 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Czw 19:46, 01 Wrz 2011 |
 |
Witam!
Jak już wspominałem we 'who is who', jestem bardziej czytaczem niż pisaczem i dlatego na forum mnie raczej nie widać, choć przeglądam je regularnie. Mimo, że jednak wolę czytać niż pisać, czasem odczuwam egoistyczną potrzebę wypuszczenia w szerszy świat tego, co zgromadziłem. Ogólnie zawsze fascynowały mnie cytryny, a zwłaszcza wszystkie wyposażone w legendarną hydraulikę. W naturalny sposób w centrum tegoż uwielbienia stał DS we wszelkich swoich odmianach i wariantach. Na początek zatem moje DS-y. Chwilowo wszystkie, ale to nie koniec (w najbliższym czasie planuję jeszcze 4 do nich dołączyć). Wszystkie 1:43
1. Pierwszy z pierwszych: DS z "Salon de l'Auto" w Paryżu - 1955 rok. Miniaturkę wykonał UH. Ten egzemplarz nie miał jeszcze regulacji prześwitu.
Pozostałe fotki zamieszczę jako 'klikalne' $miniaturki, bo wyklną mnie wszyscy korzystający z hsdpa i innych takich.
2. Wersja policyjna - tym razem od Vitesse. Producent nie podał daty produkcji, ale po wykończeniu widać że auto z lat 1957...1959.
[link widoczny dla zalogowanych]
3. GT19 Coupe Bossaert z roku 1964 - jedna z ciekawszych modyfikacji nadwozia DS-a wykonanych przez firmy zewnętrzne. W przeciwieństwie do dziwadeł Chaprona - udana! (Miniaturka od UH)
[link widoczny dla zalogowanych]
4. Wersja "top" DS-21 czyli Pallas z 1967. Ostatni z Pallasów przed liftingiem. Producent: Norev.
[link widoczny dla zalogowanych]
5. ID19 Familiale (1967). Jedna z 3 podstawowych wersji kombi miała cofniętą tylną kanapę i dwa składane siedzenia dla dzieci przed nią. Oprócz niej była wersja Break i Commerciale. Model od UH - jeden lepiej wykonanych na rynku jeśli idzie o oddanie szczegółów tylnej części nadwozia.
[link widoczny dla zalogowanych]
6. ID19 Break Ambulance z 1963r. Podobnie wyglądał bazowy ambulans na bazie ID. Producent: Norev.
[link widoczny dla zalogowanych]
7. DS Ambulance. Według moich informacji powinien być oznakowany jako ID, ale producent modelu (IXO/Altaya) klasyfikuje go jako DS. Daty produkcji nie podano, z wyglądu lata 60-te.
[link widoczny dla zalogowanych]
8. DS21 Decapotable. Oryginalnie... nie produkowane przez Citroena, tylko w zakładach Chaprona. Chapron otrzymywał od Citroena bazowe DS-y i przerabiał je na cabrio. Model wykonał Norev, przedstawia auto z 1970 roku.
[link widoczny dla zalogowanych]
9. ID21 Break 'Essais' - ruchome laboratorium Michelina. Model wykonało IXO dla Altaya i niestety skopali bryłę - zwłaszcza kształt tyłu jest okropny.. Tym niemniej sam model ciekawy, ze względu na auto, które przedstawia.
[link widoczny dla zalogowanych]
10. ID19 Taxi z 1968 roku. Nic dodać, nic ująć. Model od UH.
[link widoczny dla zalogowanych]
11. DS20 Ambulance "Petit" z 1973. Jest to jedna z wersji ambulansów konwertowanych ze "zwykłych" wersji przez firmy zewnętrzne: w tym przypadku przez Patricka Petit. Dach podwyższono, żeby umożliwić ustawianie kroplówek do transfuzji. Model od UH.
[link widoczny dla zalogowanych]
12. DS Fourgon Tissier "Bagagere", czyli dostawczak według Citroena. Powstawały różne odmiany tego 'jamnika', w tym przeszklone z miejscami osobowymi. Na te pozostałe modele ciągle poluję. Ten model jest od UH.
[link widoczny dla zalogowanych]
13. ID20 Ambulance de Pompiers z 1972. Kolejny typowy ambulans na bazie ID robiony w zakładach Citroena. Tym razem w malowaniu strażackim. Model od UH.
[link widoczny dla zalogowanych]
14. Wersja rajdowa z Monte-Carlo '66. Załoga: Toivonen i Mikander. Które zajęli miejsce - wszyscy wiedzą Modelik od IXO/Altaya. Dość poprawny, jak na nich.
[link widoczny dla zalogowanych]
15. DS21 z maratonu Londyn-Sydney. Załoga: Bianchi i Ogier. Nie ukończyli rajdu, jako że na ~100 mil przed metą przy dużej szybkości staranował ich rozpędzony mini. Stracili pierwszą pozycję, auto i nieco zdrowia. Tak czy inaczej - do historii przeszli.
[link widoczny dla zalogowanych]
Na razie tyle. To jak dotąd wszystkie DS-y które stoją u mnie. W planach są naturalnie kolejne. Oprócz DS-ów mam tez kilka innych cytrynek, żeby nie były osamotnione. O nich jednak innym razem.
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
|
 |
MARCO
User
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3971 Przeczytał: 26 tematów
Pomógł: 80 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Czw 19:54, 01 Wrz 2011 |
 |
Super kolekcja DS-ów Piękne auta które nawet teraz przyciągają wzrok. A gdzie DS prezydencki  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
tomasz
User
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 298 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ldz
|
Wysłany:
Czw 19:59, 01 Wrz 2011 |
 |
Kolekcja mała, ale ciekawa. Bardzo fajnie ogląda się stricte tematyczne zbiory. Jeden motyw przewodni to podstawa. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Czw 20:09, 01 Wrz 2011 |
 |
Na razie mała. Cały zbiór to ~200 sztuk, z czego Cytryny to tylko jeden z głównych motywów. Na nim jednak planuję się głównie skupiać.
Prezydencki będzie, "najsampierw" chcę się zaopatrzyć w 2 szt. DS-a (cabrio i zwykły) z 'popielniczkami' na błotnikach od Rio. Potem jeden z ambulansów Currusa i - być może, jeśli będzie dobra cena - ambulans w wersji holenderskiej. Presidentielle i Chaprony w dalszej kolejności
Dzięki za dobre słowa. Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2661 Przeczytał: 23 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Czw 21:21, 01 Wrz 2011 |
 |
Świetny zbiorek Sam jestem fanem Citroena więc neibywale cieszy me oko taka kolekcja
Jednak nie zgodzę się jakoby Coupe Bossaert był ładniejszy od Chaprona Tył pierwszego w ogóle nie pasuje do koncepcji DSa, światła, odsłonięte koła i dach dołożony na siłę, jakby awaryjny hardtop.. Wg mnie najbardziej eleganckim i najbardziej udanym Coupe na bazie DSa jest LeParis i Concorde Coupe w wersji bez tylnych płetw Obie od Chaprona
A odnośnie odsłoniętych kuł to ciekawi mnie dlaczego w rajdówce London-Sydneyb są odsłonięte. Poprawa chłodzenia ? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smigi dnia Czw 21:23, 01 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Czw 21:38, 01 Wrz 2011 |
 |
A mnie właśnie chaprony wydają się profanacją
Koła w rajdówce są odsłonięte prawdopodobnie celem na ułatwienia serwisowania w warunkach polowych - to był rajd długodystansowy więc załoga pewnie nie raz musiała je demontować na poboczu. |
|
|
|
 |
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2661 Przeczytał: 23 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Czw 22:11, 01 Wrz 2011 |
 |
W sumie racja
Owszem, sporo modeli od Chaprona wygląda komicznie-zwłaszcza wszelakie limuzyny-kanciate i pokraczne. Ale akurat Coupe i Decapotable są majstersztykami dizajnu wg mnie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Nie 22:04, 04 Wrz 2011 |
 |
Mały update.
Jako że historia Cytryny to nie tylko DS, staram się też dbać nieco o to, żeby cały czas rosnący zbiór DS-ów miał jakieś tło. Dążę do tego, żeby to tło stanowiły ważniejsze modele ze stajni Citroena. I tak na dzień dzisiejszy zbiór cytrynek uzupełniają:
11CV AL z 1936 (od UH) oraz...
[link widoczny dla zalogowanych]
... nowsza wersja 11-tki, czyli BL (Vitesse) z końca okresu produkcji. Na jednym z modeli Avantów z końca produkcji testowane były pierwsze wersje zawieszeń hydropneumatycznych.
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie mogło zabraknąć dziecka pana Boulangera, czyli wszechstronnej Kaczki (Norev)...
[link widoczny dla zalogowanych]
... i jednej z mutacji kaczki, czyli plażowego Mehari (IXO), który nieodmiennie kojarzy mi się z żandarmami z Saint-Tropez:
[link widoczny dla zalogowanych]
CX, czyli bezpośredni następca DS-a. Wersja 2400 Pallas z ~1976 (IXO). Bez lusterka, ale to nic - prędzej czy później coś mu dopasuję
[link widoczny dla zalogowanych]
Bardziej współcześnie, czyli ZX (solido). Oryginalnie srebrny, obecnie czerwony. Po "remoncie" bo był w fatalnym stanie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Xantia z 1993 (UH) zamyka listę modeli jeśli idzie o roczniki - wszystkie nowsze odpuszczam.
[link widoczny dla zalogowanych]
Planuję dokupić do nich jeszcze model GS, CX Prestige, CX Break i oczywiście SM.
