Autor |
Wiadomość |
fogarty
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 14:11, 25 Gru 2015 |
|
Masz może jakieś fotki bordowej wrocławskiej? Mam niewyraźną pocztówkę z 1961 roku i wydaje mi się, że felgi także powinny być bordowe.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Władek
User
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 893 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie - Zdrój
|
Wysłany:
Pią 14:26, 25 Gru 2015 |
|
Kolejne piękne modele Mercedesa ci zazdroszczę
Mam tylko pewne malutkie zastrzeżenie - na Wołdze M22 powinna być raczej tablica YS, YL czy coś tego typu bo te Wołgi trafiły koło połowy lat 60, a nawet bliżej drugiej połowy lat 60 do MO i wątpię by załapały się na samo Y.
Pozdrawiam i czekam na ciąg dalszy !
Piotr |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Sob 11:42, 26 Gru 2015 |
|
fogarty napisał: |
Masz może jakieś fotki bordowej wrocławskiej? Mam niewyraźną pocztówkę z 1961 roku i wydaje mi się, że felgi także powinny być bordowe.
|
Zdjęcie miałem to samo, ale w dużo mniejszej rozdzielczości. Nie siedzę w temacie Warszaw, więc nie wiem jakie kolory felg stosowano. Choć widziałem zdjęcia jasnych z jasnym felgami a M20 ciemne miały felgi w tym samym odcieniu. Więc może być, że miała bordowe.
Władek napisał: |
na Wołdze M22 powinna być raczej tablica YS, YL czy coś tego typu bo te Wołgi trafiły koło połowy lat 60, a nawet bliżej drugiej połowy lat 60 do MO
|
Nie zagłębiałem się w to Tablic mam jeszcze trochę, więc łatwo przerejestrować |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Nie 17:08, 27 Gru 2015 |
|
Warszawy M20 (atrapa w poziome żebra), produkcja 1951-56(wiosna 57) - fabrycznie felgi miały w kolorze nadwozia. Tu przy okazji - były tylko dwa fabryczne ciemne kolory bordo (wiśniowa) i granatowy; nie było fabrycznych czarnych Warszaw.
Warszawy 200 (model 57) , czyli od 1957 po 1960 też felgi zwykle mialy w kolorze nadwozia, zas od wiosny 1960, model 201 - felgi były jasne - kremowe / beżowe / jasnoszare - bez względu na kolor karoserii (przy jasnych kolorach, siłą rzeczy, mogły sie zdarzyć felgi w tym samym lakierze, co nadowzie).
Mowa o fabrycznym malowaniu - w toku eksploatacji mogło się już zdarzyż wszystko Zwłaszcza, że samochód wtedy był przewidziany do co najmniej jendej naprawy głównej w trakcie służby...
Tablice rejestracyjne: drugą literkę resortom dodano przy wprowadzeniu tzw drugiego zasobu numerów - w 1964r (chyba jesienią). |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Pon 9:43, 28 Gru 2015 |
|
Dzięki za informacje Na pewno wykorzystam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 14:41, 28 Gru 2015 |
|
fogarty napisał: |
Masz może jakieś fotki bordowej wrocławskiej? Mam niewyraźną pocztówkę z 1961 roku i wydaje mi się, że felgi także powinny być bordowe.
|
Coś się musiało dziać , Wszystkie służby mundurowe w jednym miejscu .
Ciekawostką jest wojskowe malowanie Stara-52 i San H-01 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jat02 dnia Pon 14:42, 28 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Śro 11:17, 30 Gru 2015 |
|
SYRENA 103
Znany wszystkim polski samochód. Model 103 produkowany był od października 1963 do lipca 1966 roku. W stosunku do poprzednika oznaczonego numerem 102 wizualnie różnił się m.in. przodem (inny wlot powietrza). Zmiany wprowadzono też w silniku. Niewiele ich służyło w milicji, znam zdjęcia 3 różnych z czego jedna jedyna była oznakowana zarówno literami MO jak i niebieskim paskiem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Czw 15:56, 31 Gru 2015 |
|
LUBLIN 51
FSC Lublin-51 – polski samochód ciężarowy produkowany w w Lublinie w przedwojennych zakładach firmy Lilpop, Rau i Loewenstein, stanowiący licencyjną wersję radzieckiego samochodu GAZ-51. Produkcję seryjną rozpoczęto 7 listopada 1951 roku, a zakończono w czerwcu 1959 roku. Jeden z podstawowych samochodów ciężarowych służących w Milicji do przewozu większej ilości funkcjonariuszy. Początkowo z fabryczną zabudową na ławkach na pace, później w wersji z otwieranymi drzwiczkami z boku paki. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kolekcjoner87
User
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 16:24, 31 Gru 2015 |
|
Wszystkie twoje konwersje są mega starannie wykonane. Malowanie, detale - czysto, jak z fabryki |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Czw 16:29, 31 Gru 2015 |
|
Poprawiam wszystkie po kolei jak tylko się da. Andy mnie zmotywował do pracy |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Władek
User
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 893 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie - Zdrój
|
Wysłany:
Pią 18:59, 01 Sty 2016 |
|
Modeliki świetnie prezentują się po odświeżeniu Czekam na ciąg dalszy !
Pozdrawiam !
Piotr |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Sob 19:05, 02 Sty 2016 |
|
Tym razem trochę gorszych prac, ale i tak jestem z nich zadowolony.
GAZ 69
GAZ-69 – radziecki samochód terenowy produkowany w latach 1952–1955 w zakładach GAZ w Gorkim, a do 1972 w zakładach UAZ w Uljanowsku. Był podstawowym lekkim samochodem terenowym w wojskach i innych służbach bloku państw socjalistycznych. Masowo występował w milicji.
GAZ 69A
4 drzwiowa odmiana wyżej wspomnianego Gaza 69.
WARSZAWA 203/223/224K
Opisywana już wcześniej - pierwszy samochód produkowany w Polsce po wojnie. W latach 60-tych zmodernizowano nadwozie - powstały wersje sedan i kombi. Samochód dalej bardzo często używany w milicji. Zazwyczaj w kolorach białych/kremowych, ale zdarzały się też zupełnie przypadkowe. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Władek
User
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 893 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie - Zdrój
|
Wysłany:
Sob 19:13, 02 Sty 2016 |
|
A ja uważam że bardzo udane modeliki Podoba mi się zwłaszcza zielona Warszawa i Gaz 69A. Czekam na kontynuację
Pozdrawiam !
Piotr |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Pon 12:45, 04 Sty 2016 |
|
FIAT 1300/1500
Włoski samochód średniej klasy koncernu FIAT, produkowany w latach 1961–1967[1] przez zakłady w Turynie, w dwóch wersjach różniących się silnikiem: FIAT 1300 i FIAT 1500.
Podzespoły tego auta ( m.in. silnik ) trafiły do naszego Polskiego Fiata 125p.
Nie wiem, ile Fiatów 1300/1500 służyło w milicji, ale w Warszawie jeden na pewno.
NYSA N59
Polski samochód produkowany przez Zakład Samochodów Dostawczych w Nysie. Opracowany na bazie Warszawy, mając wspólne z nią podwozie, silnik. Model N59 nie był tak masowo wykorzystywany przez MO jak następca, ale występował dość często.
POLSKI FIAT 125p
samochód osobowy klasy średniej produkowany w FSO od 28 listopada 1967[2] do 29 czerwca 1991 na podstawie umowy licencyjnej z włoską firmą FIAT z 1965 roku. Po wygaśnięciu licencji w 1983 roku nazwę zmieniono na FSO 125p. Konstrukcyjnie był połączeniem włoskich modeli 1300/1500 i 125. Od początku produkcji masowo wykorzystywany w milicji.
UAZ 452
Model samochodu wielozadaniowego i dostawczego z napędem na cztery koła produkowany przez Uljanowskij Awtomobilnyj Zawod (UAZ ) w niezmienionej formie od 1965 r. w Uljanowsku.
W milicji spotykany bardzo rzadko, ale kilka sztuk przewija się na zdjęciach.
GAZ 24 Wołga
Radziecki samochód osobowy produkowany od 1967 przez fabrykę Gorkowskij Awtomobilnyj Zawod w Niżnym Nowogrodzie. W milicji rzadko spotykany, ale kilka egzemplarzy się znalazło. Jedna była w białym kolorze. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez QLIG dnia Pon 14:37, 04 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Pon 16:56, 04 Sty 2016 |
|
BTR 60
Radziecki transporter opancerzony produkowany w latach 1959 - 1976. Niewielka liczba wozów w wersji BTR-60PU znalazła się na uzbrojeniu Wojska Polskiego BTR-60 był za to używany przez oddziały ZOMO, a następnie Policję.
Mi-2
Średni, wielozadaniowy śmigłowiec zaprojektowany przez radzieckie biuro konstrukcyjne Michaiła Mila, a seryjnie produkowany jedynie przez zakłady WSK Świdnik. Mi-2 był jedynym śmigłowcem konstrukcji radzieckiej nigdy nieprodukowanym w ZSRR.
Do 1995 roku lotnictwo milicyjne/policyjne de facto nie istniało a zadania lotnicze były wykonywane przez 103 Pułk Lotnictwa Nadwiślańskich Jednostek Wojskowych MSW, który samodzielnie zabezpieczał całą działalność lotniczą w resorcie, wykonując w pełnym zakresie również zadania milicyjne/policyjne od 1965 do 1995 roku. ( początkowo była to Eskadra Lotnictwa Transportowo-Łącznikowego MSW ) |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez QLIG dnia Pią 21:48, 08 Sty 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
|