Autor |
Wiadomość |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3500 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Sob 21:19, 20 Mar 2021 |
|
Świetnie jest zrobiona ta Tatra. W srebrnym kolorze lakieru wygląda bardzo dobrze. Zastanawia mnie tylko, po co lusterko wsteczne, skoro nie ma tylnej szyby? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 21:35, 20 Mar 2021 |
|
Szyba jest między przedziałem pasażerskim a komorą silnika. A w pokrywie silnika (tylnej klapie) znajdują się poziome szczeliny, które oprócz wentylacji komory silnika umożliwiają obserwację terenu poza pojazdem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Amik
User
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 165 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
|
Wysłany:
Sob 21:47, 20 Mar 2021 |
|
Dokładnie tak jak napisał Max. Pomiędzy kabiną a komorą silnika jest mała szybka. Za Wikipedią:
[link widoczny dla zalogowanych]
Srebrny lakier po za tym, że pasuje do tego modelu to bardzo dobrze oddaje detale |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Amik dnia Sob 22:16, 20 Mar 2021, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3500 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 9:02, 21 Mar 2021 |
|
Dzięki koledzy max i Amik. Tego nie wiedziałem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
pawmarss
User
Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 152 Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
|
Wysłany:
Pon 16:31, 22 Mar 2021 |
|
Bardzo fajne i raczej rzadkie modele na naszym rynku, będę śledził temat |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawmarss dnia Pon 16:32, 22 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 16:43, 22 Mar 2021 |
|
Bardzo fajny temat na kolekcję, brawo.
Tatra od Matrixa piękna
Będę śledził temat... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Amik
User
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 165 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
|
Wysłany:
Pon 19:06, 22 Mar 2021 |
|
Cieszę się z pozytywnego odbioru Wobec czego, czas na kolejną pozycję:
No 7. Tatra T97, 1938, Bos Models
Tatra T97 była tańszą alternatywą dla modelu T87. Zamiast 8 cylindrowego silnika zastosowano 4 cylindrowy. Zrezygnowano z trzeciej szyby bocznej. Ponadto montowano jednoczęściową przednią szybą oraz zazwyczaj dwa reflektory zamiast trzech z przodu.
Model żywiczny wykonany przez Bos Models.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 58 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Pon 20:26, 22 Mar 2021 |
|
Na "tatrusie" zawsze miło spojrzeć
Nie ma co mówić o stylistyce i rozwiązaniach, te pojazdy są klasą samą w sobie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3500 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Pon 20:27, 22 Mar 2021 |
|
Też ciekawa wersja. Ta już ma szyby w klapie jak widzę. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Amik
User
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 165 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
|
Wysłany:
Nie 16:59, 28 Mar 2021 |
|
No 8. L&K Voiturette A, 1905, Abrex
Pozostając jeszcze w czasach przedwojennych, pora na prezentacje modeli Laurin & Klement czyli późniejszej Škody.
Modelik pierwszego samochodu Laurin & Klement. Voiturette typ A miał dwucylindrowy silnik o pojemności 1005 cm3, dysponujący mocą 7 KM, który współpracował z 3-biegową skrzynią. Prędkość maksymalna auta wynosiła około 40 km/h. Moc była zwykle przenoszona na tylne koła za pośrednictwem wału kardana, ale na życzenie dostępne były również łańcuchy. Oferowany był kolorze czerwonym, zielonym, niebieskim i białym. Voiturette A wyprodukowano w liczbie 44 egzemplarzy.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Amik
User
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 165 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
|
Wysłany:
Czw 19:17, 08 Kwi 2021 |
|
No 9. Laurin & Klement / Škoda 110, 1925, Abrex
Przełomowy model, gdyż był to pierwszy samochód sprzedawany pod marką Škoda po połączeniu tych dwóch firm w 1925 r. Ale dzisiaj mniej wiedzy historycznej za to ciekawy link do przejażdżki tym wozem:
https://www.youtube.com/watch?v=up2mbo2nbPQ
Co do samego modelu wykonanego przez Abrex to jest to jeden z moich ulubionych modelików. Ma coś w sobie, że lubię na niego patrzeć. Samochody z lat 20-tych nie przypominają już bryczek z silnikiem, ale jednocześnie są trochę spartańskie i brak im tego późniejszego wygładzenia. Pierwszy model (bordowy) kupiłem lata temu. Jest to stary wypust, który dawał możliwość zmiany nadwozia z otwartego (kabriolet) na wersje dostawczą. Przez długi czas myślałem, że to taki ciekawy zabieg ze strony Abrexu w postaci dwóch samochodów w jednym. Bo nie spotyka się takich zestawów. Do czasu, gdy pewnego dnia przeczytałem, że Laurin & Klement / Škoda 110 był sprzedawany w specyfikacji, która umożliwiała zmianę nadwozia. Reedycja modelu, nie dawała możliwości zmiany nadwozia.
Dla dociekliwych zdjęcie z prospektu: [link widoczny dla zalogowanych]
Oraz tekst zaczerpnięty ze strony Skody: „Zasada „dwóch samochodów w jednym - została wdrożona w oryginalnej modułowej konstrukcji ze zdejmowaną częścią tylną – w rezultacie samochód osobowy mógł zostać przekształcony w praktyczną dwumiejscową płaską ciężarówkę. Oznaczało to, że kupiec mógł korzystać z samochodu na niedzielne wyjazdy z żoną i dziećmi, a przez cały tydzień dostarczać nim towary do swego sklepu.”
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1423 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Czw 22:47, 08 Kwi 2021 |
|
fajne modeliki,
mają klimat jak mówisz..... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Amik
User
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 165 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
|
Wysłany:
Sob 12:43, 17 Kwi 2021 |
|
No 10. Skoda 860, 1932, Abrex
Samochód osiągał 110 km/h, napędzał go 8 cylindrowy silnik pojemności 3880 ccm o mocy 44,1 kW. Jedyny ocalały z wyprodukowanych w liczbie 49 egzemplarzy, należał do premiera Czechosłowacji. Oglądać go można w muzeum w Mladá Boleslav.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Amik
User
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 165 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
|
Wysłany:
Nie 16:13, 26 Mar 2023 |
|
Z początkiem lutego kupiłem Tatrę T82 z Autoculta. Po rozpakowaniu modelu okazało się, że metalowa oś wybiła fragment felgi . Co nie wyglądało dobrze, zwłaszcza za model tej klasy. Jak to wygląda możecie zobaczyć na zdjęciu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Napisałem do Modelemetalowe.eu, u którego kupiłem model z pytaniem czy ma inny egzemplarz na wymianę. Niestety była to ostatnia sztuka, ale p.Marek zwrócił się do producenta z problem. Jeszcze tego samego dnia Autocult odpisał, że przyśle nową przednią oś z kołami na wymianę, która miała być łatwa. Zgodziłem się na takie rozwiązanie.
Element na wymianę otrzymałem i zabrałem się za dokonanie naprawy. Nigdy wcześniej nie odkręcałem modelu żywicznego od podstawki z obawy o jego uszkodzenie. Okazało się, że nie ma się czego obawiać. Wymiana okazała się zaskakująco prosta. Model przykręcony był do podstawki poprzez trzy długie śruby opierające się na plastikowych tulejkach. Te nie były zrobione z jednego kawałka tylko z dwóch, co było pierwszą oznaką chałupniczości. Po odkręceniu kolejnych trzech małych śrubek można było rozbroić model. Podwozie bardzo ubogie w detale. Wyposażenie wnętrza na nie wiele lepszym poziomie, nie ma m.in. pedałów. Natomiast nadwozie to już inna sprawa. Duża ilość detali, elementy fototrawione, kalkomanie.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Generalnie model prezentuje się dobrze. Mankamentów o których pisałem powyżej nie widać i gdyby nie konieczność rozkręcenia modelu nigdy bym się o nich nie dowiedział. Plus dla producenta i sklepu za szybką reakcję i zaproponowanie rozwiązania.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|