|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3501 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Śro 18:49, 02 Lut 2022 |
|
Rzeczywiście, model piękny i kapitalnie wygląda na Twoich zdjęciach. Bardzo dobry zakup.
Pozwolę się zapytać, dlaczego w taki dziwny sposób napisałeś Pinifarina? Przecież to jest nazwa firmy pochodząca od nazwiska założyciela, którym był Battista Pininfarina. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mafo dnia Śro 18:52, 02 Lut 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3295 Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 18:56, 02 Lut 2022 |
|
Tak się zastanawiałem gdzie trafił ten 410 z allegro, którego obserwowałem, ale się nie mogłem zdecydować. Gratki! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HUMBER IMPERIAL
User
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 588 Przeczytał: 41 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 19:51, 02 Lut 2022 |
|
Mafo, tez mnie to zastanawialo, ale czesto przy starszych samochodach nazwa pojawia sie wlasnie w ten sposob... spotkalem sie z tym juz wiele razy. Z tego co mozna wyczytac to mowiono na niego "Pinin" Farina i dopiero nazwisko na Pininfarina zmienil w 1962 roku. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 19:59, 02 Lut 2022 |
|
mafo temat jest ciekawy i trudny. Wiem jak się nazywał i kim był 😀
W większości albumów i książek modele samochodów, szczególnie z lat 50 i 60, które tworzył Battista mają oznaczenie Pinin Farina pisane osobno. Ba, bardzo często z małej litery.
Sam Battista miał przydomek Pinin, bo był najmłodszy z rodzeństwa.
Na podstawie modelu 410 jest napisane Pinin Farina, dlatego też tak napisałem.
Gdzieś jeszcze wyczytałem że modele z dopiskiem Pinin Farina były robione strictke przez niego, a modele z napisem Pininfarina ogólnie przez jego studio. Ale czy to prawda to nie wiem jeszcze 😀
Lucanero to tak samo długo nad nim myślałeś jak ja. Czekałem na dobry moment finansowy, fajnie że się ostał 👍 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Śro 20:01, 02 Lut 2022, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3501 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Śro 20:31, 02 Lut 2022 |
|
Dzięki koledzy HUMBER IMPERIAL i And1 za wyjaśnienia. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mafo dnia Śro 20:31, 02 Lut 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 58 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Czw 14:20, 03 Lut 2022 |
|
And - i to jest to, gratuluję i inwestuj w kolejne z górnej półki.
To co mam nie powstało za 2-3 lata lecz ma już prawie15 lat.
Kolekcje nie powstają z dnia na dzień lecz latami więc wszystko przed Tobą
No chyba że ktoś ma tak duży zasób wolnej gotówki na swoje zachcianki to jest
w stanie zebrać dość szybko konkretny zbiór ale i tak będą go blokować modele
które nie są już łatwo lub w ogóle niedostępne. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 16:47, 03 Lut 2022 |
|
Dlatego rezygnuję z innych kolekcji i skupiam się głównie na Ferrari 😁 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 13:28, 13 Lut 2022 |
|
Challenge Stradale 2003 IXO
V8 3.6 --- 425 KM --- 300 km/h --- 4.1 s
W marcu 2003 r. podczas salonu w Genewie, zaprezentowano dynamiczną wersję Ferrari 360 wytwarzaną pod odrębną nazwą jako Challenge Stradale i przygotowaną przy wykorzystaniu doświadczeń zdobytych na torach wyścigowych. Zachowując koncepcję konstrukcyjną modelu wyjściowego, samochód był od niego o 110 kg lżejszy oraz niższy i mocniejszy, zmodyfikowano w nim ponadto układ hamulcowy i charakterystykę układu nośnego oraz poprawiono własności aerodynamiczne (współczynnik cx o wartości 0,335).
Korbowody, śruby kół i usztywnione sprężyny zawieszenia wykonano z tytanu, a tarcze hamulcowe firmy Brembo (przednie o średnicy 380 mm, tylne - 355 mm) z kompozytów ceramicznych wzmacnianych włóknem węglowym. Ten ostatni materiał zastosowano także w budowie nadwozia.
Z kabiny usunięto wszystkie zbędne elementy wyposażenia. Zautomatyzowana skrzynia biegów F1 o dwóch programach pracy (Sport i Race), sterowana elektrohydraulicznie za pośrednictwem dźwigienek przy kierownicy, umożliwiała zmianę przełożenia w czasie 0,15 s.
Obrazu dopełniały przesuwne boczne szyby, czteropunktowe pasy bezpieczeństwa i szerokie, niskoprofilowe opony 225/35 z przodu i 285/35 z tyłu. Zbiornik paliwa ma 95 litrów pojemności, a bagażnik dwa razy tyle
Wyprodukowano zaledwie 1 288 sztuk wersji Stradale. Na początku tego roku na aukcji w Long Beach sprzedano najdroższy egzemplarz tego Ferrari. Model w pięknym niebieskim kolorze z przebiegiem 22 000 mil wylicytowano za 285 000 $.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Trochę nie rozumiem tych gablotkowych IXO. Niektóre modele są naprawdę dobrej jakości. A niektóre, jak ten opisywany ma sporo niedociągnięć.
Mam już praktycznie komplet 360 nie licząc wersji stricte wyścigowej GT i mógłbym zamknąć temat zdjęciem grupowym, ale jest jeszcze jeden rodzynek w postaci Ferrari 360 Barchetta zrobionego w jednym egzemplarzu dla Luki Cordero di Montezemolo. Robi go firma BBR, co wiążę się z bardzo dużą kwotą, ale zobaczymy |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Nie 13:29, 13 Lut 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 58 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Czw 23:50, 17 Lut 2022 |
|
I tak daje radę
Może z czasem Wymienisz na coś lepszego lub zostanie ten który Masz
Powodzenia z "polowaniem" na barchetta. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pią 5:55, 18 Lut 2022 |
|
Świetny model 410tki. Bardzo fajnie ze obok gazrtowek pojawiają się u Ciebie takie rarytasy!
Co do 360 Barchetty to jest to temat do ogarnięcia jako konwersja, przyjrzałem się zdjęciom oryginału i nie powinno być to jakoś szalenie trudne |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
blade34
User
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 83 Przeczytał: 29 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany:
Pią 21:26, 18 Lut 2022 |
|
And1 napisał: |
Challenge Stradale 2003 IXO
Trochę nie rozumiem tych gablotkowych IXO. Niektóre modele są naprawdę dobrej jakości. A niektóre, jak ten opisywany ma sporo niedociągnięć.
|
Ten model, który kolega prezentuje to gazetówka a nie gablotkowe IXO. Ixo w gablotkowym standardowo poprawiło detale m.in. przednie i tylne lampy, tarcze hamulcowe i felgi, stikery na lusterka i napisy, fotele są z pasami, komorę silnika itd, co zwiększa pozytywnie odbiór modelu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 14:52, 20 Lut 2022 |
|
andy ns dzięki
smigi w sumie na to nie wpadłem i faktycznie można by spróbować...
Staram się uzupełniać kolekcję modelami z wyższych półek. Akurat roczniki 2000 - 2010 to w mojej kolekcji przewaga gazetówek. Będę nadrabiał w latach 50 i 60
blade34 A ten gablotkowy to jest na pochylonej podstawie? Bo czasami się gubię co nazywa się gablotowymi IXO |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Nie 14:53, 20 Lut 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Cox.P
Moderator
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 698 Przeczytał: 62 tematy
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Nie 16:15, 20 Lut 2022 |
|
Przepraszam za OT.
Większość firm modelarskich (w tym i IXO) sprzedaje swoje modele pod własną marką jak również dostarcza do innych dostawców (generalnie są to wydawnictwa typu DeA, Atlas, Hachette itd.). Czasami modele niczym się nie różnią, czasami są uboższe w detale. W seriach gazetowych modele czasami nawet występują w gablotkach, czasami tylko na podstawkach w blistrach.
Przykład:
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2232 Przeczytał: 68 tematów
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 16:49, 20 Lut 2022 |
|
Skoro już temat jest poruszony, to myślę, że warto wyjaśnić mit, który się powtarza co jakiś czas na forach. Producentem tego wszystkiego jest Premium & Collectibles Trading Co. Ltd., czyli PCT. To oni robią formy i produkują modele na zamówienie dla wszystkich wymienionych marek. Ixo to tylko marka, taka sama jak IST, czy PremiumX. To nie producent. Wszystko produkuje PCT. Ixo bierze modele od PCT. A tak konkretniej, to Ixo jest jedną z kilku marek własnych firmy PCT.
Altaya, Atlas, Hachette itp. do nich nie należą. To są skrócone nazwy wydawnictw, które też biorą modele od tego samego PCT i robią z nich serie gazetowe. Czasem się różnią detalami na niekorzyść, a czasem nie ustępują gablotkowcom. To nie Ixo sprzedaje modele do wydawnictw, tylko PCT. Co więcej - każdy może sobie wziąć dowolny model z PCT, który już jest opracowany i może go sobie obrandować własną marką, pod warunkiem, że zamówi 1000 sztuk. Tak robi np. Whitebox. A jak weźmiecie 5000 sztuk, to zrobią dla Was model, którego nie mają w katalogu i nigdy wcześniej nie opracowali formy dla niego. Tak było 2 lata temu i pewnie jest nadal, jeśli pandemia nic nie pozmieniała. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 18:09, 20 Lut 2022 |
|
Okey dzięki... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|