 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2647 Przeczytał: 35 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Sob 18:59, 25 Cze 2022 |
 |
Dzięki!
And1 napisał: |
Nie. Ja swoje wszystkie trzy kupiłem od takiego jednego warszawskiego kolekcjonera 😎 |
W takim razie poszedł w inne ręce, ale wydaje mi się, że został na forum Swoją drogą zazdroszczę Ci tego dojścia, sam szukam ciągle kilku modeli, których zupełnie nie mogę nigdzie dostać
Tymczasem chciałbym Wam zaprezentować najnowszy nabytek, a na początek jak zwykle odrobina historii
Lamborghini Miura stała się ogromną sensacją salonu Genewskiego AD 1966. Poprzedzona rok wcześniejszą prezentacją samego podwozia maszyna już niedługo miała zrewolucjonizować branżę motoryzacyjną. Grupa dziesięciu młodych projektantów, wśród których były takie nazwiska jak Dallara, Stanzani czy Wallace, namówiła Ferrucio Lamborghiniego na zbudowanie drogowego, sportowego samochodu z centralnie umieszczonym silnikiem. Był to pierwszy na świecie taki projekt, a bardzo konserwatywny Enzo Ferrari po raz pierwszy poczuł oddech konkurencji na swoich plecach.
Charakterystycznym dla Miury stało się ułożenie silnika. Młodzi, niedoświadczeni konstruktorzy nie wiedzieli jak stworzyć centralnosilnikowy bolid bez poświęcania przestrzeni pasażerskiej i inspirację zaczęrpneli z... Mini Morrisa, odwracając jego ideę przodem do tyłu. I w ten sposób zaraz za kabiną pojawił się poprzecznie ustawiony, połączony ze skrzynią biegów, 12-to cylindrowy silnik o pojemności niespełna 4 litrów i napędzający tylną oś.
Miura borykała się z mnóstwem problemów technicznych, od przegrzewającej się i ulegającej samozapłonowi jednostki napędowej, przez niską sztywność nadwozia po unoszący się pod wpływem wyższych prędkości przód. Z tego powodu ciężko znaleźć dwa identyczne egzemplarze, ponieważ już na etapie montażu Lamborghini dokonywało drobnych poprawek w kolejnych modelach.
W 1971 roku zaprezentowano ostateczną wersję Miury - SV. Już sama nazwa, będąca skrótem od Super Veloce, obiecywała przekroczenie magicznych 300 km/h, co niestety udało się dopiero Countachowi. Model przeszedł jednak szereg poprawek i usprawnień względem pierwszej edycji i rok młodszego modelu S. Wizualnie najbardziej charakterystycznymi zmianami są pozbawione "rzęs" przednie światła, inny zderzak i trójdzielne tylne światła.
Ostatnia seryjna Miura wyjechała na drogi w 1973 roku ustępując wspomnianemu Countachowi.
1971 Lamborghini P400 Miura SV - AutoArt Signature
Dotąd w mojej kolekcji, gdzieś z tyłu półki poświęconej Lamborghini stała czerwona Miura ze starej serii gazetkowej. Model nie zachwycał i wciąż czekał na zamianę na lepszy, ale obiecałem sobie, że kolejnym będzie AutoArt. I tak też się stało
Model jest zjawiskowy, posiadam już Aventadora z tej serii i Miura robi jeszcze większe wrażenie. Niesamowicie prezentuje się z otwartym przodem i tyłem. Ileość detali w komorze silnika jest zatrważająca. Podobnie ma się wnętrze, gdzie widoczne są najmniejsze szczegóły. Co nie dziwi, ponieważ producent do modelu dodaje również małą lupę, która ułatwia dostrzeżenie każdego detalu.
Oczywiście wisienką na torcie są ruchome elementy nadwozia. Poza przednią i tylną klapą otwiera się również drobna kratka w masce odsłaniająca wlew paliwa, klapa tylnego bagażnika i drzwi. Trochę szkoda, że nie można unieść przednich świateł ale... to już czepialstwo
Jedynym zarzutem, może być co najwyżej ciut za wysokie zawieszenie względem oryginału. Jednak nie jest to w zaden sposób wada wpływająca na odbiór modelu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3336 Przeczytał: 23 tematy
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Sob 19:11, 25 Cze 2022 |
 |
Uwielbiam ten model. Ten klik magnesu zamykający drzwi uspokaja mi czasem nerwy. Gratulacje! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3704 Przeczytał: 60 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 9:01, 26 Cze 2022 |
 |
Dzięki za fotkę zbiorczą Corvette - świetny zbiorek
Ferrari mogę pozazdrościć - mam tylko z PMA
Cieszę się że Dorwałeś w końcu Miurę z AA, to jest naprawdę genialna seria.
Gratulacje
Moje Miura jest taka sama  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3672 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 85 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 16:16, 26 Cze 2022 |
 |
Piękna miniaturka i jak zwykle, bardzo fajna prezentacja. Ciężko wzrok oderwać.  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1119 Przeczytał: 45 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 20:11, 26 Cze 2022 |
 |
Oj to jest coś dla mnie. Miura utarła mocno nosa Enzo. Rewelacyjny samochód, mimo że awaryjny jeszcze bardziej niż Ferrari
To co pokazałeś to jest jakiś kosmos. Nie dość że model z najwyższej półki. Każdy detal, ogólnie wszystko jest przepiękne. To jeszcze zdjęcia jak z prospektu. Niesamowicie Ci wyszły. Chyba Twoje najlepsze foty.
