FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Mercedes? -TAK! (Nie)Oczywiście @emer Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:38, 10 Sty 2021 Powrót do góry

A to piękny Mercedes… W 186… A może W189 Adenauer w nietypowym malowaniu… Prawda?

Image

Image

NEIN! Das ist ein WARTBURG-MERCEDES 170V!

Image

Image

Image

Image

Uwielbiam takie historie. Otóż w czasach głębokiej komuny, na dodatek w NRDówku, gdzie wszystko musiało być państwowe i wszystko w latach ’50 było pod kontrolą towarzyszy z CCCP, istniał prywatny zakład produkujący takie samochody. Produkujący, to może za dużo powiedziane, raczej wytwarzający. Zapewne z aprobatą władz, bo władza musiała wiedzieć o wszystkim. Samochody były „sklejane” albo „zszywane” z dużą dbałością o pozom wykonania w warstacie samochodowym należącym do rodziny Schwarze w mieście Görlitz. Przód od Mecedesa 170V ze skróconą na potrzeby przeróbki atrapą, reszta od Wartburga 311. Wg różnych źródeł w latach 1957 -1960 powstało do 20 do ponad 30 sztuk takich aut. Były eksploatowane głównie jako taksówki aż do lat ’70.

Image

Zajrzyjmy przez szyby – wnętrze, to niewątpliwie Wartburg.

Image

Model, to Autocult. Według ich kalendarza produkcyjnego, edycja z 09.2020. W rzeczywistości z powodu jakiejś obsuwy w ChRL ukazał się dopiero w grudniu. Jak zwykle 333 szt., mój ma #106.
Dla mnie ten model, to mistrzostwo świata. Choćby ze względu na pomysł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ptica
User



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1008
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 21:50, 10 Sty 2021 Powrót do góry

Bez gwiazdy nie ma jazdy, w tym przypadku jest to mega gwiazda i ciekawostka Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3526
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 23:31, 10 Sty 2021 Powrót do góry

Niesamowita ciekawostka z tego modelu. Podoba mi się.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2639
Przeczytał: 93 tematy

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:39, 10 Sty 2021 Powrót do góry

Ciekawa historia i bardzo ładny model.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1429
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Nie 23:57, 10 Sty 2021 Powrót do góry

Ok! .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cox.P
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 698
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 0:56, 11 Sty 2021 Powrót do góry

Aaaaa.. teraz rozumiem powiedzenie "bardziej bęc niż Mercedes". Model kapitalny. Co do ingerencji władz NRD, to na pewno musiała ta władza popierać pomysł i produkcję, bo skąd rodzina Schwarze miałaby 30 szt. Wartburgów 311 na przeróbki skoro w NRD na Wartburga czekało się w kolejce ok. 10 lat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2639
Przeczytał: 93 tematy

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:08, 11 Sty 2021 Powrót do góry

Małych firm rzemieślniczych również motoryzacyjnych do lat 60-tych było w NRD mnóstwo. Państwo ich nie wspierało ale też nie przeszkadzało za bardzo. Po prostu z uwagi na bliskość szybko rozwijającej się NRF mieli w NRD trochę większą swobodę gospodarczą. A problem niskiej podaży nowych samochodów wynikał z niedobóru zespołów mechanicznych, zwłaszcza silników i skrzynek biegów. Elementy nadwozi i całe karoserie były dostępne, podobnie zresztą jak w PRL w czasach największego kryzysu.
Tak karosowane były nie tylko podwozia starych Mercedesów ale i inne powojenne pozostałości. To ciekawe historie, warto o nich poczytać. Ale to temat na inny wątek 😉
Przepraszam za offtop i jeszcze raz - model świetny 👍


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Pon 10:13, 11 Sty 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
DJ_JeSz
User



Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 580
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:49, 11 Sty 2021 Powrót do góry

Marku,
Jak zwykle, ciekawe modele "Mercedesa" prezentujesz 👍


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 15:44, 31 Sty 2022 Powrót do góry

Tak jak i w drugim moim wątku o BMW, tak i tu powinno pojawić się wiele nowości. I oczywiście brak casu na zamieszczenie prezentacji jest słabym wytłumaczeniem. Dziś 2 modele, które do mnie trafiły. Przy czym pick-up jest u mnie pewnie od roku.
MERCEDES-BENZ 600 Pick-up Schuco ProR limitowany 1000 szt. No ładny to on nie jest, przynajmniej wg mnie. Ale Amerykanie potrafią nawet z Mercedesa „sześćsetki” zrobić takie coś.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Drugi dziś Merc, to już jednak jest ładna rzecz. Też przeróbka, a raczej prawie od nowa zbudowane auto (a przynajmniej nadwozie). Tym razem przez Czecha, pana Sodomkę, który był bardzo zdolnym twórcą nadwozi głównie przed WWII. Potem go –jak wszystko prawie w „demoludach”- upaństwowili. To on właśnie na podwoziu Mercedesa 770 porzuconego przez Niemców na terenie Czech stworzył to arcydzieło na zamówienie najwyższych czynników.
MERCEDES-BENZ 770 SODOMKA ''Klement Gottwald'' Autocult-Masterpiece nr 049 z 360 szt.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Piękne auto i świetny model. Bardzo się ucieszyłem, gdy trafiłem go w cenie praktycznie sklepowej To model z 2021 roku, ale już bardzo trudno dostępny. Na dodatek linia Exclusive Models od Autocultu w sprawie dystrybucji rządzi się swoimi specyficznymi prawami. Dziś wyszukiwarka eBay na cały świat pokazuje tylko 1 szt. za 100€ i jest to model uszkodzony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ceru
User



Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 286
Przeczytał: 102 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 19:04, 31 Sty 2022 Powrót do góry

Marku ten pick-up 600 jest tak brzydki że aż piękny .Bomba .
Pozdrawiam .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3526
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pon 20:24, 31 Sty 2022 Powrót do góry

Obydwa modele piękne. Czeska wersja bardzo ciekawa, a wykonanie rzeczywiście rewelacyjne. No ale to AutoCult, więc można się było spodziewać takiej jakości. Natomiast 600 w wersji Pick-Up widzę pierwszy raz. W sumie w USA samochody typu Pick-Up były jednym z podstawowych środków transportu u rancherów, stąd sporo takich konstrukcji po tamtych drogach jeździło, a i zapewne jeździ do dziś. Model pięknie zrobiony i podoba mi się.
Świetne zakupy. Super


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mafo dnia Pon 20:24, 31 Sty 2022, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Kędzior
User



Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 1050
Przeczytał: 94 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oz

PostWysłany: Pon 21:44, 31 Sty 2022 Powrót do góry

Powiem szczerze, normalnie szczęka opada. Te dwa mo0dele są piękne. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 23:16, 22 Mar 2022 Powrót do góry

Wszyscy znają serwisówkę Mercedes-Benz 170D furgon „Automotores Juan M. Fangio” 1954 (IXO/Salvat). W 1955 roku Mercedesem W196 Fangio roku wygrał po epickiej walce G. P. Argentina. I w tym roku po raz drugi z rzędu zdobył mistrzostwo świata F1. Na lawecie od IXO bolid Fangio z tego właśnie wyścigu z #2. Model całkiem niezły i podobno limitowany. Laweta poprawiona trochę. Wystrugałem mocowanie bolidu do lawety, tylne podpory (ruchome góra/dół), kółko przy dyszlu zamontowałem w pozycji „do jazdy”, dorobiłem korbę do kółka, pod kołami bolidu kliny. Furgon oczywiście dostał hak, co wymagało drobnych zmian w tyle modelu. Niezłą zabawę zapewnia przeniesienie miejsc mocowania modeli na podstawkę. Szczególnie wtedy, gdy ze względu na ograniczoną ilość miejsca w gablotce w stosunku do wielkości zestawu, trzeba to zrobić precyzyjnie.

Dlaczego taki zestaw? Odpowiedź jest w moim drugim wątku o BMW - zapraszam.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cox.P
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 698
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 15:12, 23 Mar 2022 Powrót do góry

Piękna robota! Super.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3526
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Śro 16:41, 23 Mar 2022 Powrót do góry

Super to wygląda. Pięknie tworzysz zestawy wyścigowe. Gratuluję. Ok! Lubię takie przeróbki. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin