Autor |
Wiadomość |
marck1
User
Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 117 Przeczytał: 35 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 23:47, 18 Paź 2014 |
|
Proszę - zdjęcie zrobione, 40 lat temu - tak w oryginale wygląda ten znaczek na prawym błotniku - oczywiście na lewym, nigdy go nie było.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez marck1 dnia Sob 23:49, 18 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 7:02, 19 Paź 2014 |
|
Piękne zdjęcie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
huml
User
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 1227 Przeczytał: 77 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany:
Nie 7:17, 19 Paź 2014 |
|
Dodam tylko że Polski Fiat 126p na eksport miał w miejscu licencji znaczek FSM |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 8:24, 19 Paź 2014 |
|
Tak, to prawda. Emblemat FSM o którym piszesz występował w pojazdach z oznaczeniami FIAT-a (nie Polski Fiat) wysyłanych do tzw. "drugiego obszaru płatniczego" oraz sprzedawanych w tzw: "eksporcie wewnętrznym" za dewizy. Czyli dla płacących prawdziwymi pieniędzmi |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotr1-60
User
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany:
Nie 10:47, 19 Paź 2014 |
|
...lub bonami PeKaO ! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2696 Przeczytał: 78 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Nie 11:35, 19 Paź 2014 |
|
huml napisał: |
Dodam tylko że Polski Fiat 126p na eksport miał w miejscu licencji znaczek FSM |
A czy może ktoś taki znaczek pokazać? Kompletnie go nie kojarzę |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Nie 12:33, 19 Paź 2014 |
|
1) [link widoczny dla zalogowanych]
2) [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
huml
User
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 1227 Przeczytał: 77 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany:
Nie 12:40, 19 Paź 2014 |
|
Spotkałem ten znaczek tylko raz na maluchu z 77 roku |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
marakas
User
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 433 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 23:19, 19 Paź 2014 |
|
marck1 napisał: |
Proszę - zdjęcie zrobione, 40 lat temu - tak w oryginale wygląda ten znaczek na prawym błotniku - oczywiście na lewym, nigdy go nie było.
|
Proszę. proszę. Nie dość że fiat, to jeszcze puszka.
Szpan na maxa. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 853 Przeczytał: 48 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 7:37, 21 Paź 2014 |
|
max napisał: |
PF 125p i PF 126p posiadały emblemat "licencja fiat" tylko po prawej stronie (jak już napisał kol. 1313), natomiast Polonez w początkowym okresie produkcji (seria informacyjna 1977 i początek produkcji seryjnej w 1978r) również posiadał ten emblemat ale na lewym przednim błotniku. |
To mam prośbę o dodatkowe wyjaśnienie - dlaczego Polonez miał emblemat "licencja Fiat" skoro (jak mi się wydaje) nie był samochodem licencyjnym ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 8:22, 21 Paź 2014 |
|
Może dlatego , że został zaprojektowany i skonstruowany we Włoszech , tam też powstał pierwszy egzemplarz prototypowy. Więcej info :
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 9:17, 21 Paź 2014 |
|
promens napisał: |
To mam prośbę o dodatkowe wyjaśnienie - dlaczego Polonez miał emblemat "licencja Fiat" skoro (jak mi się wydaje) nie był samochodem licencyjnym ? |
No właśnie, był licencyjny czy nie był...?
Polonez to konglomerat nowoczesnego nadwozia i pochodzącego z Fiata 1300/1500 przestarzałego podwozia z bardzo starym silnikiem o rodowodzie z lat 50-tych. Nadwozie zostało zaprojektowane w Centro Stile Fiat (z udziałem polskich specjalistów) a cała reszta była produkowana w wyniku wcześniejszej licencji na samochód PF125p. Również planowana nowa gama silników 1,6, 1,8, 2,0 była konstrukcji Fiata. Polski udział w konstrukcji Poloneza był śladowy. Tak więc emblemat "licencja fiat" miał uzasadnienie i dla nowego produktu FSO był nobilitacją. Ze względu na zaniechanie wprowadzenia do produkcji nowoczesnej gamy silników (a to uniemożliwił kiepski stan gospodarki - nie było środków na wdrożenie zakupionej licencji) Fiat nie wyraził zgody na dalsze firmowanie Poloneza swoim logo.
Jestem przeciwnikiem traktowania Wikipedii jako obiektywnego źródła informacji bo ludzie tam czasami piszą kosmiczne bzdury ale tekst linkowany przez kol. adamp55kr jest OK, wygląda na przekopiowany z jakiegoś poważnego publikatora. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Krzysztof
User
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 273 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
|
Wysłany:
Wto 10:23, 21 Paź 2014 |
|
W 1971 r FIAT opracował kilka modeli tzw. bezpiecznych aut, w tym model ESV 2000 stanowiący model studyjny do dalszych prac. Uproszczonym pojazdem z tej myśli konstruktorskiej była Lancia Delta /tygodniki MOTOR z początku lat 70-tych/.
W 1975 r. niemieckie pismo STERN pokazało szpiegowskie zdjęcie FIATa 137 .Pojazd ten ,częściowo zakamuflowany, przypominał Poloneza 1500. Powyższe zdjęcie przedrukował w grudniu 1975 r. polski tygodnik PERSPEKTYWY .
W maju 1978 r. między innymi Głos Szczeciński pisał, że w opracowaniu tego auta brało udział 74 polskich konstruktorów.
Będąc w czerwcu 1978 r. na targach MTP zapytałem się jednego z przedstawicieli FSO dlaczego na polskim pojeździe istnieje napis "licencja fiat", odpowiedź była raczej wymijająca , coś tam mówił o silniku , a potem przeprosił ,że jest pilnie potrzebny w innym miejscu.Obecnie wiadomo więcej i pozostała część wypowiedzi przedmówcy się zgadza.
zdjęcia: [link widoczny dla zalogowanych] samochody prl/polonez |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof dnia Wto 10:29, 21 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611 Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 10:42, 21 Paź 2014 |
|
W tamtych czasach często pokzywano publicznie prototypowe pojzdy ale z pokancerowanymi sylwetkami dla zmylenia motoryzacyjnych papparazzi.
Wtedy myślano nawet że będzie to FIAT-137
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 14:58, 21 Paź 2014 |
|
ESV (Experimental Safety Vehicle) to program budowy pojazdów koncepcyjnych w których testowane są nowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa. Pojazdy ESV (inne nazwy: RSV, BRV) budowane są od lat 60-tych przez najważniejszych producentów samochodów. Powodem był (i jest) szybko postępujący rozwój motoryzacji, zwiększenie ilości pojazdów i ich szybkości skutkujące coraz większą ilością wypadków o tragicznych skutkach. W 1971r program ESV został podjęty przez FIAT-a, w wyniku czego powstały trzy pojazdy o nazwach:
ESV 1500
ESV 2000
ESV 2500
Niektóre z rozwiązań w nich testowanych weszły następnie do modeli koncernu FIAT produkowanych seryjnie. Nadwozie późniejszego Poloneza zostało zaprojektowane w Centro Stile FIAT również z wykorzystaniem niektórych rozwiązań programu ESV. Widocznymi z zewnątrz efektami programu są m.in. zderzaki i nakładki z miękkiego tworzywa w przedniej i tylnej części nadwozia Poloneza. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Wto 15:01, 21 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|