FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Bartek - Amerykańskie trucki. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2727
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Śro 8:53, 30 Mar 2022 Powrót do góry

Robisz tak ładne zdjęcia, że nawet gdybyś pokazywał tu króliczki wielkanocne to i tak z przyjemnością bym je oglądał Laughing

Na ciężarówkach amerykańskich nie znam się kompletnie, ale jak wszystkie ich pojazdy z tamtego okresu robią olbrzymie wrażenie nawet na takich laikach jak ja. Oglądanie ich to czysta przyjemność. A już te zdjęcia zbiorcze to raj dla oczu Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 901
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 156 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Sob 0:51, 07 Maj 2022 Powrót do góry

Dobry wieczór wszystkim! Smile

Dziś dotarły do mnie kolejne dwie ''trakowe'' nowości z IXO.

Pierwszym z nich jest Dodge LCF CT900 i choć marka ta nie produkuje od dawna ciężarówek, model LCF zapisał się w historii ciężkiej, amerykańskiej motoryzacji. Na pewno za sprawą kompaktowej kabiny z pick-up'a zamocowanej na podwoziu heavy duty, otwieranych do przodu błotników (łatwość serwisowania) czy ogólnej solidności wozu.
Model to jakościowo moim zdaniem czołówka jeżeli chodzi o trucki z IXO. Podpisany jako CT900 w rzeczywistości przedstawia wersję 1000 i jest chyba najmniejszym ciągnikiem ze wszystkich. Smile

Drugi model to długo wyczekiwany przeze mnie Ford Aeromax 120.

Następca kultowej serii L, wykorzystywał jej kabinę i wiele innych podzespołów. Był odpowiedzią na aerodynamicznego Kenwortha T600, posiadał gładkie lampy przednie z zintegrowanymi kierunkowskazami czy elementy z włókna szklanego. Aerodynamika grała tu główną rolę.
Model przedstawia Aeromaxa po pierwszym liftingu z 1992 roku (podpisany jako 1990) a pełna nazwa to LTL 9000 Aeromax 120. Jeżeli chodzi o wykonanie na pewno robi lepsze wrażenie niż na zapowiedziach i generalnie bardzo mi się podoba, choć jest jednym ze słabszych...

15. '60 Dodge LCF CT900.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

16. '90 Ford LTL 9000 Aeromax 120.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3526
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Sob 10:09, 07 Maj 2022 Powrót do góry

Piękne te trucki. Na Twoich zdjęciach wyglądają rewelacyjnie. Ok! Moje też już dotarły, także mogę je oglądać w naturze. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 901
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 156 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Pon 21:22, 16 Maj 2022 Powrót do góry

Cześć!
Dziś kolejna porcja nowości a raczej porcja reedycji. Very Happy

Pierwszą z nich jest Peterbilt 350. Długo wyczekiwany po pierwszym wypuście z rombem na atrapie. Piękny, okazały poprzednik 281/351 produkowany w latach 1949-1957. Nazywany ''Iron nose'' tj. żelazny nos. Kwintesencja amerykańskiej ciężarówki z najdłuższą ramą ze wszystkich.
Jak tylko zobaczyłem zapowiedź - podskoczyłem ze szczęścia.
Jednak co do modelu myślę, że wykonany jest trochę niechlujnie. Mam rysę na drzwiach, sporo śladów kleju i niestety cały przód jest matowy... Mimo, że bok atrapy czy zderzaka ma głębię chromu to cały front jest jaki pomalowany srebrzanką. SŁABO.
Mimo to model jest masywny, ciężki i dobrze będzie się komponował z 281 i całą resztą.
Drugi z modeli to IH DCOF-405. Nosi przydomek Emeryville ze względu na miejsce wytwarzania w stanie Kalifornia. Pierwszy nowoczesny COE firmy International Harvester wytwarzany od roku 1957 wyposażony w kabinę sypialną i silniki Cumminsa sprzężone ze skrzyniami Fuller.
Również jest to reedycja IXO, która niesamowicie mi się podoba. Żadnych ubytków czy wad.
Piękny, perłowy butelkowo-zielony lakier, biała rama, felgi Trilex czy beżowe wnętrze świetnie współgrają. Przednia szyba jest duża w porównaniu do Peterbilta czy Kenwortha w wersji COE. Smile

17. '52 Peterbilt 350.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

18. '59 International Harvester DCOF-405 ''Emeryville''.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Co do Macka. Absolutnie nie żałuję, że go odpuściłem. Ma tyle nieprawidłowości, że naprawdę wolę poprzedni wypust bez sleepera. Poza tym nie zbieram modeli filmowych a jedynie fabryczne konfiguracje.

Pozdrawiam! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jaca
User



Dołączył: 05 Paź 2021
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:37, 16 Maj 2022 Powrót do góry

@Bartek każdy ma inne zboczenie ale wszystko sprowadza się do amerykańskich ciężarówek to jest choroba na którą jedną szczepionką jest żona uzbrojona w wałek do ciasta ewentualnie coś innego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3526
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pon 21:57, 16 Maj 2022 Powrót do góry

Współczuję Ci żony kolego Jaca.

Piękne modele pokazałeś. Ja na swoje jeszcze czekam. Ciekawi mnie, czy Peterbilt będzie lepiej, czy gorzej wykonany od wydanego w serii gazetkowej?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 901
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 156 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Pon 22:04, 16 Maj 2022 Powrót do góry

Nie miałem w rękach poprzednich wypustów z rombem, pomarańczowego "Prestona" ani właśnie gazetowego ale myślę, że mogę zaryzykować stwierdzenie, że ostatni wypust IXO może być nawet gorszy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mkazik
User



Dołączył: 26 Maj 2021
Posty: 213
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 23:25, 16 Maj 2022 Powrót do góry

Wspomniane przez Ciebie niechluizmy w 350 są powtarzalne. Mój też nie jest idealny. Na szczęście na czarnym ślady kleju aż tak nie rzucają się w oczy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jaca
User



Dołączył: 05 Paź 2021
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 5:14, 17 Maj 2022 Powrót do góry

@mafo
Wszystko zaczęło od położenia torowiska w nowym domu na zboczu z mojego ogrodu do sąsiada aby nasze dzieciaki miały zajęcie (identyczna kolej jest w stanie Maine gdzie dzieci bawią się w maszynistów i pasażerów)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3526
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Śro 20:11, 18 Maj 2022 Powrót do góry

Bartek. napisał:
ale myślę, że mogę zaryzykować stwierdzenie, że ostatni wypust IXO może być nawet gorszy.

Mam wreszcie swojego i stwierdzam, że napewno nie jest lepszy. Grill w srebrzance mi nie pasuje, przy bokach grilla w chromie, ale... Może ma tak oryginał, na którym się wzorowali. Zastanawia mnie tylko dlaczego nie pomalowali świateł dachowych na pomarańczowo? Shocked Dla mnie to już zakrawa o niechlujstwo. Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mkazik
User



Dołączył: 26 Maj 2021
Posty: 213
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 21:16, 18 Maj 2022 Powrót do góry

Pewnie wzorowali się na realnej ciężarówce, która ich nie miała, a że akurat forma dachu została z TR007... Zostawili czarne, że niby ich nie ma Laughing
I wcale nie zdziwiłbym się, gdyby faktycznie tak było, biorąc pod uwagę uproszczenia w Macku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3526
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Śro 21:31, 18 Maj 2022 Powrót do góry

mkazik napisał:
Pewnie wzorowali się na realnej ciężarówce, która ich nie miała

Ale przepisy amerykańskie wymagają posiadanie takich świateł. One są potrzebne, jak rozstaw kół jest większy niż 2metry, to kierowca musi zapalić takie światła pomarańczowe z przodu i czerwone z tyłu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mkazik
User



Dołączył: 26 Maj 2021
Posty: 213
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 22:09, 18 Maj 2022 Powrót do góry

Chodziło mi stricte o wystające oświetlenie na dachu (klasyczny wzór). Część trucków po przeróbkach ma te światła sprytnie ukryte. Część - zwłaszcza tych po głębokim tuningu - zdaje się ich w ogóle nie mieć, ale od czego to zależy, nie wiem. Więc bardzo możliwe, że w IXO wzorowali się na jakimś "zmocie" i wyszło to co wyszło. Postaram się w ogóle znaleźć ten samochód.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mkazik dnia Śro 22:11, 18 Maj 2022, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 901
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 156 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Nie 22:02, 16 Kwi 2023 Powrót do góry

Prawie rok od ostatniego posta. A to dlatego, że IXO zamiast wypuścić coś nowego, karmiło nas reedycjami w innych kolorach.
A jak nareszcie coś wrzucili to od razu CZTERY modele!

Amerykańskie nowości pokazał już Lucanero, dlatego nie będę się nie wiadomo jak rozpisywał. Very Happy Prezentacje postanowiłem podzielić na dwie i w pierwszej paczce będą klasyczne nadwozia typu convetional.

Pierwszy z nich to chyba najdłużej produkowany model w całej ciężkiej motoryzacji, bo aktualnie 62 lata. Jest to oczywiście Kenworth W900.
Model przedstawia wersję po pierwszym liftingu ze znacznie szerszą maską.
Jakość typowa dla IXO, model w eleganckim malowaniu znanym z filmu ''Smokey and the bandit''. Nie ma co więcej komentować, jest piękny!
Drugą pozycją jest model budżetowej marki - International, a konkretnie TranStar 4300. Kolejny, klasyczny model z silnikiem przed kabiną i fabrycznym malowaniem.

19. '67 Kenworth W900A.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

20. '70 International Harvester TranStar 4300.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3303
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 8:28, 17 Kwi 2023 Powrót do góry

Wspaniałe zdjęcia! I modele of kors...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin