|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Towi
User
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1987 Przeczytał: 55 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 7:50, 05 Paź 2022 |
|
Najbrzydsze Ferrari jakie widziałem - właściwie można zamienić konia na lwa i mamy francuza. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 9:19, 05 Paź 2022 |
|
Model bardzo ciekawy, ale zupełnie nie w moim klimacie. Jakoś ten doszywany tył średnio pasuje.
Matrix robi świetne rzeczy, ale ten chyba był robiony na szybkości, bo na zdjęciach wygląda słabo.
Ale jako ciekawostka super uzupełnienie kolekcji... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 58 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Pon 22:30, 17 Paź 2022 |
|
Marku - cieszy fakt że jednak coś spod znaku czarnego rumaka podoba Ci się IXO - ot, psikus....
Maćku, Łukaszu - dziękuję
toner7, smigi - co do bryły to jest OK, światła i klapy lamp w normalnym odbiorze są również OK. Być może
ujęcie, perspektywa itp zniekształciło trochę odbiór wizualny. Faktycznym mankamentem jest za wąski rozstaw
tylnych kół. na razie nie ruszam tego.
Wiesiu - może nie do końca zmienisz konika na lwa, Peugeot aby dojść do podobnego designu potrzebował
jeszcze trochę lat A czy Ci się podoba to już Twój wybór. Dal mnie jest to kolejne ogniwo w kolekcji Ferrari
And1 - model nie był robiony na szybko to tylko moje zdjęcia A dla mnie jest tak jak napisałe powyżej ...
Projekt Scarabeo powstał w połowie lat 60-tych. Mając fundusze AR postanowiła powrócić do sportu po przerwie od 1953 roku.
Pojazd miał bazować na silniku czterocylindrowym GTA z AR Giulietty, nowatorskiej ramie w kształcie litery H (Tipo 33), nietypowym
ustawieniu silnika zblokowanego ze skrzynią biegów i przeniesienia napędu na koła. Trzy zestawy zostały wysłane do OSI (Turyn).
Każde podwozie otrzymało inne nadwozie i inne pozycje kierowcy. Scarabeo zadebiutowało na Salonie Paryskim w 1966 roku.
Model przedstawia pierwszą wersję prototypu. Druga (żółta) miała inne nadwozie i kierownicę po lewej stronie. Trzeci koncept
to wyścigowy spider który w przeciwieństwie do dwóch poprzednich nie został ukończony. Pierwotnie zamierzano wykonać
niewielką serię produkcyjną ale skończyło się na prototypach. Zółty i spider znajdują się w muzeum Alfa romeo. Srebrne coupe
prawdopodobnie znajduje się w prywatnej kolekcji w Kanadzie.
O.S.I. - Officine Stampaggi Industriali (Warsztaty Formowanie Przemysłowego) zostało założone przez byłego szefa Ghia - Luigi
Segre i Arrigo Olivetti`ego w 1960 roku w Turynie. OSI funkcjonowało tylko przez 8 lat ale pozostawiło trwały ślad we włoskim
designie samochodowym. Anonimowo dla osi pracowali też min G. Michelotti, Tom Tjaarda, S. Sartorelli. W 1967 OSI zajęło się
tylko sztukaterią a później "znikło".
ALFA ROMEO O.S.I. SCARABEO 1600 1966
MATRIX 196 z 408 sztuk
Schludnie i bez niedoróbek wykonany modelik.
To że stylistyka jest jaka jest to już inna sprawa
Na ostatnich zdjęciach wszystkie trzy prototypy.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3501 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Wto 19:09, 18 Paź 2022 |
|
Kapitalny model prototypowej Alfy. Znów kawałek nieznanej dla mnie historii motoryzacji. Teraz przydałoby się, żeby Matrix wydał pozostałe dwa prototypy... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 6:42, 19 Paź 2022 |
|
Rewelacja. Bardzo podobna do Ferrari 250 Breadvan. A bez tylnej klapy jeszcze lepiej. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 58 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 8:37, 23 Paź 2022 |
|
Mafo, And1 - dziękuję
W 1954 roku na Salonie Paryskim Maserati po raz pierwszy pokazał kolejną ewolucję A6, A6G 2000.
Jego wyróżniającą cechą techniczną był silnik, który, choć wciąż miał 2 litry, był zasilany potrójnymi
gaźnikami Webera i był DOHC.
Przed opuszczeniem firmy Ernesto Maserati skonstruował sześciocylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra
i zamontował w sportowych samochodach Maserati A6.
Zarządzane przez rodzinę Orsi zakłady Maserati wprowadziły do sprzedaży dwumiejscowe
coupe i kabriolety A6 o mocy 65 KM w 1948 roku. Trzy lata później sześciocylindrowy silnik o pojemności
2,0 litra został zamontowany w samochodzie drugiej generacji, znanym jako A6G. Generował 100 KM.
Pierwsze sztuki karosowało Zagato i Frua. Zbyt spartańskie Zagato i zbyt futurystyczne Frua nie do końca
przypadło Klientom do gustu i końcówka produkcji należała do Allemano. A6G 2000 karosowane były również
przez Vignale, Pinin Farinę, Ghia i Bertone. W sumie wyprodukowano w latach 1954-1957 60 szt. A6G 2000
z czego Allemano 21 sztuk.
MASERATI A6G 2000 ALLEMANO COUPE 1956
NEO
Piękny modelik pięknego samochodu z pięknego okresu włoskiego designu
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Jaca
User
Dołączył: 05 Paź 2021
Posty: 448 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 17:33, 23 Paź 2022 |
|
Andy podaj stronę gdzie go nabyłeś, oczu oderwać nie idzie (Matko boska ale cudo) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3501 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 19:14, 23 Paź 2022 |
|
Piękny... po prostu piękny... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
OpelFAN
User
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1288 Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
|
Wysłany:
Nie 21:14, 23 Paź 2022 |
|
Tu wszystko pasuje, coś pięknego |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1423 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Pon 21:06, 24 Paź 2022 |
|
SCARABEO wspaniały,
Maserati piękny
...czy na odwrót, sam już nie wiem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 10:05, 25 Paź 2022 |
|
Samochód sam w sobie jest bajeczny. Model także. Znowu najbardziej podoba mi się wnętrze i dbałość o detale. Bajka 👍 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 58 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 9:22, 06 Lis 2022 |
|
Jaca - jeszcze do niedawna był w MCW w bardzo dobrej cenie.
Miałeś się spotkać na Targach - i co....?
Mafo, OpelFAN, And1 - dziękuję, zarówno model jak i oryginał zasługuje na pochwały
zetorski - faktycznie trudna decyzja dwa różne przeznaczenia ale obydwa modele są intrygujące.
Piękne Ferrari 250 GTE 2+2 to pierwsze wyprodukowane w większej ilości czteroosobowe auto marki.
Po raz pierwszy zaprezentowane zostało publicznie podczas wyścigu 24 Hours Le Mans w 1960 roku.
Sześć miesięcy później model został oficjalnie zaprezentowany na paryskim salonie. Choć miało ten sam
rozstaw osi, co legendarny 250 GT LWB TdF i wyposażone zostało w podobny silnik Colombo V12, nie
było jednak akceptowane przez wszystkich. Konserwatywni klienci marki twierdzili, że prawdziwe Ferrari musi
być dwuosobowe i nawet prędkość maksymalna na poziomie 240 km/h nie była dla niech argumentem. Aby
samochód był wygodny dla czterech osób, inżynierowie Ferrari musieli wprowadzić kilka zmian w istniejącej
platformie 250. Udało im się to dzięki przesunięciu silnika samochodu do przodu oraz poszerzeniu rozstawu
kół. Dzięki nadwoziu zaprojektowanemu przez Pininfarinę, konstrukcja 250 GTE 2+2 była nie tylko pełna
elegancji, ale także natychmiast rozpoznawalna jako Ferrari. Ferrari wyprodukowało 954 egzemplarze
i trzy nieco różne warianty modelu w ciągu czterech lat produkcji.
Jako pierwszy seryjny model 2+2 Ferrari, 250 GTE był produkowany w trzech dyskretnie zmienionych
seriach w latach 1960-1963 i był jak dotąd najlepiej sprzedającym się modelem producenta.
Mało znanym epizodem w karierze Ferrari 250 GTE była jego służba w rzymskiej policji. W 1962 roku,
po kilku wielkich sukcesach przeciwko mafi, ówczesny prezydent Republiki Włoskiej Giovanni Gronchi
zorganizował ceremonię na cześć policji. Podczas ceremonii zapytał wówczas oficerów co chcieli by
w nagrodę, na którą jeden z nich odpowiedział ze śmiechem: Ferrari.
Gronchi potraktował tę prośbę bardzo poważnie, a Enzo Ferrari , jako mądry biznesmen, zgodził się
przekazać dwa Ferrari 250 GTE rzymskiej policji (miał nadzieję, poza profitami wizerunkowymi,
wyposażyć w swoje pojazdy policję). Gdy tylko GTE dotarły do Rzymu, jeden z dwóch samochodów miał
śmiertelny wypadek, a wrak został przewieziony z powrotem do Modeny i zniszczony przez zawsze bardzo
przesądnego Enzo. Drugi model (numer podwozia: 3999) powierzono oficerowi o nazwisku Spatafora.
Ten ostatni zaimponował wszystkim podczas testów, które odbyły się w Modenie kilka dni wcześniej,
że sam Enzo zaproponował mu miejsce w teamie wyścigowym. Spatafora odmówił, stwierdzając:
"Jestem policjantem, jeżdżę tylko radiowozami".
Samochód był eksploatowany w rzymskiej policji do 1968 r., Został sprzedany na aukcji w 1972 r.
osobie prywatnej. Podczas swojej 6-letniej kariery był niekwestionowaną gwiazdą Rzymu. Legenda głosi,
że przestępcy czasami płacili Spataforze za ściganie ich Ferrari. Jednak nigdy nie zostało to potwierdzone.
FERRARI 250 GT/E 2+2 COUPE PININFARINA 1960
MATRIX limit 94 z 408
Piękny modelik, praktycznie bez niedociągnięć. Matrix wypuścił go w trzech kolorach.
cdn.... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
toner7
User
Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 296 Przeczytał: 41 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 12:31, 06 Lis 2022 |
|
Absolutnie przepiękne, cudownie proporcjonalne auto (i rzecz jasna model). Stylistyka, która nie wzbudza chyba kontrowersji a tylko duże i wielkie zachwyty... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3501 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 16:05, 06 Lis 2022 |
|
Piękny samochód i kapitalnie zrobiona miniaturka. Jestem znów pod wrażeniem jak firmy potrafią odwzorować szczegóły i detale w modelach. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1423 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Pią 20:23, 11 Lis 2022 |
|
Modelik zachwycający,
i fajna ciekawostka - epizod policyjny
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|