FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kolekcja Ferrari 1:43 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 19:23, 19 Mar 2023 Powrót do góry

Dzięki koledzy.

458 Speciale Rosso Corsa 2013 Ixo

V8 4.5 --- 605 KM --- 540 Nm --- 3 s --- 325 km/h

Począwszy od serii 360 regułą stało się, że każde, małe Ferrari z silnikiem umieszczonym centralnie osiągało wiek, w którym musiała pojawić się wersja nie tyle udoskonalona, co przygotowana specjalnie z myślą o jeździe po torze. Dla 458 jest to właśnie Speciale.

Silnik 458 Speciale to najmocniejsza, drogowa jednostka V8 w całej historii Ferrari i jeden z najmocniejszych tego typu silników na świecie. Z zewnątrz wersja Speciale różni się przeprojektowanym przodem, bocznymi skrzydłami i nowym pasem z tyłu, z 2 wydechami a nie z 3 jak w wersji seryjnej. Największą nowością z technologicznego punktu widzenia jest system Side Slip Angle Control, który dzięki monitorowaniu przyspieszeń bocznych, kąta skrętu kierownicy, pochylenia samochodu czy prędkości poruszania się, pozwala na kontrolowanie nadsterowności i poślizgów w jeszcze szerszym zakresie.

Wyprodukowano 6.000 egzemplarzy Speciale. W 2015 roku na aukcji Redwood sprzedano jednego z nich za rekordowe 626 000 $.

Image

Image

Image

Image

Tym razem coś z dolnej półki. Ale narzekać nie można, całkiem fajnie wykonany model.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 87 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Śro 20:58, 22 Mar 2023 Powrót do góry

No to co że z dolnej półki Smile ale uzupełnia mini kolekcje.
Jak trafi Ci się coś lepszego to z czasem Możesz wymienić lub
zainwestować w inny model, a ten jednak zostawić.
Ogólnie jest spoko, bywają dużo gorsze Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3501
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Śro 23:01, 22 Mar 2023 Powrót do góry

Bardzo ciekawie wygląda. To że nie ma odwzorowanych wszystkich szczegółów, to nie znaczy, że model jest niepełnowartościowy. Wielokrotnie kupowałem modele w słabszym wykonaniu, bo nikt lepszego nie zrobił, a był jednym z brakujących ogniw kolekcji. Jak wydadzą lepszą wersję to wymienisz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 20:45, 24 Mar 2023 Powrót do góry

Dzięki Laughing Najbliższe modele cofnął nas w czasie sporo.

410 Superamerica Superfast Avorio Pinin farina 1956 Old Cars

V12 5.0 --- 340 KM

Przedstawiony samochód to oryginalny egzemplarz pokazowy Paris Show z 1956 r., a jego elementy stylistyczne odzwierciedlają dążenie Ferrari do wejścia na rynek amerykański w latach pięćdziesiątych. Teatralnie pomalowany na kolor złamanej bieli z jasnobłękitnym pasem poniżej linii zderzaków, jawił się jako najbardziej agresywny ze wszystkich samochodów dotychczas zbudowanych przez Ferrari i Pinin Farinę.
Bardzo ciekawym akcentem był wspornikowy dach, który wyeliminował potrzebę stosowania słupków podtrzymujących przednią szybę.

Po Salonie Samochodowym w Paryżu w 1956 roku egzemplarz został sprzedany Williamowi Doheny'emu z Brentwood w Kalifornii.

Image

Image

Image

Image

Image

Model praktycznie nie do znalezienia w Polsce. Jakie było moje zdziwienie jak przypadkowo natknąłem się na giełdzie. Duże podziękowania dla Raf'a.
Nie jest to hiper półka, ale bardzo ciekawie wyglądające rzemiosło. I tyle też waży. Bardzo dużo detali, takich jak tylna wycieraczka, felgi, zderzaki (z gumowymi odbojami). Dla mnie rewelacja.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Sob 0:06, 25 Mar 2023, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3501
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pią 21:29, 24 Mar 2023 Powrót do góry

Świetny unikat kupiłeś. Ok! Pięknie wygląda ze skrzydłami. Typowa amerykańska stylizacja. Podoba mi się.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kędzior
User



Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 1046
Przeczytał: 96 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oz

PostWysłany: Pią 22:11, 24 Mar 2023 Powrót do góry

Super Smile Gratulacje,


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 87 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Pią 23:38, 24 Mar 2023 Powrót do góry

