FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kolekcja Ferrari 1:43 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1058
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 12:24, 01 Lis 2023 Powrót do góry

250 GTO II 1964 Jouef Evolution

V12 3.0 --- 300 KM --- 255 km/h --- 6.0 s

250 GTO II to kontynuacja jednego z najbardziej pożądanych samochodów na świecie. II seria powstała na skutek nie zatwierdzenia przez FIA modelu LM do wyścigów GT. Enzo tym modelem doszedł do perfekcji w naginaniu przepisów.
GTO II miało konkurować z Shelby i modelem Cobra Daytona Coupe oraz Jaguarem i ultralekkim typem E. Ferrari mimo, że było wolniejsze, okazało się mniej awaryjne i to włoska stajnia zdominowała klasę GT, wygrywając większość z 15 wyścigów.

Był to ostatni model serii 250 biorący udział w wyścigach. Po 10 latach pozostawia po sobie pasmo sukcesów, które przez najbliższe dziesięciolecia będą trudne do pokonania.

Powstały zaledwie 3 sztuki tej wersji. W 2018 na aukcję w Kalifornii przybył biały kruk, w postaci oryginalnego GTO II z nadwoziem 3413, który wygrał klasę Targa Florio. Gdyby nie jego zwycięstwo w ostatnim wyścigu, Ferrari przegrałoby z Fordem.
Jego cena to kosmiczne 48 405 000 $

Image

Image

Image

Image

Z modelem 288 od tej samej firmy.

Image

Jouef Evolution stworzył bardzo dobrze wyglądający model. Dużo detali, także we wnętrzu (cienka kierownica). Duży plus za różną wielkość kół na osiach. Więc z połączeniu z I serią od Kyosho mam super parę. Do kompletu brakuje mi 330 LMB, które jest nowym modelem, ale przez znawców to nic innego jak kolejne wcielenie 250 GTO.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3504
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Śro 19:57, 01 Lis 2023 Powrót do góry

Świetny model i ciekawy kawałek historii. Ok! Wnętrze modelu bardzo fajnie odtworzone. Szczegóły cieszą oko. Bardzo dobry zakup.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3299
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 20:09, 01 Lis 2023 Powrót do góry

Uwielbiam te otwierane Józefy. Są genialne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3646
Przeczytał: 61 tematów

Pomógł: 87 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Sob 19:20, 04 Lis 2023 Powrót do góry

Ja tak samo jak Łukasz Very Happy Ok!
Niech będą "Józefy" Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1058
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 11:38, 16 Lis 2023 Powrót do góry

Dzięki Panowie Laughing

348 TS Ixo ---> Herpa

Taka mała zamiana u mnie. Na miejsce gablotkowej wersji, pojawił się model Herpy w bardzo fajnym niebieskim kolorze. Sprowadziłem go z Niemiec, gdzie do kompletu czeka na mnie wersja TB w tym samym kolorze.

Image

Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Towi
User



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1987
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:08, 16 Lis 2023 Powrót do góry

Chyba masz przebita oponę z przodu - daleko nie pojedziesz!
Ok, teraz właściwe pytanie - z modelem powinien być kawałek czarnego dachu, nie ma go?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1058
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 14:27, 16 Lis 2023 Powrót do góry

No niestety, umknęło mi to przy zakupie. A dach zdjęty po prostu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3504
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Czw 21:10, 16 Lis 2023 Powrót do góry

Bardzo ciekawy model. Herpa swego czasu zrobiła kilka modeli Ferrari w skali 1:43 ale z plastiku. Jak dla mnie wyglądają świetnie. Mają otwierane elementy, a po zamknięciu wcale nie widać szerszych szpar. Ten egzemplarz w kolorze niebieskim wygląda swietnie. Dobry zakup.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2607
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:37, 16 Lis 2023 Powrót do góry

A sprawdzałeś, czy dachu nie ma na swoim miejscu pod przednią klapą?Razz

Uwielbiam te modele. I te smaczki typu nie do konca zsunięte szyby w drzwiach Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1058
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 9:55, 17 Lis 2023 Powrót do góry

smigi Dach jest tam gdzie powinien być, czyli w bagażniku - dokładnie 😀
Też jestem fanem herpy, bo dokładność tych modeli jest na mega wysokim poziomie. Mój TS jest trochę po przejściach, ale kupiłem go za tak śmieszne pieniądze, że narzekać nie będę.

