FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 ANDY - Włoska klasyka exclusive i nie tylko...... Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3635
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 9:29, 20 Mar 2022 Powrót do góry

Jaca - dziękuję Smile ciężko będzie ze znalezieniem co niektórych ale polecam.

Maćku - dziękuję Smile

And1 - owszem, tył podobny ale jednak tylko wizualnie. A stylistyka przodu - rzecz gustu Smile
To dwie różne marki i raczej nie ma co porównywać części pojazdów - patrzymy na całokształat
projektu. Mimo iż czasem pochodzą z tego samego studio projektowego zawsze będą to dwa różne pojazdy Very Happy



To Ferrari zadebiutowało w Genewie w 1962 roku. To niekwestionowane dzieło sztuki zaprojektowane przez
G. Giugiaro i wykonane przez studio Bertone. Od debiutu uznawany za wyjątkowy samochód i "ostateczny"
przykład włoskiego designu. Pierwszym właścicielem tego autka był Nuccio Bertone. Wykonanie oryginału na
bardzo wysokim poziomie i z wieloma elementami które były zaprojektowane i wykonane tylko do tego
wyjątkowego projektu. Stylistyka nadwozia to połączenie fundamentalnego charakteru Ferrari z najnowszymi
samochodami wyścigowymi Ferrari i nowatorskimi elementami stylistycznymi. Wyznaczało trend do bardziej
"zaokrąglonych" projektów, zastępując kanciaste, konserwatywne style modne w latach 50-tych.



FERRARI 250 PASSO CORTO LUSSO BERTONE 1962

Nadwozie #3269GT

MATRIX 165 z 408 szt.



Bardzo zdetalizowany modelik, wyznaczone elementy nadwozia, extra środek
ale.... delikatne niedociągnięcia przy klejeniu elementów fototrawionych.
I rzadkość w modelach żywicznych - proste, ale jednak jest jakieś podwozie Smile
Modelik zdecydowanie polecam - zarówno ze względu na wykonanie jak
i jednostkowość w chronologii Ferrari.


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image



cdn.....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3495
Przeczytał: 57 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 13:29, 20 Mar 2022 Powrót do góry

Rzeczywiście, modelik pięknie wykonany. Patrząc na wnętrze to naprawdę mnóstwo szczegółów zrobili w tej miniaturce. Po prostu piękny model, a i oryginał rewelacyjny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
OpelFAN
User



Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1288
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Nie 20:48, 20 Mar 2022 Powrót do góry

Końcówki wydechu wyglądają niczym wyrzutnie rakiet Very Happy Śliczny modelik, świetnie odwzorowany Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 17:55, 21 Mar 2022 Powrót do góry

Uwielbiam patrzeć na modele Ferrari z górnej półki. Nie dość że sam w sobie jest piękny, to jeszcze to wnętrze. Pasy, gałka, fotele - wszystko niesamowicie odwzorowane.
Cudowny jest - gratuluję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3635
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 10:56, 27 Mar 2022 Powrót do góry

Dziękuję za miły odbiór modelu, wart jest tego Smile


Z prezentacją tego modeliku czekałem na drugi model którego zakupu troszkę przeciągnął się w czasie
mimo iż zamówiłem go tuż po ukazaniu się zapowiedzi. Ale są obydwa i cieszą oczy Smile To dwa jednostkowe
i niepowtarzalne pojazdy na świecie.


To jedyny taki samochód na świecie. Powstał na bazie 2-letniego Ferrari 330 GT 2+2 z 4-ro litrowym V12.
Projekt A. Vignale. Oryginalny kolor pojazdu to ciemnozielony z żółtawym dachem. Ładnych parę lat temu
został przemalowany na kolor jaki prezentuje modelik. To prawdziwy Shooting Brake a nie kombi z nisko
poprowadzoną linią dachu jak we współczesnych samochodach które "szumnie" nazywają shooting brake.
Budowę zlecił dealer Ferrari z USA. Miała to być większa ilość ale pomysł "spalił na panewce" Jest tylko jeden.


FERRARI 330 GT SHOOTING BRAKE VIGNALE 1968

MATRIX 28 z 408 szt.


Matrix zrobił modele w obydwu malowaniach - takim jak model wyjechał po wykonaniu
i w takim, jakim jest obecnie. Wachałem się przy zakupie wersji ale los wybrał za mnie Smile
Modelik jak zwykle u Matrix`a świetnie wykonany, z dużą ilością detali zarówno wewnątrz
jak i zewnątrz. Polecam.


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image




O tym samochodzie również można powiedzieć że jest jedyny na świecie, Ale tu to stwierdzenie jest bardziej
trafne. Autko powstało na prywatne zamówienie w jednej sztuce. Projekt wykonał dealer Ferrari z USA
a realizację zlecenia angielska firma Panther. Budowa trwała trzy lata i zużyto na nią dwa modele 365 GTB/4
Daytona. Silnik V12, 4,39 l i 352KM. W roku 2015 to Ferrari zostało odrestaurowane. Nadwozie odnowione
przez tego samego człowieka który je budował w 1972 roku a mechanicznie odnowę przeprowadził serwis Ferrari.


FERRARI 365 GTB/4 PANTHER SHOOTING BRAKE 1972-75

MATRIX 315 z 408 szt.


