Autor |
Wiadomość |
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2727 Przeczytał: 80 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Śro 8:53, 30 Mar 2022 |
|
Robisz tak ładne zdjęcia, że nawet gdybyś pokazywał tu króliczki wielkanocne to i tak z przyjemnością bym je oglądał
Na ciężarówkach amerykańskich nie znam się kompletnie, ale jak wszystkie ich pojazdy z tamtego okresu robią olbrzymie wrażenie nawet na takich laikach jak ja. Oglądanie ich to czysta przyjemność. A już te zdjęcia zbiorcze to raj dla oczu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 901 Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 156 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Sob 0:51, 07 Maj 2022 |
|
Dobry wieczór wszystkim!
Dziś dotarły do mnie kolejne dwie ''trakowe'' nowości z IXO.
Pierwszym z nich jest Dodge LCF CT900 i choć marka ta nie produkuje od dawna ciężarówek, model LCF zapisał się w historii ciężkiej, amerykańskiej motoryzacji. Na pewno za sprawą kompaktowej kabiny z pick-up'a zamocowanej na podwoziu heavy duty, otwieranych do przodu błotników (łatwość serwisowania) czy ogólnej solidności wozu.
Model to jakościowo moim zdaniem czołówka jeżeli chodzi o trucki z IXO. Podpisany jako CT900 w rzeczywistości przedstawia wersję 1000 i jest chyba najmniejszym ciągnikiem ze wszystkich.
Drugi model to długo wyczekiwany przeze mnie Ford Aeromax 120.
Następca kultowej serii L, wykorzystywał jej kabinę i wiele innych podzespołów. Był odpowiedzią na aerodynamicznego Kenwortha T600, posiadał gładkie lampy przednie z zintegrowanymi kierunkowskazami czy elementy z włókna szklanego. Aerodynamika grała tu główną rolę.
Model przedstawia Aeromaxa po pierwszym liftingu z 1992 roku (podpisany jako 1990) a pełna nazwa to LTL 9000 Aeromax 120. Jeżeli chodzi o wykonanie na pewno robi lepsze wrażenie niż na zapowiedziach i generalnie bardzo mi się podoba, choć jest jednym ze słabszych...
15. '60 Dodge LCF CT900.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
16. '90 Ford LTL 9000 Aeromax 120.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3526 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Sob 10:09, 07 Maj 2022 |
|
Piękne te trucki. Na Twoich zdjęciach wyglądają rewelacyjnie. Moje też już dotarły, także mogę je oglądać w naturze. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 901 Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 156 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Pon 21:22, 16 Maj 2022 |
|
Cześć!
Dziś kolejna porcja nowości a raczej porcja reedycji.
Pierwszą z nich jest Peterbilt 350. Długo wyczekiwany po pierwszym wypuście z rombem na atrapie. Piękny, okazały poprzednik 281/351 produkowany w latach 1949-1957. Nazywany ''Iron nose'' tj. żelazny nos. Kwintesencja amerykańskiej ciężarówki z najdłuższą ramą ze wszystkich.
Jak tylko zobaczyłem zapowiedź - podskoczyłem ze szczęścia.
Jednak co do modelu myślę, że wykonany jest trochę niechlujnie. Mam rysę na drzwiach, sporo śladów kleju i niestety cały przód jest matowy... Mimo, że bok atrapy czy zderzaka ma głębię chromu to cały front jest jaki pomalowany srebrzanką. SŁABO.
Mimo to model jest masywny, ciężki i dobrze będzie się komponował z 281 i całą resztą.
Drugi z modeli to IH DCOF-405. Nosi przydomek Emeryville ze względu na miejsce wytwarzania w stanie Kalifornia. Pierwszy nowoczesny COE firmy International Harvester wytwarzany od roku 1957 wyposażony w kabinę sypialną i silniki Cumminsa sprzężone ze skrzyniami Fuller.
Również jest to reedycja IXO, która niesamowicie mi się podoba. Żadnych ubytków czy wad.
Piękny, perłowy butelkowo-zielony lakier, biała rama, felgi Trilex czy beżowe wnętrze świetnie współgrają. Przednia szyba jest duża w porównaniu do Peterbilta czy Kenwortha w wersji COE.
17. '52 Peterbilt 350.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
18. '59 International Harvester DCOF-405 ''Emeryville''.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Co do Macka. Absolutnie nie żałuję, że go odpuściłem. Ma tyle nieprawidłowości, że naprawdę wolę poprzedni wypust bez sleepera. Poza tym nie zbieram modeli filmowych a jedynie fabryczne konfiguracje.
Pozdrawiam! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Jaca
User
Dołączył: 05 Paź 2021
Posty: 448 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 21:37, 16 Maj 2022 |
|
@Bartek każdy ma inne zboczenie ale wszystko sprowadza się do amerykańskich ciężarówek to jest choroba na którą jedną szczepionką jest żona uzbrojona w wałek do ciasta ewentualnie coś innego. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3526 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Pon 21:57, 16 Maj 2022 |
|
Współczuję Ci żony kolego Jaca.
Piękne modele pokazałeś. Ja na swoje jeszcze czekam. Ciekawi mnie, czy Peterbilt będzie lepiej, czy gorzej wykonany od wydanego w serii gazetkowej? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 901 Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 156 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Pon 22:04, 16 Maj 2022 |
|
Nie miałem w rękach poprzednich wypustów z rombem, pomarańczowego "Prestona" ani właśnie gazetowego ale myślę, że mogę zaryzykować stwierdzenie, że ostatni wypust IXO może być nawet gorszy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mkazik
User
Dołączył: 26 Maj 2021
Posty: 213 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pon 23:25, 16 Maj 2022 |
|
Wspomniane przez Ciebie niechluizmy w 350 są powtarzalne. Mój też nie jest idealny. Na szczęście na czarnym ślady kleju aż tak nie rzucają się w oczy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Jaca
User
Dołączył: 05 Paź 2021
Posty: 448 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 5:14, 17 Maj 2022 |
|
@mafo
Wszystko zaczęło od położenia torowiska w nowym domu na zboczu z mojego ogrodu do sąsiada aby nasze dzieciaki miały zajęcie (identyczna kolej jest w stanie Maine gdzie dzieci bawią się w maszynistów i pasażerów) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3526 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Śro 20:11, 18 Maj 2022 |
|
Bartek. napisał: |
ale myślę, że mogę zaryzykować stwierdzenie, że ostatni wypust IXO może być nawet gorszy. |
Mam wreszcie swojego i stwierdzam, że napewno nie jest lepszy. Grill w srebrzance mi nie pasuje, przy bokach grilla w chromie, ale... Może ma tak oryginał, na którym się wzorowali. Zastanawia mnie tylko dlaczego nie pomalowali świateł dachowych na pomarańczowo? Dla mnie to już zakrawa o niechlujstwo. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mkazik
User
Dołączył: 26 Maj 2021
Posty: 213 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Śro 21:16, 18 Maj 2022 |
|
Pewnie wzorowali się na realnej ciężarówce, która ich nie miała, a że akurat forma dachu została z TR007... Zostawili czarne, że niby ich nie ma
I wcale nie zdziwiłbym się, gdyby faktycznie tak było, biorąc pod uwagę uproszczenia w Macku. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3526 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Śro 21:31, 18 Maj 2022 |
|
mkazik napisał: |
Pewnie wzorowali się na realnej ciężarówce, która ich nie miała |
Ale przepisy amerykańskie wymagają posiadanie takich świateł. One są potrzebne, jak rozstaw kół jest większy niż 2metry, to kierowca musi zapalić takie światła pomarańczowe z przodu i czerwone z tyłu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mkazik
User
Dołączył: 26 Maj 2021
Posty: 213 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Śro 22:09, 18 Maj 2022 |
|
Chodziło mi stricte o wystające oświetlenie na dachu (klasyczny wzór). Część trucków po przeróbkach ma te światła sprytnie ukryte. Część - zwłaszcza tych po głębokim tuningu - zdaje się ich w ogóle nie mieć, ale od czego to zależy, nie wiem. Więc bardzo możliwe, że w IXO wzorowali się na jakimś "zmocie" i wyszło to co wyszło. Postaram się w ogóle znaleźć ten samochód. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mkazik dnia Śro 22:11, 18 Maj 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 901 Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 156 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Nie 22:02, 16 Kwi 2023 |
|
Prawie rok od ostatniego posta. A to dlatego, że IXO zamiast wypuścić coś nowego, karmiło nas reedycjami w innych kolorach.
A jak nareszcie coś wrzucili to od razu CZTERY modele!
Amerykańskie nowości pokazał już Lucanero, dlatego nie będę się nie wiadomo jak rozpisywał. Prezentacje postanowiłem podzielić na dwie i w pierwszej paczce będą klasyczne nadwozia typu convetional.
Pierwszy z nich to chyba najdłużej produkowany model w całej ciężkiej motoryzacji, bo aktualnie 62 lata. Jest to oczywiście Kenworth W900.
Model przedstawia wersję po pierwszym liftingu ze znacznie szerszą maską.
Jakość typowa dla IXO, model w eleganckim malowaniu znanym z filmu ''Smokey and the bandit''. Nie ma co więcej komentować, jest piękny!
Drugą pozycją jest model budżetowej marki - International, a konkretnie TranStar 4300. Kolejny, klasyczny model z silnikiem przed kabiną i fabrycznym malowaniem.
19. '67 Kenworth W900A.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
20. '70 International Harvester TranStar 4300.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3303 Przeczytał: 16 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pon 8:28, 17 Kwi 2023 |
|
Wspaniałe zdjęcia! I modele of kors... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|