Autor |
Wiadomość |
fogarty
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 21:47, 08 Sie 2013 |
|
Dziwny Mag napisał: |
Latałby wtedy w powietrzu...? |
W zasadzie dlaczego by nie?
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
fogarty
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 11:47, 14 Sie 2013 |
|
Dotarł nr 21 z serii Atlasa DDR-Motorrader/East European Motorbikes,
IMZ Ural M72, 1941-1961
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
fogarty
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 21:17, 20 Sie 2013 |
|
Dzisiaj próbki z galerii Minichampsów w 1/24.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
"Oficjalnie" wydano 15 modeli (5 typów w różnych wersjach kolorystycznych). Kilka sobie na razie odpuściłem, kilka wciąż mam na liście zakupów.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dość trudne do zdobycia (w rozsądnych cenach) są natomiast niektóre wydania dealerskie. Szczególnie poszukuję BMW R 850 GS.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
fogarty
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 20:22, 28 Sie 2013 |
|
Dotarł jeden z brakujących modeli z serii Atlasa - EMW R 35/3 Gespann. Pozostały do zdobycia trzy.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
fogarty
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 20:43, 29 Sie 2013 |
|
Dzisiaj kilka modeli z kolekcji BMW wydawnictwa Hobby & Work Publishing.
Ukazało się 30 numerów:
[link widoczny dla zalogowanych]
Do mojego zbiorku trafiło pięć:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jakość modeli nie jest niestety powalająca, montaż jest raczej niechlujny. W blistrze z R25 luźno „latał” gaźnik i jest to chyba dość częsta przypadłość tego modelu, patrząc na losowe zdjęcia w sieci – pewnie nawet nie wszyscy zdają sobie sprawę z jego braku, jeśli przypadkiem wypadł. Nie zmienia to jednak faktu, że to ostatnio dość trudny do kupienia model a alternatywy w tej skali brak.
Trzy modele mają swoje odpowiedniki w prezentowanej przeze mnie na poprzedniej stronie serii Grandes Motos Clasicas De Coleccion/Les Grandes Motos Classiques. Nie są to jednak te same modele i daleko im do IXO. Porównanie jest dość przykre dla modeli H&W. W dodatku np. model R32 jest słabszy niż wynikałoby z zapowiadającego go zdjęcia:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli już ktoś zdecyduje się na zakup, to lepiej szukać modelu z logiem H&W na tekturce zamykającej blister – wersja ze srebrnymi kołami jest jeszcze gorsza. Jednak porównanie z IXO powinno zniechęcić do zakupu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie lepiej jest z R69S i R90S:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Do porównań wykorzystałem fotki z ebaya.
Wprawdzie to inne wersje, ale można też porównać R 1150 GS z modelem IXO z serii Moto Collection:
[link widoczny dla zalogowanych]
Więcej modeli z serii H&W raczej nie kupię, może ewentualnie K 1200 LT, który wygląda dość przyzwoicie. Do zbiorku pasowałby mi wprawdzie także R 75/5, ale zdjęcia z sieci zniechęcają - model wygląda gorzej niż stareńki Polistil w 1/15. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
fogarty
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 21:40, 01 Wrz 2013 |
|
Joe Berliner, jedyny oficjalny importer Ducati w Stanach postanowił zbudować ciężki motocykl mogący konkurować z HD. Początkowo miał być oferowany policji, potem klientom indywidualnym. Berliner miał spore wpływy na decyzje zarządu włoskiej firmy i w 1963 roku utalentowany inżynier Fabio Taglioni stworzył prototypowego Apollo, nazwanego na cześć programu kosmicznego. W rekordowym czasie powstał czterocylindrowy silnik w układzie L o pojemności 1257 ccm – największe silniki Ducati miały wówczas pojemność 350ccm.
Motocykl nie wyszedł jednak poza fazę prototypu – był za ciężki i trudny do kierowania, co w połączeniu z dużą mocą silnika prowadziło do błyskawicznego zużywania opon. Powstały tylko dwa egzemplarze, jeden przetrwał i jest eksponowany w muzeum Ducati.
Model to mój nowy nabytek – jak przejdzie sesję, będzie więcej fotek.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Model pochodzi z wydanej tylko we Włoszech przez DeAgostini kolekcji Passione Ducati, która „wystartowała” w 2004 roku. Ukazało się 40 modeli, pierwszym był 999 Testastretta.
Nie znalazłem nigdzie spisu kolekcji, ten jest mojego autorstwa wg rocznika. Niektóre z modeli są trudno dostępne i właściwie nie ma szans na okazyjny zakup a nawet nieokazyjnie trzeba się szybko orientować. Dzisiaj właśnie zbyt długo się zastanawiałem nad dwoma „htf” i już się sprzedały.
Całej kolekcji kompletować nie będę, współczesne ścigacze średnio mnie interesują. Ale kilka modeli starszych Ducati mam na liście zakupów.
[link widoczny dla zalogowanych]
Modele Ducati produkcji IXO pojawiają się jeszcze w kilku seriach gazetowych, były też wydawane „w gablotkach”, jeśli jednak jakiś się powtarza, to żadnych różnic nie ma. Wg moich wyliczeń można w sumie zebrać 58 modeli Ducati produkcji IXO w skali 1/24.
