Autor |
Wiadomość |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3646 Przeczytał: 55 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Wto 8:02, 05 Gru 2023 |
|
Plan jest dobry.....popieram
Bang bije Vitesse na głowę więc będzie warto to zrobić. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1058 Przeczytał: 51 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pią 15:43, 22 Gru 2023 |
|
308 GTS 1977 Best
V8 3.0 --- 255 KM --- 253 km/h
Model 308 powstał jako następca niezbyt udanego i źle odebranego 308GT/4 2+2. Ferrari dla swojej wiarygodności zbudowało 308 GTB i produkt uboczny 308 GTS wypuszczony na rynek dwa lata po premierze.
Co najważniejsze dla klientów, był stylizowany przez Pininfarinę i miał pewne cechy wyglądu dino, szczególnie z tyłu. I ludzie pokochali go tak bardzo, jak wcześniej nienawidzili bertone GT/4.
Wersja GTS ma stalową karoserię, ponieważ po zdjęciu dachu, spyder potrzebował dodatkowego usztywnienia. Mechanicznie różnił się mokrą miską olejową.
Wielu z nas kojarzy ten model z kultowego serialu Magnum o przygodach hawajskiego prywatnego detektywa.
Wyprodukowano 3219 sztuk GTS. W 2021 roku sprzedano żółty egzemplarz za rekordowe 220 000 $.
Z wersją GTB od Vitesse.
Od początku mojego zbierania Ferrari (czyli trzy lata) nie natknąłem się w Polsce na wersje 308 GTS. W ogóle 308 nie ma. Dopiero w Niemczech się udało. Model świetnie wykonany i w sumie nic mu nie brakuje. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3504 Przeczytał: 57 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Pią 16:16, 22 Gru 2023 |
|
Pięknie wygląda w żółtym lakierze. Bardziej mi się podoba od wersji zrobionej przez Vitesse. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3646 Przeczytał: 55 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Sob 8:38, 23 Gru 2023 |
|
......w sumie to brakuje mu otwieranych elementów
Fajny model |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1058 Przeczytał: 51 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 15:09, 01 Sty 2024 |
|
360 Modena 1999
Mattel ---> BBR
Taka ciekawostka na początek roku. Przy zakupach u jednego z sprzedawców niemieckich natknąłem się taki model Modeny od firmy BBR. Model jest ciężki, ma metalowe podwozie i wygląda trochę rzemieślniczo. Ale urzekł mnie detalami wnętrza i silnika i zdecydowałem się na zamianę.
Może ktoś się natknął na taki model i coś podpowie?
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Wto 22:43, 02 Sty 2024, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3646 Przeczytał: 55 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Sob 9:06, 06 Sty 2024 |
|
Ciekawy modelik.
Ja osobiście nie spotkałem się z nim, ciekawi mnie też to metalowe podwozie
przy żywicznym nadwoziu. Taka, jakby dość dziwna, składanka BBR |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1058 Przeczytał: 51 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 10:45, 08 Sty 2024 |
|
348 GTS 1993 Bang
V8 3.4 --- 320 KM --- 5.4 s --- 280 km/h
Wersja GTS była produkowana zaledwie rok w ograniczonej ilości 1000 egzemplarzy. Zaprojektowany przez Pininfarinę, posiadał zdejmowany dach, którego można było schować za siedzeniami. Fotele i wnętrze były wykonane ze skóry Connolly.
Z ciekawostek, w tym modelu po raz pierwszy Ferrari umieściło srebrnego "Cavallino" na grillu.
Model przyzwoity. Jak to w Bangu, lakieru nie oszczędzali. Wspomniany Cavallino jest słabo odlany i z dalszej odległości wygląda jak nie wiadomo co. Wnętrze dokładne z fajnymi fotelami.
Została mi do pokazania ostatnia i zarazem najtrudniejsza w dostaniu wersja 348 w postaci Spider'a. Ale dotrze do mnie dopiero w kwietniu. Wtedy też małe podsumowanie sagi 348 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3504 Przeczytał: 57 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Pon 20:21, 08 Sty 2024 |
|
Ciekawy model, choć wolę te miniaturki w pastelowych kolorach. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3646 Przeczytał: 55 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 8:50, 14 Sty 2024 |
|
Kolor - czasem nie ma wyboru
Bang, czego nie do końca rozumiem, raz robi naprawdę fajne i zdetalowane
modele a czasem puszcza, że tak ujmę - gnioty. Ten modelik umieściłbym
w połowie skali |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1428 Przeczytał: 100 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Nie 22:15, 14 Sty 2024 |
|
ciekawa historia pojawienia się znaku na autach Ferrari
czarnego konia na żółtym tle..... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1058 Przeczytał: 51 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 18:03, 20 Sty 2024 |
|
Dzięki koledzy
208 GTB Turbo 1982 Best
V8 2.0 --- 220 KM --- 242 km/h
Model 208 to nic innego jak Ferrari 308 tylko z mniejszym silnikiem i paroma kosmetycznymi zmianami. 208 Turbo to druga odsłona, bo pierwsza niezbyt zaspokoiła klientów. Była po prostu za wolna. Dołożenie turbosprężarki KKK dało wiele, a przy okazji stworzono pierwsze drogowe Ferrari z takim doładowaniem.
Wyprodukowano zaledwie 437 egzemplarzy.
Rodzina 308 i 208 jest mała, ale ciężka w uzbieraniu. Jest bardzo mały wybór, ceny duże, a poszczególne wersje różnią się minimalistycznie.
Bang stworzył naprawdę fajny model. Jasny środek i czarny lakier dobrze się komponują. Jest dużo detali, a karoseria jest dobrze odzwierciedlona. Plus za wycieraczki.
Czego brakuję:
308 QV
308 GT4
208 GTB bez turbo
208 GTS
208 GT4
Będzie ciężko |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3646 Przeczytał: 55 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Sob 18:53, 20 Sty 2024 |
|
Przyjemny szkoda że czarny jest niewdzięczny podczas sesji zdjęciowych
Powodzenia w zdobyciu reszty tej gałązki kolekcji |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3504 Przeczytał: 57 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Sob 20:49, 20 Sty 2024 |
|
Świetny. W czerni też wygląda ciekawie. Dobrze, że dali jasne wnętrze, to całość przyjemnie się ogląda. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1058 Przeczytał: 51 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 10:47, 31 Sty 2024 |
|
Dzięki koledzy
Wrócimy do mniej odległych czasów.
California T 2014 Ixo gabl.
V8 3.9 BiTurbo --- 560 KM --- 315 km/h --- 3.6 s
Druga odsłona modelu California została wyposażona w podwójne doładowanie za pomocą turbosprężarek. Generują one 560 KM i kosmiczne 755 Nm.
Jak wiadomo Enzo jak i późniejsi włodarze nie przepadają za zwiększaniem mocy za pomocą doładowań. W tym modelu musieli dodatkowo spełnić normy spalania narzucane na super samochody.
Wizualnie model T z przodu upodobnił się do F12, a z tyłu zmieniono położenie wydechów.
Z pierwszą serią również gablotkowego IXO
Tym razem coś z niższej półki. Jak na Ixo nie można narzekać. Wnętrze mogło by być bardziej zdetalizowane. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3504 Przeczytał: 57 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Śro 20:31, 31 Sty 2024 |
|
Ciekawy kolejny model Ferrari. Nawet fajnie wygląda w niebieskim metaliku. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|