Tu również Matrix nie poszedł na skróty i modelik jest extra.
Natomiast moje zdjęcia nie oddają uroku tego modelu.
Zresztą kolor czarny jest ciężki do zdjęć a z moimi umiejętnościami
wyszło jak wyszło Smile



Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image



cdn...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 11:07, 27 Mar 2022 Powrót do góry

Matrix, to Matrix. Warto polować na te limitowane modele. Tak samo, jak Autocult, BoS, NEO, Looksmart. Warto je mieć w kolekcji pomimo wysokiej ceny chociażby dlatego, że one tańsze nigdy nie będą. Oczywiście mówię o tych, które pasują do własnego pomysłu na kolekcję. No i zwykle są to arcydziełka.
Chyba nie mam w swoich zbiorach żadnego shooting brake. A swoją drogą ciekawe, czy chociaż jeden z tych powyżej był na jakimś shooting brake i wiózł trofeum w bagażniku. Raczej wątpię.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3495
Przeczytał: 57 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 15:22, 27 Mar 2022 Powrót do góry

Kapitalne modele pokazujesz. Ok! Jestem pod wrażeniem. O tych modelach Ferrari to nie wiedziałem. Niesamowicie wyglądają te konstrukcje. Podobają mi się.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 10:06, 28 Mar 2022 Powrót do góry

Niezwykle wysoka półka, a modele rewelacja. Nie ma co pisać, trzeba się delektować Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3635
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 9:22, 03 Kwi 2022 Powrót do góry

Marku - Ty to wiesz, ja to wiem. Ale nie zawsze stać kogoś na te modele lub woli po prostu metal.
Do pewnych rzeczy "dojrzewamy z czasem" Smile

Maćku
- jak zawsze dziękuję Smile

And1
- Very Happy Ok!



Ten model Ferrari zaprezentowano w 1954 roku w Nowym Jorku.
W sumie modelu 250 Europa wyprodukowano 22 szt. z czego
cztery sztuki skarosował Vignale.
Przez swoją złożoność, unikatowe i kontrowersyjne detale były to
jedne z ostatnich Ferrari wyprodukowane przez Vignale.
Auto wyposażone w 3 litrowe V12 o mocy 200 KM i 218 km/h.
W 2012, po 3 letniej restauracji, sprzedano ten model za 2.805.000$



FERRARI 250 EUROPA COUPE VIGNALE 1954


Podwozie 0313EU

MATRIX 153 z 408


Jako norma - wykonanie bez zarzutów. Poza doklejeniem bocznych listw.
Zwróciłem uwagę, że w większości żywic, długie elementy fototrawione
praktycznie nigdy nie są wklejone tak jak powinny. Albo to akceptujemy
albo nie - i mamy "zmorę żywic" Smile
To czy stylistyka modelu się podoba czy nie, to rzecz indywidualna.
Zdjęcia - raz się uda fajne zrobić raz nie Smile


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3495
Przeczytał: 57 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 21:33, 03 Kwi 2022 Powrót do góry

Kolejna ciekawa miniaturka ze stajni Ferrari. Pięknie wyglada, pomimo tych drobnych niedociągnięć we wklejonych listwach. Natomiast pozostałe elementy, a szczególnie wnętrze zrobione jest kapitalnie. Takie modele to ja lubię. Miło się je ogląda i ciężko oderwać wzrok...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 9:35, 04 Kwi 2022 Powrót do góry

Rewelacja! Niesamowity model. Co prawda egzemplarz od Pinin Fariny bardziej mi się podoba, to ten wygrywa nietuzinkowością.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3635
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 9:05, 10 Kwi 2022 Powrót do góry

mafo, And1 - dziękuję Smile może model nie grzeszy urodą ale na pewno jest nietuzinkowy Very Happy


Te modele nazywam "uzupełniaczami" lub "brakującymi ogniwami" Smile
Ale są i to jest ważne, bo faktycznie można tworzyć ciągi kolekcji.
A że wykonanie jest różne to inna sprawa.


FIAT 1100 AMBULANS MEDIOLAN 1948

BRUMM



Image

Image

Image



LANCIA BETA BERLINA

PEGO


Tych modeli miałem kilka w różnych kolorach ale "poszły" na serwisówki.
Został tylko ten w zbiorze.

Image

Image



cdn.....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jaca
User



Dołączył: 05 Paź 2021
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:52, 10 Kwi 2022 Powrót do góry

Maserati 3500 GT SSV znalazłem zamówiłem ( 145$ ) aby nie szło samo dołożyłem Ty2-953. Będzie radośnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3635
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Sob 21:56, 16 Kwi 2022 Powrót do góry

Jaca - To fajnie, aczkolwiek cena nie mała. Mnie kosztował niecałą połowę z Twojej ceny.


Takie klasyczne, wyścigowe Maserati z lat 50-tych. Sam modelik jak na gazetówkę dość fajnie zrobiony.
Natomiast moje zdjęcia trochę "lipa" Smile


MASERATI 300 S

Le Mans 1955 Mieres Perdisa



Image

Image

Image

Image

Image



cdn......


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3495
Przeczytał: 57 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Sob 22:57, 16 Kwi 2022 Powrót do góry

Całkiem ciekawy sportowiec z tego Maserati. Może się podobać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin