Autor |
Wiadomość |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3497 Przeczytał: 61 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Pon 9:44, 21 Cze 2021 |
|
Świetne te modele. Zarówno z dachem jak i bez dachu wygląda rewelacyjnie. Podoba mi się. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 47 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 13:13, 21 Cze 2021 |
|
smigi Miałem sprzedawać od razu, bo nie chcę dublować modeli, ale po dłuższym namyśle zostawiam obie.
Jakbym miał się pozbywać to wolałbym tą z dachem sprzedać, aczkolwiek można go zdemontować i będzie to samo 😁
Jesteś pierwszy na liście 👍
mafo 🤜🤛 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 47 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 10:17, 13 Lip 2021 |
|
365GTC/4 1971 Ixo
V12 4.4 --- 340KM
Lata 70 w stajni Ferrari to łatwiejszy kąsek do zbierania. Jest o wiele mniej modeli i wersji specjalnych. Lata 70 to także spore zmiany w samochodach, głównie spowodowane rywalizacją z Lamborghini i współpracą z Fiatem - ale po kolei...
Na przełomie lat 60 - 70 najbardziej rozpowszechnionym modelem był 365. Wcześniej opisywałem wersję Daytona, teraz przyszła kolej na GTC/4.
Blok silnika pochodzący z wersji Daytona legitymowął się mocą 340 KM. Posiadał 6 gaźników Webera i 4 wałki. Wszystko to w pięknym nadwoziu i ramie pochodzącej od dobrze znanego modelu 275GTB/4.
Wprowadzono w nim sporo zmian, aby był wygodniejszy i bardziej praktyczny niż jego poprzednik.
Samochód posiadał 4 miejsca, ale z tyłu głównie przez nisko poprowadzoną linię dachu, siedzieć mogły praktycznie tylko dzieci.
Wyprodukowano 505 sztuk.
Model prosty, ale jak na gazetkowe wydanie wygląda całkiem dobrze. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Wto 10:18, 13 Lip 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 23 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Wto 15:48, 13 Lip 2021 |
|
Bardzo fajny model ciekawego i trochę zapomnianego samochodu. Tez go mam, jest świetną bazą do waloryzacji |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 47 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 22:19, 13 Lip 2021 |
|
Tak widziałem u Ciebie w temacie. Przewertowałem go dokładnie 😀
Model bardzo uproszczony, ale nie czuję się na siłach go poprawiać 🙄 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3638 Przeczytał: 60 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Śro 17:23, 14 Lip 2021 |
|
Fajny i ciekawy modelik w "budżetowej" cenie
Warto jednak "zapolować" na gablotkowe wydanie IXO lub HW. Mam ale teraz nie sprawdzę od kogo |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 47 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 21:55, 31 Lip 2021 |
|
308GTB ; GTBi ; GTBqv 1975 Vitesse
V8 2.9 --- 255KM --- 6,7s
W latach 70 za sprawą głównego konkurenta (Lamborghini) i coraz większych restrykcji dotyczących spalin, Enzo musiał stworzyć model, który idealnie trafi w gusta a przy okazji utrze nosa swojemu rywalowi. Najpierw pojawił się model dino 308GT/4 2+2, który nie do końca tafił w gusta klientów. Następnie stworzono dino 308 GT/4, ale rynek również nie pokochał tego modelu.
Aż nadszedł rok 1975 w którym Ferrari zaoferowało klientom, tego czego chcieli. Model 308GTB. Był on stylizowany przez Pininfarinę. Ludzie pokochali ten samochód. Mimo iż różnice w mocy, osiągach i sposobie prowadzenia modelu GT/4 i GTB były niewielkie, to sprzedaż modelu GTB była o wiele lepsza. Pokazywało to jak rynek może być nieprzywidywalny. Sprzedano 8000 sztuk wersji spyder i 4150 wersji zamkniętej.
Wersji 308 było sporo. W latach 80 doszła wersja z wytryskiem paliwa 308GTBi, a następnie GTBqv, gdzie qv oznaczało cztery zawory...
Powiedziałem wcześniej że lata 70 są łatwiejsze w zbieraniu. Trochę się myliłem... Modeli jest mniej, ale ich dostępność w Polsce praktycznie nie istnieje. Egzemplarz Vitesse, kupiłem od kolekcjonera z Warszawy. Kolor kontrowersyjny, ale na żywo wygląda lepiej. Do kompletu brakuję modelu GTS, a pozostałe daruję sobie bo różnią się praktycznie tylko silnikiem. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Sob 22:25, 31 Lip 2021, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 23 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Nie 0:41, 01 Sie 2021 |
|
Dawno nic nie wrzucałeś, fajnie ze trafiłeś ten model, mimo wielu jest naprawdę fajny |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3638 Przeczytał: 60 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 9:01, 01 Sie 2021 |
|
Jak napisał Śmigi - to naprawdę fajny model .
Mam identyczny |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2794 Przeczytał: 88 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 9:46, 01 Sie 2021 |
|
Taki kolor na pewno urozmaici kolorystyke kolekcji |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3497 Przeczytał: 61 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 19:55, 01 Sie 2021 |
|
Bardzo ciekawy model. A i kolor niecodzienny. Tak jak Abarth napisał, będzie pięknie wyglądał jako urozmaicenie modeli stojących w gablotce. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 47 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 20:19, 02 Sie 2021 |
|
512BB 1976 Ixo
V12 5.0 --- 360KM --- 410Nm
Mimo że zawsze stał w cieniu Lamborghini Countach, Ferrari Berlinetta Boxer był zapewne lepszym samochodem. Zaprezentowany po raz pierwszy w 1971 roku jako wersja 365BB wystrzegła się ówczesnych tanich chwytów stylistycznych. Linia nadwozia była dziełem Pininfariny. Pod robiącym duże wrażenie nadwoziem kryła się typowa dla Ferrari rurowa rama podwozia. Jednak zerwaniem z tradycją był nowy, centralnie umieszczony 12-cylindrowy płaski silnik. Wywodził się on z bolidu F1 zbudowanego w 1969 roku.
W 1976 roku 365BB zamienił się w 512BB z silnikiem o pojemności 4929cm3, z suchą miską olejową. Nowy silnik, nie miał większej mocy, ale za to o 10% większy moment obrotowy. Wizualnie miał trochę szersze nadkola, aby zamontować większe koła.
W 1984 roku BB stracił swoje 4 gaźniki i 10KM przez zastosowanie ekologicznego układu wtrysku paliwa Bosch K-Jetric.
Samochód mocno przełomowy, więc aż prosi się o lepszy wariant niżeli gazetkowe IXO. No ale nie można mieć wszystkiego...
I powiem szczerze, że to wszystko co mam z lat 70. Brakuję mi paru wersji modelu 365, szczególnie 2+2, ale głównie całej gamy 208. Dorzucę sobie do tego jeszcze wyścigówkę 512S, bo jest kontuacją modeli P.
Nadchodzą lata 80, a tam kolejne ciekawostki |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez And1 dnia Pon 20:20, 02 Sie 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3294 Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pon 20:30, 02 Sie 2021 |
|
Polecam otwierane kyosho. Świetny model. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jacek j
User
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 782 Przeczytał: 59 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
|
Wysłany:
Wto 7:04, 03 Sie 2021 |
|
Pamiętam takie 512BB w wersji "Plastikowca" w skali około 1/24...... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 47 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 9:05, 03 Sie 2021 |
|
Lucanero napisał: |
Polecam otwierane kyosho. Świetny model. |
Widziałem u kolegi smigi i faktycznie robi wrażenie.
Model ten ląduje na mojej liście do zmiany na lepszy 😉 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|