|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3501 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Pon 14:52, 25 Sty 2021 |
|
Całkiem ciekawe te modele japońskich samochodów z europejskich dróg. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 890 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 154 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Czw 16:48, 28 Sty 2021 |
|
Cześć !
Dziękuję za miłe słowa co do ostatniego posta - nie spodziewałem się.
Chciałoby się rzec, że dzisiejszy post sponsoruje Stefan ''Siara'' Siarzewski - gangster. Ale nie, nie ma tak dobrze . Nie mogę w tej sytuacji powiedzieć ''Siara mi dał'', ale nic nie szkodzi.
Jednak zaczniemy od klasycznego przedstawiciela aut sportowych lat 80tych, który mimo, że nie był pierwszy, to spopularyzował turbodoładowanie w tańszych autach sportowych. W USA sprzedawany był pod markami Chrysler/Plymouth/Dodge Conquest.
Oczywiście chodzi o Mitsubishi Stariona, w tym przypadku w najmocniejszej wersji na rynek JDM z tzw. pakietem widebody. Powstał jako konkurencja dla Fairlady Z czy RX-7.
A skoro juz mowa o Fairlady... drugim modelem jest oczywiście auto samego Jurka Kilera w topowej JDMowej, krótkiej wersji (było również 2+2). Z32 Twin Turbo z demontowanymi panelami dachowymi, bardzo nowoczesne i zaawansowane technicznie auto w szczególności w 1989 roku - długo szukałem w dobrych pieniądzach i jestem szczęśliwy, że trafił w moje ręce. Wiele razy w życiu widziałem Z32, ale dopiero po modelu widać jak mały jest w stosunku do np. Supry.
50. Mitsubishi Starion GSR-VR A187A - Kyosho.
1987-1989.
2.6 (G54B) SOHC Turbo 175KM/314Nm.
W09 Sophia White.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
51. Nissan Fairlady Z 300ZX Twin Turbo T-Top Z32 - Kyosho.
1989-1993.
3.0 (VG30DETT) DOHC V6 Twin Turbo 280KM/375Nm.
AG2 Aztec Red.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ptica
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1007 Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Czw 17:10, 28 Sty 2021 |
|
Wiadomo czerwony szybszy, wygrywa |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3295 Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Czw 17:24, 28 Sty 2021 |
|
Piękne są - u mnie ze względu na gadżety (regulowana wysokość zawieszenia) Starion jest z DISM natomiast 300ZX nie mogłem się oprzeć i upolowałem KATO. Jednak Kyosho świetnie daje radę. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 17:30, 28 Sty 2021 |
|
Z Siara-Sarzewdkim, to można pomylić kogoś innego. Taki nick ma jeden koło, który działa w branży 1:43. 😉 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 890 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 154 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Wto 23:54, 02 Lut 2021 |
|
Cześć!
Dzisiaj ciąg dalszy modeli spod znaku Z. A konkretnie dwie ostatnie generacje, nie licząc 400Z Proto z tego roku.
Fairlady Z33, czyli europejskie 350Z jest bezpośrednim następcą 300ZX Z32, na którego trzeba było czekać dwa lata. Bardzo nowocześnie wyglądające, rasowe coupe z wolnossącym V6 pod maską szybko zdobyło serca klientów na całym świecie.
Kolejna generacja czyli Z34 również nie przeszła bez echa, produkowana bardzo długo po aż 11 lat doczekała się tytułu ostatniego auta z wolnossącym V6.
Linia Z jest dla mnie szczególna i planuję skompletować wszystkie generacje w możliwie większości wersji.
Z33 to ostatni lift tego modelu z charakterystycznym przetłoczeniem na masce czy nowocześniejszym silnikiem HR. Z34 to z kolei początek produkcji.
52. Nissan Fairlady Z 350Z Z33 - Ebbro.
2007-2008.
3.5 (VQ35HR) DOHC V6 313KM/358Nm.
B17 Daytona Blue Metallic.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
53. Nissan Fairlady Z 370Z Z34 - Ebbro.
2008-2012.
3.7 (VQ37VHR) DOHC V6 331KM/370Nm.
EAC Chicane Yellow.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
z!x
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 748 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Śro 0:42, 03 Lut 2021 |
|
Nie mogę się napatrzeć na tego 350Z. Świetne połączenie: lakier + srebrne felgi + złote zaciski + jasnoszare wnętrze. Szkoda, że z dostępnością modeli japońskich samochodów u nas jest dość ciężko... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 890 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 154 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Nie 22:13, 07 Lut 2021 |
|
Cześć!
Dzisiaj na koniec weekendu, kolejny post porównawczy. Tym razem Fairlady Z od Z31 do Z34. Zdjęcia ogólnie nie są takie jak chciałem, bo przy więcej niż trzech modelach zaczynają się problemy z tłem itd.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam! |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bartek. dnia Nie 22:15, 07 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
ptica
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1007 Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Pon 17:40, 08 Lut 2021 |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3501 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Pon 20:01, 08 Lut 2021 |
|
Piękne te Nissany. Najbardziej podoba mi się ten z 2007 r. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 890 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 154 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Nie 12:56, 14 Mar 2021 |
|
Cześć!
Po krótkiej przerwie wchodzimy powoli w temat luksusowych limuzyn z Japonii.
Dzisiaj dwa modele Toyoty, z których jeden jest jednym z najważniejszych dla mnie osobiście. Najbardziej luksusowy i jedyny japoński sedan z V12 pod maską, czyli oczywiście - Toyota Century.
Auto stworzone przede wszystkim dla cesarza Japonii, ale wykorzystywany też przez Yakuzę i najbogatszych ludzi w kraju. Wielki, ponad 5 metrowy sedan, prezentujacy się elegancko i skromnie zarazem, który nie potrzebuje oscentacji Rolls'a i nie pokazuje statusu materialnego jego własciciela. Wszędzie, zamiast loga Toyoty, mamy feniksa - symbol cesarskiego rodu.
Niesamowity komfort jazdy, genialne wyciszenie, najmniej wysilone V12 w historii i wnętrze... Tapicerka z owczej wełny z opcjonalnymi pokrowcami z koronek, firanki w oknach, regulowana, podgrzewana, wentylowana i wyposażona w funkcję masażu tylna kanapa, asystent głosowy, zmieniarka CD z walkmanem i wiele innych udogodnień.
Model przedstawia trzecią generację Century, która produkowana była... 20 lat. Bez większych zmian, nawet w stosunku do poprzednich.
Drugim modelem jest również typowo JDMowa Crown Royal Saloon G. Jest to jedenasta generacja Crowna wersji ''środkowej'' jesli chodzi o luksus. Niżej była Athlete (nastawiona bardziej na sport) a wyżej Majesta. Sedan klasy średniej wyższej, wyposażony w ''łagodne 2JZ'' z bezpośrednim wtryskiem. Oczywiście zamiast loga Toyoty w grillu - korona.
Auto również mogło być bogato wyposażone, m.in. w : dwustrefowa klimatyzacja, w tym tylnego rzędu siedzeń z oczyszczaniem powietrza, doświetlanie zakrętów, nawigacja z asystentem głosowym, elektronicznie regulowaną twardością tłumienia amortyzatorów etc.
54. Toyota Century GZG50 - Kyosho.
1997-2017.
5.0 (1GZ-FE) DOHC V12 280KM/481Nm.
202 Eternal Black.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
55. Toyota Crown Royal Saloon G JZS175 - Kyosho.
1999-2001.
3.0 (2JZ-FSE) DOHC R6 220KM/294Nm.
2QF Frosty White Two Tone (062 Crystal White Pearl/1C9 Silver Metallic).
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A na koniec porównanie Century z kei-carami.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam! |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bartek. dnia Nie 14:31, 14 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
ptica
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1007 Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Nie 15:52, 14 Mar 2021 |
|
Czuć piniondz |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3501 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 16:30, 14 Mar 2021 |
|
Świetne modele. Czarna Toyota rewelacyjna. K-car wygląda przy niej jakby był w mniejszej skali. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
z!x
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 748 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Nie 18:13, 14 Mar 2021 |
|
Cappuccino wygląda przy niej jak samochód na pedały dla dziecka.
Przy okazji muszę się zapytać - czego (jakich lamp) używasz do oświetlania modeli? Podobają mi się te refleksy na lakierze. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 890 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 154 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Nie 19:16, 14 Mar 2021 |
|
z!x, to pierścieniowa lampa LED (50W) mojej narzeczonej do robienia makijaży. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|