|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Amik
User
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 165 Przeczytał: 41 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
|
Wysłany:
Nie 18:41, 17 Gru 2023 |
|
Jarku, jak zawsze świetna prezentacja Tatr
815 GTC, dzięki dołożonym kalkom i innym ulepszeniom znaczenie zyskała na odbiorze, ale i bez tego model prezentuje się zacnie. Mam nadzieję, że w naszych kultowych zostanie również wydana. Abstrahując od skali 1:43, to w nowym muzeum ciężarówek w Kopřivnicy, oprócz oryginalnego samochodu można podziwiać model papierowy z otwartymi drzwiami/klapami, dzięki czemu można "zajrzeć" do środka. Oprócz tego ma rozłożony namiot na dachu, co jeszcze dodatkowo uwydatnia jak wielka jest to ciężarówka (zwłaszcza na wysokość).
Pozostałe zaprezentowane modele, również świetne |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 94 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Nie 7:34, 22 Wrz 2024 |
|
Cześć.
W zeszły weekend udało mi się zrobić sesję zdjęciową nowości w kolekcji z ostatnich kilku miesięcy, więc czas na aktualizację galerii.
Na początek z grubej rury - dwa wozidła Biełaz od SSM - 7522 i 7547. Modele trafiły do kolekcji trochę przypadkowo, bo jeden z czeskich sklepów kilka miesięcy temu zrobił wyprzedaż "zalegaczy" za mniej więcej 1/3 ceny nowych modeli - Biełazy w przeliczeniu wyszły na niecałe 170zł za sztukę. Modele piękne, szczegółowe i ogromne, zwłaszcza 7547 - nie mieści się on na żadną standardową podstawkę SSM, więc jest sprzedawany w pudełku z wkładką typu blister. Nie mieści się również do mojej gabloty na modele, wymyśliłem więc, że oba Biełazy trafią do osobnej witrynki. Oba modele mają skrętne koła na przedniej osi, unoszone kipry i otwierane maski z dostępem do silników. Tak się prezentują we wspólnej witrynce:
[link widoczny dla zalogowanych]
Biełaz 7522 - SSM:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Biełaz 7547 - SSM:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Dla odmiany teraz coś od południowych sąsiadów
Od jakiegoś czasu w kolekcji była Tatra T138 w wersji ciągnik siodłowy 4x4 bieało-niebieska od SSM, ale nie miałem pomysłu na naczepę dla niej. Najlepsza wydawała się chłodnia N12CH, bez oznaczeń, żeby zrobić ją w wersji "Mrazirny". Niestey ciężko było dostać taką chłodnię, tymczasem pojawił się zestaw w barwach "Mrazirny" ze Skodą 706 RTTN od SSM. Nie wahałem się, ponieważ nie miałem aktualnie Skody RTTN, więc jak mówi przysłowie - udało się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.
Skoda 706 RTTN z chłodnią N12CH w malowaniu "Mrazirny" od SSM:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Skoda 706 RTTN i chłodnia w szczegółach
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
I wspólnie z wcześniejszym moim zestawem - 706 MTTN z N12CH w barwach "Sovtransavto":
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak wspomniałem, naczepa "Mrazirny" była kupiona z myślą o Tatrze T138 - Tatra dostała niewielkie logo firmy na drzwi oraz tablice rejestracyjne (jak większość moich modeli), poza tym jest w stanie fabrycznym.
Tatra T138 4x4 - SSM:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
A tak się prezentuje w zestawie z chłodnią:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Dwa ciągniki, któe muszą dzielić się jedną naczepą (w gablotce chłodnia stoi zapięta do Tatry):
[link widoczny dla zalogowanych]
I na koniec zbiorcze zdjęcie wszystkich (na chwilę obecną) moich Tatr serii 138:
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz czas na mojego ulubionego producenta, czyli Kaden i oczywiście kolejne Tatry.
Pierwszy z modeli jest dość zaskakujący - to hakowiec Terno1 z HDS'em z serii pojazdów komunalnych, a zaskoczeniem było to, że pojawił się tylko w ofercie jednego z czeskich sklepów, a nie pojawił się na oficjalnie stronie (i sklepie) producenta.
Oczywiście, jak każda Tatra Terrno1 od Kaden, również ta ma skrętne koła na przedniej osi, pracujące zawieszenie i unoszoną kabinę. I jak każdy Kaden, niestety, ma nieruchomy HDS (z jednego kawałka żywicy) oraz tylko częściowo ruchomy hak do ładowania kosza/skrzyni - nie da się w pełni zasymulować załadunku. No i tłoczyska siłownika mechanizmu haka pomalowane są na czarno, ale mimo to, model jest naprawdę fajny, a tak się prezentuje:
Tatra Terno1 6x6 hakowiec komunalny - Kaden:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
W towarzystwie pozostałych pojazdów komunalnych od Kaden'a:
[link widoczny dla zalogowanych]
Serię pojazdów komunalnych wyróżnia to, że wszystkie mają mocowanie pługa z przodu, można zatem przełożyć pług do każdej z nich - tak się prezentuje hakowiec z pługiem:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Drugim nowym Kaden'em w kolekcji jest całkowicie nowy model Tatry, czyli Phoenix. Dotychczas w regularnych seriach (nie licząc krótkich serii dla Klubowiczów) Kaden wypuszczał modele tylko Tatry Terrno1 oraz wojskowych Force (również w cywilnych i strażackich barwach). Model Phoenix to nowość w ofercie, więc nie mogło być inaczej - model musiał trafić do mojej kolekcji. Serię Phoenix Kaden zapowiedział wiosną tego roku i jako pierwsze pojawiły się ciągniki 4x4 w trzech barwach - czerwony, biały i szary. W planach są kolejne wersje, np. betomieszarka.
Tatra Phoenix pojawiła się już w 1/43 przed kilku laty - wywrotka od IXO w różnych malowaniach. Nie ma się co czarować, IXO nie umywa się do Kaden'a. IXO, jak to IXO - z daleka model ładny, o właściwej bryle. Z bliska brakuje mu finezji - dobrym przykładem są owiewki na rogach kabiny - w IXO jest to oczywiście przetłoczenie (odlew) karoserii, natomiast w Kaden'ie jest to osobny element z właściwym prześwitem pod owiewką. Oczywiście Kaden me skrętne koła, pracujace zawieszenie i unoszoną kabinę, pod którą widać silnik. Ciągnik jest w wersji Agro z dodatkową osłoną kabiny (o której wcześniej rozmawialiśmy w innym dziale), ale Kaden dostarcza go jako osobny element, który można, ale nie trzeba zamontować na swoim modelu. A skoro mowa o montażu we własnym zakresie, to Kaden ma specyficzny sposób pakowania modeli - nie ma podstawki i witrynki (poza kilkoma przypadkami nietypowych modeli), ale przychodzi w pudełkU z wypełnieniem z gąbki. Gąbka jest odpowiednio wycięta do każdego modelu, wewnątrz tego wyciętego obrysu model trzymany jest na sztywno. To niestety ma swoje konsekwencje - delikatne wystające elementu, czyli lusterka i obrysówki trzeba sobie samemu zamontowąć, przy czym niestety nie jest to typowy montaż "na wcisk", bo elementy nie trzymają się zbyt mocno. Trzeba zatem użyć kleju, żeby po prostu te detale nie zgubiły się. No i tu jest kolejny problem - jeśli za jakiś czas zajdzie potrzeba umieszczenia modelu z powrotem w pudełku, ten klej musi być na tyle słaby, żeby dało się te elementy rozkleić bez szkód. Ja osobiście przyklejam te detale za pomocą kleju do papieru w sztyfcie Klej trzyma na tyle, że elementy same nie odpadną, a zarazem nie ma problemu z rozklejeniem i usunięciem ewentualnych śladów.
Dosyć gadania, czas na prezentację.
