Autor |
Wiadomość |
michał89
User
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków
|
Wysłany:
Nie 18:35, 18 Mar 2012 |
|
Postanowiłem pokazać moje modele bolidów, prototypów i samochodów sportowych w nowym temacie. Zachęcam do oglądania i komentowania |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michał89 dnia Pon 18:51, 17 Lis 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
|
|
MARCO
User
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3966 Przeczytał: 35 tematów
Pomógł: 80 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Nie 18:42, 18 Mar 2012 |
|
Super Czekam na bolidy |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 19:46, 18 Mar 2012 |
|
Coraz lepiej, jestem pełen podziwu. |
|
|
|
|
michał89
User
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków
|
Wysłany:
Pon 18:44, 19 Mar 2012 |
|
Dzięki za dobre słowo. Wrzucam zdjęcia bolidów mistrzów świata z poszczególnych lat:
1950 - Alfa Romeo 158 - Nino Farina - RBA
1951 - Alfa Romeo 159 - Juan Manuel Fangio - Metro
1954 - Mercedes-Benz W196 - Juan Manuel Fangio - Ixo/Altaya
1957 - Maserati 250F - Juan Manuel Fangio - Ixo/Altaya
1959 - Cooper T51 - Jack Brabham - Ixo/Altaya
1963 - Lotus 25 - Jim Clark - RBA
1969 - Matra MS80 - Jackie Stewart - Ixo/Altaya
1981 - Brabham BT49C - Nelson Piquet - RBA
1986 - Mclaren MP4/2C - Alain Prost - Solido
1992 - Williams FW14B - Nigel Mansell - RBA
1994 - Benetton B194 - Michael Schumacher - Gode
1995 - Benetton B195 - Michael Schumacher - Vitesse
1996 - Williams FW18 - Damon Hill - RBA
1997 - Williams FW19 - Jacques Villeneuve - RBA
2001 - Ferrari F2001 - Michael Schumacher - Fabbri
2002 - Ferrari F2002 - Michael Schumacher - Fabbri
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
michał89
User
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków
|
Wysłany:
Wto 16:52, 08 Maj 2012 |
|
Mała nowość w zaniedbanej ostatnio, wyścigowej części zbiorów:
1983 - Brabham BT52 BMW - Nelson Piquet - Minichamps
z Brabhamem BT49C:
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michał89 dnia Wto 16:55, 08 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
michał89
User
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków
|
Wysłany:
Sob 18:48, 19 Maj 2012 |
|
Kolejni mistrzowie:
1999 - McLaren MP4/14 - Mika Hakkinen - Minichamps
1968 - Lotus 49B - Graham Hill - RBA
Jest to ciekawy bolid. Pierwszy, w którym zastosowano spojlery, a także pierwszy, który zdobył mistrzostwo będąc wyposażony w legendarny silnik Ford Cosworth DFV
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 21:02, 28 Lip 2012 |
|
Bardzo fajna kolekcja! Alfą z nr 4 nie jeździł w 1950 Farina, tylko Parnell i Fagioli. Sam właśnie byłem w trakcie poszukiwań odpowiedniego modelu Alfy 158, której kierowcą byłby Farina i jest to dość trudne, bo dużo, jeśli nie większość, ma błędne oznaczenia, a w dodatku w ostatnim wyścigu sezonu na Monzy, Farina jechał już Alfą 159 o czym zapominają projektanci np "Brumm" - chyba najwięcej modeli Alfy 158, na rynku, jest tej firmy.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
michał89
User
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków
|
Wysłany:
Pon 14:09, 06 Sie 2012 |
|
Dzięki za dobre słowo i gratuluję wiedzy Sprawdziłem wszystko dokładnie, łącznie z wyścigami niezaliczanymi do mistrzostw i wychodzi na to, że to bolid Parnella z pierwszego w historii wyścigu F1 o GP Wielkiej Brytanii na Silverstone (3 miejsce), albo Fagioliego z GP Francji w Reims (też 3 miejsce). Trzeba będzie go kiedyś wymienić, narazie zostaje jako najlepszy bolid sezonu 1950. No i duży minus dla RBA za ściemę |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michał89 dnia Pon 14:09, 06 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 19:21, 09 Sie 2012 |
|
Czy próbowałeś może, albo wiesz, jaką witrynkę można dopasować do modeli Ixo/Altaya? Takich jak np:
"1954 - Mercedes-Benz W196 - Juan Manuel Fangio - Ixo/Altaya".
Właśnie doszła do mnie Alfa 158 Fariny z nr 2, z tej chyba serii. Chyba bo sprzedający napisał, że to deAgostini, ale wzór czcionki podpisów na podstawce jest identyczny. W weekend wrzucę zdjęcia. |
|
|
|
|
michał89
User
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków
|
Wysłany:
Czw 21:31, 09 Sie 2012 |
|
Prawdopodobnie to ten model:
Pochodzi z serii "100 Ans De Sport Automobile". Witrynki i podsatwki są takie same jak we wszystkich Ixo/Altaya (np Nos cheres voitures, Simca czy camionnettes) poza tymi "pochyłymi" jak w seriach Opel Collection czy Monte Carlo |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michał89 dnia Czw 21:35, 09 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 22:21, 09 Sie 2012 |
|
Ooo... Dzięki - to już wiem czego szukać. A model jest dokładnie ten sam, całkiem przyzwoity, koła nawet ładne są :-).
Pozdrawiam |
|
|
|
|
michał89
User
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków
|
Wysłany:
Czw 22:19, 18 Paź 2012 |
|
Małe nowości ,po długiej przerwie:
1937 - Bugatti 57G Tank - Wimille/Benoist - Ixo
razem z Bugatti 57C Tank z 1939:
1955 - Jaguar D-Type - Hawthorne/Bueb - Del Prado
razem z C-Typem z 1951 i D-Typem z 1957:
Zdjęcia są słabe, ale niestety na chwilę obecną dysponuje takim a nie innym sprzętem.
Co do modeli, Bugatti 57G produkcji Ixo, jest oczywiście wyraźnie lepiej wykonane od wersji dla Altayi. Natomiast Jaguar od Del Prado zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michał89 dnia Wto 18:40, 26 Lut 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
Poldi
User
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1657 Przeczytał: 109 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 12:03, 19 Paź 2012 |
|
Przy okazji prezentacji kolekcji pięknych modeli pytanie do fachowców odnosnie czerwonych półkulistych lamp - reflektorów, chyba tylko przy Alfach rajdowych były one stosowane? Jaki był cel takiej konstrukcji? Patent Alfy Romeo? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 18:02, 20 Paź 2012 |
|
To nie reflektory, tylko takie zdejmowane aerodynamiczne osłony na nie. |
|
|
|
|
xiedzu
Moderator
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2085 Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć
|
Wysłany:
Sob 18:15, 20 Paź 2012 |
|
zgadza się - alfa stosowała takie osłony, większość firm w wyścigach dziennych obracała lampy tyłem do przodu osiągając ten sam efekt aerodynamiczny i chroniąc szkła przed stłuczeniem... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|