Autor |
Wiadomość |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 58 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 21:06, 08 Maj 2022 |
|
And1, mafo - dziękuję
blade34 - nie potwierdzę ani nie zaprzeczę - nie miałem oryginalnego IXO więc nie mam porównania
Jaca - bo starsze modele mają swój indywidualny design, są niepowtarzalne, nie giną w "tłumie" itd, itp
A odwiedzić zawsze Możesz
W 1924 roku powstała Scuderia Ferrari - zespół wyścigowy samochodów założony przez Enzo Ferrari.
Tu Enzo odkrył swój największy talent - kierowanie ludźmi, odkrywanie talentów, przyciągania do siebie
osób które mogłyby zostać z nim na zawsze (ale nie do końca ze względu na trudny charakter Enzo).
Ferrari wystawiał do zawodów fabryczne Alfy Romeo (sam był wcześniej kierowcą wyścigowym AR
a później menadżerem salonu Alfy Romeo). Bacznie obserwował konstrukcje i nowinki w wyścigowych
bolidach tamtego okresu (AR, MB, Auto-Union). Tak trwało to do II Wojny Światowej. Rozwiązał umowę
z Alfa Romeo ale przez cztery lata nie wolno było mu firmować swoim nazwiskiem niczego w motoryzacji.
Dlatego pierwszy samochód zbudowany przez Enzo nosił nazwę Auto Avio Costruzioni 815 (AAC 815).
815 - 8 cylindrów, 1,5 l pojemności.
Zbudowano dwa egzemplarze które zgłoszono w 1940 roku do wyścigu Mille Miglia - na jednym startował
włoski arystokrata na drugim Alberto Ascari. Choć żaden nie ukończył wyścigu, był to pierwszy wyścig
samochodów stworzonych przez Enzo Ferrari. Zachowany egzemplarz nosi potocznie nazwę Ferrari "zero"
(jest po prostu bezcenny, nie wiadomo ile zer po cyfrze mogłaby mieć cena za niego).
Auto Avio Costruzioni początkowo znajdowało się w Modenie (lokalizacji Scuderia Ferrari). W 1943 roku po
zbombardowaniu Modeny firmę przeniesiono do Maranello.
Prace nad pierwszym samochodem który miał nosić nazwę Ferrari rozpoczęto w 1945 roku. Silnik zaprojektowany
przez G. Colombo (na początku w tajemnicy przed Alfą Romeo w której oficjalnie pracował). Aluminiowy silnik
o pojemności 1,5 l i mocy 118 KM, skrzynia 5-biegowa ręczna. Tak powstawało Ferrari 125 S. Wzięło nazwę
od silnika gdzie S oznaczało Sport a 125 w zaokrągleniu pojemność jednego cylindra w cm3. Auto było
dwu-osobowe, miało 4,5 m długości, 750 kg wagi i prędkość maksymalną do 180 km/h.
Po raz pierwszy wyjechało na testy w marcu 1947 roku kierowane przez samego Enzo Ferrari i stanowi początek
trwającej już 75 lat historii marki. Debiut sportowy miało w tym samym roku, w maju.
Prezentowane modeliki są u mnie już długo, jakoś nie było wcześniej czasu na ich prezentację.
Obydwa wykonane przez Brumm nie grzeszą ideałem ale mają swój urok i klimat.
Nigdy też jakoś nie rozglądałem się za lepszymi wydaniami i nawet nie wiem czy są.
Te wydania jakoś bardziej do mnie przemawiają, tak jakby bardziej odzwierciedlały klimat w którym
powstały prawdziwe pojazdy
AUTO AVIO COSTRUZIONI 815 1940
BRUMM
FERRARI 125 S 1947
BRUMM
Testowe Ferrari 125 S nie było w kolorze czerwonym.......
cdn.... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 7:22, 09 Maj 2022 |
|
Dokładnie tak jak napisałeś. Te modele od Brumm'a idealnie komponują się z charakterem tych pojazdów.
Fajna parka... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3501 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Pon 8:40, 09 Maj 2022 |
|
Kapitalne miniaturki pokazałeś, a i początek historii tej marki bardzo ciekawy. Przyjemnie się czyta takie informacje, tym bardziej, że nie każdy z nas zagłębia się w historię poszczególnych marek produkujących samochody. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 58 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 9:30, 15 Maj 2022 |
|
And1 -
Maćku - dziękuję, miło się czyta takie wpisy
Stanguellini znany jest z wytwarzania jednoosobowych samochodów Formuły Junior i silników z dwoma krzywkami.
Ale nie tylko. Korzystał z włoskiej motoryzacji a w szczególności z podzespołów i części Fiata. Prezentowany model
powstał na bazie Fiata 1100. Nadwozie całkowicie nowej konstrukcji z wykorzystaniem elementów z aluminium.
Podrasowany silnik o pojemności 1,1 l do 70KM. Wyprodukowano tylko 4 sztuki.
Ten konkretny egzemplarz (reprezentowany przez modelik) został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych
w Nowym Jorku w 1954 roku. Po targach zakupiony przez rodzinę Tonino spędził u niej 50 lat. W roku 2010 po
gruntownej renowacji zadebiutował ponownie na konkursie elegancji w Pebble Beach.
STANGUELLINI FIAT 1100/103 BERLINETTA BERTONE 1953
MATRIX 66 z 400 szt.
Modelik nietuzinkowy, ładnie wykonany, w kolorze oryginalnego pojazdu.
Wiesiu, dzięki za pomoc
cdn.... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 17:22, 15 Maj 2022 |
|
Zadziwiasz mnie tymi modelami. Nie jestem wielkim znawcą, ale Twoja kolekcja to najlepszy i najbardziej nietuzinkowy zbiór włoskich samochodów jaki widziałem.
Jestem pełen podziwu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 17:47, 15 Maj 2022 |
|
Jaki pan - taki kram |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3501 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 18:38, 15 Maj 2022 |
|
Kapitalny model. Nawet nie wiedziałem, że taki samochód istniał. Matrix to klasa sama w sobie i wykonanie miniatury jest naprawdę na wysokim poziomie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Francik
User
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1228 Przeczytał: 36 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice
|
Wysłany:
Nie 20:05, 15 Maj 2022 |
|
Fajny pyszczek. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 58 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 7:56, 22 Maj 2022 |
|
Dziękuję Wszystkim za miły odbiór i komentarze
Ten model Ferrari z miejsca stał się żywą legendą. To drogowo - torowa odmiana serii 250 GT.
Przez 9 lat z rzędu ten model i kolejne wersje z tej serii były niepokonane w 10-dniowym
wyścigu TOUR DE FRANCE AUTOMOBILE. Do budowy wykorzystano lekkie i trwałe elementy
i zastosowano zaawansowane rozwiązania mechaniczne. Silnik 3.0 V12, 260 KM.
Zbudowano łącznie 72 szt. Tyle info w pigułce
Prezentowany modelik w wykonaniu BANG`a jest (poza paroma drobiazgami) jak najbardziej OK.
Dużo elementów fototrawionych, świetne felgi itp. Brak np takich detali jak uszczelka przedniej szyby
a z kolei są ramki fototrawione szyb bocznych. Z kolei drugi model ale w wykonaniu MODEL BOX
wygląda przy bangu raczej zabawkowo. Obydwa to stare wypusty i nie można im odmówić klimatu.
FERRARI 250 GT TDF BERLINETTA STRETT 1957
BANG
FERRARI 250 GT TDF BERLINETTA
MODEL BOX
cdn... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3501 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 21:29, 22 Maj 2022 |
|
Ależ ciekawostki pokazujesz. Pięknie wygląda model Banga w niebieskim lakierze. Dużo detali powoduje lepszy odbiór modelu, no i dzięki temu wygląda bardziej realistycznie. Gratuluję posiadania takich kąsków kolekcjonerskich. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 10:37, 23 Maj 2022 |
|
Bang zawsze u mnie jest wysoko. Fajne połączenie kolorów, takie nie typowe
Model Box też nie ma powodów do wstydu. Jedynie felgi mogły by być ładniejsze.
Ogólnie fajna para, bo dobrze się komponują i pokazują główną różnicę. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642 Przeczytał: 58 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 20:37, 29 Maj 2022 |
|
mafo - dziękuję
And1 - dziękuję mimo wszystko Bang zdecydowanie "bije" Box`a
Założona w 1950 roku firma GIAUR nazwę zawdzięcza nazwisku braci Giannini i firmie Urania
(założonej przez B. Taraschiego w 1947 roku) - GIAnnini i URania. Początkowo były to niewielkie
autka sportowe (z silnikami Giannini a później dołączyły silniki Crosley) które ścigały się
w całej Europie (min w Mille Miglia) i w USA (np SCCA). W połowie lat 50-tych dołączyły do produkcji
nieduże samochody osobowe wyprodukowane w niewielkiej ilości. Najbardziej znana odmiana
wyścigowego Giaur`a to 750 Champion z dodatkowo ciekawym rozwiązaniem - zdejmowane błotniki.
Dzięki temu Giaury mogły byś wystawiane do wyścigów zarówno do Formuły 3 jak i do wyścigów
samochodów sportowych. Wyprodukowano w sumie 48 Giaur`ów z czego do dzisiaj przetrwało
tylko 5 sztuk.
GIAUR 750 1956
METRO
W latach 50. podstawą działalności Maserati była produkcja i sprzedaż samochodów wyścigowych.
Po wykonaniu niezwykle udanego modelu 250 F zaczął on służyć jako platforma do opracowania
różnych modeli. W tamtych latach kategorie wyścigowe były zdefiniowane na podstawie pojemności
silnika co wymusiło na Maserati (aby móc wystawiać samochody w różnych kategoriach) opracowanie
różnych modeli o różnych pojemnościach. Wprowadzono np model 2 litrowy A6GCS, model 150 S
(bardzo grożny rywal Porsche i Lotusa), model 200 S. Ten ostatni okazał się prawdopodobnie ich
najbardziej udaną wyścigówką. W 1957 roku zmieniono nazwę na 200 Si (Sport Internazionale)
aby była zgodność marki z międzynarodowymi przepisami wyścigów samochodowych.
MASERATI 200 SI 1957
Seria Maserati
cdn..... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Francik
User
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1228 Przeczytał: 36 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice
|
Wysłany:
Nie 20:41, 29 Maj 2022 |
|
Fajny ten Giaur. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3501 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 20:43, 29 Maj 2022 |
|
Obydwa modele świetne. Giaur dużo mniej znany, ale i ciekawszy, jak dla mnie. Kolejna świetna prezentacja. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 9:35, 31 Maj 2022 |
|
Giaur faktycznie robi wrażenie, totalnie nietuzinkowy model. Ta pucha od strony kierowcy to część układu wydechowego? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|