Tatra Phoenix ciągnik 4x4 - Kaden, w jedynym słusznym kolorze dla Tatry:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Z podpiętą jedyną w mojej kolekcji współczesną naczepą - wywrotką od Eligora, która na co dzień podpięta jest do Tatry Terrno1:
[link widoczny dla zalogowanych]
I w towarzystwie wywrotki od IXO:
[link widoczny dla zalogowanych]
Na koniec tej prezentacji, coś "z innej baczki", a mianowicie zwaloryzowane ciężarówki Dakar z serii Kultowe Ciężarówki PRL Deagostini, a waloryzacja to dodanie brakujących kalek, wymiana niektórych detali oraz dedykowane witrynki. Jeśli chodzi o witrynki, to tył wykonany jest z płyty polistyrenowej, na podstawkę i tył przyklejone są tła, które sobie wymyśliłem i zaprojektowałem - wydrukowane są na zwykłej drukarce atramentowej na papierze samoprzylepnym. Co do waloryzacji poszczególnych modeli, więcej szczegółów przy danym modelu. Modeli też nie opisuję w szczegółach, bo są dobrze znane.
Witrynki prezentują sie tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Star 266 - dodane są właściwie tylko brakujące kalki. Docelowo chcę wymienić jeszcze wycieraczki i lusterka na fototrawione. Kalki uzupełniające z Allegro trzymają dość słabo i jedna już się zerwała (z baku), ale będzie to poprawione:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Tatra 815 - dodane są kalki uzupełniające, wycieraczki i osłony reflektorów z blaszki fotortawionej, wymienione są opony na właściwsze, lusterka bardziej zbliżone do oryginału (z kitu AVD):
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Liaz 100 - dodane są kalki uzupełniające, wycieraczki, osłony reflektorów i lusterka z blaszki fotortawionej, wymienione są opony na właściwsze:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Przydałby się do kompletu jeszcze jakiś Kamaz Dakar z podobnego okresu, ale nie ma odpowiedniego modelu - Elecony niestety odstają od DeAgostini (!) pod względem detali i wykonania, no i są koszmarnie drogie. Modele Eligor, DiP czy niedawne Deagostini zagranicznych serii, nie dość że również są koszmarnie drogie, to jeszcze są modelami ze znacznie późniejszych lat.
Zastanawiam się jeszcze nad podobną witrynką dla Unistara, ale sam Unistar nie był nawet Paryżu, mimo, że na rajd Dakar był przygotowywany, a materiałów z Rajdu Jelcza, w którym startował, jest jak na lekarstwo...
Czas na osobówki, których też kilka przybyło.
Skoda Feilcja Pickup + XO - miałem model z czeskiej serii gazetowej "Legendy Skody", ale zamieniłem na wersję gablotkową IXO. Czyli, jak mawia przysłowie, "zamienił stryjek siekierkę na kijek" - granatową wersję zamieniłem na kolejną czerwoną Skodę (o zgrozo!):
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Skoda Trekka + Legendy Skody - bardzo ciekawy samochód, którego podwozie pochodziło i układ napędowy pochodziło od Skody Octavii (tej z lat 60-tych), zaś nadwozie skonstruowano i montowano w Nowej Zelandii. Samochody, poza Nową Zelandią, eksploatowane były w Indonezij i Australii, a łącznie wyprodukowano 2500 egzemplarzy (furgon i pickup) - za Wikipedią.
Model dość toporny, ale jest to fajna ciekawostka. Wcześniej nie miałem pojęcia o istnieniu samochodu, któy powstał w tak egzotycznej kooperacji. Rozbraja mnie natomiast litania na podwoziu odnośnie praw autorskich
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Skoda Forman Praktik - Legendy Skody - czyli Forman z dużą przestrzenią ładunkową, bez bocznych szyb w drugim i trzecim rzędzie:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Skoda Forman LX Plus - Legendy Skody - model/samochód podobny do wersji Praktik, tylko dodatkowo z podwyższonym dachem:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
To na razie tyle, wkrótce kolejne nowości. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Nie 8:58, 22 Wrz 2024, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2693 Przeczytał: 79 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Nie 8:56, 22 Wrz 2024 |
|
Fajnie że masz dużo miejsca na modele, bo niektóre go wymagają.
Popraw tylko podpis zdjęcia zbiorczego Tatr 138, bo są opisane jako 813. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 94 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Nie 8:57, 22 Wrz 2024 |
|
Haha, nie wiem dlaczego, ale od jakiegoś czasu często mi się te cyferki przestawiają |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2693 Przeczytał: 79 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Nie 9:02, 22 Wrz 2024 |
|
Może to podświadomą zapowiedź kolejnych Tatr |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3635 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 9:34, 22 Wrz 2024 |
|
Jarku, to teraz pokaż jak to wszystko wygląda w gablotach |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3495 Przeczytał: 59 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 17:03, 22 Wrz 2024 |
|
Rzadko pokazujesz modele, ale jak zrobisz sesję to kopara opada... Tyle świetnych modeli, że oczopląsu człowiek dostaje Każdy z nich piękny. Gratuluję kolekcji... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 43 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pią 19:40, 27 Wrz 2024 |
|
Dakarowe witrynki rewelacja.
Bardzo przyjemnie ogląda się Twoje kolekcje. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 94 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Sob 20:26, 05 Paź 2024 |
|
Dzięki za komentarze
Andrzeju, postaram się przy okazji jakąś fotkę zbiorczą gablot strzelić
Kilka nowych IXO-US Trucków w kolekcji.
Peterbilt 379 Custom:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Frightliner Coronado:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Kenworth T2000:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Ford CL 9000
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Freightliner Cascadia:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Doszły również dwa Polonezy z serii Legendy FSO wydawnictwa DeAgostini.
Polonez
Polonez Atu Plus
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Polonez Caego Plus
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdr, |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3635 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 8:22, 06 Paź 2024 |
|
Jarku, w takim tempie, z takimi gabarytami, pewnie szybko nastąpi reorganizacja gablot
Albo dojdzie następna |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3495 Przeczytał: 59 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 12:25, 06 Paź 2024 |
|
Świetne te amerykańskie... Szkoda tylko, że Kenwortha wydali bez lakierowanego zderzaka. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 94 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Nie 18:15, 06 Paź 2024 |
|
Andrzeju, reorganizacja gablot trwa nieustannie. I mimo to, nieustannie miejsca w nich brakuje... Sam już nie wiem, co robić...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 94 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Nie 19:16, 06 Paź 2024 |
|
I kolejne 2 Tatry trafiły do kolekcji.
Pierwsza z nich jest dość nieoczywista - to Tatra T815 w wersji ciągnik siodłowy 6x6, na szerokich oponach, od Kadena i w dodatku w malowaniu z folderu reklamowego:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A nieoczywista dlatego, że jest to pierwsza seryjna Tatra 815 od Kadena, a nie Terrno1, w całości metalowa. Kaden wypuszczał już krótkie serie Tatry 815, ale były one przeznaczona dla Klubowiczów, którzy wykupują abonament na modele (4 modele w ciągu roku, za niebotyczne pieniądze). Dodatkowo, ten model został przygotowany na tegoroczne dni otwarte Kaden (w czerwcu), był dostępny tylko w przedsprzedaży na stronie producenta i do odbioru osobistego na dniach otwartych. Okazało się jednak, że kilka modeli nie zostało odebranych i trafiły do ponownej sprzedaży "po fakcie" i to w całkiem rozsądnych pieniądzach. No i udało mi się jedną z nich kupić, nim zapas się wyczerpał (po kilku godzinach). O tym, że jest to model przygotowany na dni otwarte, przypomina nadrukowana na ramie sygnatura "Dni Kaden 2024".
Jak każdy seryjny Kaden, Tatra ma unoszoną kabinę, pod nią odwzorowany silnik, koła na przedniej osi są oczywiście skrętne, a zawieszenie jest "działające" - koła wychylają się na półosiach,
Naprawdę fajny model, mimo, że trochę pstrokaty. Niestety Kaden nie byłby sobą, gdyby czegoś nie spierniczył - w przypadku tej Tatry dodali do montażu lusterka z Terrno1, które mają na dole ramion charakterystyczne przetłoczenia i nie nadają się one kompletnie do 815-tki. W związku z tym, w swoim modelu założyłem lusterka z SSM, które są dużo bardziej poprawne.
Tatra T815 Tahac (ciągnik) 6x6 od Kaden'a wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
I grupowo wszystkie moje ciągniki Tatra od Kaden - 815, Terrno1 i Phoenix:
[link widoczny dla zalogowanych]
A tu w towarzystwie V26 od SSM - dla porównania kabin:
[link widoczny dla zalogowanych]
Druga ładna Tatra, to T815 V26 (V=Valnik, czyli skrzyniowa). Miałem wcześniej już taki model, ale w wersji bez plandeki, z żółtą kabiną i niebieską skrzynią. Teraz doszła cała czerwona, z szarą plandeką. Poza tym nie różni się niczym w wersji fabrycznej od żółto-niebieskiej - moją wcześniejszą wersję skrzyniową V26 uzupełniłem o klimatyzator Konvekta i blendę z napisem Tatra (z Kaden'a). Jak każdy SSM, model ładny, poprawny i szczegółowy, ale bez szaleństw (jak Kaden).
Tatra 815 V26 od SSM prezentuje się tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
I w towarzystwie wspomnianej wcześniej żółto-niebieskiej skrzyniowej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 94 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Nie 23:07, 06 Paź 2024 |
|
Czas na "wisienkę na torcie" czyli jeden z najfajniejszych modeli, który ostatnio trafił do kolekcji.
A jest to Skoda 706 RTO w wersji LUX od MKmodel, czyli pierwszy model "Ogórka" z metalową karoserią.
Jest to trzeci model firmy MKmodel (producent z Czech, konkretnie z Frydku-Mistku), po dwóch Karosach - SD11 i B732 i jak dla mnie, najlepszy z dotychczasowych. Pierwsza Karosa SD11 była słabo dopracowana, można by ją porównać do standardu AIST. Druga Karosa, B732, była już znacznie bardzie dopracowana - można już ją porównać do SSM. Prezentacje obu modeli można zobaczyć w tym wątku na wcześniejszych stronach. Natomiast Skoda RTO LUX jakością wykonania zbliża się już do standardu ClassicBus.
Model zapowiedziany był od dawna i miał chyba rok poślizgu, ale finalnie efekt jest naprawdę świetny. Z zewnątrz ma bardzo ładne detale, wreszcie wszystkie lampy i migacze są z przezroczystego tworzywa (a nie pomalowane przetłoczenia karoserii), tampodruki są równe i dobrze spasowane - nie ma żadnych wad lakierniczych. Wnętrze modelu to nowa jakość w MKmodel - bardzo ładne fotele z obudowami podłokietników, na desce rozdzielczej dużo detali, całość wnętrza jest pomalowana na różne kolory. Nad siedzeniami są ładne półeczki, wykonane w takiej samej technice, jak DeA maluje siatki na szybach - widać to dopiero po rozkręceniu modelu, ale patrząc z zewnątrz przez panoramiczne okna dachowe, półeczki wyglądają, jakby były z delikatnej blaszki.
Bagażnik dachowy jest równy, dobrze spasowany, wykonany z metalu, dzięki czemu nie jest podatny na złamania, a więc jest stosunkowo odporny na uszkodzenia. Z minusów należy wspomnieć o lusterkach, które podobnie jak poprzednie modele MKmodels czy AIST wykonane są z... gumy. Ale dopóki się ich nie dotyka, nie przeszkadzają. Podwozie nadal niestety jest słabe - dużo lepszym podwoziem może się pochwalić Skoda RTO z Modimio. Ale nie wszystkim to przeszkadza, bo mało kto zagląda pod podwozie...
W komplecie do modelu dostajemy książeczkę z krótkim opisem autobusu, zdjęciami i podstawowymi danymi technicznymi. Mam wrażenie, że tym razem książeczka jest dość uboga w opisy w stosunku do książeczek poprzednich modeli Karos. Oczywiście tradycyjnie dostajemy też szmacianą torbę zakupową z logo MKmodels
Model jest dostępny w 4 malowaniach - beżowo-niebieski, beżowo-bordowy, cały beżowy i cały biały. Mnie osobiście najbardziej pasuje beżowo-niebieski, więc ten właśnie model trafił do mojej kolekcji. Nie jest tani, ale absolutnie nie żałuję tego zakupu.
A tak sie prezentuje - Skoda 706 RTO LUX od MKmodel:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
I w towarzystwie Skody RTO z Modimio:
[link widoczny dla zalogowanych]
I tak dla porządku, trolejbus Skoda 9tr - zwaloryzowany AIST. Szczegóły waloryzacji przedstawyłem w temacie: KLIK
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608 Przeczytał: 78 tematów
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 7:37, 07 Paź 2024 |
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|