Pozdrawiam! |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 22:08, 04 Wrz 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
 |
Gość
|
Wysłany:
Wto 14:00, 06 Wrz 2011 |
 |
Update, na razie ostatni jeśli idzie o stan na dzień dzisiejszy
Tym razem auta dostawcze i lekkie ciężarowe.
Na początek najstarszy - C4F "Palace Hotel" od solido:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dalej TUB od IXO/Altaya. Ostatnio usłyszałem określenie tego pojazdu jako "prosiak na kołach". Biorąc pod uwagę kształt przodu, coś w tym jest... Dostawczaki Citroena rzadko były urodziwe, były natomiast praktyczne.
[link widoczny dla zalogowanych]
Citroen U23 - model już znany na forum od dawna.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeden z bardziej kontrowersyjnych stylistycznie i jednocześnie bardzo funkcjonalnych francuskich pojazdów, czyli HY (IXO). Szukałem jakiejś ciekawej wersji nadwoziowej i natrafiłem na mobilną pizzerię. Jest nawet menu i numer telefonu, ale nie próbowałem dzwonić
[link widoczny dla zalogowanych]
I na koniec znany również wszystkim gazetowy Acadiane:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Modelik
User
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 8:37, 11 Wrz 2011 |
 |
Bardzo ładna kolekcja małych cudeniek. : ) Sam mam zamiar nabyć choć jednego DS-a.  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Nie 11:11, 11 Wrz 2011 |
 |
Jeśli zależy Ci na jednym DS-ie to polecam coś od UH - stosunek ceny do jakości jeśli idzie o DSy jest u nich bardzo dobry. Podobnie Norev. IXO mają mniejsze lub większe uproszczenia, niekiedy paskudnie szpecące - zwłaszcza okropne są tyły wersji kombi. Przyjemne są też te od Vitesse, np. pokazany przeze mnie wyżej policyjny. W 'taksówkach' Amercomu ma się również pokazać ID 19 Taxi, który wygląda na UH - całkiem fajny modelik i jeśli nie będzie mocno uproszczony, to można go śmialo polecić. Wprawdzie to nie DS tylko ID, ale zawsze  |
|
|
|
 |
1313
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2733 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 11:42, 11 Wrz 2011 |
 |
Pytanie do speca - od czego zależy nazwa DS i ID? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Nie 12:05, 11 Wrz 2011 |
 |
Tańszy DS, bez bajerów :> (mniejsza moc, brak wspomagania kierownicy, zwykłe sprzęgło, zamiast jakiegoś hydraulicznie sterowanego, pozostało zawieszenie hydrauliczne) i pewnie milion innych różnic  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smookee dnia Nie 12:13, 11 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2661 Przeczytał: 23 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Nie 12:13, 11 Wrz 2011 |
 |
W ID z hydrauliki jest tylko zawieszenie Z tego co wiem to wizualnie niema różnicy.. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Nie 12:42, 11 Wrz 2011 |
 |
Wizualnie również są różnice. Niektóre to:
1. ID ma obudowy kierunków dachowych z plastiku. Nierdzewne były tylko w wersjach topowych, jak D Super.
2. Znaczki na ID są srebrne, na DSach złote
3. Brak kołpaków na kołach
4. Malowane obwódki świateł (w wersjach sprzed 1967) w miejsce chromowanych
5. Deska rozdzielcza metalowa w kolorze nadwozia w miejsce plastików DS-a. Nie było podłokietników w drzwiach i innych bajerów (poza wersja Confort).
6. Dach w ID (plastikowy jak w DS) nie był lakierowany tylko wykonywany od razu z barwnikiem (kolor coś a'la beżowy, potem biały i stopniowo inne).
7. W pierwszych wersjach słupek B i C malowany na beżowo.
8. Odblaski na tylnych błotnikach okrągłe.
Stopniowo różnice się zacierały, lecz wiele z nich pozostało. Poza topowymi wersjami ID, wszystkie były do odróżnienia od DSów.
Gdyby wymieniać wszystkie różnice nie starczyłoby miejsca, bo ID występował w wielu wersjach, które z czasem ewoluowały, potem zresztą przemianowane na D Super.
W modelach różnica będzie jedynie w większych detalach i w kolorystyce.
Co do hydrauliki to owszem - w przeciwieństwie do DSa nie było już wspólnego układu hydraulicznego hamulców, skrzyni i zawieszenia. Oprócz zawieszenia pozostałe układy zostały wykonane w tradycyjny sposób.
Silnikowo ID zazwyczaj dziedziczył starsze wersje silników DS-a, poza modelami ID z początku produkcji, który miał zwykłe Ds-owe 1.9 hemi zasilane jednogardzielowym Solexem. W przeciwieństwie do DSa miał też tradycyjny aparat zapłonowy.
Zasada była generalnie prosta: ID miał być tanią wersją DS-a dla szeroko pojętych zwykłych śmiertelników. Do końca się nie udało, bo cena i tak przebijała konkurencję, ot choćby popularnego w tym czasie Peugeota 403. |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 12:46, 11 Wrz 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|