Autor |
Wiadomość |
Poldi
User
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1694 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 8:24, 14 Cze 2020 |
 |
Dobrze, że miała już pończochy na sobie  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3732 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 8:30, 14 Cze 2020 |
 |
Temat zapowiada się ciekawie
Będziesz prezentował wszystko jak "leci", czy po prostu będą najważniejsze pojazdy danego okresu i firm ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Francik
User
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1335 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice
|
Wysłany:
Nie 8:55, 14 Cze 2020 |
 |
Będę prezentował wszystko jak leci, czyli modele które posiadam (jak przystało na dział nasze kolekcje). Będą modele ważne i mniej ważne, będą znane i nieznane, no i jak na razie będzie ponad 230 marek samochodowych z ponad 30-tu krajów. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2761 Przeczytał: 95 tematów
Pomógł: 295 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 10:12, 14 Cze 2020 |
 |
Francik napisał: |
Może i masz rację. Ja na filmiku repliki widziałem armatę (wtedy były same lufy) podwiązaną od dołu, a na górze beczkę (może prochu). Tak że mógł być dwojako wykorzystany, ale haku holowniczego nie ma. |
No nie ma haka holowniczego. Nie ma też świateł błyskowych, ostrzegawczego malowania i paru innych rzeczy, które mają współczesne pojazdy 😉.
Ale z historycznych przekazów dość dokładnie wiadomo do czego pojazd miał służyć. Ówczesne ciężkie działa osadzone były na rozbudowanych, ciężkich lawetach, które umożliwiały kontrolowane użycie działa. Calość była na tyle ciężka, że do przemieszczania wymagała zaprzęgów złożonych z kilku par koni, które z kolei wymagały pożywienia, opieki i całodobowej "obsługi". I to je właśnie miał zastąpić ciągnik inż Cugnot'a. Ponieważ pojazd pozostał na etapie "prototypu", nie wiemy jak docelowo byłby sprzęgany z lawetą ale założeniem podstawowym było holowanie a nie przewóz samych luf rozebranego działa. Współczesna replika została opatrzona takimi dodatkami żeby dodać jej autentyczności ale filmików z jej prezentacji nie można traktować jako źródła historycznej wiedzy.
A model bardzo ładny 👍 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Nie 19:42, 14 Cze 2020 |
 |
Bardzo ciekawy temat.
Chyba jeszcze żaden z kolegów z forum nie sięgał tak daleko w historię motoryzacji.
Będę z uwagą śledził pojawiające się w kolekcji modele.
Ale już teraz gratuluję tak oryginalnego tematu i profilu gromadzonych modeli.
Z zapartym tchem czekam na kolejne prezentacje.
Pozdrawiam.
Dzidek. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Francik
User
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1335 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice
|
Wysłany:
Nie 19:52, 14 Cze 2020 |
 |
L`Eclair 1895 r. Model firmy Ixo - Altaya z 2014 roku.
Auto zbudowane przez braci Michelin na podwoziu Peugeota i z silnikiem Daimlera. Zastosowano pierwszy raz do samochodu opony pneumatyczne. Bracia Michelin wystartowali nim w wyścigu Paryż - Bordeaux - Paryż. Ukończyli wyścig o długości prawie 1200 km. Pierwszy raz samochód "toczy się w powietrzu".
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1515 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Nie 23:03, 14 Cze 2020 |
 |
podoba mi się pomysł z prezentacją każdego kolejnego modelu
w porównaniu wielkości
z jednym i tym samym modelikiem porównawczym ! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2835 Przeczytał: 54 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Pon 10:01, 15 Cze 2020 |
 |
Ale fajny wątek! Już pi tych kilku postach wiem, że będę go z przyjemnością śledził i kibicował wytrwałości  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Francik
User
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1335 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice
|
Wysłany:
Pon 19:08, 15 Cze 2020 |
 |
Dzięki za komentarze, na pomysł porównania z jednym modelem właściwie wpadła moja żona, ponieważ widzi jak stoją na półkach ogromne obok malutkich w jednej skali, a ponieważ mam przeważnie modele samochodów nie spotykanych na ulicy, to postanowiłem porównać je do samochodu znanego w Polsce. Padło na malucha.
Renault Type A Voiturette 1898 r. Model firmy Universal Hobbies z 2012 roku. A więc mamy pierwsze renault. Taki mały miejski samochodzik, długość 1860 mm i szerokość 1150 mm. W ciągu 3 lat zrobiono około 290 sztuk.
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Pon 20:25, 15 Cze 2020 |
 |
Wielkie dzięki za pokazanie tego, tak bardzo ważnego, z punktu widzenia historii motoryzacji modelu.
Przyjemnie jest oglądać prezentowane zdjęcia.
I przede wszystkim ukłony dla małżonki, za bardzo ciekawy pomysł na prezentację modeli.
Pozdrawiam.
Dzidek. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3347 Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pon 21:09, 15 Cze 2020 |
 |
Ale fajne. Szukam już tego pierwszego! Świetny model. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
idoneo1
User
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884 Przeczytał: 76 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil
|
Wysłany:
Wto 15:58, 16 Cze 2020 |
 |
Ten pierwszy - Cugnot chodzi na ebay-u od 30 aż do 70 Funtów.
Spory rozrzut.
A taki też by w Twojej historii pasował:
[link widoczny dla zalogowanych]
Fot z netu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2761 Przeczytał: 95 tematów
Pomógł: 295 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 17:35, 16 Cze 2020 |
 |
Proponuję cierpliwie poczekać, być może LRV znajduje się w kolekcji Francika.
W historii motoryzacji, a zwłaszcza polskiej, to pojazd szczególny.
Ale na razie jesteśmy na końcu XIX wieku 😁 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Wto 17:36, 16 Cze 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Francik
User
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1335 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice
|
Wysłany:
Wto 18:52, 16 Cze 2020 |
 |
Niestety, LRV nie znajduje się w mojej kolekcji (jeszcze), chociaż kiedyś się do niego przymierzałem. Dzisiaj niemiecka technika.
Opel Patent Motorwagen System Lutzmann 1899 r. Model firmy Ixo z serii Opel Collection. Tym razem pierwszy opel. Wyprodukowano 65 sztuk w latach 1899-1901. Pierwsze samochody były napędzane za pomocą łańcucha, a ten jeszcze miał układ kierowniczy na łańcuch. Miałem okazję zobaczyć ten samochód osobiście i zdziwiłem się gdy zobaczyłem jak wygląda układ kierowniczy.
Dlatego tym razem dodałem parę zdjęć oryginału.
 |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
 |
 |
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1515 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Wto 19:01, 16 Cze 2020 |
 |
ciekawe
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|