Autor |
Wiadomość |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3635 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Sob 7:18, 02 Paź 2021 |
|
Maćku - dziękuję co do 1/87 to różne firmy robiły modeliki w jakości od skrajnej do super modeli jak na ówczesne warunki.
Być może gdyby Spark zrobił Mythos`a wyglądałby zupełnie inaczej
jacek j - cóż .... jakieś różnice muszą być
and1 - dziękuję Pewnie po kilku latach również Twoja kolekcja będzie podobna lub lepsza. Moja włoszczyzna zbliża się do 20-ki
Podstawki wykonuję sam wg własnego "widzimisię" Do różnych kolekcji różne wzory i technologie. A data na podstawce jest z "kosmosu"
Fabian - dzięki Gdybyś zobaczył w Maranello np kolekcję samych tylko modeli Formuły 1 sam oddałbyś pokłony
Mareczku - szanuję Twoich faworytów bo to Twój wybór Zresztą i tak większość Ferrari jest na różne sposoby dla kogoś faworytem
Po prawie 6 latach "polowania" na ten model w końcu jest u mnie. I to całkiem z nieoczekiwanej strony. Z pięciu najbardziej "pożądanych" modeli z włoszczyzny zostały jeszcze dwa.
Darku - dzięki
ALFA ROMEO CARABO 1970
SPARK
Carabo to jeden z prokursorów nowego trendu w stylistyce motoryzacyjnej. Brak ograniczeń w projekcie zaowocował pojazdem
który powstał spod ręki Marcello Gandini`ego pracującego u Bertone. Ciekawa jest zarówno nazwa jak i kolorystyka. I jedno i drugie
nawiązuje do pewnego gatunku chrząszcza z włoską nazwą. Sam koncept bazuje na modelu AR Tipo 33. Był poniekąd pierwowzorem
Lamborghini Countach który również był dziełem Gandini`ego. Wg różnych źródeł zbudowano prawdopodobnie 4 egzemplarze Carabo.
cdn.... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 7:33, 02 Paź 2021 |
|
Bardzo ciekawy model. Jak dla mnie Bertone był w ścisłej czołówce projektantów. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3635 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 21:14, 03 Paź 2021 |
|
And1 - dziękuję Cała włoska szkoła projektowa należy do czołówki światowej. Jest co oglądać
i pewnie, mam nadzieję, w przyszłości również czymś nas zaskoczą
Prezentowany poniżej modelik był......................ale po kolei
W roku 1967 zaprezentowano drogową wersję AR Tipo 33 nazwaną AR 33 Stradale.
W założeniu miało być wyprodukowane 50 szt. potrzebnych do homologacji.
Niestety, skończyło się na 13 szt. w tym dwóch prototypach. Prawdopodobnie
przyczyną była cena - był to wówczas jeden z najdroższych samochodów na świecie.
Z pozostałych gotowych podwozi Tipo 33 fabryka przekazała 6 szt. do włoskich studio projektowych.
I tak powstała seria konceptów opartych o podwozie AR Tipo 33. Pierwszym był prezentowany
w poście powyżej koncept AR CARABO 1968 od Bertone. Następny był P33 Roadster 1968 od Pininfariny.
Trzeci, również od Pininfariny, prezentowany poniżej model AR 33/2 COUPE SPECIALE.
Następne w kolejności były: AR IGUANA 1969 z ITALDESIGN, AR CAIMANO 1971 również z ITALDESIGN
oraz ostatni z roku 1976 - AR NAVAJO od BERTONE.
AR 33/2 Coupe Speciale jest ostatnim konceptem o "zaokrąglonych" kształtach. Później dominował "styl klina"
33/2 powstało na bazie prototypu wykonanego przez studio dla Ferrari a mianowice konceptu Ferrari 250 P5.
Po zaniechaniu-odrzuceniu projektu przez Ferrari nadwozie zostało jednak gruntownie przebudowane i powstał
jeden z piękniejszych konceptów końca lat 60-tych i początku lat 70-tych.
Pewne elementy stylistyczne z tego prototypu weszły na stałe do produkcji seryjnej min w Ferrari308 GTB/GTS.
Z ciekawostek: tylne lampy są zaadoptowane z BMW. Prawdziwy pojazd można oglądać w Muzeum Alfa Romeo w Arese.
ALFA ROMEO 33/2 COUPE SPECIALE 1969
SPARK
Poniżej na zdjęciach porównanie konceptów Ferrari 250 P5 i Alfa Romeo 33/2 Coupe Speciale:
cdn..... |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3635 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 17:45, 10 Paź 2021 |
|
W roku 1957 zadebiutowało Ferrari 250 Testa Rossa lub jak kto woli F 250 TR.
Powstały dwa pojazdy zwane dziś prototypami a jednocześnie biorące w tymże roku
udział w czterech zawodach (bez rezultatów ale nie o to chodziło).
Prototypy powstały jako "zlepek" z modeli 315, 335 Sport, 250GT, 290MM, 335 i 500TR.
Podstawą budowy nowego modelu stało się przede wszystkim ograniczenie pojemności
silnika do 3 litrów w wyścigach Le Mans na które "ostrzyło zęby" Ferrari.
Na rurowej ramie, z nowym silnikiem, zamontowano piękne nadwozie które powstało
w warsztacie Scaglietti w Modenie. Rok 1958 to seria zwycięstw modelu 250 TR
w wersji nadwozia z 1957 roku. Rok 1959 kolejna serie zwycięstw ale już na mocno
zmienionym samochodzie: niezależne zawieszenie kół, hamulce tarczowe Dunlop na cztery koła,
kolejne modyfikacje silnika i całkowicie inny przód nadwozia. Nie było już potrzeby dodatkowego
wentylowania hamulców bębnowych i pomału zaczęła się odzywać aerodynamika. W roku 1961
250 TR przeszedł ostatnią modyfikację nadwozia w którym duży nacisk położono na aerodynamikę.
Tył stał się płaski, ze ściętym "ogonem" i spoilerm (wizjonerstwo Giotto Bizzarriniego) i w póżniejszym
czasie zadebiutował w najbardziej kultowym Ferrari - 250 GTO. Karierę sportową F 250 TR zakończyło
zwycięstwem w Le Mans dając Ferrari trzeci tytuł mistrza świata (1958, 1959, 1961)
W sumie wyprodukowano 33 szt. modelu w różnych specyfikacjach i różniącymi się nadwoziami które
były "robione" min u Scaglietti, Pinin Fariny, Fantuzzi, Citti, Bizzarrini.
Prezentowane modeliki przedstawiają 250 TR z roku 1958 (Bang) i 1959 (HWE)
Oba w świetnym wykonaniu, z mojej strony nie mam im nic do zarzucenia
W Bang`u dodatkowe smaczki (poza elementami fototrawionymi) w postaci
skórzanych zapięć maski i klapy.
Darku dzięki
FERRARI 250 TESTA ROSSA PROVA 1958
BANG
250 TR z HWE już kiedyś prezentowałem, tutaj tylko zdjęcia porównawcze obu modeli:
cdn... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3495 Przeczytał: 57 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 20:15, 10 Paź 2021 |
|
Kolejne piękne miniatury. Jednak Ferrari miało piękne samochody, a ich miniaturki w takim wykonaniu przyciągają wzrok. Kapitalne modele. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 22:56, 13 Paź 2021 |
|
Ten on Bang'a wygląda rewelacyjnie. Ogólnie razem im do twarzy. Muszę poszukać tej wersji 🧐😉 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3635 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 0:44, 17 Paź 2021 |
|
Maćku - dziękuję
And1 - Dziękuję Polecam - poszukaj. Ja teraz czekam na TR61 - będzie komplet
Szalone i piękne lata w stylistyce motoryzacyjnej i chyba odpowiedni model do tego.
Co prawda lata wojny ale to co dało się "stworzyć" włoskim stylistom jest poza tym.
FIAT 1500 BARCHETTA KOMPRESOR 1943
AUTOCULT
cdn.... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 8:10, 17 Paź 2021 |
|
Niesamowite masz te modele. Co jeden to lepszy. W Fiacie ciekawy jest à la matowy lakier. Piękna sztuka 👍 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3495 Przeczytał: 57 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 9:12, 17 Paź 2021 |
|
Kolejna ciekawostka. Świetnie wygląda ten Fiat. Bardzo ciekawy kształt nadwozia. A i lakier satynowy/matowy dodaje mu uroku. Gratuluję zakupu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3635 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 22:10, 17 Paź 2021 |
|
And1 - dziękuję modele są różne - i słabe i extra - jak w każdej kolekcji, nie ma możliwości przy rozbudowanych
zbiorach o ujednolicenie jakościowe zbioru
Maćku - również dziękuję i cieszy że modelik się podoba - tak jak i mi
Modele Ferrari serii 330 były następcą serii 250. Produkowane w latach 1963-68 zostały zastąpione serią 365 w roku 1969.
Seria "składała się" z modeli: 2+2 GT coupe, Berlinetta, Spider i samochody wyścigowe
Prezentowany modelik 330 GTS zadebiutował w roku 1966 w Paryżu. Dzielił podwozie i zawieszenie z serią 275.
Wszystkie modele 330 wykorzystywały zmodernizowane silniki Colombo V12 400 Superamerica o pojemności 4 litrów.
Modele były bardziej dopracowane niż wcześniejsze Ferrari, cichsze i łatwiejsze w prowadzeniu (niezależne zawieszenie
wszystkich kół). Plotka głosi że to pierwsze Ferrari, w którym można było używać radia i cieszyć się muzyką szczególnie
w wersji GTC. Spider został wyprodukowany w ilości 100 sztuk. Sam modelik jest bardzo przyjemny i dokładny.
Mimo że to BEST Model to pewne serie modeli w ich wykonaniu (jak ten) są bardzo dopracowane i zdetalizowane
łącznie z dużą ilością elementów fototrawionych. Sam modelik ma już trochę lat za sobą
FERRARI 330 GTS 1968
BEST MODEL
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1057 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 5:45, 18 Paź 2021 |
|
Mam wersję GTC od Bang'a i jak dla mnie są rewelacyjne. Teraz czyham na 2+2, ale to już grubszy temat. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3495 Przeczytał: 57 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Pon 17:05, 18 Paź 2021 |
|
Kolejny piękny klasyk ze stajni Ferrari. Kapitalnie wygląda. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3635 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Sob 21:58, 23 Paź 2021 |
|
And1 - ja już teraz nie wiem dokładnie co mam ale też pomału będę uzupełniał niektóre odmiany nadwoziowe
Maćku - dziękuję
Dziś jeszcze jedno Ferrari. Dobrej daty modelik ale lubię ten styl firmy Jouef Evolution.
Mam kilka modeli w ich wykonaniu (nie tylko włoszczyzna) i nie dość że mają klimat to jeszcze
otwierane elementy. Sama jakość jest raz średnia, raz dość wysoka, ale są fajne
FERRARI 250 GTO 1964
JOUEF EVOLUTION
cdn... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3293 Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Nie 7:33, 24 Paź 2021 |
|
Uwielbiam modele tej firmy. Faktycznie trochę toporne, ale ładne. Niesamowita ilość szczegółów i klimat nie do podrobienia. Idę pobawić się moimi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3495 Przeczytał: 57 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Nie 10:04, 24 Paź 2021 |
|
Ciekawy model. Może i toporny, i nie do końca dokładny, ale i takie trzeba mieć w kolekcji choćby jako uzupełnienie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|