FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Francja, Włochy, Niemcy 1945-1980 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
capritec
User



Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 369
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Czw 11:39, 13 Gru 2012 Powrót do góry

"Opel Kadett B - przeczuwam radość u jednego użytkownika forum"


I to jaką radość! Pierwszy raz widzę ten model - nawet nie wiedziałem, że był wydany... zaraz zgłoszę akcesję do posiadania własnego w dziale "kupię" Wink


A poza tym to gratuluję ciekawej kolekcji!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KLAssurbanipal
User



Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:41, 13 Gru 2012 Powrót do góry

Najbardziej mi się podoba Opel Diplomat A Coupe. Chyba sam takiego kupię. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 19:37, 21 Gru 2012 Powrót do góry

A mi podoba się Alfa 2000. Nie dość, że Alfa to jeszcze czerwona:-)

Możesz dać namiary gdzie zanabyłeś ten model?
Pozdrawiam
daro84
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 761
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KRAKÓW

PostWysłany: Pią 19:58, 21 Gru 2012 Powrót do góry

aktualnie jest taka do kupienia;

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 20:59, 21 Gru 2012 Powrót do góry

Dzięki !
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Sob 1:09, 22 Gru 2012 Powrót do góry

Tak, ja również mam Alfę z tego źródła


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Wto 18:20, 19 Lut 2013 Powrót do góry

Witam wszystkich przeglądających moje zbiory po długiej, ponad dwumiesięcznej przerwie. "Zło" jakim jest sesja na uczelni, nie pozostawiała czasu na modele, mimo to pojawiło się ich całkiem sporo, a zatem mała prezentacja:

Zakupiony jako uzupełnienie serii Opel Collection Blitz w barwach austriackiego producenta opon to jeden z tych modeli, które na żywo prezentują się lepiej niż na zdjęciach, osobiście byłem zaskoczony, że był to tak duży pojazd, jest zdecydowanie większy od wszystkich moich furgonetek.

Opel Blitz Kastenwagen - Starline
Image
Image

Wprowadzony tuż przed wybuchem II Wojny Światowej poprzednik Lancii Appii w wersji furgon przyszedł do mnie w kolorze innym niż w zamówieniu. Początkowo chciałem go reklamować, ale kilka-klikanaście spojrzeń i zaczął mi się coraz bardziej podobać, w efekcie został...

Lancia Ardea Furgonico - Starline
Image
Image

... i spowodował dłuższą przygodę z turyńskim producentem, wkrótce bowiem natknąłem się na Lancię Aurelię B20, w nieco zabawkowym wykonaniu, ale też niewygórowanej cenie oraz...

Lancia Aurelia B20 Coupe - Solido
Image
Image

... Lancię Aurelię B24. Ten model również pozostawia wiele do życzenia, ale i tak coraz większy zbiór Lancii niezmiernie mnie cieszy (zaczynam polować na wersję Berlina).

Lancia Aurelia B24 Spider - Grani & Partners / DeA
Image
Image

Jednak jak wiadomo, zbieranie modeli włoskich samochodów zaczyna się komplikować wraz z analizowaniem i poszukiwaniem wszystkich wersji i wariacji nadwoziowych. Właśnie takie sprawiły nieco bardziej sportowe towarzystwo parkującej od pewnego czasu w gablocie Lancii Flaminii Berlina

Lancia Flaminia Super Sport (Zagato) - Norev
Image
Image

Teraz udamy się dalej na zachód - do Francji. Otóż nie tylko Włosi potrafią tworzyć wersje sportowe rodzinnych wozów. Dobrym przykładem jest bardzo ładnie wykonany model Peugeota 203 Cabriolet

Peugeot 203 Cabriolet - Ixo /Ataya
Image
Image

W 1963 roku Simcę Aronde P60 zastąpił na rynku model 1300/1500, a trzy lata później nastąpił "facelifting" i na rynek weszły modele 1301/1501. Model w wersji ze słabszym silnikiem w musztardowym (przynajmniej tak twierdzi moja dziewczyna) kolorze pochodzi ze znanej serii Simca Collection

Simca 1301 - Ixo / Altaya
Image
Image

Również z tej serii pochodzi następny prezentowany model - Simca CG 1300. Tak naprawdę był to model jedynie napędzany silnikiem Simci, a produkowany przez firmę CG (Chappe et Gessalin) i miał stanowić konkurencję dla Renault Alpine A110. Niestety kryzys paliwowy z 1973 roku uśmiercił markę CG, a modelu 1300 wyprodukowano jedynie 95 sztuk.

