Autor |
Wiadomość |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3732 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Pią 8:51, 18 Lut 2022 |
 |
mafo - dziękuję często tak się składa że jakiś pojazd widzimy po raz pierwszy oglądając jego model
Bartek - dziękuję z tymi nawiewami to faktycznie ciekawostka. W sumie to jeden koncern, ale do tak
rzadkiego auta mogliby zaprojektować coś extra
martin - fakt, teraz trudno i ceny niezachęcające. Ale Ty jesteś cierpliwy i na pewno z czasem gdzieś go
upolujesz Mi się udało na Tom`s - szkoda że mieli tylko kilka prototypów w bardzo promocyjnych cenach.
W 1956 roku Ferrari zleciło Pininfarinie wykonanie pokazowego nadwozia do nowego typu podwozia (konkretnie #0425GT).
Pojazd został zaprezentowany na Salonie Genewskim w 1956 roku. Auto oferuje - pokazuje bardzo dużo jedynych w swoim
rodzaju rozwiązań (owalny grill, zagłębione wykoń. reflektorów, tylne stateczniki, zintegrowane tylne lampy, ruchome otwory
wentylacyjne w błotnikach) i przede wszystkim konstrukcję FASTBACK, które Ferrari zastosowało w swoich samochodach
wyścigowych a które później Ford skopiował w modelu Mustanga. Środek również jest niestandardowy, szczególnie deska
rozdzielcza z centralnym prędkościomierzem i wskaźnikami temperatury zewnętrznej i wysokościomierzem. Auto dość szybko
znalazło się za oceanem w USA. W 2012 roku przywrócony do stanu oryginalnego, w 2013 zajął pierwsze miejsce w swojej
klasie w konkursie w Pebble Beatch.
Mowa o FERRARI 250 GT Berlinetta Speciale 1956.
Samochód wyposażono w 3 litrową V12 o mocy 240 KM pozwalającą osiągać 241 km/h. Przyspieszenie do 100 km zajmowało
5,2 sekundy. Był bezpośrednio pierwowzorem modelu Ferrari 250 GT TdF 14 Louvre a także dał podwaliny pod modele
Ferrari 250 GT 2+2 i Ferrari 330 GTC.
FERRARI 250 GT BERLINETTA SPECIALE 1956
#0425GT studio PININFARINA
MATRIX nr 62 z 408 sztuk
Wg mnie modelik wykonany praktycznie bezbłędnie. Środek bardzo mocno zdetalizowany, lakier OK, elementy fototrawione
dopasowane i podoklejane. W końcu to Matrix więc można chyba się tego spodziewać
cdn..... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2386 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pią 10:05, 18 Lut 2022 |
 |
Widzę, że praca w rękawiczkach. Czasem wystarczy dotknąć żywicę gołym palcem i ślady zostają na zawsze ;-( |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3730 Przeczytał: 65 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Sob 18:22, 19 Lut 2022 |
 |
Piękny model. Jestem pod wrażeniem wykonania
Podoba mi się taka miniaturka.  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1134 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 14:45, 20 Lut 2022 |
 |
Niesamowity model. Idealny tak jak powiedziałeś. Kiedyś zapełnię półki Matrixami. Ferrari z tej firmy są bajeczne... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3732 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Wto 10:48, 22 Lut 2022 |
 |
Mareczku - cóż, tak trzeba, to niestety nie zabawki dla dzieci tylko cacka dla "dużych dzieci"
Maćku - dziękuję
And1 - dziękuję nie odkładałbym tak na później wszystkiego, te modele znikają i to na długie lata
a potem pojawiają się w cenach trochę bardziej bolesnych dla naszych kieszeni lub w ogóle są niedostępne.
Ja też kilka modeli zostawiłem na później i niestety raczej już nie kupię. A to min przez rozbudowaną kolekcję
włoszczyzny - tu nie liczy się tylko Ferrari ale i inne marki
Wprowadzony w 1951 roku model 212 był następcą serii 166 i 195 Inter GT.
W oznaczeniach Ferrari w tamtych latach INTER to samochody do użytku
drogowego zaś EXPORT dla sportu. W sumie zbudowano 82 szt 212 Inter.
VIGNALE - 15 szt. coupe, 7 szt. kabrio, 13 szt. berlinetta
GHIA - 15 szt. coupe, 1 szt. kabrio
TOURING - 1 szt. coupe, 6 szt. berlinetta
ABBOT - 1 szt. kabrio (czteroosobowy brzydal)
PININFARINA - 2 szt. kabrio, 11 szt. coupe
Co z pozostałymi, nie wiem, bo np Vignale w sumie zrobił 37 szt. a z danych wynika że 35 szt.
Wszystkie modele były wykonywane ręcznie i pod zamówienie klienta, dlatego jest tak
duża różnorodność i różnice w wykonanych pojazdach.
W 1953 seria 212 została zastąpiona modelem 250 Europa a studio Pininfarina zostało
ulubionym projektantem Ferrari.
FERRARI 212 INTER COUPE PININFARINA 1953
Nadwozie #0279UE
MATRIX nr 52 z 408 szt.
Modelik zamówiłem jak tylko ukazała się jego zapowiedź. I niedawno, po prawie trzech
miesiącach pojawił się w kolekcji. Jest zrobiony fantastycznie mimo że nie ma wielu
"ozdób na sobie". Środek "zbliżony" do oryginału Polecam, warto. W sumie to trzeci
model Inter`a jaki mam i myślę że z czasem jeszcze jakiś przybędzie. Jeden z ładniejszych,
o stonowanej stylistyce Inter`ów.
cdn.... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3730 Przeczytał: 65 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Wto 12:44, 22 Lut 2022 |
 |
Piękny klasyk. Model wygląda rewelacyjnie, szczególnie na zdjęciach rozjaśnionych. Gratuluję zakupu.  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Jaca
User
Dołączył: 05 Paź 2021
Posty: 448 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 18:45, 22 Lut 2022 |
 |
Jest coś w starszych modelach urzekającego do tego dochodzi barwa modelu. Jeszcze nie spotkałem osoby aby zbierała dwie skale jednocześnie (1/1, 1/43), chyba że to na dole to obrazek poglądowy
martin napisał: |
Zobaczyłem Bertone i od razu wpadła na listę do zakupu.
Szkoda tylko że cenowo nie można liczyć na okazję. |
[link widoczny dla zalogowanych]
To jest obecnie najtańszy model w necie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1134 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 15:43, 23 Lut 2022 |
 |
Czytając jakieś wstawki historyczne osób, które interesują się Ferrari zawsze mam uśmiech na twarzy przy podawaniu ilości egzemplarzy. Praktycznie każdy ma swoje źródła i najczęściej te dane się różnią. Nie łatwo jest to ogarnąć
Ja np mam info o 84 sztukach modelu 212 Inter, a odnośnie ile egzemplarzy zrobili Vignale i Pinin Farina to już w ogóle ciężko. Vignale robił na pewno pierwsze karoserię, a później przejął to Pinin Farina.
Warto nadmienić że model 212 Inter był bardzo ciekawy. Strickte zrobiony pod odbiorców indywidualnych. Enzo zmienił układ kierowniczy i większość modeli wyposażył w kierownicę po lewej stronie - bo takie były prośby potencjalnych nabywców.
Model od Matrixa jak zawsze świetny. Perfekcyjny powinno się powiedzieć... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3732 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 10:17, 27 Lut 2022 |
 |
mafo, Jaca - dziękuję
And1 - dzięki, tak, jak chodzi o liczby to nie tylko Italia ma z tym kłopoty
Cisitalia to jedna z wielu małych włoskich firm robiących samochody sportowe bazując na częściach Fiata.
Po udanych modelach wyścigowych firma wprowadziła na rynek, w 1947roku, model 202 w wersjo drogowej.
Nadwozie zaprojektowane przez Pininfarinę zadebiutowało na targach w Mediolanie. W tym samym
roku zdobyło pierwsze miejsce na konkursie w Villa d`Este. Uważany za jeden z najbardziej atrakcyjnych
samochodów jakie zbudowano. Model ten pomógł (i to zrobił) uczynić nadwozie samochodowe legalną
formą sztuki podobną do rzeźby. Był też pierwszym pojazdem który na stałe był wystawiony w Muzeum
of Modern w Nowym Jorku. 202-ki zbudowano w sumie około 170 szt. w tym trzy kabriolety.
CISITALIA 202 COUPE PININFARINA 1947
LA MINI MINIERA
Edycja Limitowana
cdn..... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2386 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 14:58, 27 Lut 2022 |
 |
I tak powinien wyglądać samochód. Taka linia, takie proporcje. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3730 Przeczytał: 65 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 18:45, 27 Lut 2022 |
 |
Piękny samochód i pięknie zdetalowany model. Gratuluję posiadania. Przyjemnie ogląda się zbliżenia na detale. Fajnie uzupełnia to prezentację. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3732 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 9:32, 13 Mar 2022 |
 |
Mareczku - tak powinno być
Maćku - dziękuję
Vignale wygrał kontrakt na produkcję wersji z otwartym dachem pierwszego w pełni
produkcyjnego modelu Maserati GT. Nadwozie zaprojektował G. Michelotti. Powstało
kilka prototypów u Vignale aby ostateczny projekt był idealny. Model zadebiutował
w listopadzie 1959 roku. Mechanicznie pojazd opierał się na wersji coupe ale rozstaw
osi skrócono o 10 cm. Karoseria ze stali lecz drzwi , maska, klapa i opcjonalny hardtop
ze stopów lekkich. W standardzie elektryczne szyby, tarcze na 4 kołach, 5 biegów oraz
wtrysk paliwa i można się było "bujać" do 220km/h. Zbudowano około 250 sztuk kabrio.
MASERATI 3500 GT SPECIAL SPYDER VIGNALE 1960
AVENUE43 Limitowana seria.
Wykonanie bez zarzutu, elementy fototrawione dopasowane i na swoim miejscu
I kolejny modelik w mini kolekcji 3500 GT.
cdn.... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Jaca
User
Dołączył: 05 Paź 2021
Posty: 448 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 9:57, 13 Mar 2022 |
 |
Podoba mi się Maserati, będę musiał przy następnych forumowych zakupach poszperać za tym modelem i jego braćmi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3730 Przeczytał: 65 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 18:43, 13 Mar 2022 |
 |
Piękny model pięknego samochodu. Klasyczna sportowa linia to jest to, co lubię w tych włoskich konstrukcjach. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1134 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 15:21, 15 Mar 2022 |
 |
Tył bliźniaczy z niejedną 250-tką od Ferrari... Z przodem trochę gorzej, jak dla mnie zbyt masywny.
Model piękny, szczególnie wnętrze robi wrażenie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|