficzną rolę milicyjne konie odegrały podczas słynnego koncertu The Rolling Stones, które odbyły się 13 kwietnia 1967 roku w Sali Kongresowej. Do sali mieszczącej 2,5 tysiąca osób weszło 5 tysięcy widzów, a dalsze 10 tysięcy oblegało budynek, próbując też dostać się do środka. Na zewnątrz Sali Kongresowej dochodziło do osrtych zamieszek, ludzie próbowali sforsować wejście. Aby zaprowadzić porządek milicja użyła wozów opancerzonych i wspomnianego oddziału konnego.
Dziś po konnym plutonie ZOMO nie pozostał prawie żaden ślad - nawet w internecie. Jeszcze 25 lat temu milicyjne konie stacjonowały w PGR Bródno (dziś jest to dzielnica Targówek). Obecnie stoi jeszcze tam stara stajnia. Konie stamtąd (ciekawostka: prawie wyłącznie kasztany) były używane np. do zabezpieczania meczy w okolicach stadionu warszawskiej Legii i do rozpędzania manifestacji w latach osiemdziesiątych. Milicjanci, a później policjanci patrolowali na nich także wybrzeże wiślane ( źródło - [link widoczny dla zalogowanych] )
Niestety trafić "fajnego" ogiera w tej skali to sztuka, więc na razie jest nieco większy. |
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez QLIG dnia Sob 15:03, 30 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
Władek
User
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 893 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie - Zdrój
|
Wysłany:
Czw 17:42, 28 Sty 2016 |
 |
Świetne modele ale jednak najbardziej urzekł mnie... koń. Naprawdę wielka ciekawostka ! Poruszasz coraz ciekawsze wątki z historii "środków transportowych" MO Wielki plus za oryginalność !
Pozdrawiam !
Piotr |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2780 Przeczytał: 94 tematy
Pomógł: 296 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 21:15, 28 Sty 2016 |
 |
Fajne modele, ładne wykonane.
Jedna uwaga nt Żuka. To nie był następca Lublina/Gaz 51. Inna kategoria wagowa, inne przeznaczenie. Określenie "następca" zwykle oznacza kolejny model w tej samej kategorii pojazdów lub wersję rozwojową. Żuk to samochód dostawczy, pierwszy po wojnie w tej klasie, nie miał poprzedników. Lublin/Gaz 51 był samochodem ciężarowym o średniej ładowności (wg ówczesnych kryteriów) 2,5 t. Jego polskim odpowiednikiem w kategorii wagowej był Star 20, znacznie nowocześniejszy, bardziej ekonomiczny i o większej ładowności 3,5 t. To spowodowało, że prymitywny i przestarzały Lublin/Gaz 51 pomimo ideologicznie słusznego pochodzenia został wycofany z produkcji już w 1959 roku. Wtedy od dwóch lat produkowany był już nowocześniejszy Star 21 o ładowności 4 t. Wtedy też rozpoczęto produkcję Żuka A-03 więc "następcą" Lublina/Gaz 51 może on być jedynie w sensie chronologicznym  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|