Ciekawy i faktycznie rzadki model. Gratuluję, że udało Ci się go "zdobyć" Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1423
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Nie 21:54, 26 Mar 2023 Powrót do góry

modelik jest intrygujący
Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 10:35, 02 Kwi 2023 Powrót do góry

Dzięki Koledzy Smile

212 Inter Coupe by Vignale HWE 1951

V12 2.5 - 2.7 --- 150 KM - 170 KM --- 200 km/h

Pierwsza odsłona modelu 212 to wersja Export. Przepiękny, dedykowany głównie do ścigania model Ferrari. Wersja Inter powstała z zapotrzebowania na pojazdy drogowe, sprostujące najbardziej wymagających klientów.
Egzemplarze w zabudowie Inter miały nieparzyste numery seryjne. Wykonywały je różne biura konstruktorskie, z których najbardziej pożądane to 26 sztuk wersji Vignale.

Jednym z charakterystycznych punktów tego modelu była kierownica po drugiej stronie pojazdu. Był to ukłon Enzo, dla swoich klientów.
Opisywany egzemplarz ma dwukolorowe nadwozie z pięknym beżowym wnętrzem. Prawdopodobnie jest to podwozie o numerze 0285EU.
W 2014 dokonano ostatniej transakcji z tym modelem. Nadwozie o numerze 0257 EU sprzedano za $1,787,500.

Image

Image

Image

Image

Image

Model od HWE nie występuję u nas praktycznie w ogóle. Więc, to, że go znalazłem na giełdzie u Raf'a jest czymś niezwykłym.
Wykonanie bardzo dobre, jedynie fototrawione elementy mogły by być dokładniejsze, ale za to są wszystkie. Najładniejsze są felgi i wycieraczki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Nie 10:36, 02 Kwi 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3501
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 11:34, 02 Kwi 2023 Powrót do góry

Kolejna perełka w kolekcji. Bardzo ciekawie wygląda w dwukolorowym malowaniu. Podoba mi się.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 87 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 12:16, 02 Kwi 2023 Powrót do góry

Dwukolorowe malowania w tamtych latach to prawie standard - o wiele lepiej
prezentowały się w nich samochody.
Modelik świetny jak na HWE. Fajnie że go Masz Ok!
Rozumiem, że Zaczynasz sagę 212 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 17:15, 02 Kwi 2023 Powrót do góry

andy ns napisał:
Rozumiem, że Zaczynasz sagę 212 Smile

Zaczynam to za dużo powiedziane, raczej będę szukał okazji, bo w tej sadze tanich modeli już nie ma Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1423
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Nie 18:52, 02 Kwi 2023 Powrót do góry

Fajny ten modelik,
elementy fototrawione rzeczywiście wyglądają wspaniale,
też mi się podoba Smile
Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:40, 24 Kwi 2023 Powrót do góry

348 GTB Bianco Avus 1993 Bang

V8 3.4 --- 320 KM --- 280 km/h --- 5.4 s

Wersja GTB to po prostu TB po paru modyfikacjach. Silnik został poddany zmianiom przez inżynierów, którzy nabyli doświadczenie przy tworzeniu wersji Challenge. Zwiększono stopień sprężania z 10,4:1 do 10,8:1 z ulepszonym systemem sterowania silnikiem - Bosch Motronic i zamontowano całkowicie zmodernizowany układ wydechowy.
Wizualnie zmieniły się detale: polakierowano osłony, progi i maskę silnika w kolorze nadwozia.
Wyprodukowano 620 egzemplarzy wersji GTB.

Image

Image

Image

A tutaj w porównaniu z wersją TB też od Bang'a. Jak widać zmiany kosmetyczne.

Image

Na ten model czaiłem się praktycznie od początku mojej kolekcji. Przez ten czas, ani razu go nie widziałem w Polsce. Są jedynie wersje TB. Więc został ebay - i tam też kupiłem.
Powiem szczerze, że od Banga można by się spodziewać więcej. Szczególnie razi linia okien - coś tu nie pykło.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Wto 10:18, 25 Kwi 2023, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3501
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Wto 9:36, 25 Kwi 2023 Powrót do góry

Pięknie wygląda w bieli i jak dla mnie, to dużo ciekawiej niż niebieski. Podoba mi się.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin