 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2386 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 18:43, 17 Sty 2023 |
 |
@andy Czy Twój egzemplarz też miał niedoklejone szyby/szybę? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3732 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 9:08, 22 Sty 2023 |
 |
mafo, And1 - tak, BBR to naprawdę świetne modele aczkolwiek czasem zdarzają im się jakieś niedociągnięcia
jak w w większości żywic Parę wyścigowych Ferrari jest u mnie, jednak zdecydowanie wolę tu cywile
Marku, u mnie nie było nic do poprawki, prawie ideał
Vincenzo Lancia i Claudio Fogolin założyli w 1906 rokufabrykę samochodów nazywając ją LANCIA.
W 1937 roku do produkcji wszedł model o nazwie Aprilla. Właśnie na bazie tego modelu, w 1938 r.
na zamówienie dealera Lanci, powstała Lancia Aprilla Sport Zagato. Samochód miał brać udział
w wyścigach. Zagato, szeroko wykorzystując doświadczenie zdobyte w firmach lotniczych oraz
wykorzystując aerodynamikę, wykonał 3 egzemplarze samochodów. Niestety żaden nie przetrwał
do dziś. W czasie wojny, podczas bombardowania Mediolanu, całkowitemu zniszczeniu uległ zakład
Zagato. W roku 2006 Andrea Zagato (trzecie pokolenie projektantów) zaproponował Lanci wykonanie
na 100 lecie firmy, twgo właśnie modelu. Po uzyskaniu zgody, wsparcia i znalezieniu silnego sponsora
ruszyły prace. Zagato miało do dyspozycji tylko dwa czarno-białe zdjęcia i nowoczesną technologię
pomocy. Do budowy wykorzystano oryginalną Lancię Aprillę z 1937 roku a nadwozie wykonano
w technologii sprzed 100 lat. W założeniu miało być zrobionych 9 szt. ale powstał tylko jeden.
LANCIA APRILLA SPORT ZAGATO 1937
AUTOCULT 1 z 333 sztuk
Bardzo ciekawy i ładnie wykonany model z ciekawą historią
cdn.... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1515 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Nie 21:55, 22 Sty 2023 |
 |
Kapitalny modelik z interesującą historią,
to bardzo fajne zestawienie,
detale w modelu pierwsza klasa.
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3730 Przeczytał: 65 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Pon 0:10, 23 Sty 2023 |
 |
Nietuzinkowy model rzadkiego samochodu. Piękne detale. Miło się ogląda taką prezentację okraszoną garścią informacji historycznych.  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1134 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 18:16, 24 Sty 2023 |
 |
Niesamowity model, nawet nie patrząc na skalę. Twój to całkowite odzwierciedlenie kopi, można by powiedzieć Nawet rejestracja się zgadza...
Jeden z lepszych modeli w tym temacie, dla mnie. Wow !!!
P.S. Ładne zdjęcia  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3732 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 9:59, 29 Sty 2023 |
 |
zetorski, mafo, And1 - dziękuję, macie rację
And1 - zaskoczyłeś wypowiedzią , kilkoma zdjęciami "ktoś" się pobawił w photoshop
Modelik De Tomaso w wykonaniu KESS. Wiem, że jego stylistyka jest jaka jest, ale ogólne wykonanie
jakoś dziwnie pozostawia lekki niedosyt. Może ma na to wpływ porównanie z wersją zamkniętą od Spark`a
gdzie wykonanie jest bardziej finezyjne i delikatniejsze, a może sam design ma na to wpływ, nie wiem.
Ogólnie bardzo fajny modelik, ładnie zdetalowany, nawet felgi ma chyba lepsze niż Spark, ale.....
Zresztą Możecie porównać sami Kolor na żywo to taki bladozłoty.
De TOMASO PANTERA SI TARGA 1993
KESS 1z250 szt.
Poniżej prezentowanego modelu takie porównanie Kess i Spark.
Spark to Pantera 200 z 1992 roku. Już ją prezentowałem w temacie.
cdn....... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3347 Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Nie 10:18, 29 Sty 2023 |
 |
Jest świetny! Właściwie oba. Piękne supercary z lat 90tych. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2660 Przeczytał: 23 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Nie 10:46, 29 Sty 2023 |
 |
Przepiękne są, jestem wielkim fanem ostatniego wcielenia Pantery coupe chyba klasycznie bardziej mi się podoba, ale oba fantastyczne i piękne zestawienie kolorów! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1134 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 13:54, 29 Sty 2023 |
 |
Kolejny nietuzinkowy model. Oba są super, ale faktycznie Spark odrobinę wygrywa  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3730 Przeczytał: 65 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 14:07, 29 Sty 2023 |
 |
Obydwie miniaturki świetnie zrobione i trudno powiedzieć, który mi się bardziej podoba. Pięknie prezentują się na wspólnych fotkach. Gratuluję posiadania.  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1515 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Śro 22:02, 01 Lut 2023 |
 |
model od KESSa świetny |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3732 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 10:19, 05 Lut 2023 |
 |
Lucanero, smigi, And1, mafo, zetorski -dziękuję za komentarze ta parka jest naprawdę fajna a jeszcze jak
jest z zestawie ze zwykłą Panterą i Panterą GTS to tworzą świetną mini kolekcję
Ferrari 212 Inter Coupe Ghia zadebiutował na Salonie Samochodowym w Paryżu w1952 roku, stojąc
obok kabrioletu z nadwoziem Pinin Farina. To właśnie tam samochód został podobno po raz
pierwszy zauważony przez jego przyszłego właściciela, Juana Perona, prezydenta Argentyny.
Perón doszedł do władzy w 1946 r. Prawdziwy entuzjasta motoryzacji, Perón słynął z gromadzenia
ogromnej kolekcji luksusowych samochodów, od Ferrari po Packarda. Uwielbiał wyścigi i był głównym
sponsorem karier dwóch wschodzących gwiazd w kraju, Juana Manuala Fangio i Froilana Gonzaleza.
Perón sfinansował budowę toru Formuły 1 w Buenos Aires
Po obejrzeniu jedynego w swoim rodzaju coupe Ghia w Paryżu w październiku 1952 roku, Perón zasięgnął
informacji i przez pośrednika w Rzymie zorganizowano zakup. Prezydent chciał
zminimalizować rozgłos związany z jego zakupem i konsekwencjami podatkowymi,
Argentyńskie podatki importowe na nowe luksusowe samochody były bardzo wysokie i z tego powodu
samochód wrócił do Maranello, aby przyjąć numery używanego samochodu (podwozie 0191 EL),
a ze względu na zmianę rejestracji fabryka przeprowadziła współmierną zmianę numeracji podwozia,
Ta zamiana numeracji nie obejmowała wymiany nadwozi, podwozi ani silników; oba samochody zostały
z oryginalnymi podwoziami i nadwoziami, które mają do dzisiaj, jedynie wymieniły numery.
W 1955 roku Juan Perón został odsunięty od władzy a po ucieczce z kraju Ferrari pozostało w Argentynie,
ostatecznie przechodząc do dealera marki na początku lat 70. Samochód został zakupiony w 1973 r. przez
Włocha mieszkającego w Buenos Aires i był w jego posiadaniu przez 14 lat. W 1987 r. sprzedał go do Europy.
Na początku lat 90-tych Ferrari przeszło kompleksową, w tym kompletną mechaniczną, renowację, nadwoziu
przywrócono oryginalne kolory Salonu Paryskiego z 1952 r., dwukolorową kombinację żółtego i czarnego
z oponami z białymi nakładkami (w międzyczasie był przemalowany na kolor czerwony).
Obecny właściciel nabył go w 1999 roku.
W 2002 roku powierzono samochód specjalistom Ferrari i dokonano drobnych poprawek kosmetycznych
w komorze silnika, aby przywrócić wykończenia i osprzęt do specyfikacji fabrycznych
Moc zapewnia oryginalny silnik Columbo V12 o pojemności 2,6 litra, zasilany przez trzy gaźniki Webera
i rozwijający moc 170 koni mechanicznych
Wyprodukowano 73 sztuki 212 Inter Coupe w tym tylko ten jeden pojazd karosowany przez Ghia.
FERRARI 212 INTER COUPE GHIA 1952
Podwozie #191 EL, I właściciel Juan Peron
Matrix nr 44 z 408 sztuk
Bardzo ładnie wykonany modelik. Matrix wypuścił obie wersje malowań
tego pojazdu na przestrzeni "jego żywota" czyli zółto-czarną i czerwoną.
cdn..... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1134 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 13:51, 05 Lut 2023 |
 |
Nie jest zbyt urodziwy, ale na Twoich zdjęciach jakoś ładniej to wygląda
Koła i wnętrze ma naprawdę piękne. No i historia fajna tego modelu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
MARCO
User
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3971 Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 80 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Nie 19:07, 05 Lut 2023 |
 |
Dziwne to ferrari 212 ale ciekawe. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Towi
User
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1988 Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 19:28, 05 Lut 2023 |
 |
Właśnie ten okres 50-te, 60-te lata moim zdaniem to najpiękniejsze linie w Ferrari i nie tylko. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Towi dnia Nie 19:28, 05 Lut 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|