|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6313 Przeczytał: 124 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Czw 12:47, 08 Maj 2014 |
|
Ja myślę, że trzeba rozróżnić tutaj dwie rzeczy tj. pomysł i wykonanie. Ten pierwszy jest bardzo ciekawy. Niestety to właśnie realizacja "kładzie" go na łopatki. Generalnie napisali Ci już inni, o co chodzi i ja się do tego zdania przychylam. Prezentacja musi być: ciekawa, dynamiczna, ukierunkowa na widza. Niestety tego brakuje i to bardzo. Porady?
1. Ciekawa! - zainteresuj Nas samochodem, opowiedz jego historię, skomentuj model (bez wdawania się w banały), porównaj z innymi na rynku, mów o producencie etc.
2. Dynamiczna! - zainwestuj w obrotową podstawkę do modeli, stosuj różne ujęcia kamery, zbliżenia, szczegóły etc. W przekazie umieść zdjęcia oryginału (z zaznaczeniem źródła!). Być może sam pokaż się w kadrze.
3. Interakcja! - suche banały? Kogo to obchodzi. Podejmij polemikę z widzem, mów do niego, dawaj pomysły do dyskusji. Po prostu sprowokuj widzajakoś, żeby film chciał oglądnąć i się do niego odnieść. |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 22 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Czw 13:08, 08 Maj 2014 |
|
Zastanów się po co modele prezentuje się w formie zdjęć a nie filmików. I przede wszystkim zastanów się jakie możliwości daje Ci medium które wybrałeś i dlaczego to zrobiłeś? żeby było inaczej jak wszyscy?
Obejrzałem dwa filmiki, z ciekawości i powiem Ci że dużo lepiej by się je oglądało gdybyś nic nie mówił tylko parę razy poobracał model przed kamerą, tak, żeby powstały kilkunastosekundowe prezentacje 360°. Bez gadania co i gdzie model ma zamontowane bo to każdy widzi !
A jeśli chcesz w pełni wykorzystać ten środek przekazu to zastanów się co on tak naprawdę Ci daje. Jakie ma wady i zalety względem tradycyjnej prezentacji w formie zdjęć.
Po pierwsze zdjęcia ogląda się szybko ! Ktoś kto nie jest do końca w temacie i przewertuje sobie jedną stronę zdjęć i dzięki temu coś może przykuć jego wzrok, może się modelem zainteresować i na własną rękę zgłębić temat. Natomiast jeśli wklejasz linki do filmików, osobie która nie wie do końca o co chodzi ale tu zagląda (np. ja) nie chce się klikać w każdy link i sprawdzać co się pod nim kryje bo a nuż coś mnie zainteresuje. Nie, taka osoba nawet nie zagląda do tego tematu bo od razu się zniechęca. A tym samym bardzo zawężasz target swojej prezentacji do osób, które się znają, zazwyczaj znają te pojazdy bądź nawet modele i z czystej ciekawości sobie zerkną.
Najlepszym rozwiązaniem byłoby pogodzenie jednego z drugim, czyli oprócz filmiku pstrykasz jedną fotkę modelowi i do tematu wrzucasz foto poglądowa pod którym jest link do prezentacji. Nie koliduje to bardzo z Twoim założeniem, a i nie wymaga ogromnego nakładu pracy (bo filmy zdaje się i tak kręcisz aparatem).
Druga sprawa to same filmy. Tutaj też sie zastanów co widz chce zobaczyć. Tak jak koledzy wcześniej mówili, każdy wie gdzie jest zderzak i że koła są okrągłe. Jeśli chcesz omawiać model, chcesz coś mówić, to mów z sensem. Nie głosem jakbyś sam miał zasnąć, wyszukuj jakieś informacje nt. modelu i autentycznego auta, zaskakuj, zainteresuj, porównuj, wytykaj błędy. Inaczej nawet to (i tak już wąskie) grono osób które już zajrzy na Twój kanał i będzie oglądać Twoje filmiki szybko się zniechęci, bo niczego nowego nie zobaczy. Szybko okaże się że to co miało być siłą Twoich prezentacji, czyli oryginalność, bo nie zdjęcia a filmy, będzie ogromną wadą-bo przeglądanie problematyczne, bo wieje nudą, bo tak de facto i tak nie widać więcej niż na zdjęciach.
Po trzecie - technikalia. Filmy są za ciemne, tło mizerne, ciągle słychać jakieś uporczywe szumy a aparat którym kręciłeś filmiki co chwilę gubi ostrość. co chwile zasłaniasz model palcami pokazując w którym miejscu są lusterka, albo obracając go w kadrze.
Zastanów się jeszcze raz co chcesz osiągnąć takimi prezentacjami. Głównie nad merytoryką, bo póki co ona leży i kwiczy i postaraj się dopracować technicznie to co robisz. Jeśli Ci się uda to może będzie z tego coś więcej.
PS. I tak już się bardzo rozpisałem, ale chce jeszcze poruszyć kwestie o której napomknął JarekS. Czyli obyczajów. Nie obrażaj się że ktoś Ci zwrócił uwagę ze zdjęcia byłyby lepsze, nikt nie broni Ci robić tego co robisz, a wszystkie komentarze tutaj są po to żeby Ci pomóc. Wiadomo ze przez ten sposób jaki wybrałeś wyłamałeś się z szeregu i zaprezentowałeś coś nowego. A wg większości (nie mówię tu o forumowiczach a ogólnie o ludziach) lepsze jest wrogiem dobrego i ciężko się przyzwyczaić do nowości. Rozmawiaj z ludźmi, tłumacz im, rób postępy i słuchaj krytyki. A przede wszystkim odpowiadaj, bo ludzie lubią dialog !
PS 2. Mam nadzieję że ktokolwiek przeczyta ten wywód, wybaczcie, ale musiałem się wypowiedzieć bo widzę potencjał i serce mi się kraje jak widzę jak bardzo został on zmarnowany...
PS 3. No i Piotrek mnie ubiegł |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez smigi dnia Czw 13:10, 08 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
rzymianin22
User
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Leszno
|
Wysłany:
Pon 22:20, 05 Sty 2015 |
|
Kolejna mała aktualizacja po długiej przerwie.
Ikarus 260 IXO 1:72
Autobus na który bardzo czekałem w tej koleckcji, w końcu jest jego premiera i moje wrażenia.
Video recenzja: https://www.youtube.com/watch?v=6KLmnEYQHsI
Vetra VBRh IXO 1:72
Tym razem niespodziewanie zagościł pierwszy trolejbus, dosyć ciekawa sytuacja.
Video recenzja: https://www.youtube.com/watch?v=kNC7nppL78g |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rzymianin22 dnia Wto 16:32, 03 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|