|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Towi
User
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1987 Przeczytał: 55 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 10:33, 19 Sie 2018 |
|
Jedynie kalka na dachu, antenka, tablice i będzie jak oryg. - Gratulacje Jurek! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Nie 15:22, 26 Sie 2018 |
|
Świetne doładowania. Capri najlepsze, od dziecka uwielbiam ten model... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
yurek65
User
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 1603 Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kuźnica Białostocka
|
Wysłany:
Pon 2:44, 27 Sie 2018 |
|
andy ns, Towi, QLIG - dziękuję
Ford Taunus Transit FK 1000 (Schuco) - Hansestadt Hamburg Polizei, 1961
Ford Transit Bus (Cararama/Hongwell) - Bamberg Polizei, 2001
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Pon 17:55, 27 Sie 2018 |
|
Nie wiedziałem, że Hongwell robi Transita. Trochę krzywy, ale fajny |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 58 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Wto 18:26, 28 Sie 2018 |
|
Ford FK z klimatem
Transit faktycznie byłby dużo lepszy z serii policyjnej |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
yurek65
User
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 1603 Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kuźnica Białostocka
|
Wysłany:
Pon 14:47, 03 Wrz 2018 |
|
andy ns i QLIG - dziękuję
andy ns - z serii policyjnej to zupełnie inny model... (high top)
Ford Sierra 2,0i (SCHABAK) - Polizei, 1990
Ford Focus Turnier (Minichamps) - Ordungsamt Stadt Köln (STRAŻ MIEJSKA), 1999
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez yurek65 dnia Pon 14:50, 03 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
yurek65
User
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 1603 Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kuźnica Białostocka
|
Wysłany:
Pią 22:48, 07 Wrz 2018 |
|
Borgward – niemiecka marka samochodów produkowanych od 1929 do 1962. Firmę założył Carl F. W. Borgward w Bremie (Bremen).
Po roku 1930 Carl Borgward przejął zakłady Hansa-Lloyd Automobilwerke i uruchomił produkcję popularnego samochodu trzykołowego Pionier. Rozwój firmy umożliwił produkcję coraz większych samochodów, między innymi Hansa 1700 oraz sześciocylindrowy Borgward 2300. Również w produkcji samochodów ciężarowych firma osiągnęła znaczące wyniki.
Po zniszczeniach wojennych Carl Borgward niezwłocznie po zwolnieniu z niewoli alianckiej przystąpił do odbudowy zakładów i już w 1952 wprowadził do produkcji całkowicie nową konstrukcję samochodu z karoserią samonośną Hansa 1500 oraz większy model Hansa 2400. Następnie w 1954 wprowadzono nowy model klasy średniej Borgward Isabella, który dobrze się sprzedawał – do roku 1962 wyprodukowano ponad 200 tysięcy sztuk. Jednocześnie wprowadzono do produkcji nowe modele Arabella i Alexander oraz P 100.
Jednak nowe konstrukcje, chociaż innowacyjne, były niedopracowane, wykazywały wiele usterek, wobec czego marka Borgward stała się znana z marnej jakości. W roku 1961 na żądanie kredytodawców koncern został postawiony w stan upadłości, mimo że firma była jak najbardziej wypłacalna. Pracę straciło około 20 tysięcy zatrudnionych. Linie produkcyjne modeli Isabella i P100 zostały sprzedane do Meksyku, gdzie w latach 1967-1970 oba te wozy były produkowane w niewielkich ilościach.
W XXI wieku wnuk założyciela firmy – Christian Borgward – podjął próbę odbudowy firmy z pomocą finansową chińskiej firmy Foton. Pierwszym modelem marki miał zostać pojazd klasy SUV, zaprojektowany pod kierunkiem byłego dyrektora designu koncernu Saab, Einara Hareidego. Auto prawdopodobnie ma być sprzedawane w Europie i Chinach, być może począwszy od 2016 roku/
Borgward Isabella (Norev) - Hansestadt Bremen und Bremerhaven Polizei, 1959
W 1810 roku Jean Pierre Peugeot założył zakłady mechaniczne w Sochaux koło Miluzy. Pod koniec XIX wieku dwaj bracia stryjeczni Armand i Eugéne w nowej firmie „Les Fils de Peugeot Frères” („Synowie braci Peugeot”) uruchomili w 1886 roku produkcję rowerów. Wnuk Jeana Pierre'a inż. Armand Peugeot postanowił, że firma powinna zająć się produkcją automobili. Pierwszy pojazd, Serpollet-Peugeot, z silnikiem parowym pojawił się w 1889 roku, jednak dopiero samochód z silnikiem spalinowym Daimlera zaprezentowany w 1891 roku okazał się trafnym posunięciem. Pierwszy motocykl skonstruowano w 1903, a pierwszą ciężarówkę w 1912 roku. W tym samym roku otwarto działający do dziś jeden z największych zakładów Peugeot w Sochaux.
W tamtych czasach najlepszą reklamą dla samochodów był sport. Peugeot i tej dziedziny nie zaniedbał, wygrywając wiele rajdów i wyścigów. Ciekawostką był silnik zamontowany w Peugeocie, który wygrał wyścig Indianapolis 500 w 1913. Mianowicie był on wyposażony w głowicę z czterema zaworami przypadającymi na każdy cylinder. Produkcja samochodów osobowych, po I wojnie światowej rusza w 1919 i z roku na rok się zwiększa.
