FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 MMR - Moje Małe Renault :) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Pią 23:23, 25 Sty 2013 Powrót do góry

Widzę, że mamy podobne odczucia Smile Z Renówek, które planowałem mieć w moich zbiorach, czyli powojenne do ok. 1980 roku, brakuje mi najbardziej właśnie R20/30 i R15/17. Zdecydowanie nie są to moje ulubione modele tej firmy, jednak towarzyszy mi odczucie, że "wypada je mieć". W efekcie czekam i czekam na jakiś w miarę okazyjny zakup już jakieś 1,5 roku i nic się do tej pory nie trafiło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2612
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Pią 23:34, 25 Sty 2013 Powrót do góry

Hihi, na R15 trzeba czekać z UH jak pojawi się na allegro - modeliki.pl miał kiedyś po ok.60 zeta, pistacjowe, rozeszły się prędko, tak samo jak ciemno fioletowe R19 ph.II 16S. Czasem i eBay zaserwuje kilka sztuk we w miarę przystępnych cenach do 70zł, jednak parcia nie mam, i na razie nie kupuję Wink Modele firmy Otto-models zapewne znasz. Maja w ofercie R15, i ceny nawet dobre - do 250zł by koszt wyszedł, jednak skala nieco większa, 1/18 :roll: Ja, póki co mam kilka pozycji, których szukam, i owszem znajduję, np.R21 Nevada ph.II ( Norev ), szkoda że, ceny są królewsko wysokie Smile Z najbliższych planów i chyba nawet na przyszły tydzień, Scenic I ph.II i Megane II RS. Ten pierwszym, zafascynował mnie w pewien sposób, swoją innowacyjnością i funkcjonalnością, jak na czasy kiedy powstał - i chyba do tej opinii przyczynił się, świeżo kupiony prospekt Scenica I z 1996r. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2612
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Sob 18:06, 16 Lut 2013 Powrót do góry

Dziś, a właściwie wczoraj, dotarła do mnie paczka, z dwoma modelami.
Pierwszy z nich, jest dość częstym widokiem na ulicy, jest to Scenic ph.II z lat 1999r - 2003, wyprodukowany przez Universal Hobbies. Całość wykonana poprawnie, jak na UH przystało - mam kilka ich modeli, i nie ma na co narzekać. W Scenicu jednak, można zauważyć kilka błędów. Pierwszym i widocznym ( przy " głębszych " oględzinach ) jest lakier. Widać na nim bąble, oraz drobne paprochy skąpane w cienkiej warstwie lakieru. Kolejna wpadka z ... kierownicą, która wyraźnie pochodzi z wersji sprzed liftingu, 4, a nie 3-ramienna. Dodatkowo jest ustawiona także, pod zbyt małym kątem, niemal pionowo. Całość na plus. W swojej cenie, ok.40zł, nie ma na co narzekać.
Scenic, dołączy do " linii " Renault z segmentu C, bowiem, powstał na płycie podłogowej Megane I, odziedziczając po nim części mechaniczne, oraz wady Wink. Warto wspomnieć że, Scenic I generacji w roku 1997 zdobył tytuł COTY ( Samochód Roku ), i nie ma się czemu dziwić, stanowił zupełnie nowy segment, wcześniej nie spotykany na rynku. Był pierwszym mini-vanem, zbudowanym na " kompakcie ", dopiero kilka lat później dołączyły do tej klasy takie auta jak, Opel Zafira, Ford C-Max itp.
Teraz wypada tylko, zdobyć - dosłownie Wink - model sprzed restylizacji, który produkowało Vitesse, jednak będzie to dość trudne ... Sad
Image
Image

Drugim reprezentantem " Nowych Nabytków " jest Megane II ph.I RenaultSport, także jak Scenic, od UH. Kolejny przykład że, za dobre pieniądze ( tutaj, 28zł Smile ) można kupić ładnie wykonany model. UH przyzwyczaiło mnie do ładnie i fajnie wykonanego nadwozia, jednak i tutaj powtarza się błąd z lakierem, w mniejszym stopniu. Co do wnętrza, mamy tutaj kolorową tapicerkę, pasy razem z klamrami, czy emblematy na kierownicy. Wady ? Są. Ślady kleju, w okolicach tunelu środkowego, oraz źle wytłoczone centralne wloty powietrza - podchodzą praktycznie pod " daszek " wyświetlacza, co nie powinno mieć miejsca, zgodnie z oryginałem Wink
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Sob 18:07, 16 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
MARCO
User



Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3966
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 80 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 19:03, 16 Lut 2013 Powrót do góry

Mimo tego że piszesz o wadach prezentują się zacnie. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2612
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Sob 19:22, 16 Lut 2013 Powrót do góry

MARCO napisał:
Mimo tego że piszesz o wadach prezentują się zacnie. Smile


Na coś ponarzekać trzeba Hyhy
A tak serio, modele warte polecenia, stosunek cena - jakoś, bardzo dobry. Wpadki przytrafiają się nawet najlepszym firmą :roll:


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 20:59, 16 Lut 2013 Powrót do góry

Dokładnie, a jeśli płacisz za model trzycyfrową liczbę niekoniecznie z jedynką z przodu, to najmniejsze wady potrafią zawieść, tutaj natomiast da się to przeboleć, tym bardziej, że nie są specjalnie widoczne Wink

Swoją drogą Megane II ph I to moja ulubiona Meganka-uważam że wygląda po prostu niesamowicie, i po dziś dzień, świeżo i nowocześnie. A wersja prez\entuje się jeszcze lepiej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2612
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Sob 22:01, 16 Lut 2013 Powrót do góry

To racja ! Megi ma swój styl, którego nie da się skopiować, tak samo jak Vel Satis ( gdyby nie ceny i awaryjne motory, może kiedyś zaopatrzyłbym się w 1:1 Wink, czy Avantime. Szkoda że, te dwa ostatnie nie odniosły sukcesu. Ostatnio przechodząc koło Megany na parkingu, spojrzałem na tył - i skojarzenie z furami z lat 30 -tych. Skąd takie skojarzenie ? Nie wiem Hyhy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Michau666
User



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Nie 1:51, 17 Lut 2013 Powrót do góry

Mój Kolega przez ostatnie 2 lata jeździł Avantime'm, które przechwycił po ojcu. Auto robi wrażenie ale niestety jak już wspomniałeś jest dość awaryjne w dodatku koszty eksploatacji nie należą do najniższych. Co do wyglądu, no cóż jedni go uwielbiają, inni nienawidzą. Przyznam, że nie jestem zwolennikiem aut produkcji francuskiej mimo iż miałem już francuza. Mi osobiście bardzo podoba się Avantime. Zupełnie wyprzedził epokę i oczekiwania klienteli. Robi większe wrażenie na drodze niż niejedno drogie autko. Pozdrawiam, trochę rozpisałem się nie na temat twojej kolekcji... Widać w niej zapał i konsekwencję zbierania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2612
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Sob 14:21, 09 Mar 2013 Powrót do góry

Powoli, powoli, ale do przodu. Modeli wciąż przybywa. Wczoraj dotarła paczka, z gorącej Hiszpanii, z modelami, między innymi, były tam, dwa moje Smile

Pierwszy, ogniście czerwony, to przedstawiciel rodu hot-hatch 'y, z lat 90 -tych. Jest to Renault R19 ph.II 16S z 1992 roku. Autko posiadało silnik o mocy 135 koni, dziś może to być śmieszne, jednak te 20 lat temu, robił zapewne wrażenie Wink
Model wyprodukowała ... co ostatnio na mojej półce normalne ... Universal Hobbies. Póki co, o wykonaniu nie będę się rozpisywał. Zamieszczę niebawem, porównanie Universal Hobbies vs. Minichamps - jest ciekawie !

Image
Image
Image

Będą monotematyczny, koleje Renault, kolejne "R", i kolejne od ... UH. Cóż do dużo pisać - wykonany świetnie ! Od dawna czaiłem się na R15, ilekroć brałem udział w akcjach eBay, zawsze był, zawsze dla mnie za drogi. Teraz kupiłem, i nie żałuje żadnej złotówki, wydanej na ten model !
Jasne, ma drobne wady, np. reflektory na bolce, czy za dużą antenę na dachu. Jednak dumnie, mogę go położyć obok innych, najlepszych modeli w gablotce Smile Jedyny, z którym poległa " piętnastka " to Laguna II, też tego producenta.
Image
Image

Póki co, więcej nowości nie zapowiem. Z modeli " R ", do kolekcji brakuje niewiele, 6,7,11,16,17,25. Większość z wyjątkiem R6 oraz R17, całkiem do zdobycia Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Sob 20:53, 09 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2612
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Pon 20:27, 29 Kwi 2013 Powrót do góry

Po lekkiej przerwie, spowodowanej brakiem komputera, wklejam nowe nabytki - mało, bo tylko trzy, z czego jeden już znany. Kolejny " Nowy Nabytek " z serii " Muszę go mieć " już w drodze Wink
Zdjęcia na razie średnie ( przynajmniej dla mnie Wink ). Kiedy ogarnę kompa, zaktualizuje te Smile

Renault Laguna III ph.I
ImageImage

Renault Kangoo I ph.I - Majorette
Image
Image

I jeszcze jedno Kangoo
Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Sob 17:50, 19 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Michau666
User



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Wto 7:24, 30 Kwi 2013 Powrót do góry

Tak wracając do Scenica to nie był on pierwszym minivanem na rynku..... Wcześniej na rynku pojawiło się Mitsubishi Space Wagon itp graty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 8:17, 30 Kwi 2013 Powrót do góry

Space Wagon był odpowiedzią m.in. na Espace, czyli klasę wyżej. Porównaj wymiary:
Scenic '96-'03 - 4168 mm
Space Wagon '93-'98 - 4515 mm

Scenic był pierwszym minivanem zbudowanym na płycie podłogowej samochodu kompaktowego (Megane) i do takiego segmentu się zaliczał Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 17:40, 30 Kwi 2013 Powrót do góry

Jesli chodzi o Model R15 to wyglada bardzo smacznie Razz
Michau666
User



Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Śro 0:00, 01 Maj 2013 Powrót do góry

Nie zgodzę się z tym, że był odpowiedzią na espace bo był zwyczajnie od niego mniejszy i należy do klasy MPV. Dzisiaj jego wymiarom odpowiada opel zafira II i też jest z klasy MPV.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2612
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Śro 16:55, 08 Maj 2013 Powrót do góry

I tak oto dzisiaj, dotarł do mnie od dawna upragniony model, zwykłego przeciętnego auta.
Renault Megane Break 1,4 16V RXT 1999. Modelik produkcji Vitesse, dosyć trudny do zdobycia ( chyba 1500 sztuk zrobili ). Mój przyjechał z Niemiec, nówka w gablotce i oryginalnym tekturowym opakowaniu ( super ! Tak samo jak pozostałe dwa Wink ).
Zostały do zdobycia tylko Coupe oraz Cabrio. Oba dostępne.
Czas powoli zacząć polowania na wersje sprzed liftingu ( 1995 - 1999 ). Odpada do zdobycia wersja Break ( wprowadzona w 1999r. ), jednak wyzwaniem może okazać się Megane Scenic, praktycznie nie występujący na rynku

Image
Image
Image :roll:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Sob 17:52, 19 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin