|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Wto 10:52, 26 Lut 2013 |
|
Dawno niczego nie pokazywałem, a jako że ostatnio nabyłem dwa bardzo cieszące mnie modele to update'uję mój garaż Nowości niewiele, bo i niewiele czasu ani funduszy, przez niedawno zakończoną sesję, mogłem na modele przeznaczyć. No ale do rzeczy
Ferrari 360 Modena - IXO
Modelik to oczywiście wszystkim znany pierwszy numer z niedawno wypuszczonej u nas (próbnej) serii wydawnictwa Eaglemoss. Zubożony m.in. o czarną deskę rozdzielczą i uproszczone tarcze hamulcowe, co mi absolutnie nie przeszkadza i już pierwszego dnia przeszedł delikatny 'lifting'. Podmalowałem mu poprawnie przednie światła, oraz dodałem białe wstawki w tylnych kloszach. Pozbyłem się odlanych razem z felgami hamulców (niedługo mam nadzieję pojawią się tam nowe, porządne tarcze) i teraz prezentuje się naprawdę fajnie
Ferrari 458 Italia - IXO
Italia również pochodzi z gazetkowej serii Ferrari i wykonana jest na lepszym poziomie niż Modena. Piękne felgi z ceramicznymi tarczami hamulcowymi, kolorowe wnętrze i szczegółowo wykonane reflektory. Jedyną poprawkę jaką w nim popełniłem to zaznaczenie białych wstawek w tylnych światłach.
I rodzinne zdjęcie z 348 tb od Herpy:
Tym samym zaczyna mi się klarować zbiorek 'małych' Ferrari z centralnym V8, obecnie mam co drugi model zaczynając od najnowszego (308 jest 'na warsztacie' w stanie 'na kołkach' ), czyli de facto każdą nową konstrukcje Ferrari w tym segmencie (328 jest ewolucją 308, tak samo jak 355 bazujące dość mocno na 348 i 430 na 360). Może nawet uda się zebrać wszystkie w wersji Berlinetta w czerwonym kolorze |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smigi dnia Czw 21:02, 01 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
damianreal11
User
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 44 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miechów
|
Wysłany:
Wto 19:34, 26 Lut 2013 |
|
Piękne te nowe nabytki, ładnie się razem prezentują, piszesz że finansowo nie popłynąłeś także same pozytywy Trochę pracy w nie włożyć i będą super wyglądać. Ja jednak mam słabość do Ferrari 550 z V12 pod maską |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Wto 19:58, 26 Lut 2013 |
|
550 to również jeden z moich ulubieńców i poluję na niego od dłuższego czasu. Niestety w porównaniu z następcą, 575M modelik 550-tki bardzo ciężko dorwać No ale może kiedyś się uda |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 20:26, 25 Mar 2013 |
|
hmmm...
widzę że gust skierowany jest w kierunku modelików aut sportowych.. no może z małymi wyjątkami...
i w takim razie gratulacje... i powodzenia w polowaniu na 550-tkę...
pozdrawiam
cosmo
ps. jakiś konkretny model... typ... kolor... |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 20:29, 25 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pon 20:49, 25 Mar 2013 |
|
Dzięki za miłe słowa Kolekcja jak widać jest malutka, ale jestem z niej bardzo zadowolony i dumny
Pytasz o mojego ulubieńca z kolekcji, czy o model na szczycie 'must have' ?
Typ, jak widać, głównie sportowe, lub mające w sobie sportową, wywołującą emocje żyłkę, jak limuzyny Maserati czy Alfy Romeo. Żadnych terenówek, suvów, 'pospolitych' sedanów czy innych rodzinnych samochodów. Takie widuję codziennie na ulicy i nie kręcą mnie tak bardzo. Można powiedzieć, że kolekcja modeli to po części odbicie moich marzeń w 1:1, lub samochody które zachwycają mnie pod jakimś względem. Jednocześnie staram się ograniczyć to do marek włoskich gdzie jest najwięcej modeli odpowiadających tym kryteriom Póki co się udaje, choć niełatwo - już parę razy miałem kupić BMW Z8 które jest po prostu fenomenalne
Co do koloru - nie mam ulubionego, do różnych aut pasują różne barwy, ale lubię modele jasne, gdzie widać dużo detali. Jednocześnie postanowiłem sobie, że wszystkie Alfy Romeo będą czerwone. Czerwone Ferrari V8 wyszły szczerze mówiąc z przypadku, choć niewykluczone, że ostatecznie też się uda zebrać wszystkie w jednakowym kolorze |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3293 Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pon 21:29, 25 Mar 2013 |
|
Jakbym czytał opis mojej zbieraniny Zgadzam się po całości.
Samochody muszą być sportowe, bo są niepraktyczne, a wtedy są ładniejsze.
Dawaj, dawaj, trzymam kciuki za następne. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 22:13, 25 Mar 2013 |
|
hmmm...
pytając o model... miałem na myśli ten poszukiwany czyli 550... ale niezależnie dziękuję za pełne wyjaśnienie...
co do wspomnianej Z8-mki... to jest to... auto jak piszesz jest fenomenalne ale tylko z zewnątrz... bo wewnątrz z centralnie usytuowanymi zegarami dla mnie to porażka... ale jak to mówią rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje...
pozdrawiam
cosmo |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 22:14, 25 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pon 22:48, 25 Mar 2013 |
|
Ah, zatem zupełnie na opak Cię zrozumiałem
Ferrari 550 ogólnie, najchętniej bym widział model PMA, bo wygląda genialnie i chyba nic mu nie można zarzucić, podobnie bardzo podoba mi się model od Maisto. Ale nie pogardziłbym nawet wersją z wydawnictwa Fabbri "Ferrari GT Collection" Kolor raczej dowolny. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 23:34, 25 Mar 2013 |
|
smigi napisał: |
cuJednocześnie postanowiłem sobie, że wszystkie Alfy Romeo będą czerwone. |
No to mam konkurencję :-) to dobrze :-)
Chyba kiedyś funkcjonowało coś takiego, jak barwy narodowe samochodów wyścigowych.
Włosi zwykle swoje malowali na czerwono, Brytyjczycy na ciemno zielony kolor. Francuzi mieli niebieskie maszyny a Niemcy srebrne lub białe. Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi. |
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pon 23:51, 25 Mar 2013 |
|
Nie wiem czy jest to jakieś oficjalne postanowienie czy tylko niepisana umowa bądź tradycja, ale coś w tym jest Niestety, potem nastały czasy gigantycznej kasy ładowanej w wyścigi, głównie F1 i piękne linie bolidów zniknęły pod setkami naklejek sponsorów i wielkimi spojlerami...
Odnośnie Alf, to nie nazwałbym tego konkurencją-mam raptem kilka ich modeli, co w porównaniu z Twoją kolekcją jest liczbą niemal śmieszną.. Ale z drugiej strony przynajmniej nie mam problemu z tym, że jakiegoś modelu jeszcze nie zrobiono, bo wiele jeszcze przede mną |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 12:48, 26 Mar 2013 |
|
Piękna Włoszczyzna, zwłaszcza Alfy. Co do Brery to w skali 1/43 to Cararama ma świetnie zrobioną.
Wszystko zaczęło się w roku 1900 od zawodów o Puchar Gordona Benneta. Przydzielono wtedy zawodnikom odpowiednie barwy w zależności od tego skąd był kierowca lub samochód. Takim sposobem Francji przypadł kolor niebieski, Niemcom biały a USA kolor czerwony. Nie był to jednak jakiś obowiązujący standard. Dopiero w latach dwudziestych XX wieku organizacja AIACR, poprzedniczka FIA, przyporządkowała ostatecznie kolory do poszczególnych państw. Rozwiązanie to przetrwało aż do późnych lat 60 ubiegłego wieku. W latach 20 i 30 zawody sportowe zdominowane były głównie przez dwie marki, Bugatii oraz Alfę Romeo. Auta z Portello były malowane tradycyjnie na kolor czerwony, była to tak zwana czerwień wyścigowa - Rosso Corsa i kolor ten ostatecznie przypadł Włochom. |
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Śro 17:30, 03 Lip 2013 |
|
Dawno u mnie nie było żadnych nowości, a do kolekcji ostatnio dołączyły 3 nowe modeliki Dwie piękne włoszki i jeden przystojny brytyjczyk
Pierwsza to drugie wcielenie legendarnej Testarossy. Modelik może nie powala szczegółami, ale jest bardzo klimatyczny-a to czasami dużo ważniejsze od fototrawionych elementów Mamy tu otwierane drzwi, a za nimi rewelacyjnie odwzorowane wnętrze, napisy Ferrari na progach, wszystkie zegary na swoich miejscach, a na konsoli środkowej nawet słuchawkę telefonu. Dodatkowo podłogę zdobią miękkie (!) dywaniki, a karoseria pokryta bardzo fajnym, metalicznym, czarnym lakierem.
Oczywiście nei mogłoby się obyć bez mojej ingerencji i niedługo po rozpakowaniu zastąpiłem przednie koła dużo płytszymi, jednocześnie nieco obniżając zawieszenie z przodu.
Ferrari 512 TR - DetailCars
Druga maszyna również pochodzi z Maranello i jest to wszystkim znany modelik z polskiej serii Ferrari, która niedawno się zakończyła. Modelik jest naprawdę fajny jak na gazetówkę i spokojnie może stać koło droższych modeli.
Ferrari 599 GTB Fiorano - IXO
Ostatni na dziś model to zastępstwo dla identycznego Astona od Cararamy. Ten, wykonany przez Vitesse (na podstawce widnieje dumny napis "One of a limited edition of 1080" a do opakowania dołączony jest nawet kartonik z certyfikatem mówiącym że to model o nr 0247. Ile to ma wspólnego z prawdą-nie wiadomo ) i powiem szczerze, ze na żywo prezentuje się o niebo lepiej niż na zdjęciach. Często w necie widziałem na fotografiach mnóstwo niedoskonałości, krzywo wklejone elementy itd. natomiast mój model jest niemal idealny pod względem jakości montażu. Prześliczne felgi, misterny grill i piękne, kolorowe wnętrze (beż+kolor nadwozia, w tym przypadku niebieski+wstawki drewniane i czarne). Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to klosze reflektorów-wyglądają na brudne/zaparowane od środka. Okaże się co to takiego po rozebraniu.. Ogólnie modelik bardzo, bardzo polecam, bo prezentuje się rewelacyjnie
Aston Martin DB7 Vantage - Vitesse
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smigi dnia Czw 21:09, 01 Gru 2016, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3293 Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 19:09, 03 Lip 2013 |
|
Super, super.
Na tego Vitesse czaję się od jakiegoś czasu, ale Astony są niżej u mnie na "wish list".
Czarnego Fiorano też zakupiłem i jestem bardzo zadowolony, a DetailCars - to klasyka, która bardzo lubię. Extra. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Czw 16:09, 15 Sie 2013 |
|
Dziś dwie nowości, dwie włoszki. Dwie ikony motoryzacji oraz lat 80-tych. Dwa wzorce samochodu supersportowego i to nie tylko pod względem osiągów, ale przede wszystkim stylistyki. Dwa obiekty pożądania chyba każdego fana włoskiej motoryzacji. I w końcu dwójka zaciekłych konkurentów
Lamborghini Countach - DelPrado
Ferrari Testarossa - Herpa
Oba zdobyte dzięki nieocenionemy Łukaszowi-Lucaneroo, dzięki!
Co do samych modeli.. Lamborghini prezentuje przyzwoity poziom, nadzwyczaj wysoki jak na DelPrado, wymaga jedynie paru drobnych poprawek, ale cieszą poprawne proporcje, całkiem sporo detali i ładne felgi.
Testarossa w wersji Spyder z nadwoziem targa natomiast, to najwyższa liga i misterne dzieło Herpy. Otwierane elementy nadwozia, niemal idealne spasowanie, ostre jak brzytwa krawędzie i przepiękny półmatowy, srebrny lakier (tak tak, tym razem to nie jest barwione tworzywo) czynią ten modelik jednym z najpiękniejszych w kolekcji;) |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smigi dnia Czw 21:13, 01 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3293 Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Czw 18:03, 15 Sie 2013 |
|
Testarossa od Herpy wygląda jak żyleta |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|