FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Garaż smigi'ego Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 22:20, 22 Gru 2021 Powrót do góry

Dziś szybki powrót do Corvette trzeciej generacji:)
C3 było najdłużej produkowaną Corvettą w historii. Model był obecny blisko 15 lat na rynku i przeszedł dwa duże liftingi oraz niezliczoną ilość mniejszych modyfikacji.

1973 Chevrolet Corvette C3 Stingray - BoS

Image

Image

Image

Image

Wybitny w swoim wykonaniu żywiczny model Corvetty przedstawia model przejściowy. Dość ciężko było mi ustalić prawidłowy rocznik, ponieważ wg wikipedii pierwszy lifting C3ka przeszła w 1968 roku, zrezygnowano wtedy z chromowanych zderzaków, na ich miejsce pojawiły się plastikowe o bardziej zintegrowanej formie, a tylny pas stał się wypukły. W 1974 roku przeprowadzono kolejne duże zmiany, przedni zderzak stał się bardziej ostry, tylny pas zyskał "kaczy kuper" a wąską, pionową szybę zastąpiono charakterystyczną giętą, będącą jednocześnie klapą bagażnika.
W prezentowanym modelu mamy natomiast przedni pas po pierwszym liftingu, a tył jeszcze sprzed. Po przekopaniu internetu udało mi się znaleźć ogłoszenie z modelem właśnie w takiej konfiguracji opisanym jako rocznik '73 i tego się trzymam Smile

Co do samego modelu trzyma on poziom wykonania niemal zbliżony do opisywanej wyżej C2ki. Piękne felgi i lakier, mnóstwo detali, zwłaszcza w kolorowym wnętrzu. Producent nie ustrzegł się jednak przed kilkoma merytorycznymi błędami. W oczy rzuca się lekko nieproporcjonalny tył, za szeroki w stosunku do oryginału. Bardzo dobrze widać to w porównaniu z modelem IXO, gdzie tył delikatnie zwęża się ku końcowi. Drugim błędem jest linia podziału przedniego zderzaka, zamykane światła powinny nieco na nią nachodzić, w modelu jednak jest ona prosta poniżej linii świateł.
Są to jednak drobiazgi, które z jednej strony nie przystają do modelu tej klasy, ale z drugiej zupełnie nie rzucają się w oczy i nie ujmują nic samemu modelowi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3500
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Czw 9:05, 23 Gru 2021 Powrót do góry

Piekna jet ta Corvette, a i model zacny. Podoba mi się. Fajnie, że dodałeś trochę szczegółów z produkcji oryginału. Dużo ciekawsza jest wtedy prezentacja modelu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:05, 23 Gru 2021 Powrót do góry

Piękny model, gratuluję👍
A przednim zderzakiem się nie przejmuj. Model jest opisany jako rocznik 1973 tzn, że przedni zderzak z prostą, górną krawędzią jest jak najbardziej prawidłowy.
Zderzak z wyższą środkową częścią (co sprawia wrażenie "wpadających" w zderzak reflektorów) pojawił się po lifcie w drugiej połowie 1974 roku. Model jest ok 🙂


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 15:49, 23 Gru 2021 Powrót do góry

Kurcze, rzeczywiście!
Chyba się nie przylozylem w researchu do tych liftingów i roczników 🙈


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 13:20, 26 Gru 2021 Powrót do góry

Świetnie wyglądający model. Rewelacja.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Wto 23:40, 28 Gru 2021 Powrót do góry

Tło powinno mieć inny kolor, niż fotografowany przedmiot... Na co wchodzi Smigi i mówi "Corvette C3 Stingray - BoS" Wink

Model jest śliczny, ale sposób w jaki go zaprezentowałeś - jeszcze lepszy! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 19:04, 10 Sty 2022 Powrót do góry

Ponownie dziękuję za miłe słowa! Padam

No to lecimy dalej z Ameryką Smile
Dziś prezentuję piątą generację kultowej Vette. Produkowana w latach 1997-2004 C5 była ostatnią korwetą (i jednym z ostatnich samochodów w ogóle) z charakterystycznymi otwieranymi światłami które towarzyszyły temu modelowi od 1963 roku.

1997 Chevrolet Corvette C5 - Minichamps

Image

Image

Image

Image

Czerwona Corvetta produkcji PMA dość mocno odstaje kolorystycznie od starszych modeli, które udało mi się zebrać w odcieniach niebieskiego. Mimo tego prezentuje się naprawdę fajnie, ładna bryła i felgi, nieźle zdetalowane, choć smutne czarno-szare wnętrze. No i bardzo lubię stylistykę tego modelu. Kultowe otwierane światła wyglądają fenomenalnie, a całość, opływowa i muskularna, mocno siedzi w amerykańskim stylu końca lat 90tych.

PS. może ktoś chciałby się zamienić za niebieską C5 PMA?

PS2. Magu, specjalnie dla Ciebie dzisiaj tło kontrastowe maksymalnie jak się da Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez smigi dnia Pon 19:21, 10 Sty 2022, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
gryngol
User



Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 1851
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 19:12, 10 Sty 2022 Powrót do góry

Piękna. Coś takiego ma mój klient, w skali 1:1 Smile Robi wrażenie na żywo. Uwielbiam te starsze auta. Mam do nich sentyment.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 19:19, 10 Sty 2022 Powrót do góry

C5 i C6 swego czasu były bardzo popularnymi Corvettami w Polsce. Też bardzo lubię ten okres, pewnie z tego względu że sam dorastałem w latach 90tych i wtedy zacząłem poznawać motoryzację Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Pon 19:43, 10 Sty 2022 Powrót do góry

Miałem wcześniej pytać gdzie wstęp i rozwinięcie .... Very Happy
Ja też lubię ten model Corvety.
U nas jeździła taka sama w żółtym, ładnym kolorze ale chyba w tamtym roku
gościu ją skasował dość okrutnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3500
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pon 21:10, 10 Sty 2022 Powrót do góry

Piękny model pięknego samochodu. Wygląda rewelacyjnie na Twoich zdjęciach. Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HUMBER IMPERIAL
User



Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 588
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:08, 10 Sty 2022 Powrót do góry

Taka oto Corvettą, tylko convertible w pomarańczowym kolorze udało mi się przejechać jako pasażer na pierwszych wakacjach w Szwecji.
Dobrze wspominam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 12:57, 19 Sty 2022 Powrót do góry

Dziś cofamy się do początków marki Corvette. W latach 50tych na popularności zyskała stworzona przez General Motors seria wystaw Motorama, na których prezentowane były projekty i prototypy samochodów, w dużej mierze inspirowane erą kosmosu i atomu. Niewiele z tych wymyślnych wizji pojawiało się jednak na drogach publicznych, na których królowały duże, ciężkie limuzyny i kombi, oraz samochody z poprzednich dekad. Włodarze GM widząc rosnącą popularność europejskich, małych, lekkich sportowych samochodów postanowili wprowadzić również na swój rynek podobną maszynę. Opracowywany pod kryptonimem "Opel Sports Car" dla zmylenia konkurencji i dziennikarzy, niewielki roadster ujrzał światło dzienne w 1953 roku jako Chevrolet Corvette. Napędzana rzędową "szóstką" pierwsza seria Vette nie zyskała popularności i, zwłaszcza po premierze konkurencyjnego Forda Thunderbirda, niewiele brakowało aby na tym modelu skończyła się historia całej serii. Na szczęście już trzy lata później pojawiła się wersja z nowoczesnym silnikiem V8 i karoserią po gruntownych zmianach. Zniknęły skrzydła zakończone światłami z tyłu oraz siatki zasłaniające przednie reflektory. Na burtach nadwozia pojawiły się owalne panele w często kontrastowym do reszty nadwozia kolorze, cała karoseria zyskała więcej wyrazistości i chromowanych elementów, a opcjonalnie można było dokupić hardtop czyniący z roadstera małe coupe. Kolejna modyfikacja przyszła już w 1958 roku. Pojawiło się jeszcze więcej chromu i agresywnych dodatków, takich jak boczne ogromne wloty powietrza czy dodatkowe elementy przy przednim zderzaku i podwójne przednie światła. Ostatnia modyfikacja generacji C1 miała miejsce w 1961 roku zupełnie zmieniając tylną część nadwozia. Pojawiły się charakterystyczne podwójne okrągłe światła, które były z tą serią przez kolejne sześć generacji aż do roku 2013.
Ostatecznie Corvette stałą się ikoną, przez 9 lat produkcji dała podwaliny pod kultową wersję C2 i kolejne generacje są produkowane nieprzerwanie do dziś.

1958 Chevrolet Corvette C1 - Neo

Image

Image

Image

Prezentowany model od Neo przedstawia przedostatnią wersję Corvette C1, pełną chromu, wręcz barokową. Zadziwiające jest jak malutki to jest samochodzik. Z zaledwie 4,3 m długości plasuje się poniżej obecnych kompaktów. Kto by pomyślał, że niepozorny roadster z relatywnie małym silnikiem mający konkurować z samochodami pokroju MG czy małych włoskich sportowych aut przez prawie 70 lat produkcji wyrośnie na pełnoprawny supersamochód z centralnie umieszczonym silnikiem i konkurujący z Ferrari czy Lamborghini.
Wracając do modelu - jest przepiękny. Ponownie cudowny, niebieski lakier idealnie podkreśla klasyczne kształty, bardzo podobają mi się wszystkie chromy, zwłaszcza w okolicach oszklenia, są idealnie położone i robią niesamowity efekt.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3500
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Śro 15:19, 19 Sty 2022 Powrót do góry

Rewelacyjny model pokazałeś. Kapitalnie jest wykonany. Nie wiem dlaczego, ale jeszcze nie mam żadnej miniaturki C1 w tej skali. Muszę to nadrobić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 19:39, 19 Sty 2022 Powrót do góry

C1 zawsze mi się podobała. Fajna linia, może trochę zbyt obła, ale całokształt jest super. Fajną ma rejestrację - dodałeś ją sam, czy była razem z modelem? Jeżeli to ameryka, to z przodu chyba nie potrzebna jest Smile
Zdjęcia jak zwykle niesamowite, szczególnie pierwsze - wygląda jak prawdziwa. Z fajnego kąta to uchwyciłeś, muszę poćwiczyć z Ferrari Smile
Jakbyś otwierał szkolenie z fotografii modelowej to ja się piszę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin