|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1423 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Nie 18:05, 02 Kwi 2023 |
|
ekstra modeliki !
a te dwa ostatnie robią wrażenie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2701 Przeczytał: 78 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Nie 20:13, 02 Kwi 2023 |
|
Bartek, może i długo nic nie prezentowałeś w tym temacie, ale jak już wróciłeś to razem z drzwiami
Nissany przepiękne! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 890 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 154 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Śro 19:21, 05 Kwi 2023 |
|
Dziękuję kolegom za miłe słowa po ''odkurzeniu'' tematu.
Lecimy dalej z tematem, tym razem marka z diamentami w logo - Mitsubishi.
Na pierwszy ogień idzie główny konkurent dla Subaru Legacy w grupie A, czyli Galant VR-4. Spory sedan z napędem 4WD, systemem czterech kół skrętnych i turbodoładowanym, kultowym silnikiem z rodziny 4G63, może nie odniósł poważnych sukcesów w rajdach ale dał początek sukcesom kolejnemu bohaterowi tego posta - Lancerowi Evolution.
Konkretnie jest to VI, czyli kolejna odsłona kultowego Evo. Względem Evo V zmiany dotknęły głównie chłodzenia i trwałości silnika, m.in obejmowały zastosowanie tytanowo-aluminiowego koła turbiny jako pierwszego w samochodzie produkcyjnym. Zmiany objęły też przód, nieznacznie wnętrze oraz inne elementy wyposażenia.
Oba modele to IXO i robią naprawdę dobre wrażenie. Typowe wersje JDM, świetne, niebieskie wnętrze z fotelami Recaro (Evo) czy fototrawione wycieraczki bardzo cieszą oczy. Nie jest to poziom nie wiadomo jaki, jednak prezentują się nadzwyczaj dobrze. Galanta szukałem długo, Lancer trafił się przypadkiem bo mój zbiorek Evo miał się już nie powiększać. Zatem mam aktualnie numery V, VI, VII, X.
60. Mitsubishi Galant VR-4 E39A - IXO.
1987-1989.
2.0 (4G63T) DOHC Turbo R4 205KM/294Nm.
H84 Grace Silver.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
61. Mitsubishi Lancer Evolution VI RS CP9A - IXO.
1999-2001.
2.0 (4G63T) DOHC Turbo R4 280KM/373Nm.
W83 Scotia White.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
I na koniec prezentacja mojego aktualnego zbioru Evo. Mamy zatem :
1. Evolution V RS - IXO/WhiteBox.
2. Evolution VI RS - IXO.
3. Evolution VII GSR - AutoArt.
4. Evolution X GSR - Kyosho.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam! |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bartek. dnia Śro 19:21, 05 Kwi 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3501 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Śro 20:00, 05 Kwi 2023 |
|
Kolejne piękne modele. A w gromadce wyglądają rewelacyjnie. Świetny zbiór. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sławek84
User
Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 453 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Śro 20:23, 05 Kwi 2023 |
|
"Szósteczka" to fajne EVO było, do tego w specyfikacji "TM"
Piękna miniatura. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2230 Przeczytał: 68 tematów
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 21:11, 05 Kwi 2023 |
|
Lancery super, chociaż przyzwyczaiłem się do tej bryły widząc go często na zdjęciach w malowaniu Ralliartu i oglądając w TV i sieci przejazdy Makinena. Za to Galant... Kiedyś to był moim zdaniem najładniejszy sedan z tych nieoczywistych i mniej popularnych. Nos trochę na rekina, jak w starszych BMW, do tego klasyczna bryła sedana, jakieś fajne felgi i mały spojler na tylnej klapie. Super auto. Nigdy nie kupiłem takiego w 1:1, a dziś to już prawie zabytek i ładnych egzemplarzy za normalne pieniądze raczej nie ma. Model dobrze oddaje zalety i urok tego auta. Fajne to były lata wśród japońców na przełomie '80 i '90. Dziś to wszyscy klepią prawie takie same auta w kształcie jajek od jednego szablonu, bo liczą się opory, Cx i niskie zużycie paliwa. Samochody robią się coraz mniej charakterystyczne. Zupełnie jakby wymyślono idealną bryłę i każda firma ją powtarza, bojąc się zaoferować coś innego. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez W126 dnia Śro 21:11, 05 Kwi 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
wtk
User
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 224 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Wrocławia
|
Wysłany:
Czw 6:32, 06 Kwi 2023 |
|
Zestaw Lancerów, zwłaszcza V i VI cieszy moje oko!!
Póki co mam tylko żółtą VII od AA... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2701 Przeczytał: 78 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Czw 7:20, 06 Kwi 2023 |
|
Pamiętam czasy, kiedy takie Lancery Evo widywało (lub najpierw słyszało) na ulicach. Ziemia drżała w pobliżu. Do dziś wywołują u mnie emocje, choć niestety to już bardzo rzadki widok.
Wspaniała mini-kolekcja! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
marck1
User
Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 117 Przeczytał: 37 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 11:48, 06 Kwi 2023 |
|
Kol. Bartek, spotkałeś się z modelem Hondy Accord VII - sedan 1:43, bo o skali 1: 24 to nawet nie marzę. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 890 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 154 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Czw 13:01, 06 Kwi 2023 |
|
No i znów dzięki koledzy za mile słowa.
marck1, tak. Występuje ta generacja jako sedan i kombi od Ebbro. Ale ceny nie są zbyt atrakcyjne. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 58 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Czw 16:06, 06 Kwi 2023 |
|
Ja widzę, zdecydowanie wersje "cywilne"
Gdyby "wejść" w rajdówki powstałyby pewnie osobne kolekcje do każdego Evo
Ładny zbiorek, powodzenia w domknięciu wszystkich Evo w cywilu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1423 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Czw 21:17, 06 Kwi 2023 |
|
Galant fajny |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 890 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 154 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Pią 22:00, 07 Kwi 2023 |
|
Ależ nabieramy tempa! Lecimy dalej...
Dziś zabieram Was do Hiroszimy - jedynym na świecie miejscu, gdzie wielkoseryjnie wytwarzane były silniki konstrukcji Feliksa Wankla (...i nadal są!)
Mowa oczywiście o Maździe a konkretnie RX-7 i jej dwóch ostatnich generacjach.
Pierwsza, którą zaprezentuję to generacja FC czyli druga. Po lekkiej i zwinnej SA22C przyszedł czas na większy komfort, więcej masy, lepsze wyposażenie i więcej mocy. W Japonii była nazwana Savanną i każdy dwurotorowy wankel był wyposażony w Turbo.
Model od Kyosho przedstawia poliftową wersję GT-X. Jest trochę zalany farbą i zauważyłem, że tyczy się to jedynie tego konktetnego koloru. Jednak poza tym to stare dobre Kyosho.
Drugim modelem jest najszybsza, najbardziej hardkorowa wersja RX-7, która kiedykolwiek powstała. A mowa o Spirit R Type A z generacji FD.
Wersja limitowana do 1500 szt wprowadzona pod koniec produkcji w 2002 roku tylko w Japonii, obejmowała trzy różne konfiguracje :
Type A (lekkie kubełki Recaro, 5M skrzynia biegów, dwuosobowe wnętrze).
Type B (skórzane kubełki Recaro, 5M skrzynia biegów, układ 2+2).
Type C (jw, 4A skrzynia biegów).
Kultowe felgi BBS oraz lakier Titanium Grey były głównymi wyróżnikami Spirit R.
Jeżeli chodzi o model o to jest to również Kyosho. Posiada wszystkie wyróżniki tej limitowanej wersji i jest świetny!
Do prezentacji zostały jeszcze dwa wankle Mazdy, które powinny zamknąć minikolekcję, ale o tym w dalszych postach.
62. Mazda Savanna RX-7 GT-X FC3S - Kyosho.
1989-1991.
1.3 (13B-T) Turbo 205KM/265Nm.
SQ Blaze Red.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
63. Mazda RX-7 Spirit R Type-A FD3S - Kyosho.
2002.
1.3 (13B-REW) Twin Turbo 280KM/314Nm.
25G Titanium Gray Metallic.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam! |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bartek. dnia Pią 22:07, 07 Kwi 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3501 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Pią 22:10, 07 Kwi 2023 |
|
Kapitalne Mazdy. Coraz bardziej podoba mi się Twoja kolekcja. Tak trzymaj Bartku. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 13:31, 08 Kwi 2023 |
|
Co jeden to lepszy. Kozacka kolekcja. Super się ją ogląda |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|