[link widoczny dla zalogowanych]
P.S. Szkoda, że modeli do kolekcji Moto Guzzi nie wyprodukowało IXO… |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fogarty dnia Pon 18:13, 09 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
fogarty
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 20:25, 16 Wrz 2013 |
|
Dotarł 22 numer Atlas East European Motorbikes Collection: Csepel 125/D 1954-1957
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Udało mi się też w końcu dokupić Jaskółkę:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wciąż poszukuję w powiedzmy normalnej cenie dwóch ostatnich braków:
IWL SR 59 "Berlin" 1959-1962
MZ ES 150 1962-1978
Wątek osiągnął już ponad 900 odsłon. Wprawdzie biorąc pod uwagę datę założenia to niewiele w porównaniu np. z „ciężarówką do drzewa” (cokolwiek to znaczy – sorry za taki OT, ale nie mogłem się powstrzymać), która miała kilkaset wejść chyba w jeden dzień, ale trudno, będę kontynuował. Przybyło ostatnio kilka ciekawostek… |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2704 Przeczytał: 76 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Pon 20:38, 16 Wrz 2013 |
|
No cóż, wystarczy, że zaczniesz robić rozmazane zdjęcia zabawek zamiast modeli
Następnym razem poproszę o zdjęcia rodzinne: na początek MZ-tki |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3296 Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pon 21:32, 16 Wrz 2013 |
|
Nie przejmuj się, tamten temat jest często odwiedzany z innych względów. Kontynuuj. Patrząc na Twoje zdjęcia dojrzewa we mnie myśl o remoncie mojego złoma w 1:1. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
fogarty
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 21:28, 17 Wrz 2013 |
|
sprzewo napisał: |
Następnym razem poproszę o zdjęcia rodzinne: na początek MZ-tki |
Obawiam się, że sezon fotograficzny się zakończył – porządnego słońca już pewnie nie będzie, więc nie prędzej niż w kwietniu.
Lucanero napisał: |
Patrząc na Twoje zdjęcia dojrzewa we mnie myśl o remoncie mojego złoma w 1:1. |
U mnie czekają na remont dwa i chyba jeszcze poczekają.
No ale wracajmy do modeli. Dzisiaj Ducati 100cc Siluro Speed Record. 30 listopada 1956 roku na torze Monza Santo Ciceri i Mario Carini zmieniający się za kierownicą Marianny 98ccm ustanowili 46 rekordów świata, w tym nawet dla kategorii do 250ccm. Modyfikacje silnika były niewielkie i dotyczyły głównie układu zasilania, moc wynosiła ok. 12 KM. Kluczem do sukcesu była aluminiowa obudowa, przymocowana do motocykla poprzez specjalną kratownicę z tłumikami, co miało zapobiec przenoszeniu drgań mogących owiewkę uszkodzić.
Do obejrzenia na YT:
http://www.youtube.com/watch?v=ZAJYWzel16o
Model pochodzi oczywiście z kolekcji Passione Ducati. Jest dość ciężki do kupienia i na okazje nie ma co liczyć.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wkrótce prezentacje kolejnych Ducati – zdjęcia są zrobione, ale jeszcze przed obróbką. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fogarty dnia Wto 22:18, 17 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
fogarty
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 13:35, 19 Paź 2013 |
|
W końcu się udało uzupełnić zbiorek:
[link widoczny dla zalogowanych]
IWL "Berlin" i Osa już do mnie jadą, kupię w przyzwoitej cenie przedostatni na dzień dzisiejszy numer, tj. IFA/MZ BK 350. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
fogarty
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 21:51, 26 Paź 2013 |
|
Berlin i Osa już dojechały, wciąż poszukuję BK 350.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Dojechał także najtrudniejszy do zdobycia model z kolekcji Ducati - Pantah 500SL 1979
[link widoczny dla zalogowanych]
Radość z zakupu zakłócił jednak widok, jaki ukazał się po rozpakowaniu przesyłki. Model jest zrobiony wg "starej szkoły" nieco przypominającej Polistile z elementami metalowymi, przez co jest dość ciężki i w transporcie oderwał się i oczywiście połamał.
[link widoczny dla zalogowanych]
Profesjonalni sprzedawcy zawsze zabezpieczają model wewnątrz gablotki, jednak trafiłem na idiotę. Po kilkugodzinnej wymianie maili dałem sobie spokój - beton z włoch nie ma pojęcia o sile bezwładności i wytrzymałości - "to niemożliwe, przecież gablotka jest cała". Posklejałem model i wygląda świetnie, tylko nie można go już przykręcić do podstawki. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smoku131
User
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 390 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia
|
Wysłany:
Śro 21:24, 30 Paź 2013 |
|
Fogarty - przed odwiedzeniem Twojej kolekcji powinno się brać jakąś szczepionkę uodporniającą czy co..... Jak się poogląda, to już pozamiatane i bakcyl łyknięty. No w życiu nie zbierałem motocykli, ale chyba zacznę
Chociażby parę atlasowych z czasów młodości, bo i Awo Simsonem, i Jawą, i MZ-tą się popylało.
Piękny zbiór i cholernie zaraźliwy |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
fogarty
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 22:38, 30 Paź 2013 |
|
Mogę tylko pogratulować decyzji . Atlasowa seria jest bardzo udana a niektóre modele, jak choćby AWO Simsona można trafić za grosze.
P.S.
Chociaż pochodzę z "motocyklowej" rodziny, to AWO Simsona nie prowadziłem nigdy, chociaż "jawek", "emzetek", "emek" itp. a nawet "bes" zaliczyłem sporo. Niestety chwilowo nie jestem aktywnym motocyklistą (ze względu na Córcię muszę się pilnować), więc muszą wystarczyć mi modele . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smoku131
User
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 390 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia
|
Wysłany:
Czw 21:54, 14 Lis 2013 |
|
Słowo się rzekło - pierwszy "motorek" Jawa 354 przyjechała.
Masz rację Fogarty, że udana seria. Jestem pozytywnie zaskoczony wykonaniem, bo miałem mniejsze oczekiwania. Dzięki za "zachętę" w postaci fotek własnej kolekcji. No jakiś taki chyba mało odporny jestem. I wcale mi to nie przeszkadza |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|