|
Autor |
Wiadomość |
michał89
User
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków
|
Wysłany:
Pią 23:23, 25 Sty 2013 |
|
Widzę, że mamy podobne odczucia Z Renówek, które planowałem mieć w moich zbiorach, czyli powojenne do ok. 1980 roku, brakuje mi najbardziej właśnie R20/30 i R15/17. Zdecydowanie nie są to moje ulubione modele tej firmy, jednak towarzyszy mi odczucie, że "wypada je mieć". W efekcie czekam i czekam na jakiś w miarę okazyjny zakup już jakieś 1,5 roku i nic się do tej pory nie trafiło. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
MaSCott
User
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2612 Przeczytał: 22 tematy
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Pią 23:34, 25 Sty 2013 |
|
Hihi, na R15 trzeba czekać z UH jak pojawi się na allegro - modeliki.pl miał kiedyś po ok.60 zeta, pistacjowe, rozeszły się prędko, tak samo jak ciemno fioletowe R19 ph.II 16S. Czasem i eBay zaserwuje kilka sztuk we w miarę przystępnych cenach do 70zł, jednak parcia nie mam, i na razie nie kupuję Modele firmy Otto-models zapewne znasz. Maja w ofercie R15, i ceny nawet dobre - do 250zł by koszt wyszedł, jednak skala nieco większa, 1/18 :roll: Ja, póki co mam kilka pozycji, których szukam, i owszem znajduję, np.R21 Nevada ph.II ( Norev ), szkoda że, ceny są królewsko wysokie Z najbliższych planów i chyba nawet na przyszły tydzień, Scenic I ph.II i Megane II RS. Ten pierwszym, zafascynował mnie w pewien sposób, swoją innowacyjnością i funkcjonalnością, jak na czasy kiedy powstał - i chyba do tej opinii przyczynił się, świeżo kupiony prospekt Scenica I z 1996r. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MaSCott
User
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2612 Przeczytał: 22 tematy
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Sob 18:06, 16 Lut 2013 |
|
Dziś, a właściwie wczoraj, dotarła do mnie paczka, z dwoma modelami.
Pierwszy z nich, jest dość częstym widokiem na ulicy, jest to Scenic ph.II z lat 1999r - 2003, wyprodukowany przez Universal Hobbies. Całość wykonana poprawnie, jak na UH przystało - mam kilka ich modeli, i nie ma na co narzekać. W Scenicu jednak, można zauważyć kilka błędów. Pierwszym i widocznym ( przy " głębszych " oględzinach ) jest lakier. Widać na nim bąble, oraz drobne paprochy skąpane w cienkiej warstwie lakieru. Kolejna wpadka z ... kierownicą, która wyraźnie pochodzi z wersji sprzed liftingu, 4, a nie 3-ramienna. Dodatkowo jest ustawiona także, pod zbyt małym kątem, niemal pionowo. Całość na plus. W swojej cenie, ok.40zł, nie ma na co narzekać.
Scenic, dołączy do " linii " Renault z segmentu C, bowiem, powstał na płycie podłogowej Megane I, odziedziczając po nim części mechaniczne, oraz wady . Warto wspomnieć że, Scenic I generacji w roku 1997 zdobył tytuł COTY ( Samochód Roku ), i nie ma się czemu dziwić, stanowił zupełnie nowy segment, wcześniej nie spotykany na rynku. Był pierwszym mini-vanem, zbudowanym na " kompakcie ", dopiero kilka lat później dołączyły do tej klasy takie auta jak, Opel Zafira, Ford C-Max itp.
Teraz wypada tylko, zdobyć - dosłownie - model sprzed restylizacji, który produkowało Vitesse, jednak będzie to dość trudne ...
Drugim reprezentantem " Nowych Nabytków " jest Megane II ph.I RenaultSport, także jak Scenic, od UH. Kolejny przykład że, za dobre pieniądze ( tutaj, 28zł ) można kupić ładnie wykonany model. UH przyzwyczaiło mnie do ładnie i fajnie wykonanego nadwozia, jednak i tutaj powtarza się błąd z lakierem, w mniejszym stopniu. Co do wnętrza, mamy tutaj kolorową tapicerkę, pasy razem z klamrami, czy emblematy na kierownicy. Wady ? Są. Ślady kleju, w okolicach tunelu środkowego, oraz źle wytłoczone centralne wloty powietrza - podchodzą praktycznie pod " daszek " wyświetlacza, co nie powinno mieć miejsca, zgodnie z oryginałem
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Sob 18:07, 16 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
MARCO
User
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3966 Przeczytał: 33 tematy
Pomógł: 80 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Sob 19:03, 16 Lut 2013 |
|
Mimo tego że piszesz o wadach prezentują się zacnie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MaSCott
User
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2612 Przeczytał: 22 tematy
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Sob 19:22, 16 Lut 2013 |
|
MARCO napisał: |
Mimo tego że piszesz o wadach prezentują się zacnie. |
Na coś ponarzekać trzeba
A tak serio, modele warte polecenia, stosunek cena - jakoś, bardzo dobry. Wpadki przytrafiają się nawet najlepszym firmą :roll: |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Sob 20:59, 16 Lut 2013 |
|
Dokładnie, a jeśli płacisz za model trzycyfrową liczbę niekoniecznie z jedynką z przodu, to najmniejsze wady potrafią zawieść, tutaj natomiast da się to przeboleć, tym bardziej, że nie są specjalnie widoczne
Swoją drogą Megane II ph I to moja ulubiona Meganka-uważam że wygląda po prostu niesamowicie, i po dziś dzień, świeżo i nowocześnie. A wersja prez\entuje się jeszcze lepiej |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MaSCott
User
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2612 Przeczytał: 22 tematy
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Sob 22:01, 16 Lut 2013 |
|
To racja ! Megi ma swój styl, którego nie da się skopiować, tak samo jak Vel Satis ( gdyby nie ceny i awaryjne motory, może kiedyś zaopatrzyłbym się w 1:1 , czy Avantime. Szkoda że, te dwa ostatnie nie odniosły sukcesu. Ostatnio przechodząc koło Megany na parkingu, spojrzałem na tył - i skojarzenie z furami z lat 30 -tych. Skąd takie skojarzenie ? Nie wiem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Michau666
User
Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 124 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany:
Nie 1:51, 17 Lut 2013 |
|
Mój Kolega przez ostatnie 2 lata jeździł Avantime'm, które przechwycił po ojcu. Auto robi wrażenie ale niestety jak już wspomniałeś jest dość awaryjne w dodatku koszty eksploatacji nie należą do najniższych. Co do wyglądu, no cóż jedni go uwielbiają, inni nienawidzą. Przyznam, że nie jestem zwolennikiem aut produkcji francuskiej mimo iż miałem już francuza. Mi osobiście bardzo podoba się Avantime. Zupełnie wyprzedził epokę i oczekiwania klienteli. Robi większe wrażenie na drodze niż niejedno drogie autko. Pozdrawiam, trochę rozpisałem się nie na temat twojej kolekcji... Widać w niej zapał i konsekwencję zbierania. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MaSCott
User
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2612 Przeczytał: 22 tematy
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Sob 14:21, 09 Mar 2013 |
|
Powoli, powoli, ale do przodu. Modeli wciąż przybywa. Wczoraj dotarła paczka, z gorącej Hiszpanii, z modelami, między innymi, były tam, dwa moje
Pierwszy, ogniście czerwony, to przedstawiciel rodu hot-hatch 'y, z lat 90 -tych. Jest to Renault R19 ph.II 16S z 1992 roku. Autko posiadało silnik o mocy 135 koni, dziś może to być śmieszne, jednak te 20 lat temu, robił zapewne wrażenie
Model wyprodukowała ... co ostatnio na mojej półce normalne ... Universal Hobbies. Póki co, o wykonaniu nie będę się rozpisywał. Zamieszczę niebawem, porównanie Universal Hobbies vs. Minichamps - jest ciekawie !
Będą monotematyczny, koleje Renault, kolejne "R", i kolejne od ... UH. Cóż do dużo pisać - wykonany świetnie ! Od dawna czaiłem się na R15, ilekroć brałem udział w akcjach eBay, zawsze był, zawsze dla mnie za drogi. Teraz kupiłem, i nie żałuje żadnej złotówki, wydanej na ten model !
Jasne, ma drobne wady, np. reflektory na bolce, czy za dużą antenę na dachu. Jednak dumnie, mogę go położyć obok innych, najlepszych modeli w gablotce Jedyny, z którym poległa " piętnastka " to Laguna II, też tego producenta.
Póki co, więcej nowości nie zapowiem. Z modeli " R ", do kolekcji brakuje niewiele, 6,7,11,16,17,25. Większość z wyjątkiem R6 oraz R17, całkiem do zdobycia |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Sob 20:53, 09 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
MaSCott
User
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2612 Przeczytał: 22 tematy
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Pon 20:27, 29 Kwi 2013 |
|
Po lekkiej przerwie, spowodowanej brakiem komputera, wklejam nowe nabytki - mało, bo tylko trzy, z czego jeden już znany. Kolejny " Nowy Nabytek " z serii " Muszę go mieć " już w drodze
Zdjęcia na razie średnie ( przynajmniej dla mnie ). Kiedy ogarnę kompa, zaktualizuje te
Renault Laguna III ph.I
Renault Kangoo I ph.I - Majorette
I jeszcze jedno Kangoo
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Sob 17:50, 19 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Michau666
User
Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 124 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany:
Wto 7:24, 30 Kwi 2013 |
|
Tak wracając do Scenica to nie był on pierwszym minivanem na rynku..... Wcześniej na rynku pojawiło się Mitsubishi Space Wagon itp graty. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Wto 8:17, 30 Kwi 2013 |
|
Space Wagon był odpowiedzią m.in. na Espace, czyli klasę wyżej. Porównaj wymiary:
Scenic '96-'03 - 4168 mm
Space Wagon '93-'98 - 4515 mm
Scenic był pierwszym minivanem zbudowanym na płycie podłogowej samochodu kompaktowego (Megane) i do takiego segmentu się zaliczał |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 17:40, 30 Kwi 2013 |
|
Jesli chodzi o Model R15 to wyglada bardzo smacznie |
|
|
|
|
Michau666
User
Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 124 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany:
Śro 0:00, 01 Maj 2013 |
|
Nie zgodzę się z tym, że był odpowiedzią na espace bo był zwyczajnie od niego mniejszy i należy do klasy MPV. Dzisiaj jego wymiarom odpowiada opel zafira II i też jest z klasy MPV. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MaSCott
User
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2612 Przeczytał: 22 tematy
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Śro 16:55, 08 Maj 2013 |
|
I tak oto dzisiaj, dotarł do mnie od dawna upragniony model, zwykłego przeciętnego auta.
Renault Megane Break 1,4 16V RXT 1999. Modelik produkcji Vitesse, dosyć trudny do zdobycia ( chyba 1500 sztuk zrobili ). Mój przyjechał z Niemiec, nówka w gablotce i oryginalnym tekturowym opakowaniu ( super ! Tak samo jak pozostałe dwa ).
Zostały do zdobycia tylko Coupe oraz Cabrio. Oba dostępne.
Czas powoli zacząć polowania na wersje sprzed liftingu ( 1995 - 1999 ). Odpada do zdobycia wersja Break ( wprowadzona w 1999r. ), jednak wyzwaniem może okazać się Megane Scenic, praktycznie nie występujący na rynku
:roll: |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Sob 17:52, 19 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|