W 1929 roku powstaje model 201 otwierając serię oznaczeń trzycyfrowych z zerem w środku. Pierwsza cyfra oznacza wielkość (klasę), a ostatnia kolejną serię. W czasie II wojny światowej zakłady przejęli Niemcy, oddając je w zarząd Ferdinanda Porsche. W roku 1948 ukazuje się pierwszy po wojnie nowo skonstruowany samochód Peugeota, model 203 produkowany do 1960. W tym okresie (1968 rok) FSO produkujące Warszawę 201/203/204 po rozpoczęciu eksportu musiało zmienić oznaczenie na 223/224 gdyż Peugeot zagroził sprawą sądową. W 1959 po raz pierwszy Peugeot zastosował w modelu Peugeot 403 silniki diesla, tak dziś popularne we Francji. W tym samym roku zastosowano po raz pierwszy wentylator chłodnicy, przystosowując samochody na nadchodzące korki miejskie.
W 1961 roku zaprezentowano Peugeota 404, który oprócz ładnej, szlachetnej linii nadwozia odznaczał się wysoką jakością i trwałością. Dzięki tym zaletom sprzedano go w liczbie ponad dwóch milionów sztuk. W latach 60. marka Peugeot uchodziła za luksusową. Samochody Peugeot nazywano francuskimi Mercedesami. Wprowadzenie do produkcji w latach 70. i 80. mniejszych modeli, zwłaszcza Peugeota 104, zmieniło wizerunek marki na producenta samochodów popularnych. W 1976 Peugeot nabył 90% akcji Citroëna i tak powstał koncern PSA. Trzy lata później następuje przejęcie europejskiej filii marki Chrysler, produkującej auta pod marką Talbot. W połowie lat 80. zapada decyzja o zaprzestaniu produkcji Talbotów wraz z zakończeniem się ich okresu planowanej produkcji, a nowo skonstruowany następca Talbota Horizon, który miał nosić nazwę Arizona, pojawia się w 1986 roku jako Peugeot 309.
W 1969 Peugeot 504, w 1988 Peugeot 405, a w 2002 roku 307 zdobyły zaszczytne tytuły samochodu roku. W czerwcu 2008 roku wyprodukowano 50-milionowy samochód marki Peugeot.
Obecnie firma posiada 24 zakłady produkcyjne na całym świecie.
Firma Peugeot produkuje nadal (oprócz samochodów) rowery, motorowery oraz elektronarzędzia profesjonalne i amatorskie.
Największe limuzyny marki Peugeot (jak Peugeot 607) używane były w wersjach specjalnych przez Prezydenta Francji, a także przez wielu szefów przedsiębiorstw francuskich.
Peugeot 403 (Norev) - Saarbrücken Schutzpolizei, 1959
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
pako3110
User
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 1249 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland
|
Wysłany:
Sob 9:10, 08 Wrz 2018 |
|
Rozumiem, ze to juz byly ostatnie w twojej kolekcji i masz juz wyszstkie policyjnne modele swiata? Czasami zastanawiam sie nad mini-kolekcja "policaj" ale po wizycie w twoim watku opadaja mi rece od ilosci dostepnych aut w tym malowaniu i narazie nie mam odwagi pojac wyzwania :roll: |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Władek
User
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 893 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie - Zdrój
|
Wysłany:
Sob 9:54, 08 Wrz 2018 |
|
Kolejne świetne modele zaprezentowałeś Yurek65! Szczególnie spodobał mi się Straży Miejskiej z Kolonii
Po raz kolejny gratuluje modeli i pasji
Pozdrawiam!
Piotr |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 58 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 19:15, 09 Wrz 2018 |
|
Ten Focus z SM został u mnie podarowany Policji polskiej i jeździ w Łodzi
Borgward i Peugeot ładne i klimatyczne modeliki, gratuluję |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
yurek65
User
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 1603 Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kuźnica Białostocka
|
Wysłany:
Sob 4:50, 15 Wrz 2018 |
|
pako3110, Władek, andy ns - dziękuję
pako3110 - Tak, można powiedzieć, ze to praktycznie ostatnie przedstawiciele niemieckiej policji w mojej kolekcji, ale mam jeszcze kilka do prezentacji... Moja "mini-kolekcja "policaj"" ma około 155 modelii, ale wciąż brakuje mi około 20...
Peugeot 404 Sedan (IXO) - Saarbrücken Polizei, 1966
Peugeot 406 (Norev/Hachette) - Saarbrücken Polizei, 2002
Peugeot 406 3.0 (Norev) - Saarbrücken Polizei, 2006
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 58 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 18:36, 16 Wrz 2018 |
|
Kolejne ciekawe modeliki
Yurek, Twoja mini kolekcja policji niemieckiej -tylko - to niewiele mnij niż
moja polskich służb To tak z ciekawości - ile modeli liczy cała kolekcja |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Pon 8:44, 17 Wrz 2018 |
|
Yurku, kiedy znów będą radiowozy ze wschodu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
yurek65
User
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 1603 Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kuźnica Białostocka
|
Wysłany:
Pon 21:39, 17 Wrz 2018 |
|
andy ns
Przykro mi, ale wciąż liczę, ile ich mam ... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
buusoola
Ale jaki wschód, Bartek???
Daleki Wschód lub Bliski Wschó???
Wybór należy do Ciebie ... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez yurek65 dnia Wto 7:20, 18 Wrz 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Wto 9:10, 18 Wrz 2018 |
|
Yurku, tylko najbliższy wschód. Заходні Буг |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|