Szkoda tylko że, Herpa nie wykonała kolejnej generacji czyli wersji GTB, GTS i spider.

mafo tylko te plastikowe 👍 mam całą rodzinę Testarosy, F40 i właśnie 348. Naprawdę super modele.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Pią 10:01, 17 Lis 2023, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3646
Przeczytał: 61 tematów

Pomógł: 87 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 20:37, 19 Lis 2023 Powrót do góry

To i ja wtrącę swoje trzy grosze - cała seria od Herpy jest warta miejsca w każdej kolekcji
chyba że ktoś nie cierpi plastiku Very Happy
And, zaprezentuj całość lub pojedynczo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1058
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:49, 21 Lis 2023 Powrót do góry

andy nsWcześniej zaprezentowałem wszystkie Testarossy, czarne F40 i tego ostatniego 348. Obecnie czekam na resztę kolorów F40 i 348 TB. Wtedy zrobi się duże zdjęcie Smile

NART 512 BB/LM 1971 Brumm

V12 5.0 --- 480 KM --- 320 km/h

Kiedy w 1971 roku Ferrari zaprezentowało Berlinetta Boxer, który zastąpił kultową Daytonę, był to rewolucyjny krok naprzód. Był to pierwszy samochód drogowy Ferrari z silnikiem umieszczonym centralnie, depczący po piętach Lamborghini Miura. Niestety nigdy nie uzyskał homologacji na rynek północnoamerykański, ale od każdej reguły są wyjątki. I to jest jeden z nich.

Na podstawie słabszego silnika 4.4 z modelu 365 GT4/BB zbudowano 4 egzemplarze. Następnie na bazie 512 BB z silnikiem 5.0 zbudowano dodatkowe 16 egzemplarzy modelu, aż finalnie w ostatnich egzemplarzach moc wynosiła 480 KM.

W sumie zbudowano 24 egzemplarze, z czego 20 brało udział w wyścigach.

W historii odbyły się cztery aukcje z tym modelem. Sprzedał się jeden za 2 mln euro.

Image

Image

Image

Image

Image

Jak wiecie nie ograniczam się tylko do cywilnych modeli, bo było by to grzechem. Ten model nie jest jakimś specjalnym, ale na tyle ciekawym, że warto go mieć w kolekcji. Brumm robi całkiem fajne modele. Takie rzemieślnicze trochę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3646
Przeczytał: 61 tematów

Pomógł: 87 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 8:08, 26 Lis 2023 Powrót do góry

Spoko parka, taka "rzemieślinicza" Very Happy
Troszkę retuszów "malarskich" i byłyby o wiele atrakcyjniejszymi modelami Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1058
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 10:48, 04 Gru 2023 Powrót do góry

Dino 206 Vitesse 1968

V6 2.0 --- 180 KM --- 235 km/h

Dla Ferrari konieczne stało się zwiększenie sprzedaży i obniżenie kosztów produkcji. Mając już prototyp Dino 196 S, istniała doskonała okazja do zaprojektowania wersji drogowej o stosunkowo małej pojemności skokowej, którą po raz pierwszy w historii Ferrari można było zbudować na linii montażowej.

Dodatkowo nawiązano współpracę z Fiatem, który był odpowiedzialny za budowę silników.

Jakie są największe różnice między tym modelem a 246, nie licząc pojemności? To przede wszystkim aluminiowy blok silnika, jak i rama samochodu. Co ciekawe żaden panel karoserii nie będzie pasował z 206 do 246.

Wizualnie wprawne oko dostrzeże centralne śruby przy kołach, różne korki wlewu paliwa i układ wydechowy.

Wyprodukowano zaledwie 152 egzemplarze. W 2023 roku srebrny egzemplarz został wylicytowany za rekordowe 868 500 dolarów.

Image

Image

Image

Image

I z wersją 246 od Bang'a

Image

Image

Image

Kupiłem go, bo trafił się za grosze, a ciężko go znaleźć. Ale plan jest jeden. Wymiana na czarnego Bang'a i dokupienie 246 GTS tej samej firmy. Będzie super czarna trójca... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3504
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pon 17:56, 04 Gru 2023 Powrót do góry

Piękny model. W żółtym kolorze wygląda bardzo fajnie, choć powiem, że jednak 246 bardziej mi się podoba.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin