|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 100 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Wto 15:18, 22 Lis 2022 |
|
Dziś chciałem zaprezentować dwa nowe autobusy w kolekcji. Tradycyjnie, miniaturki po kliknięciu otwierają się w normalnej rozdzielczości.
Pierwszy z nich, to Skoda 706 RTO z kolekcji Modimio. Wreszcie dostaliśmy model masowy (nie liczę FoxToysó-w czy innych żywic) o prawidłowych proporcjach karoserii. Model z serii gazetowej, więc nie jest szczególnie finezyjny, do tego cały plastikowy. Ale jest całkiem niezły, z ładnym podwoziem, w miarę szczegółowym wnętrzem i przede wszystkim, z potencjałem na waloryzacje. Ja w swoim planuję tylko tablice rejestracyjne, a ewentualną większą waloryzację... może kiedyś.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
I w towarzystwie Daffi-ka, którego kiedyś waloryzowałem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Drugi autobus, na którego czekałem ponad rok od wpłaty, to Karosa B732 od MK-Model (czeski sklep internetowy z Frydku-Mistku). Po pierwszej Karosie tej firmy - SD11 (prezentowanej wcześniej), miałem mieszane uczucia. Tamten model nie był szczególnie finezyjny, zrobiony na poziomie wczesnych Sovieckich Avtobus-ów. Karosa B732 była dużo droższa, ale też miała być dużo bardziej finezyjna. Ponad rok temu firma zbierała zapisy na B732, po czym złożyła zamówienie na wyprodukowanie modelu w Chinach (podobnie jak SD11). Po ponad roku modele trafiły na rynek, a więc i w moje ręce. Niestety jest on teraz jeszcze droższy niż w przedsprzedaży i to znacznie. Ale podobno firma wcale na nim dużo nie zarabia, bo koszty produkcji były wysokie. Obecnie cena modelu z przesyłką na Allegro to około 700zł, ja za swój egzemplarz w przedsprzedaży dałem nieco ponad 500zł.
Pierwsze wrażenie - bardzo dobre. Model z zewnątrz jest bardzo ładny i rzeczywiście finezyjny - fototrawione wycieraczki, wszystkie lampy i migacze z przezroczystego tworzywa, ładnie pomalowany. Wnętrze też ładnie odwzorowane. Można by powiedzieć, że model jest zbliżony do SSMów, ale są jednak pewne rozczarowania. Po pierwsze - podwozie, ono w zasadzie nie istnieje... Po drugie, znowu mamy gumowe lusterka - może i wyglądają nieźle, ale są bez odbłyśników i w dotyku "pływają". Deska rozdzielcza nie jest w żaden sposób pomalowana, nie ma żadnej kalkomanii - są przetłoczenia plastiku imitujące zegary, ale w modelu za tą cenę, to trochę za mało.
Podobnie jak w SD 11, do modelu dołączona jest książeczka o autobusie ze zdjęciami - z danymi technicznymi i procesem produkcji w fabryce. I jest jeszcze jeden dodatek, którego nie ma na zdjęciach (podobnie jak przy SD11) - czarna szmaciana torba zakupowa z logo MK-Model
Czas na zdjęcia:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
I jeszcze w towarzystwie Karosy SD11, również z MK-Model:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak na złość, miałem strasznego pecha w związku z tym modelem (B732) - kiedy chowałem model do gabloty po tej sesji zdjęciowej, uderzyłem w niego przypadkowo (przez roztargnienie) innym modelem. W efekcie w Karosie pękła przednia szyba... W pierwszej chwili myślałem, że się zapłaczę - wypadki się zdarzają, ale dlaczego musiał ucierpieć jeden z najdroższych modeli w kolekcji... Jest jednak pewna szansa - po świętach do MK-Model ma dotrzeć druga dostawa modeli Karosa, a wraz z nią, części zamienne. Mają być też przednie szyby, więc jest jakaś szansa na przywrócenie modelowi pierwotnego wyglądu (jak na zdjęciach)... Oby.
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pią 17:33, 26 Maj 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
cysiorX
User
Dołączył: 28 Kwi 2021
Posty: 205 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 19:20, 22 Lis 2022 |
|
Ależ Ty masz tych ISTów.. Zdecydowanie lepiej prezentują się niż kapy..Wykonanie, kolorki...
Czy Zinc pest nie zżera Ci pomarańczowo kremowej Syrenki? Ja miałem początki w tym modelu..
Z modeli klubowych, które pierwszy raz widzę wszystkie - najbardziej przypadły mi do gustu obie Warszawy... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cysiorX dnia Wto 19:21, 22 Lis 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3500 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Wto 20:59, 22 Lis 2022 |
|
IST-y naprawdę świetne, ale i tak uwagę przyciąga kolekcja klubowych modeli. Kapitalnie się prezentują. Nie mam żadnego, a każdego z chęcią bym przygarnął. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kędzior
User
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 1045 Przeczytał: 96 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oz
|
Wysłany:
Wto 21:39, 22 Lis 2022 |
|
Wszystkie są świetne, ale klubowe to prawdziwe perełki |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 12:14, 23 Lis 2022 |
|
Karosy na Twoich zdjęciach wyglądają obłędnie. Jak Ty, tak idealnie doświetlasz te zdjęcia
Super koekcja |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 100 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Czw 0:38, 24 Lis 2022 |
|
Cześć.
Dzięki za komentarze
Co do Syreny - mam 2 sztuki, bo w jednej zgubiła mi się jedna wycieraczka (gablota z modelami ISTów stała wcześniej w mieszkaniu rodziców), więc kupiłem drugą. Ani na jednej ani na drugiej nie zauważyłem śladów Zinc Pest. I oby tak pozostało.
Akurat ze zdjęć nie jestem do końca zadowolony. Mam problem z ostrością i prawdopodobnie ma na to wpływ właśnie słabe światło w miejscu, gdzie modele fotografuję. W tej chwili doświetlam je lampą błyskową, zewnętrzną, z dyfuzorem rozpraszającym światło. Ale jestem w trakcie konstruowania nowego stanowiska do fotografowania, do którego planuję kupić dwa softboxy - to powinno rozwiązać problem światła.
A tymczasem prezentacja dwóch ciężarówek IFA z SSM. Tradycyjnie, miniaturki po kliknięciu otwierają się w normalnej rozdzielczości.
Pierwsza z nich, to wywrotka. W tych kolorach została zrobiona dla sklepu Automodels.cz - w Ritmonexxie była dostępna z szarą skrzynią. I tu mała ciekawostka - ostatnio wkładałem gazetki z Ursusa do składania w skali 1/8 z DeAgostini i w jednej z nich, przypadkowo dostrzegłem właśnie taką IFĘ, w dokładnie tych kolorach. Samochód, którego zdjęcie jest w tej gazetce musiał posłużyć jako pierwowzór modelu.
Sam model jest bardzo ładny i finezyjny. Kiper jest odchylany na 3 strony, podobnie jak w modelu Tatra 815 S3 z SSM/PC. Z tym jednak wyjątkiem, że kiper w IFIe wychyla się tylko nieznacznie. Ale model jest bardzo szczegółowy, włącznie z podwoziem, co zresztą jest standardem w SSM. Od siebie dodałem tylko DDR-owskie tablice rejestracyjne:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Druga IFA, to wojskowa zabudowa i wersja 4x4. Co to za rodzaj zabudowy, nie wiem... Warsztatowa, mieszkalna, szpitalna...? Podpowiedzcie
Mnie się przede wszystkim spodobało to, że jest to wersja 4x4 na dużych balonowych oponach i skrętne koła przedniej osi - sam mechanizm skrętny chodzi bardzo leciutko i precyzyjnie - najfajniej działający mechanizm ze wszystkich modeli, jakie mam (ze skręcanymi kołami). Standard oczywiście SSM, nie ma się tutaj do czego przyczepić...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
I jeszcze obie IFY razem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam ochotę na co najmniej jeszcze jedną IFĘ z SSM/PC - skrzyniową 4x4. Zobaczymy, czy finanse puszczą...
Pozdrowienia. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pon 5:20, 29 Maj 2023, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2613 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 9:13, 24 Lis 2022 |
|
Bardzo ładne te Twoje IFY 👍
Chociaż jeśli chodzi o wywrotkę to do mnie bardziej przemawia model SSM w innej kolorystyce: kabina niebieska, kipper szary, koła czarne. Po prostu, takie pamiętam z naszych ulic.
A co do tej drugiej, no to sam chciałeś 😉
JarekS napisał: |
(.....) Druga IFA, to wojskowa zabudowa i wersja 4x4. Co to za rodzaj zabudowy, nie wiem... Warsztatowa, mieszkalna, szpitalna...? Podpowiedzcie (.....) |
LAK-2 to skrót od Leicht Absetzbare Koffer Typ 2 czyli Lekkie Zdejmowane Nadwozie typu 2.
Nadwozie LAK wykonane było z materiału kompozytowego (z włókna szklanego). Opracowane zostało w NRD w połowie lat 70-tych w zakładach zbrojeniowych Pinnow. Miało budowę segmentową i występowało w dwóch wersjach długości. LAK-2 składał się z czterech segmentów a LAK-1 z trzech. Oprócz wersji podstawowych integralnie połączonych z pojazdem, były jeszcze ich odpowiedniki LAK-3 i LAK-4 łączone z pojazdem szybkozłączami. Te wersje mogły być używane samodzielnie stacjonarnie.
Jedynym użytkownikiem nadwozi LAK była Narodowa Armia Ludowa NRD (NVA), która używała ich w połączeniu z pojazdami Robur, W50, L60, URAL 375 D, URAL 4320 i Tatra 815.
Nadwozie LAK-2 występowało w kilkudziesięciu wersjach przeznaczenia i wyposażenia - wszelkich możliwych używanych przez wojsko. Ale to temat na odrębną dyskusję.
Wymiary zewnętrzne LAK-2 to:
Długość : 4300 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 2000 mm
To tyle informacji ogólnych. Gdyby ktoś był zainteresowany szczegółami tej ciekawej zabudowy, proszę o kontakt. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Czw 10:20, 24 Lis 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 100 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Czw 15:33, 24 Lis 2022 |
|
Dzięki Marku za szczegółowe wyjaśnienia i rozwianie wątpliwości.
Czyli mogło to być cokolwiek
Poniżej jeszcze skan wspomnianego zdjęcia IFY z gazetki Ursusa do składania 1/8, w kolorach jak w moim modelu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Oczywiście jest to auto odrestaurowane Wygląda na to, że skrzynia była niebieska, tylko trochę wyblakła
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pon 5:22, 29 Maj 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2613 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 10:46, 25 Lis 2022 |
|
Hmmm, na moje oko to skrzynia (kipper) na zdjęciu jest szara, tyle że ktoś pomalował na niebiesko profile wzmacniające. Podobnie jak podstawę i opaski zbiornika powietrza i widoczny klin pod koło.
Ale na małym lub niewyraźnym zdjęciu szary z niebieskim się zlewa i może wprowadzać w błąd.
Nie chcę Ci tu śmiecić ale jest więcej przykładów w których wyblakłe lub źle oświetlone zdjęcie spowodowało niewłaściwą kolorystykę modelu.
Co nie zmienia faktu, że model IFY W50L jest w sumie bardzo fajny |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 100 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pią 12:39, 25 Lis 2022 |
|
Może tak być, jak piszesz, bo kiper jest w cieniu i dokładny kolor trudno określić. Aczkolwiek trochę bez sensu wydaje mi się malowanie pod kolor kabiny samego ożebrowania wzmacniającego kiper, choć z drugiej strony, różne dziwactwa się zdarzają w pojazdach odrestaurowanych.
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 100 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Wto 17:24, 06 Gru 2022 |
|
Dziś chciałem zaprezentować dwa najnowsze nabytki z firmy KADEN - Tatry 815 Terrno1 6x6 - w wersji AGRO oraz skrzyniowej z HDS.
Jak każda Tatra z Kaden, oba modele mają skrętne koła na osi przedniej, pracujące zawieszenie oraz unoszone kabiny. Tatry mają metalowe kabiny i podwozia, natomiast zabudowy są plastikowe lub żywiczne. Tylko pierwsze Tatry z Kadena - wywrotki 8x8 i 6x6 miały kipry metalowe, pozostałe wetsje modeli mają zabudowy z tworzywa.
Jak każda Tatra z Kadena, również te dwa najnowsze nabytki są świetne - poza ruchomymi elementami, mamy finezyjne dodatki, np. osłona komina z blaszki fototrawionej.
Wersja AGRO to Tatra przeznaczona dla rolnictwa, stąd koła "terenowe". Pojazdy te miały wymienne zabudowy specjalistyczne - tu mamy wersję ze zbiornikiem na gnojówkę. W prawdziwych samochodach te zabudowy można było szybko przekładać na inne, do transportu innych produktów czy płodów rolnych. Nie dziwcie się zatem, że ma podwójne lampy z tyłu, właśnie ze względu na te wymienne zabudowy.
Wersja skrzyniowa ma bardzo ładny HDS, choć szkoda, że jest nieruchomy. Dodatkowo do zestawu dołączone są dwie zapory drogowe a w opcji można dokupić dodatkowe takie bloki drogowe.
Standardowo do modeli dołożyłem tablice rejestracyjne.
Jak zawsze, ikonki po kliknięciu otwierają się w normalnej rozdzielczości.
Obie Tatry razem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wersja AGRO:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Wersja skrzyniowa:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
A już wkrótce kolejna nowość z Kadena
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pią 17:44, 26 Maj 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3500 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Wto 20:47, 06 Gru 2022 |
|
Pięknie zrobione są te Tatry. Gratuluję zakupu Widzę, że i podwozie zrobione jest świetnie. Coraz bardziej podobają mi się modele Kadena. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1423 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Wto 22:50, 06 Gru 2022 |
|
fajna kolekcja, gratuluję, umiejętnie pokazujesz te modeliki |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 100 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Wto 23:34, 20 Gru 2022 |
|
Zeszłotygodniowy atak zimy był mi nie straszny, ponieważ dobrze się do niego przygotowałem:
[link widoczny dla zalogowanych]
W głównej mierze to załuga nowej Tatry z Kaden-u:
[link widoczny dla zalogowanych]
Model jest świetny
Tradycyjnie, jak w każdej Tatrze z Kaden-u mamy "działające" zawieszenie i skrętne koła przedniej osi. Lemiesz nie jest zamontowany na stałe, tylko zawieszony na czołownicy - można go w każdej chwili zdemontować. Poza tym, standardowo mamy uchylaną kabinę. Od siebie dodałem tablce rejestracyjne, reszta jest fabryczna:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Z bliźniaczą Tatrą w wersji "letniej", czyli wywrotką S1 - lemiesz można zamontować również na wywrotkę:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Te modele dają naprawdę kupę frajdy
Trzecia z czterech odzyskanych Prag V3S:
[link widoczny dla zalogowanych]
Miałem kidyś wszystkie cztery Pragi V3S z Abrex, w sensie w każdej z czterech zabudów, nie licząc wersji kolorystycznych - wywrotkę, skrzyniową z plandeką, gnojowóz i zabudowę socjalną (warsztat, sanitarka). Swego czasu Pragi sprzedałem a teraz znów powracają do kolekcji, za sprawą reedycji Abrex. Wprawdzie pojawiły się modele V3S z SSM, znacznie bardziej finezyjne i poprawniejsze merytorycznie (mosty na zwolnicach zamiast tradycyjnych osi), ale ja mam jakiś sentyment do Abrexa i po prostu te modele mi się podobają. Uważam, że mają fajny klimat, w przeciwieństwie do doskonałych SSMów.
Tak więc, Praga V3S w wersji skrzyniowej z plandeką, w barwach czechosłowackiej armii, prezentuje się następująco:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
I na koniec rodzinne zdjęcie moich "Prażanek":
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pią 17:52, 26 Maj 2023, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 100 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Śro 1:55, 21 Gru 2022 |
|
Ostatnie zakupy serii Legendy Skody:
[link widoczny dla zalogowanych]
Skoda Favorit GLX:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Skoda Favorit 136 LS:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Skoda Felicia Combi GLX:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Skoda Felicia Pickup:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Skoda Felicjia Van plus:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Skoda 1203 Minibus:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Rodzinnie wszystkie Skody 1203 z serii Legendy Skody:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wszystkie mojes Skody generacji Favorit / Forman:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pon 15:31, 29 Maj 2023, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|