Napatrzyć się nie mogę... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
jacek j
User
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 790 Przeczytał: 57 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
|
Wysłany:
Pon 7:28, 27 Cze 2022 |
 |
Foty Lambo extra |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2647 Przeczytał: 35 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Wto 21:32, 28 Cze 2022 |
 |
Dziękuję! Foty wyszły świetnie, sam nie skromnie przyznaje, ale to w dużej mierze zasługa modelu, jest naprawdę piękny! Też uważam, że to jedna z najfajniejszych sesji
@and ns do zbiorku Vette jeszcze sporo brakuje, dość trudno o te modele, zwłaszcza nowsze ale i tak bardzo cieszy oko to co już mam
@Lucanero coś w tym jest  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2647 Przeczytał: 35 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Śro 19:36, 14 Wrz 2022 |
 |
Witam po krótkiej przerwie, dziś wracamy za ocean, aby uzupełnić kolekcję Korwet
Model C6 zadebiutował w 2005 roku zastępując poprzedniczkę - C5. Była to pierwsza Corvette od czasu C1 w której zrezygnowano z chowanych reflektorów. Ponadto bryła nie przeszła znaczących zmian, dla niewprawnego oka C6 poza przednimi światłami nie różni się zbytnio od C5, jednak konstrukcja była zupełnie nowa. Nowy model był krótszy, bardziej zwarty i agresywniejszy od poprzednika. C6 dała początek wielu limitowanym seriom, takim jak Z06, ZR1 czy Grand Sport, oraz była podstawą dla Cadillaca XLR.
2005 Chevrolet Corvette C6 - IXO
Zebranie nowszych modeli Vette nie należy do najprostszych, niewielu producentów się tego podjęło i modele są stosunkowo trudne do zdobycia. Prezentowana miniatura pochodzi z którejś z serii gazetowych i jest produkcji IXO, niestety nie jest to model najwyższych lotów, co widać na zdjęciach. O ile na półce w towarzystwie innych modeli nie razi, tak jak się już weźmie ją do ręki widać od razu mnóstwo uproszczeń. Zbyt duże klosze przednich świateł, brzydkie czarne wstawki zamiast klamek czy tylnego spoilera, wycieraczki odlane wraz z szybą i za duże, niepoprawne logotypy niestety rażą, a to nie jedyne wady...
Na pocieszenie jest całkiem ładna bryła i chromowane felgi, oraz przyjemne, jasne wnętrze ze sporą ilością kolorowych detali na desce rozdzielczej.
Tak jak wspominałem, ciężko o alternatywę, więc pozostaje mi się cieszyć z tego co jest, a w przyszłości może uda się bardziej zwaloryzować model  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2383 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 23:18, 14 Wrz 2022 |
 |
Jak Cię znam, to dasz czadu z rewaloryzacją 😉 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2647 Przeczytał: 35 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pią 19:23, 16 Wrz 2022 |
 |
Póki co mało czasu niestety na bardziej kompleksowe przeróbki, ale mam już kilka pomysłów
Tymczasem przenosimy się do roku 2013 i ostatniej przedniosilnikowej (jak dotąd) Corvette.
Tym razem model zyskał jeszcze więcej agresywnych linii i zerwał z kilkoma, bardzo charakterystycznymi elementami. Zniknęła panoramiczna tylna szyba, obecna nieprzerwanie od generacji C4 i pojawiająca się już wcześniej w C2 i C3, zniknęły owalne tylne światła, oraz odcięto się całkowicie od marki Chevrolet. Od tej pory Corvette funkcjonuje jako autonomiczny model w gamie General Motors. Powrócono również do nazwy Stingray, nawiązując do wczesnych generacji.
2013 Corvette C7 Stingray Z06 - IXO
Modelik przedstawia "dopakowaną" wersję Z06, z mocniejszym silnikiem i nieco agresywniejszym bodykitem. Pochodzi z serii gazetowej i prezentuje się całkiem nieźle, zdecydowanie lepiej niż prezentowana wcześniej szósta generacja. Ma typowe dla gazetówek uproszczenia w postaci jednolitego wnętrza, czy mało szczegółowych świateł, ale cieszy oko układem hamulcowym i detalami nadwozia.
I na koniec wspólne zdjęcie całej rodzinki razem. Póki co to będzie koniec przygody z korwetami, model C8 ze względu na konstrukcję nie jest w obrębie moich zainteresowań, choć jeszcze chwilę posiedzimy za oceanem
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3672 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 85 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Pią 20:14, 16 Wrz 2022 |
 |
Bardzo ciekawe Corvetty. Fajnie się ogląda wspólne fotki. Pięknie widać jak zmieniała się karoseria w czasie tylu lat produkcji. Świetna prezentacja.  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3704 Przeczytał: 60 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 7:41, 18 Wrz 2022 |
 |
Fotka zbiorcza
C8, mimo odmienności, może jednak warto mieć dla ciągu mini zbiorku  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2802 Przeczytał: 63 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Nie 13:51, 18 Wrz 2022 |
 |
Aż się proszą te cztery sztuki w kolorze niebieskim. Lubię takie zbiorcze zdjęcia |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2647 Przeczytał: 35 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Nie 14:10, 18 Wrz 2022 |
 |
Oj, żebyś wiedział. A przynajmniej C5-C7. Niestety nie jest łatwo zdobyć je niebieskie, ale jak tylko coś wypłynie to na pewno będę wymieniał
@andy ns Niby masz rację, ale jakoś mi straszliwie C8 nie pasuje do tej rodziny. Pewnie jak się trafi gdzieś w okazyjnej cenie to skorzystam, ale uganiać się nie będę  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1119 Przeczytał: 45 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 19:59, 18 Wrz 2022 |
 |
Jak to ktoś powiedział, bez IXO nie ma kolekcji
Naprawdę dobrze wyglądają, zdjęcia to potęgują, a to na plus, bo przeważnie dobre foto pokazuję minusy  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|