|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1066 Przeczytał: 55 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 13:03, 17 Kwi 2023 |
|
Kenworth przepiękny. Kwintesencja amerykańskiej ciężarówki. I kolory adekwatne. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3526 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Pon 18:11, 17 Kwi 2023 |
|
Kenworth piękny. Natomiast po Twoich zdjęciach chyba skuszę się jeszcze na Transtara. Świetnie wygląda w tych barwach. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 901 Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 156 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Pon 19:31, 22 Maj 2023 |
|
Kolejna prezentacja miała zawierać coś zupełnie innego, co czeka już na pokazanie od ostatniego posta, jednak niespodziewanie IXO uraczyło nas kolejnym, klasycznym ''conventionalem''.
A jest to kolejna odsłona kultowego, legendarnego Kenwortha W900 a konkretnie W900L Aerodyne (z tego co wiem ).
Model w klasycznym brązie, całkiem dobrze złożony, sleeper ma szyby przez które coś tam widać, są przewody z tyłu kabiny, wszystkie charakterystyczne elementy również są na miejscu, ALE...
No właśnie, ale. Żeby nie było zbyt kolorowo - rama jest zbyt krótka. I całe szczęście, że modele u mnie prezentują się przodami.
Mimo wszystko jestem z niego bardzo zadowolony i nie razi mnie aż tak ta dysproporcja.
21. '90 Kenworth W900L Aerodyne.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
W900A & W900L & T600.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3303 Przeczytał: 16 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pon 20:01, 22 Maj 2023 |
|
Kurde, łamię się nad tym modelem. Byłby to pierwszy model którego nie kupię. Ciągle się zastanawiam... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3526 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Pon 21:03, 22 Maj 2023 |
|
Wielka szkoda, że ta rama jest taka krótka. Mógł być z tego piękny model, a tak...
To samo zrobili w Mack-u ze sleeperem, który wygląda podobnie pokracznie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5675 Przeczytał: 113 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Śro 11:31, 24 Maj 2023 |
|
Wczoraj dotarł do mnie mój Ken. I przyznam szczerze, rozczarował mnie...
Rama, ramą, może kiedyś ją przedłużę. Ale rozczarował mnie montaż - jest słaby... Krzywy zbiornik, słabo spasowany sleeper, mocno zdeformowane tylne opony (założone byle jak). Trochę żałuję, że go kupiłem, co mi się zdarza naprawdę rzadko...
Pozdrowienia. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Śro 11:31, 24 Maj 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 901 Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 156 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Pią 23:40, 22 Wrz 2023 |
|
Cześć.
W tym poście w końcu zaprezentuję brakujące pozycje z poprzedniego, poczwórnego doładowania a mianowicie są to dwa klasyczne COE.
Pierwszą z nich jest klasyczny Mack serii F w konfiguracji 6x4.
Odpowiednik kultowego Macka serii R znanego z filmu ''Konwój'' tyle, że w wersji z silnikiem pod kabiną dostępny w wielu konfiguracjach kabin, ram, osi itd.
Model jest typowym, dobrze złożonym IXO w bardzo atrakcyjnym malowaniu.
Druga pozycja to GMC Astro czyli nowoczesny następca kultowego ''Crackerboxa''. Samochód w swoim czasie niezwykle tani w eksploatacji i przyjazny kierowcy. Ciekawostką jest zastosowana w tej ciężarówce przednia szyba, która była największą ze wszystkich dostępnych tego typu elementów w autach amerykańskich.
W moim odczuciu model zaserwowany przez IXO jest jednym z lepszych od tego producenta. Każdy chrom, detal, charakterystyczne malowanie czy felgi Trillex wyglądają tak jak powinny. Jest świetny!
22. '77 Mack F600ST.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
23. '70 GMC Astro 95.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A teraz właściwa część posta czyli bieżąca prezentacja ostatnich nowości.
Zawiera ona legendarnego, klasycznego COE w nowym malowaniu oraz dwóch przedstawicieli dość niszowych ''conventionali''.
Na pierwszy ogień idzie Kenworth 521 (4x2) Bullnose, który był nowym powojennym modelem z kabiną nad silnikiem bazującym na klasycznej serii 500. Ze względu na swój charakterystyczny przód zyskał przydomek ''Bullnose''.
Czekałem na nowe malowanie tego modelu i w końcu jest. Pięknie się prezentuje w tym niebieskim kolorze.
A teraz najświeższe nowości. Mack Superliner Magnum i GMC General SBFA.
Magnum jest limitowaną do 250szt wersją Superliner'a drugiej generacji, który w prostej linii jest następcą legendarnej serii R z ktorą dzieli kabinę.
Model posiada długą, białą ramę, klasyczne malowanie i całkiem okazały sleeper. Posiada prezencję typowego, klasycznego, amerykańskiego krążownika szos.
General SBFA to kontynuacja klasycznego Generala, którego znamy z filmu ''Smokey and the Bandit''. Dzieli z nim strukturę kabiny i wiele innych elementów tj. np. podwozie. Jest typowym przykładem aerodynamicznego ciągnika typu Kenwortha T600 czy Forda Aeromaxa. Posiada wygładzone nadkola, zderzaki czy sleeper.
Model w szaro-srebrnym kolorze z czerwonym paskiem prezentuje się niezwykle elegancko.
24. '50 Kenworth 521 Bullnose.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
25. '85 Mack Superliner Magnum.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
26. '88 GMC General SBFA.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5675 Przeczytał: 113 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Sob 1:10, 23 Wrz 2023 |
|
Bullnose'a granatowego zamówiłem już wcześniej i wymieniłem za czarno-czerwonego. Granatowy wygląda o niebo lepiej.
GMC - petarda, natomiast Mack trochę mnie rozczarował - przez górne szyby sleeper'a widać, że sleeper jest pusty - słabo to wygląda... Mogli zrobić jakieś wnętrze albo po prostu dać ciemne szyby, przez które nie widać do środka. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3526 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Sob 23:14, 23 Wrz 2023 |
|
Piękne modele. Chyba trzeba będzie dokupić kilka z tych ciągników. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3652 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 7:13, 24 Wrz 2023 |
|
Ładnie rozwija Ci się ta kolekcja
Zawsze podobały mi się amerykańskie ciągniki ale omijam "szerokim łukiem" ich kolekcjonowanie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 901 Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 156 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Pią 0:16, 27 Paź 2023 |
|
Kolejny post = kolejne nowości.
Tym razem są to dwa nowe ciągniki COE dopiero co wypuszczone przez IXO.
O pierwszym z nich nie znalazłem zbyt wiele informacji... Mowa o White 7400.
Jest to prosty, surowy, niezbyt pokaźnych rozmiarów samochód z przełomu lat 50/60tych. Jego kanciastość kabiny przynosi mi na myśl kultowego GMC ''Crackerboxa''.
Drugi to w mojej ocenie takie Renault Premium amerykańskich trucków.
Gdyby nie jego atrakcyjne, czarne malowanie wyglądałby mdło. W typowej białej/beżowej flotówce jest po prostu czymś co ma zawieźć towar przez stany i zarabiać kasę. Kompletnie nie przemawia do mnie stylistyka tego samochodu, natomiast jego bardzo długi zwis, cofnięta oś przednia, ogromny sleeper czy ogólna nijakość wpisała się na stałe w krajobraz tamtejszych dróg.
A mowa o International Eagle 9800 COE.
27. '60 White 7400.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
28. '95 International Eagle 9800 COE.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2271 Przeczytał: 102 tematy
Pomógł: 172 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 10:12, 27 Paź 2023 |
|
Mi te Internationale za każdym razem kojarzą się z dwoma polskimi wątkami.
Navistar 9700 (podobny do tego Eagle) ciągał naczepę z wodą w straży w Kędzierzynie.
Z kolei druga historia miała miejsce 4 lata temu. Irański kierowca rozkraczył się gdzieś na Opolszczyźnie i pół Polski (w tym prasa i telewizje) ruszyło mu na pomoc. Podróżował podobnym Internationalem. Skończyło się na tym, że zrobiono dla niego zrzutkę i za ćwierć miliona Polacy kupili mu używaną Scanię R500, którą wrócił do Iranu
Ładne modele, chociaż nie aż tak okazałe, jak Peterbilty, czy Kenworthy z silnikiem przed kabiną. Dla zbieracza amerykańców "must have". |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5675 Przeczytał: 113 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pią 19:06, 27 Paź 2023 |
|
To ja doprecyzuję...
Irańskie kierowca Fardin, któremu padł silnik w 30-letnim International-u 9670, utknął w Koziegłowach na Śląsku. Fardin woził do Polski irańskie rodzynki:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Od początku w pomoc Fardinowi i w zbiórkę na nowy zestaw zaangażowany był Bartek Sołtys, znany w Polsce i Europie kolekcjoner amerykańskich ciężarówek z Opolszczyzny. Kto nie zna Bartka Sołtysa, polecam jego kanał na Youtube:
https://www.youtube.com/@barteksotys5826/videos
Bartek posiada w swoich zbiorach m. in. Freightlinera FLA (którym czasem pracuje) i Peterbilta 352 z 12-to cylindrowym, dwusuwowym silnikiem diesla.
Pozdr. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pią 19:09, 27 Paź 2023, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3652 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 12:28, 29 Paź 2023 |
|
Fajne modele, może nie tak efektowne jak w poprzednim poście, ale
dzięki nim kolekcja dalej się powiększa |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3526 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 19:45, 29 Paź 2023 |
|
Obydwa cabovery wyglądają świetnie. Piękne modele. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|