|
Autor |
Wiadomość |
Abrimaal
User
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Śro 23:52, 22 Gru 2021 |
|
Mercedes-Benz S210
To chyba najstarszy model w kolekcji.
Zapakowany fabrycznie w kartonowe pudełko, białe, już lekko żółte, bez otworu na wkręt.
Przewiązany sznurkiem dla stabilizacji i tak stracił w transporcie lusterko.
Kolejne auto do remontu. Tych lusterek trzymam w pudełku już kilka i nie odważam się przyklejać. Szukam eksperta.
Bez lusterka już traci połowę wartości, a po mojej operacji z klejem jego wartość spadłaby do 2 złote. Gwiazdkę na szczęście udało się wyprostować.
Ale, to rzeczywiście stara / stary Mercedes.
Gdy ktoś z młodszego pokolenia powiada, że widział "starego Mercedesa", to nie ma na myśli wypieszczonego auta z lat 70-tych czy 80-tych,
tylko właśnie ten model, właśnie kombi, na ogół w ciemnym kolorze, przegryziony rdzą, stojący na flakach gdzies na podwórku,
a wcześniej służący do transportu wszystkiego, co się do jego pojemnego bagażnika zmieściło.
Trudno się młodym dziwić. Okrągłe klosze nadają mu retro wizerunek.
Modele W124, 126, 201 czy 202 z prostokątnymi lampami, prezentują się bardziej współcześnie, niz seria 210, 211, 203, 208.
A teraz, skad się wzięły te okragłe lampy w tak wielu autach z lat 1995-2005?
W ten sposób wielu producentów uczciło 50-lecie rozpoczęcia produkcji lub reaktywacji marki po wojnie, nawiązując do stylistyki z lat 1945-55.
Auta z lat około 2010 to powtórka krótkotrwałej mody na skrzydła i strzelistość z lat 56-64. Najlepiej widać to w Lamborghini czy Toyota C-HR.
A obecnie wracamy do epoki, w której powstał FIAT 125p. Czyli możemy spodziewać się zmniejszenia rozmiarów aut, rezygnacji ze zdobień i daleko posuniętych uproszczeń.
I tak może być przez najbliższe 25 lat, do około 2045. Nie straszę (i nie chcę tego)
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Czw 21:27, 23 Gru 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
jacek j
User
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 782 Przeczytał: 68 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
|
Wysłany:
Czw 7:42, 23 Gru 2021 |
|
Ja kleje lusterka lakierem do paznokci bezbarwnym. Kleju CA unikam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2794 Przeczytał: 88 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 17:59, 23 Gru 2021 |
|
Cyjanoakryl jest ok, pod warunkiem, że średniogęsty i nakładany małą ilością na szpileczce np. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abrimaal
User
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Nie 0:27, 26 Gru 2021 |
|
Ja nie ryzykuję. Powierzchnia styku jest często grubości samej szpilki, a dookoła chrom, którego klej nie chwyta.
Nałożyć klej na ułamaną część to mniejszy problem, ale trafić lusterkiem w to miejsce gdzie powinno być, to już sztuka.
Zdecydowanie łatwiej mi składać modele w 3D. Mogę powiększyć detal na cały ekran
Mercedes. Bracia czy siostry ?
Siostry z koleżanką, wynika że "renówka" to też kobieta
A Laguna z całą pewnością (O)(O)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
konik_prz
User
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 249 Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 9:37, 26 Gru 2021 |
|
piękna Laguna w GT - szukam takiej od dłuższego czasu. Jakbyś kiedyś się nią znudził to pisz |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 13:17, 26 Gru 2021 |
|
Merole w kombi super. Ta linia nigdy się nie zestarzeje |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3499 Przeczytał: 65 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 19:40, 26 Gru 2021 |
|
Abrimaal napisał: |
Ja nie ryzykuję. Powierzchnia styku jest często grubości samej szpilki, a dookoła chrom, którego klej nie chwyta. |
W tej skali i w tym Mercedesie powierzchnia styku lusterka jest duża. Problemem często jest skleić lusterka w skali 1:87, gdzie drut mocujący do nadwozia ma średnicę 0,2mm albo 0,1mm. A tak w ogóle to cyjanoakryl chrom klei. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jacek j
User
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 782 Przeczytał: 68 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
|
Wysłany:
Pon 10:06, 27 Gru 2021 |
|
Lakier też złapie na chromie, tylko taki bez jakiś dodatków witaminowych, najprostszy za 5,90.
A CA to najłatwiej w moim przypadku skleja palce....Miałem też przypadek że kropelka spłynęła po modelu i nie mogłem nawet zamalować lakierem (spray). Po kilku warstwach pod światło nadal widać strużkę |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abrimaal
User
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Pon 14:22, 27 Gru 2021 |
|
konik_prz napisał: |
piękna Laguna w GT - szukam takiej od dłuższego czasu. Jakbyś kiedyś się nią znudził to pisz |
Wiem, że to nie dział handlowy, ale chętnie wymienię tą Laguna na dwójkę w tym kolorze, z przodem po liftingu, nie kombi, którą mi ktoś zwinął sprzed nosa.
Szukam na różnych stronach, ale chyba nie istnieje polift, w tym kolorze. Albo mi się coś pokręciło, albo wyszła w bardzo małym nakładzie.
Czerwona przed liftingiem
Po liftingu, tylko inne kolory
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Pon 14:34, 27 Gru 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Abrimaal
User
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Nie 23:43, 16 Sty 2022 |
|
Mercedes-Benz W116.
Nigdy nie pomyślałbym, że kiedykolwiek kupię żółtego Merca i to jeszcze klasy S
Wizualizując model tej klasy, zwykle widzę go na czarno.
Inne kolory? ciemnoniebieski, brązowy-bordo, lub ostatecznie beżowy-złoty (champagne).
Jednak właśnie ten żółty sprawił, że zobaczyłem go jako pierwszego wśród nowo wystawionych modeli.
S-Klasse C126 jest czarny, a żółty W116 idealnie go dopełnia. W planach jest jeszcze złoty W220.
Ciekawi mnie jednak, jak czuł się właściciel takiego auta, w swoich czasach, na spotkaniu wysokiej rangi.
Czarne limuzyny, czarne garnitury, a kolega?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abrimaal
User
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Sob 19:15, 22 Sty 2022 |
|
W110 jest zdecydowanie za duży. Miał niewiele ponad 4.7 m długości, a W116 blisko 5m.
Oba modele są prawie tej samej długości, a po innych wymiarach też to widać.
Pytanko takie: Czy model W110/111 był robiony do serii z jakiegoś filmu?
Zauważyłem, że te modele typu James Bond z ludzikami są między 1/40 a 1/48.
Miałem Austin FX4 i też był w skali 1/40.
To porównanie jest bardziej optymistyczne, oba modele są w skali 1/43.
Przez lata auta wszystkich segmentów potwornie urosły, a czy nie dotyczy to luksusowych aut?
Dotyczy. Tylko VW Phaeton był wyjątkowy.
Był po prostu niższy niż inne auta podobnej klasy i przez to mógł być mniejszy, a zachowywał proporcje.
Ten sam trick zastosowano w Porsche Panamera i Audi A7 - auta klasyfikowane przez ekspertów o segment niżej, utrzymują proporcje High-End, przez to że są niższe.
Stawiając Phaetona przy "pancernym" Audi A8 z tych samych czasów, tą różnicę widać wyraźnie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3499 Przeczytał: 65 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 0:30, 23 Sty 2022 |
|
Rozumiem, że Phaeton to ten niebieski, ale żółty jakoś w żaden sposób na Audi A8 mi nie pasuje. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 8:38, 23 Sty 2022 |
|
VW Phaeton miał (ma) wysokość 1450 mm, a Audi A8 pierwszej generacji 1440 mm (2 generacja 1444). Długość i szerokość też są nieco większe w Phaetonie.
To o co chodzi z tym "trickiem"? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Nie 9:08, 23 Sty 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
HUMBER IMPERIAL
User
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 588 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 9:38, 23 Sty 2022 |
|
Domyślam się że właśnie chodzi o samą wysokość, że niższy i ma bardziej smukłe proporcje, a Audi przez to optycznie wydaje się wielkie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 11:29, 23 Sty 2022 |
|
Przeczytaj co napisałem poprzednio, Phaeton nie jest niższy. Jest o kilka do kilkunastu mm wyższy, dłuższy i szerszy od A8 z tamtych lat (1 i 2 generacji). Proporcje ma takie jak A8. Więc co to za "trick", bo nadal nie rozumiem? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Nie 12:29, 23 Sty 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|