CG Simca 1300 - Ixo / Altaya
Image
Image

Teraz nieco egzotyki we francuskim wydaniu. Firma Facel Vega istniała jedynie 11 lat, jednak moim skromnym zdaniem każdy mode tej firmy to nieco zwariowane dzieło sztuki. Nie inaczej jest w przypadku reprezentacyjnej limuzyny tej marki - Face Vega Excellence, napędzanej V8 Hemi. Dodatkową ciekawostka jest fakt, iż jest to największy model samochodu osobowego w moich zbiorach. Na dalszych zdjęciach wraz z Facelem Vega FV.

Face Vega Excellence - Ixo / Altaya
Image
Image
Image
Image

Na koniec zostawiam to co lubię najbardziej - Panhardy Very Happy. Sam nie wiem za co tak lubię tę markę - tak już mam. Kolekcję wzmocnił bardzo udany model Panharda Dyna Z. Ponieważ posiadam już model Dyny Z z początku produkcji, na poniższych zdjęciach można porównać wersję z 1954 z tą z 1958 w wersji Grand Standing, czyli luksusowy

Panhard Dyna Z - Ixo / Altaya
Image
Image
Image
Image

Ostatni model to również Panhard - 24BT, wprowadzony w 1964 roku odznaczał się bardzo nowoczesną stylizacją. Niestety dwucylindrowy silnik boxer pamiętał lata 40, a nadwozie w wersji coupe było zbyt ekstrawaganckie dla klientów czekających na następcę PL17. Produkcje zakończono w 1967 roku, a Panhard skupił się na produkcji pojazdów militarnych, jednak model miał duży wpływ na projekt Citroena GS.

Image
Image

Wybaczcie to, że trochę się dzisiaj rozpisałem, jednak kolejne zdjęcia postaram się (w miarę czasu) także nieco skomentować... a następne modele już w drodze. Wśród nich zdecydowanie dominuje pewna firma na literę F..... ale wszystko w swoim czasie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michał89 dnia Wto 18:32, 19 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
kolekcjoner87
User



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:03, 19 Lut 2013 Powrót do góry

Opel Blitz śliczny - mam rówież (w innym malowaniu), pozostałe modele też niczego sobie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner87 dnia Wto 20:04, 19 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Pią 22:19, 22 Mar 2013 Powrót do góry

Witam wszystkich po miesiącu, poniżej nowości jakie ostatnio zaparkowały w mojej gablocie

Pierwszy model to taniutka miniaturka Porsche 356 A. Doskonale znany wszystkim fanom motoryzacji, pierwszy model Porsche zaprojektowany jeszcze przez Ferdynanda. Póki co samochody z Zuffenhausen są niestety nielicznie reprezentowane w moim zbiorze, ale każdy zbieracz/kolekcjoner ma jakieś priorytety. Ten konkretny model przekonał mnie ładnym zielonym kolorem i jednocyfrową Exclamation kwotą, jaką musiałem na niego wyłożyć. Wobec tego uważam, że mimo oczywistych uproszczeń jest całkiem ok.

Porsche 365 A - High Speed
Image
Image

Kolejny model to następca modelu Alfa Romeo 1750/2000 - Alfetta. Cechą charakterystyczną tego modelu był układ transaxle, dzięki czemu na bazie wersji Berlina powstała także wspaniała wersja coupe GTV. Moim zdaniem jest to jedna z ostatnich ładnych Alf przed kryzysem stylistycznym marki jaki nastąpił w latach 80. Sam model wykonany jest bardzo ładnie, moje wątpliwości budzi jedynie nieco "terenowe" zawieszenie i dziwne lusterko boczne. W mojej rodzinie pojawiła się ostatni ślicznotka ze scudetto w skali 1:1 i zaostrzyła mi apetyt na Alfy. Wśród Alf z tego okresu chętnie widziałbym u siebie Alfasuda i taki jest plan na przyszłość

Alfa Romeo Alfetta - Norev
Image
Image

Teraz kolej na jak zwykle liczne u mnie Ople z niemieckiej serii. Jest to marka o raczej nudnawym image'u, jednak znaleźli się ludzie, którzy stworzyli coś bardziej szalonego na bazie solidnej niemieckiej techniki. Konkretnie był to Erich Bitter, który w roku 1971 założył Bitter Automobile.
W latach 1973-79 firma wyprodukowała 395 sztuk modelu CD, którego technika bazowała na modelu Opel Diplomat B, silnik był to z kolei small block V8 327 z od Chevy. Model CD zastąpił SC, który bazował w całości na Oplu Senatorze i był produkowany latach 1979-89. Model SC był niedawno prezentowany przez kolegę Lucanero, który bardzo słusznie dopatrywał się stylistycznych podobieństw w Maserati Ghibli. Moim zdaniem również w przypadku modelu SC inspirowano się włoską motoryzacją, a konkretnie Ferrari 400. Obydwa modele wykonane są bardzo ładnie, najbardziej cieszą oczy, gdy stoją obok siebie razem.

Image
Image
Image

Teraz trochę obiecanej, oplowskiej nudy. Opel Commodore w wersji A i B mógł wzbudzać sportowe emocje, jednak wersja C, która zadebiutowała w 1978 roku nie była dostępna w wersji coupe i w praktyce okazała się być jedynie luksusową wersją Rekorda E. Stało się tak, ponieważ w gamie modeli Opla, rolę coupe o zacięciu sportowym przejął model Monza. Co prawda sedana można było zamówić z czterolitrowy silnikiem od Chevroleta, jednak niewielu klientów skorzystało z tej opcji i przy okazji faceliftingu Rekorda w 1982 zrezygnowano produkcji Commodore'a. Model trzyma stosunkowo wysoki poziom znany z Opel Collection.

Image
Image

A teraz wspomniany Rekord E w wersji po liftingu, czyli E2. Model wykraczający nieco poza ramy czasowe mojej kolekcji, ale czasem można zrobić wyjątek. Przekonał mnie do siebie nadwoziem kombi i klimatycznym bagażnikiem dachowym, całość tworzy fajny, rodzinny charakter bądź co bądź nudnego auta. Poza tym dobrze wygląda obok Commodore'a C.

Image
Image
Image

A teraz pora na modele z akcji Mascotta, któremu w tym miejscu serdecznie dziękuję za możliwość w udziale w niej i perfekcyjną organizację.

A są to Mercedesy SL, dwa których brakowało mi by zakończyć mini-kolekcję klasycznych SL-i. Pierwszym z nich jest 190 SL, piękny samochód wzorowany na słynnym supersamochodzie tamtych czasów Mercedesie 300 SL. Wzorowany głównie stylistycznie, gdyż mechanika w głównej mierze pochodziła od Mercedesa Kubusia/Pontona. Model pochodzi ze znanej serii Altaya, jest bardzo przyzwoicie wykonany.

Mercedes-Benz 190 SL (R121) - Ixo/Altaya
Image
Image

Z tej samej serii pochodzi ostatni SL jakiego mi brakowało - 230 SL, znany powszechnie jako Pagoda. Jest to mój ulubiony SL, jedno z największych marzeń w 1:1 Smile. Samochód zastąpił w 1963 roku "małego" 190 SL i "dużego" 300 SL. Model technicznie był mocno spokrewniony z limuzynami "skrzydlakami" i okazał się być godnym następcą zasłużonych poprzedników. Podobnie jak w przypadku 190 SL wykonanie bez zarzutu.

Mercedes-Benz 230 SL (W113) - Ixo/Altaya
Image
Image

Na zakończenie wszystkie SL-e razem:
Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michał89 dnia Pią 22:24, 22 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 22:24, 22 Mar 2013 Powrót do góry

hmmm...

ciekawa kolekcja... i sporo fajnych modeli aut o których nigdy nie słyszałem... mimo że europejskie... Embarassed

a jeśli można wiedzieć ile tego już masz... Question

pozdrawiam
cosmo
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Pią 23:07, 22 Mar 2013 Powrót do góry

Dobre pytanie... najśmieszniejsze, że nie znam dokładniej odpowiedzi, ale razem z samochodami wyścigowymi jest to na ten moment około 230 modeli.

Mam nadzieję, że niedługo pojawią się u mnie również auta za Twojej działki, z bawarskim rodowodem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 23:15, 22 Mar 2013 Powrót do góry

hmmm...

słuszna koncepcja… jak najbardziej polecam modeliki BMW… Ok!

a co do ilości modeli… również imponująca jak sama kolekcja… Embarassed

pozdrawiam
cosmo


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 15:34, 25 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Czw 23:43, 09 Maj 2013 Powrót do góry

Witam, pora na kilka nowości. Ostatnio jestem bardziej pochłonięty wyścigową częścią zbiorów, ale do gabloty trafiło ostatnio kilka Opli:

Na pierwszy ogień idzie wielki i majestatyczny Opel Admirał. Zaprezentowany w 1937 roku był najwyżej pozycjonowanym modelem w gamie Opla. W zamyśle miał konkurować z luksusowymi markami niemieckimi takimi jak Mercedes, Maybach czy Horch w klasie ok. 3.5 litra. Udało mu się to całkiem nieźle, do 1939 roku wyprodukowano niespełna 6,5 tysiąca samochodów. Zaprezentowany również w 1937 roku, konkurencyjny Mercedes 320 zyskał uznanie ok. 7000 klientów. Nazwa Admirał powróciła w 1964 roku w ramach platformy KAD (Kapitan-Admiral-Diplomat) i była bardziej luksusową odmianą Opla Kapitana. Model pochodzi oczywiście z serii Opel Collection, nie mam zastrzeżeń co do wykonania.

Opel Admiral '37 - Opel Collection
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Ostatnim modelem zaprezentowany przez Opla przed wojną był Opel Kapitan. W latach 1938-39 zdołano wyprodukować nieco ponad 25 tyś. sztuk, a po wojnie model wrócił do oferty marki w 1948 roku. Druga generacja różniła się kosmetycznie, głównie innymi przednimi reflektorami. Obydwa modele można znaleźć na poprzednich stronach wątku. W 1951 roku przyszedł czas na poważniejszą modernizację Kapitana. Samochód wyraźnie inspirowany amerykańskimi wozami General Motors z przodu obrósł chromem, z tyłu wyraźniej zaznaczono bryłę bagażnika. Technicznie był to nadal ten sam wóz, zmiany ponownie ograniczono do stylistyki. Prawdziwie nowy model o nadwoziu pontonowym wprowadzono dopiero w 1953 roku.

Opel Kapitan '51 - Opel Collection
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Przy okazji "rodzinna" fotka Kapitanów
[link widoczny dla zalogowanych]

Największym rywalem Opla na rynku niemieckim w latach 60 był Ford. Sukces jaki odniósł model Taunus P3 tzw. "Badewanne" musiał spotkać się z odpowiedzią Opla. Udany model Rekord PII, który stylistycznie swoimi ogonami nawiązywał do lat 50, zastąpiono w 1963 roku Rekordem A. Nowy Rekord posiadał modne w latach 60 pudełkowate nadwozie i okazał się sukcesem, przez dwa lata sprzedano prawie 900 tyś. egzemplarzy. Mimo, iż był to bardzo popularny model, wersje Cabriolet były niezwykle rzadkie. Budowano je jako konwersje wersji Coupe w specjalistycznych zakładach karoseryjnych. Właśnie taka wersja prezentowana jest na zdjęciach poniżej. Model przypadł mi bardzo do gustu, głównie za sprawą wersji kolorystycznej szary lakier/czerwone wnętrze.

Opel Rekord A Cabriolet 1963-65 - Opel Collection
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Na zakończenie samochód niezwykle popularny, prezentowany przeze mnie już dwukrotnie, ale nigdy w wersji 4-drzwiowej. Mowa o Kadetcie C, rynkowym hicie Opla, w tej generacji ostatni raz dostępnym z tylnym napędem. W latach 1973-79 zbudowano ponad 1.700.000 egzemplarzy tego samochodu w przeróżnych wersjach nadwoziowych i silnikowych.

Opel Kadett C - Opel Collection
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Na zakończenie wszystkie moje wersje nadwoziowe:
Targa zwana Aero, 4-drzwiowa Limousine i Coupe GT/E
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michał89 dnia Czw 23:48, 09 Maj 2013, w całości zmieniany 6 razy
Zobacz profil autora
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Wto 16:55, 11 Cze 2013 Powrót do góry

Witam wszystkich po przerwie. Po zreperowaniu modelarskiego budżetu czas na kilka nowości. Będzie wszystkiego po trochę: niemieckie lata 50, dekadę starsza włoszczyzna, a na koniec ostatki francuskiej klasyki z lat 70. Zapraszam do oglądania zdjęć, poczytania mniej lub bardziej nudnych opisów i oczywiście komentowania.

Po podniesieniu się ze zniszczeń powstałych w wyniku II Wojny Światowej, Mercedes-Benz odbudowywał swą potęgę głównie za pomocą popularnego, przedwojennego modelu 170V (W136). W latach 50 stylizacja tego modelu była już przestarzała, w Stuttgarcie musiał zatem pojawić się następca. W 1953 roku zaprezentowano model 180 (W120) o modnej, pontonowej karoserii (bez wystających nadkoli). Wraz z późniejszymi, mocniejszymi wersjami , takimi jak 190 (W121), 219 (W105) oraz 220 (W180/W128) aż do końca lat 50 samochód stanowił 80% produkcji marki. Później został on zastąpiony skrzydlakami (W110/W111/W112). W świadomości wielu ludzi był pierwszym niemieckim samochodem z nadwodziem pontonowym (w rzeczywistości był nim Borgward Hansa z 1949 roku), dzięki czemu zawdzięcza swój pseudonim „Ponton”, w Polsce popularne jest także określenie „Kubuś”.

Model wykonany przez Ixo dla Altaya ze znanej wszystkim doskonale serii „Taxis du Monde” jest wykonany na przyzwoitym poziomie, najbardziej razi grubaśna antena. Nie zbieram taksówek, ale w tej wersji kolorystycznej model niezwykle przypadł mi do gustu. Poza tym świetnie prezentują się razem ze swym poprzednikiem, swego czasu okazyjnie zakupionym także w wersji taxi.

Mercedes 180D W120 - Ixo/Altaya
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

W 1963 roku model Appia został zastąpiony przez Lancię Fulvię. Był to pudełkowaty sedan o sportowym zacięciu, jednak wersją, którą zapamiętali wszyscy była wersja coupe – jeden z najlepszych samochodów rajdowych przełomu lat 60 i 70. Na bazie tej właśnie wersji, w latach 1965-72 Zagato wyprodukował ponad 7000 Fulvii w wersji Sport z aluminiowym nadwoziem.

Model pochodzi od firmy Starline, wykonany bardzo ładnie. Jest to jeden z moich ulubionych producentów modeli, w cenie KAPu można dostać świetne modele przeważnie włoskich samochodów.

Lancia Fulvia Sport Zagato - Starline
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Citroen DS był niesamowitym, awangardowym samochodem, który podczas premiery w 1957 roku zadziwił wszystkich. Jednak po kilkunastu latach obecności na rynku nawet „bogini” zdążyła się nieco zestarzeć. Jedno było pewne – zastępca DSa również musiał być samochodem nieprzeciętnym. Okazał się nim być model CX, który swą nazwę zawdzięcza wyjątkowo niskiemu jak na tamte czasy współczynnikowi siły oporu aerodynamicznego, powszechnie oznaczanego tym skrótem. Futurystyczny design spodobał się i samochód zdobył nagrodę Car of the Year 1975. Zdaniem wielu, w tym także i moim, to ostatni prawdziwy Citroen – lekko zwariowany i nie do pomylenia z niczym innym (no, może jeszcze XM był niezły).

Model przedstawia CXa z początku produkcji, w luksusowej wersji 2400 Pallas. Został wyprodukowany przez Ixo do hiszpańskiej serii gazetkowej „Nuestros Queridos Coches Anos 80”.

Citroen CX - Ixo/Altaya
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3299
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 17:17, 11 Cze 2013 Powrót do góry

Świetne modele, jak się poszuka to wcale nie trzeba wydawać czasem fortuny na hobby.
Twoje zdjęcia narobiły mi ochoty na Lancię Zagato Smile Szkoda tylko, że Starline nie montuje lusterek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin