Autor |
Wiadomość |
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373 Przeczytał: 23 tematy
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 22:41, 12 Kwi 2018 |
|
No, czyli jednak znowu nas zaskoczyłeś Kolejny ciekawy model w świetnym wykonaniu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
ckkielce
User
Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 209 Przeczytał: 28 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: jestes?
|
Wysłany:
Pią 4:40, 13 Kwi 2018 |
|
Andrzeju, kolejna super robota. Tylko jak już pisałem wcześniej, model nie pasuje do Twojej kolekcji. Lepiej u mnie będzie się prezentował |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
msnrc
User
Dołączył: 01 Gru 2016
Posty: 1355 Przeczytał: 30 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Hamburg
|
Wysłany:
Pią 6:29, 13 Kwi 2018 |
|
Andrzeju! Ten Ikarus to po prostu cudo! Szacunek! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Pią 8:55, 13 Kwi 2018 |
|
Kapitalny
O dziwo tyle widziałem i czytałem o A.Goduli, ale nigdy nie widziałem tego Ikarusa. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1423 Przeczytał: 96 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Pią 15:43, 13 Kwi 2018 |
|
robi wrażenie model !
ale i Twoja namiętność do modelarstwa również |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Boss
User
Dołączył: 23 Kwi 2017
Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 17:54, 13 Kwi 2018 |
|
Ikarus, mimo, że to Sovietskij Avtobus prezentuje się świetnie.
Mam tylko wątpliwości czy ta przeróbka w rzeczywistości powstała na bazie wersji 250 - ale to tak naprawdę nic nie znaczący szczegół.
W Twojej konwersji wnętrze też zostało w jakiś sposób przebudowane? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andrzej50_lodz
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 844 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pią 20:12, 13 Kwi 2018 |
|
Zdjęcie nr 1 i 2, to na pewno ten sam autobus. Na zdjęciu nr 3 jest inny (krótszy) autobus. Przemawiają za tym elementy na lewej burcie pierwszego autobusu, których jest 5: dwa okna, dwa napisy RADIO FM i rysunek bolidu. Na autobusie z ostatniego zdjęcia zmieściłyby się co najwyżej cztery elementy. Poza tym malowanie pasów na końcu autobusu jest inne. A z tym ładowaniem bolidu do tego autobusu też nie jestem do końca przekonany. że to takie proste. Trzeba przecież umożliwić wjazd lub podniesienie bolidu na wysokość większą niż zestawy tylnych lamp Ikarusa. Albo jeszcze wyżej ze względu na wystające ponad podłogę nadkola kół autobusu, a nie sądzę, żeby bolid się zmieścił między nadkolami. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3644 Przeczytał: 61 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Pią 21:53, 13 Kwi 2018 |
|
Ptica - miło mi
Marku - niespodzianka
ckkielce - dziękuję ....może kiedyś, w podróż gdzie każdy się wybiera wszystkiego nie wezmę
mnrsc, Qlig, zetorski - dziękuję - dziękuję
Boss - w ogóle nie "siedzę"w temacie autobusów, wybrałem model który najbardziej pasował do zdjęć jakie
mogłem porównać z modelem. Wnętrze jest skrócone do "ciut" za szybę. Miałem robić przestrzeń
transportową ale ostatecznie zrezygnowałem. Usunięte niepotrzebne elementy, dorobione zasłonki,
"podsufitka", przysłonki kierowcy i coś tam jeszcze
andrzej50_lodz - Godula miał tylko jednego Ikarusa, cały czas ten sam w różnych malowaniach, pierwsze
w brązie (tzw stara "minia") Na zdjęciach jest też wcześniejsze malowanie z reklamą RMF. Ostatnie było
prawdopodobnie z reklamą Dębicy. Na dołączonych poniżej zdjęciach jest pokazane jak była "ładowana"
wyścigówka do wnętrza. Pokazałem Ci też, rysując na zdjęciu o którym mówisz, że nie jest to jakaś krótsza
wersja tylko zdjęcie skraca długość pojazdu. Tylne lampy w nieprzerobionym Ikarusie były dużo niżej.
Wykorzystane zdjęcia z archiwum Andrzeja Goduli. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andrzej50_lodz
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 844 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Sob 21:18, 14 Kwi 2018 |
|
W dalszym ciągu trwam przy swoim, ale to nie ma żadnego znaczenia. To, co zaznaczyłeś to tylko cztery elementy, a nie pięć. Zaznaczyłeś miejsce, gdzie na rysunku jest końcówka spojlera. Powiększ sobie poprzednie zdjęcie do tej samej wielkości co to, z zaznaczonymi elementami i porównaj, gdzie będzie wspomniana końcówka spojlera. Zdjęcia robione były prawie pod takim samym kątem i nie ma mowy o takich dużych skrótach perspektywicznych, o których piszesz. Pozostaje jeszcze sposób styku malowanego tylnego pasa z pasem bocznym, skośnym. Ale to tylko moje uwagi. Co do modelu Ikarusa-głęboki szacun za wykonanie (z resztą, jak przy każdym innym Twoim modelu). Ze swej strony mogę tylko przy okazji spytać o klej do łączenia tak różnych materiałów jak HIPS i ZnAl. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andrzej50_lodz dnia Sob 21:19, 14 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3644 Przeczytał: 61 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Pon 19:30, 16 Kwi 2018 |
|
A ja obstaję przy swoim Był tylko jeden Ikarus.
Co do kleju to stosuję klej cyjanoakrylowy średni CA Joker.
Mocno wiąże i dodatkowo usztywnia. Nie polecam, bo się nie nadaje,
do klejenia materiałów transparentnych |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kokakolowy
User
Dołączył: 04 Mar 2015
Posty: 435 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 20:04, 16 Kwi 2018 |
|
Do materiałów transparentnych dobrze sprawdza się contacta clear od revella ;d |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andrzej50_lodz
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 844 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pon 20:06, 16 Kwi 2018 |
|
Dzięki za odpowiedź odnośnie kleju. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3644 Przeczytał: 61 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Wto 0:10, 24 Kwi 2018 |
|
Poniższy modelik Opla Olympi otrzymałem w prezencie od Marka (emer)
Model bazowy to zaadoptowany KIM (przód najbardziej zbliżony do Olympi).
Poza wydaniem TINTIN nie ma na rynku Opla Olympi kabriolimuzyny. Więc
odstępstwo od oryginału wymuszone. Ale nie to jest ważne.
Ważny gest i chęć zrobienia niespodzianki komuś. Marku, jeszcze raz dziękuję
I tak jak Ty mnie, tak ja namawiam chętnych do zapoznania się z życiorysem
Tadeusza Marka.
OPEL OLYMPIA 1939 RAJD MONTE CARLO TADEUSZ MAREK - WITOLD PAJEWSKI
cdn.... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Wto 7:10, 24 Kwi 2018 |
|
Wydawał się znajomy Laik nie rozróżni marki na pierwszy rzut oka, więc problemu nie ma. Nie znam historii marki KIM, ale czytałem, że zakupili z Niemiec m.in. Opla a potem kopiowali co się da. Podobieństwo jest duże, więc źle nie ma |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
archivsoft7
User
Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 164 Przeczytał: 62 tematy
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 19:40, 24 Kwi 2018 |
|
Tutaj nieco o Tadeuszu Marku [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|