FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Ekspozycja 1/43 - Abrimaal Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Nie 5:29, 09 Lut 2014 Powrót do góry

W czasach szkolnych zebralem około 300 modeli Matchbox, które w latach studiów niestety sprzedałem za grosze.

Image

Przez kilkanaście lat marzyłem o odbudowaniu choć części kolekcji.
Przełomem okazał się model FSO Warszawa 224 firmy Bburago w skali 1/43, który kupiłem w grudniu 2012 w celu postawienia go w pokoju dla dekoracji.

Image

Image

Pomimo, że już wtedy widziałem w nim wiele wad (bardzo szerokie koła, za małe okna), moja satysfakcja była tak wielka, że za kilka dni dokupiłem drugi model.
Także już wtedy zdefiniowałem profil swojej przyszłej kolekcji - lata około 1945-60, przede wszystkim Europa.
FIAT 500 mieścił się luźno w tych granicach, bardzo nawiązywał do tamtych czasów.

Image

Image

Po około 2 miesiącach zajrzałem na aukcje. Punktem startowym była ta Warszawa, postanowilem kupić coś podobnego.
Auta, których nigdy nie widzialem, jednak idealnie trafiły w mój gust.
Pierwsze kolekcjonerskie modele, z prawdziwym chromem, lusterkami, wycieraczkami i gumowymi oponami.
GAZ 12 ZIM i Sachsenring P240.

Image

Image

Image

Image


ZIM był nowiutki, Sachs używany i trochę wytarty w kilku miejscach. Wtedy zacząłem czytać to forum i m.in. przeczytałem o głębi grilla,
co niezbyt udało się, przetarlo się jeszcze wiecej chromu.
To samo czeka ZIMa, chciałem jednak biały model, gdyż większość tego typu limuzyn jest czarna.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Czw 5:00, 13 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 8:45, 09 Lut 2014 Powrót do góry

hmmm...

fajny opis i fajna prezentacja... czekam na kolejne modeliki... Smile

a ile obecnie masz modeli... ? i jaki ostatecznie jest profil Twojej kolekcji... ?

pozdrawiam
cosmo
MARCO
User



Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3966
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 80 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 9:18, 09 Lut 2014 Powrót do góry

Abrimaal napisał:

Także już wtedy zdefiniowałem profil swojej przyszłej kolekcji - lata około 1945-60, przede wszystkim Europa.
FIAT 500 mieścił się luźno w tych granicach, bardzo nawiązywał do tamtych czasów.


Jeśli chodzi o profil kolekcji to super. Najpiękniejsze lata motoryzacji. Ale czy na pewno ten model Fiata 500 jest z tego okresu. Czekam na pokaz następnych modeli z Twojej kolekcji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Nie 20:19, 09 Lut 2014 Powrót do góry

FIAT 500 z lat 60-tych jest na mojej "liście zakupów", niestety zawsze trafia się coś większego w podobnej cenie Smile
Kilka współczesnych aut stoi w celach porównawczych i wyciągania z tego ciekawych wniosków np.
uchodzący dziś za segment A, nowy FIAT 500 jest podobnej szerokości co Warszawa, ma więcej miejsca wewnątrz,
a jego drzwi są szersze niż u 5.5 metrowego Lincoln Continental z 1939 Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Czw 3:24, 15 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:22, 09 Lut 2014 Powrót do góry

Żeby wyciągać takie wnioski trzeba by zbadać dokładnie skalę modelu, bo to co producent podaje na pudełku nie zawsze musi być prawdą Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310
Przeczytał: 125 tematów

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:39, 09 Lut 2014 Powrót do góry

No ładnie! Każdy z Nas od czegoś zaczynał, kiedyś musiał być ten "pierwszy" model. W zasadzie miałem dość podobnie jak Ty, przy czym moja "pierwsza kolekcja" przetrwała do dzisiaj (Burago z lat 90). Miło poczytać o poczatkach Twojej przygody i modelach, które wpłynęły na obecny kształt Twojej kolekcji. Zrobiło się sentymentalnie Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Nie 23:16, 09 Lut 2014 Powrót do góry

smigi napisał:
Żeby wyciągać takie wnioski trzeba by zbadać dokładnie skalę modelu, bo to co producent podaje na pudełku nie zawsze musi być prawdą Wink

Każdy nowy model - wikipedia czy inna strona, suwmiarka i kalkulator. Przynajmniej podstawowe wymiary. Kilka już wyleciało z powodu niewłaściwej skali. Kilka innych ma niedopracowane proporcje, np. są za niskie, a reszta w porządku, albo też mają za duże koła. Te zostają.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Nie 23:18, 09 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Pon 0:11, 10 Lut 2014 Powrót do góry

Jakość serii Kultowe Auta PRL już poznałem, odpowiadała mi. Do wypróbowania druga z dostępnych wówczas w kraju serii.
Nie dodałem wcześniej, że ograniczam się do osobowych, cywilnych aut.
Legendarne Samochody. Dwa modele z jednej aukcji. Podstawki sugerowały wyższą półkę, później okazało się, że te dwa były jednymi z lepiej wykonanych.

Triumph TR3A

Image

Image

Coś zgrabnego z USA. Europejski i amerykański roadster to jak płyta SP przy LP. Chevrolet Corvette '57. Tym razem grill udał się.
Model dostał też tylne lampy, które producent umieścił w rurach wydechowych, rury spiłowane i zamalowane. Tu okazało się, że plastik pod chromem jest czerwony, więc ostrożnie.
Detale wnętrza również podkreślone, tymczasowe klamki, z których tylko jedna jest akceptowalna. Malowania wycieraczek nie ryzykowałem.

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Czw 3:25, 15 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Nie 5:07, 16 Lut 2014 Powrót do góry

To, co chciałem zawsze zobaczyć na własne oczy. W tych rozmiarach wystarczy.
Nie będzie tu gdyby to, gdyby tamto, lecz gdyby gdyby, to Syrena Sport także gdybałaby po szosach jako coupe i roadster.

Image

Image

Teraz na odmianę pojazd, który zna chyba każdy.
Miał to być Volkswagen 1303 z lat 1972-75, jednak to raczej składak z części z różnych lat. Tylne lampy są starsze, a wnętrze gdzieś z początku produkcji. Bryła modelu bardzo dobra, a to najważniejsze.

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Czw 5:11, 13 Lis 2014, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Pią 1:54, 28 Lut 2014 Powrót do góry

Francuska odpowiedź na "garbusa" - Renault 4CV. W rzeczywistości znacznie mniejsze auto, ale czterodrzwiowe.
Wykonany trochę pokracznie, choć to pierwszy model kupiony w gablotce.

Image

Image

Dużo później gablotka doczekała się tylnej ścianki, której oryginalnie nie było.

Image

Polska konkurencja, FSO Syrena 102. Chciałem tą od początku i nie dziwi mnie, że to właśnie 102, jako najelegantsza wyszła w pełnym, gablotkowym wydaniu.
Moja z KAP z wiekiem również dostała gablotkę, tylną ściankę, pomarańczowe tylne kierunki i biale wnętrze (nieskończone jeszcze).

Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Sob 4:28, 01 Mar 2014 Powrót do góry

cosmo napisał:
hmmm...
fajny opis i fajna prezentacja... czekam na kolejne modeliki... Smile
a ile obecnie masz modeli... ? i jaki ostatecznie jest profil Twojej kolekcji... ?

Tego nikt nie wie, z pewnością, jak u większości liczba modeli będzie rosła, a lista życzeń rośnie wykładniczo. Profil pozostał, taki jak założyłem, z pojedynczymi odskokami dla starszych modeli i nielicznymi wyjątkami dla współczesnych, głównie będących nawiązaniem do lat 40-60tych. Lata 70-90 nie mają żadnego reprezentanta, nie licząc modeli produkowanych przez 30 lat i więcej. Nie raz korci mnie kupić kilka "kanciaków" dla porównania i nadania większego realizmu, jednak miejsce jest bardzo ograniczone.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Wto 3:40, 18 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Wto 4:10, 18 Mar 2014 Powrót do góry

Po 5 "maluchach" podjechało coś większego, Opel Kapitan z 1954 (Opel Collection).
Będąc dzieckiem takie monstra mnie przerażały i zarazem fascynowały. Ciemne kolory, zwykle już zmatowione przez czas, groźna mina, wyszczerzone kły.
Niewiele ich było, dlatego tak dobrze utkwiły mi w pamieci.
Dziś podobne emocje może wywołać przód nowych modeli Audi Smile

Image

Image

SIMCA Aronde 90A. Taka, tylko biala, często stała na parkingu w pobliżu, więc musiała znaleźć się w kolekcji.

Image

Image

Tatra 603. Ponadczasowe dzieło sztuki, którego produkcja mogłaby trwać do dziś
i niewiele by odbiegała od 21wiecznych designerskich konceptów.
Opony, na które zasługiwała, pochodzą z innego modelu. Na tylne klosze przyjdzie czas.

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Czw 1:08, 10 Kwi 2014, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2612
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Wto 8:58, 18 Mar 2014 Powrót do góry

Biedni ci amerykanie, wszyscy wszystko od nich kopiowali ... Hyhy
Wołga M-21 to jakiś Ford, Gaz 13 Czajka to misz-masz Packarda 1956 oraz 8 Passenger Sedan z 1954, a teraz Opel ...
Hyhy

Plymouth Cranbrook 1953
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marakas
User



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 433
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:30, 18 Mar 2014 Powrót do góry

Bardzo dobry pomysł z tymi oponami w Tatrze. Bardzo ożywia to dość ponuru w odbiorze model.

Co do kopiowania przez Opla amerykanów, to w tym przypadku nie ma się co dziwić, w końcu opel należał i należy do GM. Właściwie do końca lat sześćdziesiątych dla stylistyki opli wyznacznikiem były trendy amerykańskiej motoryzacji. W latach pięćdziesiątych jednak szczególnie mocno było to widać.
Nawet zasada z tamtego czasu z rynku USA że co rok wypuszczano nowy model lub z co najmniej mocno przestylizowanym nadwoziem miało pewne odbicie w europejskim OPLU.
Prezentacje kolejnych generacji/liftingów modeli OPLA w odstępach zaledwie 2-4letnich było na tamte standardy niespotykane w innych typowo europejskich markach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Wto 22:49, 18 Mar 2014 Powrót do góry

Lata wojny w Europie sprawiły, że Ameryka była o kilka lat do przodu. W tych latach wprowadzono podstawową zmianę w konstrukcji auta osobowego.
Błotniki stały się częścią nadwozia, a nie jak wcześniej podwozia.
Opel i Ford w Europie byli wygrani, pozostali musieli w mniejszym czy większym stopniu kopiować istniejące rozwiązania. Francuski Ford Vedette miał taką belkę już w 1950.
Tutaj ktoś zestawił pomysły pożyczone przez ZSRR od reszty świata, głównie USA. Dwa ostatnie bardzo naciągniete, z pozostałymi trudno się nie zgodzić.
https://www.youtube.com/watch?v=UfNqgCNhx2o


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Śro 16:27, 19 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin