|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 58 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Sob 19:13, 13 Lis 2021 |
|
Potwierdzam, stare dobre PMA
Teraz coś do niego do pary |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 21:37, 13 Lis 2021 |
|
Jest i czeka na swoją kolej. Wersja budżetowa 😃 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 16:01, 28 Lis 2021 |
|
550 Maranello 1996 Maisto
V12 5.5 --- 485 KM --- 320 km/h --- 4.4 s
Zadanie przekazane technikom - jak obwieszczono podczas prezentacji 550 - ki, było szczególnie trudne: zaprojektować i zbudować samochód mogący sprostać wymaganiom klientów Ferrari, takim klientom, którzy optując za dającymi emocje osiągami, nie zamierzają jednak rezygnować z łatwości prowadzenia i komfortu. Klientów tych przyciągały najnowocześniejsze rozwiązania techniczne do przedsiębiorstwa, które zawsze traktowało projektowanie jako estetyczne rozwiązanie wymagań dotyczących osiągów i które zawsze budowało swoje samochody z wyrafinowanym mistrzostwem.
Umieszczenie silnika z przodu w maranello powinno budzić większe zdziwienie niż taka jego lokalizacji w 456-ce, ponieważ ten samochód był prawdziwie szczytowym osiągnięciem w tej klasie. Był mocniejszy, bardziej kompaktowy i lżejszy. Luksus był pełny: skórzana tapicerka, klimatyzacja, bliźniacze poduszki powietrzne, elektryczna regulacja siedzeń i lusterek, elektryczne szyby.
Silnik, który został zamontowany jest uważany za najlepszy jaki Ferrari montowało w drogowych samochodach. Ale to co najbardziej zdumiewało to osiągi w jeździe miejskiej. I tak: od 80 do 115 km/h na 3 biegu przyspieszenie wynosiło zaledwie 2,3 sek., od 130 do 160 km/h na 4 biegu - 2,8 sek.
Wyprodukowano ponad 3600 sztuk.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Model odkupiłem od kolegi smigi. Ma on bogatą historię, która jest najlepiej opisana tutaj: [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Pon 18:40, 29 Lis 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Nie 17:02, 28 Lis 2021 |
|
Ciekaw jestem ile jeszcze kolekcji zwiedzi ten konkretny egzemplarz 550tki |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 890 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 154 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Nie 17:31, 28 Lis 2021 |
|
To naprawdę jest Maisto? Wygląda nadzwyczaj dobrze! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 18:10, 28 Lis 2021 |
|
smigi myślę że już żadnej. Kolekcja ma u mnie dożywocie 😋
Bartek. może to zasługa modernizacji poprzednich właścicieli. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Nie 19:07, 28 Lis 2021 |
|
Wymienisz kiedyś na PMA |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3501 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 19:44, 28 Lis 2021 |
|
Bardzo ładnie wykonany model. Jak na produkty Maisto wygląda rewelacyjnie. A i opis, jak zwykle, bardzo ciekawy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 16:02, 05 Gru 2021 |
|
288 GTO Evoluzione 1986 Jouef Evolution
V8 2.9 BiTurbo --- 650 KM --- 370 km/h --- 940 kg
Niewiele osób słyszało o Ferrari 288 GTO Evoluzione. Jeszcze mniej miało okazję zobaczyć ten samochód na żywo. To wyjątkowy projekt w portfolio włoskiej marki z Maranello – został opracowany z myślą o startach w rajdowej grupie B, jednej z najbardziej ekscytujących w całej historii motorsportu…
W tamtych czasach inżynierowie mieli prawdziwe pole do popisu – nie istniały bowiem jakiekolwiek większe ograniczenia dotyczące samochodów. W efekcie producenci tworzyli prawdziwe drogowe bestie. Jednak Ferrari trochę spóźniło się z modelem 288 GTO Evoluzione lub FIA pospieszyło z rozwiązaniem legendarnej grupy B, co nastąpiło w 1986 roku. Właśnie ta decyzja pozbawiła wyjątkowy model z Maranello szans na rywalizację w innymi producentami na trasach rajdów.
Silnik miał w sumie 3 wersje. Finalna o oznaczeniu Tipo F114 CK miała większe turbosprężarki pracujące pod ciśnieniem 1,7 bara, nową jednostkę sterującą Magnetti Marelli, nowe kolektory dolotowe i wałki rozrządu o wysokim skoku. Pozwalało to osiągnąć pierwszą setkę w mniej niż trzy sekundy!
Zewnętrznie dokonano znacznych zmian w oryginalnym nadwoziu Pininfarina i tylko profil kabiny zachował oczywiste podobieństwo do drogowego modelu 288. Ponieważ ogólny projekt został zaprojektowany wyłącznie z myślą o funkcjonalności, piękno nie było na pierwszym miejscu.
Wewnątrz skromnie wyposażony kokpit został pozbawiony wszelkich zbędnych materiałów, w tym całej tapicerki i tłumienia dźwięków.
Podstawowa deska rozdzielcza GTO została zachowana, ale została wyposażona w nowe oprzyrządowanie i odsłoniętą tablicę bezpieczników.
Oryginalne skórzane fotele zostały odrzucone na rzecz ognioodpornych kubełków wyścigowych z uprzężami Sabelt.
Dostęp wymagał wspinania się po wysokich progach kompozytowych. Ta ekstremalna atmosfera została tylko nieznacznie stonowana w kolejnym F40.
Zbudowano tylko pięć egzemplarzy GTO Evoluzione (plus prototyp na standardowym podwoziu GTO).
Prototyp i pierwsze dwa właściwe Evoluzione zostały wyprodukowane w 1985 roku. Ferrari intensywnie używało tych samochodów do testów.
Słynny francuski kolekcjoner, Pierre Bardinon, otrzymał jeden z oryginalnych samochodów rozwojowych, drugi został zatrzymany przez Ferrari. Ostatnie trzy egzemplarze zostały ukończone w 1988 roku i sprzedane klientom VIP.
Jeden trafił do wydawcy Style Auto, Enrico Capitanio.
Kolejna została sprzedana belgijskiemu importerowi Ferrari, Jacques Swaters'owi.
Piąty i ostatni egzemplarz został zakupiony przez rodzinę królewską Brunei, która w tamtym czasie stała się największym na świecie nabywcą samochodów z najwyższej półki.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Model odkupiony od kolegi SlawekH - dzięki . Bardzo fajny i rzadko spotykany w Polsce. Jak zwykle zadziałała ślepota i nie poprawiłem opony |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Nie 16:03, 05 Gru 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3501 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 18:10, 05 Gru 2021 |
|
Bardzo ciekawy opis. Model też ciekawy, ale jakoś ta stylistyka mi się nie do końca podoba. Ten obcięty tył jakoś mi tu nie podchodzi... Poza tym to świetna prezentacja. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jacek j
User
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 782 Przeczytał: 72 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
|
Wysłany:
Pon 7:56, 06 Gru 2021 |
|
Lewa opona spadła z felgi.
A swoją drogą wygląda jak "pokrak" |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 58 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 16:22, 12 Gru 2021 |
|
Może i wygląda jak "pokrak" ale w takim modelu zwraca się uwagę na mnogość i różnorodność całych elementów i detali.
Jak pisałem u siebie - mało jest tak zdetalizowanych modeli na rynku.
I naprawdę jest świetny - mimo niedokładności w "stanie złożonym" |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 16:31, 12 Gru 2021 |
|
To prawda. Ten model urzeka dopiera jak się popatrzy na detale. Szczególnie silnik. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 12:34, 18 Gru 2021 |
|
456 M GT-GTA 1998 IXO
V12 5.5 --- 442KM --- 5.2 s
Gruntownie zmodernizowany pojazd o nadwoziu Gran Turismo wywodził się z modelu 456 GT/GTA z lat 1992-1998. Wprowadzone zmiany dotyczyły zarówno nadwozia, jak i zespołów samochodu. Z zewnątrz nową wersję najłatwiej rozpoznać po charakterystycznej części przedniej, w której wyróżniał się zmieniony zderzak z lampami, pomiędzy którymi umieszczono kratę wlotu powietrza przesuniętą znad chowanych reflektorów na przedniej masce, wykonanej z włókna węglowego.
Na środku obręczy, po raz pierwszy, umieszczono srebrnego, chromowanego „Cavallino” (czyli konia) na matowym podłożu, który podkreśla elegancki wystrój samochodu.
Zmieniony kokpit oraz eleganckie skórzane obicie wnętrza Conolly’ego, w którym wyróżniały się zwłaszcza przednie fotele o pięciostopniowej regulacji z funkcją pamięci kształtu dopełniały rasowego wyglądu.
Większe bezpieczeństwo czynne zagwarantowano dzięki unowocześnionemu zawieszeniu z amortyzatorami o elektronicznie sterowanej sile tłumienia oraz zastosowaniu układów ABS i ASR.
Model 456 MGT / MGTA oferowano w 16 kolorach, a od marca 2002 roku – z lakierem o dwóch odcieniach.
Wyprodukowano 688 modeli 456M GT i 650 modeli wersji GTA.
Dość niedawno bo 21 listopada tego roku na aukcji Guikas Collection model z manualną skrzynią, przebiegiem 25 700 km i kolorze Grigio Alloy sprzedano za 92 000 euro.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Na ostatnim zdjęciu ze swoim bratem w wersji bez litery M. Jak zwykle w mojej kolekcji jest różnorodność. Raz się trafia model lepszej firmy, a raz bardziej dostępnej i w niższej cenie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3501 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Sob 21:59, 18 Gru 2021 |
|
Ciekawie wygląda w ciemno-niebieskim lakierze. Patrząc na zdjęcia to całkiem dobrze zrobiony jest ten model przez IXO. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|