FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kolekcja Ferrari 1:43 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3497
Przeczytał: 61 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pon 9:44, 21 Cze 2021 Powrót do góry

Świetne te modele. Zarówno z dachem jak i bez dachu wygląda rewelacyjnie. Podoba mi się. Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 13:13, 21 Cze 2021 Powrót do góry

smigi Miałem sprzedawać od razu, bo nie chcę dublować modeli, ale po dłuższym namyśle zostawiam obie.
Jakbym miał się pozbywać to wolałbym tą z dachem sprzedać, aczkolwiek można go zdemontować i będzie to samo 😁
Jesteś pierwszy na liście 👍

mafo 🤜🤛


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:17, 13 Lip 2021 Powrót do góry

365GTC/4 1971 Ixo

V12 4.4 --- 340KM

Lata 70 w stajni Ferrari to łatwiejszy kąsek do zbierania. Jest o wiele mniej modeli i wersji specjalnych. Lata 70 to także spore zmiany w samochodach, głównie spowodowane rywalizacją z Lamborghini i współpracą z Fiatem - ale po kolei...

Na przełomie lat 60 - 70 najbardziej rozpowszechnionym modelem był 365. Wcześniej opisywałem wersję Daytona, teraz przyszła kolej na GTC/4.

Blok silnika pochodzący z wersji Daytona legitymowął się mocą 340 KM. Posiadał 6 gaźników Webera i 4 wałki. Wszystko to w pięknym nadwoziu i ramie pochodzącej od dobrze znanego modelu 275GTB/4.

Wprowadzono w nim sporo zmian, aby był wygodniejszy i bardziej praktyczny niż jego poprzednik.
Samochód posiadał 4 miejsca, ale z tyłu głównie przez nisko poprowadzoną linię dachu, siedzieć mogły praktycznie tylko dzieci.

Wyprodukowano 505 sztuk.

Image
Image
Image

Model prosty, ale jak na gazetkowe wydanie wygląda całkiem dobrze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Wto 10:18, 13 Lip 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 15:48, 13 Lip 2021 Powrót do góry

Bardzo fajny model ciekawego i trochę zapomnianego samochodu. Tez go mam, jest świetną bazą do waloryzacji Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 22:19, 13 Lip 2021 Powrót do góry

Tak widziałem u Ciebie w temacie. Przewertowałem go dokładnie 😀
Model bardzo uproszczony, ale nie czuję się na siłach go poprawiać 🙄


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3638
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Śro 17:23, 14 Lip 2021 Powrót do góry

Fajny i ciekawy modelik w "budżetowej" cenie Smile
Warto jednak "zapolować" na gablotkowe wydanie IXO lub HW. Mam ale teraz nie sprawdzę od kogo Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 21:55, 31 Lip 2021 Powrót do góry

308GTB ; GTBi ; GTBqv 1975 Vitesse

V8 2.9 --- 255KM --- 6,7s

W latach 70 za sprawą głównego konkurenta (Lamborghini) i coraz większych restrykcji dotyczących spalin, Enzo musiał stworzyć model, który idealnie trafi w gusta a przy okazji utrze nosa swojemu rywalowi. Najpierw pojawił się model dino 308GT/4 2+2, który nie do końca tafił w gusta klientów. Następnie stworzono dino 308 GT/4, ale rynek również nie pokochał tego modelu.

Aż nadszedł rok 1975 w którym Ferrari zaoferowało klientom, tego czego chcieli. Model 308GTB. Był on stylizowany przez Pininfarinę. Ludzie pokochali ten samochód. Mimo iż różnice w mocy, osiągach i sposobie prowadzenia modelu GT/4 i GTB były niewielkie, to sprzedaż modelu GTB była o wiele lepsza. Pokazywało to jak rynek może być nieprzywidywalny. Sprzedano 8000 sztuk wersji spyder i 4150 wersji zamkniętej.

Wersji 308 było sporo. W latach 80 doszła wersja z wytryskiem paliwa 308GTBi, a następnie GTBqv, gdzie qv oznaczało cztery zawory...

Image
Image
Image

Powiedziałem wcześniej że lata 70 są łatwiejsze w zbieraniu. Trochę się myliłem... Modeli jest mniej, ale ich dostępność w Polsce praktycznie nie istnieje. Egzemplarz Vitesse, kupiłem od kolekcjonera z Warszawy. Kolor kontrowersyjny, ale na żywo wygląda lepiej. Do kompletu brakuję modelu GTS, a pozostałe daruję sobie bo różnią się praktycznie tylko silnikiem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Sob 22:25, 31 Lip 2021, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 0:41, 01 Sie 2021 Powrót do góry

Dawno nic nie wrzucałeś, fajnie ze trafiłeś ten model, mimo wielu jest naprawdę fajny Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3638
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 9:01, 01 Sie 2021 Powrót do góry

Jak napisał Śmigi - to naprawdę fajny model .
Mam identyczny Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2794
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 9:46, 01 Sie 2021 Powrót do góry

Taki kolor na pewno urozmaici kolorystyke kolekcji Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3497
Przeczytał: 61 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 19:55, 01 Sie 2021 Powrót do góry

Bardzo ciekawy model. A i kolor niecodzienny. Tak jak Abarth napisał, będzie pięknie wyglądał jako urozmaicenie modeli stojących w gablotce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 20:19, 02 Sie 2021 Powrót do góry

512BB 1976 Ixo

V12 5.0 --- 360KM --- 410Nm

Mimo że zawsze stał w cieniu Lamborghini Countach, Ferrari Berlinetta Boxer był zapewne lepszym samochodem. Zaprezentowany po raz pierwszy w 1971 roku jako wersja 365BB wystrzegła się ówczesnych tanich chwytów stylistycznych. Linia nadwozia była dziełem Pininfariny. Pod robiącym duże wrażenie nadwoziem kryła się typowa dla Ferrari rurowa rama podwozia. Jednak zerwaniem z tradycją był nowy, centralnie umieszczony 12-cylindrowy płaski silnik. Wywodził się on z bolidu F1 zbudowanego w 1969 roku.

W 1976 roku 365BB zamienił się w 512BB z silnikiem o pojemności 4929cm3, z suchą miską olejową. Nowy silnik, nie miał większej mocy, ale za to o 10% większy moment obrotowy. Wizualnie miał trochę szersze nadkola, aby zamontować większe koła.

W 1984 roku BB stracił swoje 4 gaźniki i 10KM przez zastosowanie ekologicznego układu wtrysku paliwa Bosch K-Jetric.

Image
Image
Image

Samochód mocno przełomowy, więc aż prosi się o lepszy wariant niżeli gazetkowe IXO. No ale nie można mieć wszystkiego...
I powiem szczerze, że to wszystko co mam z lat 70. Brakuję mi paru wersji modelu 365, szczególnie 2+2, ale głównie całej gamy 208. Dorzucę sobie do tego jeszcze wyścigówkę 512S, bo jest kontuacją modeli P.

Nadchodzą lata 80, a tam kolejne ciekawostki Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Pon 20:20, 02 Sie 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3294
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 20:30, 02 Sie 2021 Powrót do góry

Polecam otwierane kyosho. Świetny model.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jacek j
User



Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 782
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 7:04, 03 Sie 2021 Powrót do góry

Pamiętam takie 512BB w wersji "Plastikowca" w skali około 1/24......


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 9:05, 03 Sie 2021 Powrót do góry

Lucanero napisał:
Polecam otwierane kyosho. Świetny model.
Widziałem u kolegi smigi i faktycznie robi wrażenie.
Model ten ląduje na mojej liście do zmiany na lepszy 😉


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin