FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 ANDY - Włoska klasyka exclusive i nie tylko...... Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 23:53, 26 Gru 2021 Powrót do góry

mafo, And1, OpelFAN - dziękuję Wink miło że się podoba !

smigi - 365 GT było po 500-ce więc "czerpało z niej to co lepsze" + to co doszło jeszcze nowsze Very Happy
Tył został specjalnie spłaszczony aby nadać trochę lekkości naprawdę dużemu pojazdowi.
To że może się podobać lub nie to już indywidualna sprawa gustu każdego z nas.
Co do ilości modeli Ferrari to lepiej trzymać portfel niż łapać się za głowę Very Happy
Ja już dawno wyszedłem z założenia że i tak nie będę w stanie zebrać ani nawet większej połowy modeli,
więc wolę kupić to co mi się najbardziej podoba lub uzupełnia jakąś lukę. I wolę jeden model w miesiącu z wyższej półki zniż 3-4 z serii np gazetowej. Ale i tak gazetówkami również trzeba uzupełniać zbiory Very Happy




Prezentowanego poniżej modelu w skali 1:1 zbudowano 4 szt. Trzy egzemplarze zabudowano wykorzystując przedwojenną technikę
i silniki modelu 6C 2500, czwarty dostał "zaawansowaną technikę" i nowy motor projektu Colombo z GLICO Milano (czołowego
projektanta podwozi dla Ferrari i Maserati w latach 50-tych). Nadwozie zaprojektował Giovani Michelotti który wówczas pracował
w studio GHIA a później założył własne.
Konkretnie w takiej specyfikacji jak czwarty egzemplarz powstał model wykonany przez Matrix`a. Niebieski "Klejnot" istnieje do dziś,
ma rzędową szóstkę o pojemności 2,5 litra i mocy 105KM. W latach 90-tych ubiegłego wieku przeszedł 3 letnią restaurację.
Obecnie bardziej "statyczny" niż jeżdżący, aktualny właściciel woli "dmuchać na zimne" Smile



ALFA ROMEO 6C 2500 SS SUPERGIOIELLO GHIA COUPE 1950

MATRIX 14 z 408 szt.


Jako że bardzo lubię włoską stylistykę lat 50-tych i 60-tych (i nie tylko) model bardzo mi się podoba.
Pomału odkrywam również u siebie "pociąg" do modeli pojazdów które w rzeczywistości powstały w króciutkich
seriach bądź jednostkowych egzemplarzach. Zawsze będą się czymś "wyróżniać w tłumie" Smile
Sam modelik jest super (poza nie do końca doklejoną listwą na masce). Ostatnie zdjęcie przedstawia wnętrze prawdziwej Alfy,
w modelu bardzo zbliżone ale nie do zrobienia przez tak małe szybki Smile


Image

Image

Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3500
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pon 19:41, 27 Gru 2021 Powrót do góry

Alfa bardzo ciekawie wygląda, a niebieski lakier tylko ją wyróżnia. Lubię takie unikatowe modele.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
z!x
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 748
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 1:25, 02 Sty 2022 Powrót do góry

Mnie natomiast stylistyka tej Alfy w ogóle nie podchodzi... Konkretnie mam na myśli przód, który jest jakiś taki chaotyczny i przekombinowany.
Ale model to już inna bajka - świetnie wykonany, kolejna perełka w kolekcji. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 23:55, 02 Sty 2022 Powrót do góry

Wszystkim Kolegom i Gościom Forum wszelkiej pomyślności w rozpoczętym już 2022 roku !


Maćku - dziękuję Smile

z!x - tak, kolejna "cegiełka" w zbiorze Very Happy Co do stylistyki to naprawdę rzecz gustu i podejścia do niej.
Weź pod uwagę rok prezentacji: 1950-ty i Porównaj z tym co jeździło wówczas po drogach - nie ma porównania Smile
Zresztą ja też mam kilka modeli które mi się tak do końca nie podobają ale "pasuje" mieć je w zbiorku Smile




And zaprezentował kolejne Ferrari a tak się złożyło że ja też ...kolejne Ferrari.
Taka "Gwiazdka Noworoczna" którą sam sobie sprawiłem Very Happy


Prezentowany poniżej modelik w realu był pierwszym seryjnym kabrioletem Ferrari.
Były wcześniej pojedyncze sztuki czy też nadwozia zamówione u stylistów ale to co innego.
Model 250 GT cabriolet był pierwszym seryjnym i jednocześnie ostatnim modelem jaki
Pininfarina złożył w swoim pierwotnym, "butikowym" warsztacie zanim przeniósł się do
fabryki w Grugliasco. Wyprodukowano 40 szt. ( w tym trzy prototypy) pierwszej serii
z lat 1957-1959. Praktycznie wszystkie nadwozia są jednakowe różnią się natomiast
wykończeniem wnętrza (wg indywidualnych zamówień). I trzy lub cztery ostatnie sztuki
nie posiadały osłon reflektorów. Co do danych to silnik V12, 240 KM i 240 km/h. Zbiornik
paliwa na 100 l (taki standard u Ferrari w tamtych latach). I niezależne zawieszenie
wszystkich kół.
Druga seria 250 GT cabriolet była produkowana w latach 1959-1962. Powstało 200 szt.
Były to wówczas najdroższe Ferrari.



FERRARI 250 GT CABRIOLET PININFARINA Seria I 1957


MATRIX 41 z 408 szt.


Limit w tym kolorze, bo Matrix "puścił" ten model w w trzech lub czterech kolorach.
A ja chciałem czerwone Smile Samego wykonanie nie trzeba reklamować - jest super.


Image

Image

Image

Image

Image



cdn.....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 15:24, 03 Sty 2022 Powrót do góry

I znowu coś co bym bardzo chciał. Tego mi brakuję Smile Co prawda seria II bardziej mi się podoba.
Wykonanie mistrzostwo, szczególnie wnętrze i te detale w nim zawarte - coś pięknego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3500
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pon 20:57, 03 Sty 2022 Powrót do góry

Kapitalny model. Mnóstwo szczegółów i świetnie się go ogląda. Matrix się postarał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
z!x
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 748
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 1:27, 04 Sty 2022 Powrót do góry

andy ns napisał:
Limit w tym kolorze, bo Matrix "puścił" ten model w w trzech lub czterech kolorach.

Dotychczas wydane zostały dwa kolory - czerwony i niebieski. Smile
A co do samego modelu (i oryginału), to jest piękny pod każdym względem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Czw 22:06, 06 Sty 2022 Powrót do góry

And1 - a Wiesz ile mi brakuje .... sam się łapię tym razem za głowę ile - no ale nie można mieć wszystkiego Very Happy
Niemniej na kilka "bardzo choruję" Wink Fakt, druga seria jest troszkę przyjemniejsza Smile

Maćku - dziękuję Smile

z!x - Masz rację - tylko dwa. Przeglądając zdjęcia widziałem trzy kolory ale to był ten ciemno niebieski tak
sfotografowany, że wyglądał na stalowo-szary. Czyli znowu - zanim coś napiszesz - sprawdź Very Happy
Również i mi bardzo się podoba, jak i zdecydowana większość włoskich kabrioletów Smile



W 1966 roku Maserati wysłało trzy podwozia do studio projektowych: Frua, Vignale, Bertone.
Chodziło o "stworzenie" nadwozia do limitowanej serii GT.
Prezentowany poniżej Maserati Mexico Frua Speciale wykonany przez Pietro Frua (najwcześniej
i najdłużej współpracujące studio z Maserati), z tych trzech wykonanych prototypów, był
najbardziej harmonijny i "współgrający" z całą linią Maserati.
Wykonano jedną sztukę prototypu jako pełnosprawny pojazd.
Maserati wybrało jednak projekt Vignale (podobno było więcej miejsca "nad głową").
Frua Specjale miał "po drodze" kilku właścicieli, ostatnio sprzedany w 2011 roku za kwotę 170.000 $
w stanie do remontu mechanicznego. W serii Mexico Maserati po raz pierwszy zastosowało komplet
hamulców tarczowych na wszystkich kołach. M M F S był wyposażony w silnik V8 o poj. 4,72 litra
i mocy 290 KM co pozwalało na max prędkość 258km/h.


MASERATI MEXICO FRUA SPECIALE 1967

MATRIX limit 145 z 240 szt.



Jak przystało na Martix`a modelik jest "prawie bez wad" Smile I jest w kolorze oryginalnego pojazdu.
Matrix wydał go również w kolorze białym.
A na ostatnich zdjęciach porównanie z oryginalnym Mexico 1966 z NEO


Image

Image

Image

Image

Image

Image



cdn....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 15:09, 09 Sty 2022 Powrót do góry

Wspaniały model. Szczególnie jak się patrzy na wnętrze i tą tapicerkę - coś pięknego.
Mam dylemat co jest ładniejsze czy Maserati czy Ferrari 365 GT 2+2. Za tym ostatnim przemawia niewątpliwie V12 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 23:26, 09 Sty 2022 Powrót do góry

And1 - dziękuję Smile w sumie i jedno i drugie coś z siebie mają Wink ale te V12 do mnie nie przemawia - nie każdy model ma silnik Very Happy


Ten model Ferrari powinienem pokazać przy prezentacji modeli serii 365 GTB4.
Pełnosprawny prototyp zaprezentowano w 1967 roku. Modelik wykonany przez
Avenue 43 jest bezbłędny (chyba Wink ). Zresztą do 365-tek jeszcze coś
zostało do pokazania. "Poluję" natomiast na takiego trochę "odszczepieńca"
z tej serii - 365 GTB4 Panther Shooting Brake z 1975.


FERRARI 365 GTB4 DAYTONA PROTOTIPO 1967

AVENUE 43


Daytona to umowna nazwa nadana tej serii przez fanatyków i dziennikarzy jeszcze przed oficjalną
premierą modelu. Plotka głosi że na cześć potrójnego zwycięstwa Ferrari w Daytona. Enzo dowiedziawszy
się o tym oficjalnie zakazał stosowania tego słowa i zostało tylko oznaczenie cyfrowo-literowe.
Ale z kolei życie pokazało swoje i nazwa Daytona i tak związała się z tą serią Smile


Image

Image

Image

Image

Image



cdn....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3500
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 23:42, 09 Sty 2022 Powrót do góry

Świetnie wygląda w srebrnym lakierze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 9:22, 10 Sty 2022 Powrót do góry

Kolejny bardzo nietuzinkowy i rzadko widoczny model.
Nie będę chwalił co post, ale naprawdę kolekcja dla mnie idealna.
Czekam z utęsknieniem na 365 GTB4 Panther Shooting Brake bo to wielce dziwny, ale ciekawy egzemplarz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pawmarss
User



Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 152
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Pon 11:22, 10 Sty 2022 Powrót do góry

Mocno doceniam te ostatnie Twoje modele, piękne są Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3642
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Czw 0:49, 20 Sty 2022 Powrót do góry

mafo, pawmarss - dziękuję Wink

And1
- dziękuję, mnie nie chwalisz tylko modele a większość z nich jest tego warta Very Happy
Co do Pantery to jest już dostępna, ale tym razem muszę trochę "odwlec" zakup, inne priorytety :roll:



Dziś taka mieszanka lat, funkcjonalności i stylu.

DE TOMASO 505

F1 1970 Piers Courage


Seria Formuła 1

Dość przyjemnie wykonany i zdetalizowany modelik aczkolwiek porównując z wydanym przez PMA
modelem prezentacyjnym widać różnice w wykonaniu. No i wersja torowa różni się od prezentacyjnej
co widać na ostatnich zdjęciach.


Image

Image

Image

Image

Image


Z gazetowej serii greckiej:


FIAT 127 AMICO 1980

Ciekawy modelik w nie najgorszym wykonaniu.


Image

Image

Image


cdn....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
z!x
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 748
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 0:23, 23 Sty 2022 Powrót do góry

Do tego Fiata bardziej pasuje mi nazwa Amica - wygląda trochę jak jakiś stary sprzęt AGD. Wink Ale ogólnie ciekawy - pierwszy raz widzę tą wersję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin