Autor |
Wiadomość |
MISIEK
User
Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 18 Przeczytał: 26 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 16:10, 03 Wrz 2022 |
|
Skoro jest w zapowiedziach Fiat 508 to mysle ze sa duze szanse na wydanie naszego Lazika.A tak swoja droga to przerobka wloskiego na nasz jest chyba wykonalna? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
HUMBER IMPERIAL
User
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 588 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 16:48, 03 Wrz 2022 |
|
To jest wersja wojskowa, calkiem inne praktycznie cale nadwozie w stosunku do standardowego 508 wiec przerobka odpada
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez HUMBER IMPERIAL dnia Sob 16:55, 03 Wrz 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
MISIEK
User
Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 18 Przeczytał: 26 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 18:08, 03 Wrz 2022 |
|
Zgadza sie ale mnie chodzilo o przerobke na naszego Lazika pierwszej wersji. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HUMBER IMPERIAL
User
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 588 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 18:46, 03 Wrz 2022 |
|
I tak jest ciężko, skądś trzeba by zmienić przynajmniej atrapę chłodnicy. I też byłoby dużo cięcia tak czy inaczej. Wyciąć całe drzwi, przemodelować tył. Nie wiem czy błotniki były takie same. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
gienek
User
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 42 Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Pon 19:32, 05 Wrz 2022 |
|
Dzisiaj doszły nowe dwa modele z kolekcji. Szczególnie dobrze się prezentuje model samochodu półgąsienicowego wz.34. Jest rewelacyjny. Na podstawce jest napis Wojsko Polskie, Polska. Wrzesień 1939 (a nie 1940).
Można domniemywać, że się pojawi wersja Polskiego Fiata 621 na tej bazie. To jest ta sama rama podwozia, dlatego nie będzie trudno zrobić jego wersji kołowej. Dodam, że już bardzo dawno temu zaprojektowałem dla GPM serię modeli kartonowych "Wrzesień 1939", a wśród nich właśnie PF 621 skrzyniowego, pojazd półgąsienicowy wz. 34 i C4P. Nie dostrzegam w nim żadnych błędów, oczywiście patrząc z zewnątrz, bo modeli nie otwieram. (Trzeba wiedzieć, że wykonano kilka wersji kabin PF 621. Ale o tym można przeczytać w książkach Jędrzeja Korbala).
Jest też dodatek w postaci pisma, że od następnego modelu ceny pójdą w gorę (nie jest powiedziane o ile), jest i Wzór formularza odstąpienia od umowy (dla chętnych). Osobiście seria mi się podoba i dalej będę kontynuował. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
James
User
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 249 Przeczytał: 52 tematy
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 23:02, 05 Wrz 2022 |
|
A jak oceniasz wykonanie gąsienic w WZ. 34? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
gienek
User
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 42 Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Wto 8:29, 06 Wrz 2022 |
|
Nie potrafię teraz powiedzieć, bo modele już zapakowałem, zakleiłem i dałem na strych, żeby czekały na lepsze czasy. A swoją drogą nie przyglądałem się im, bo patrzyłem na kabinę i ogólny kształt samochodu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Francik
User
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1228 Przeczytał: 31 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice
|
Wysłany:
Wto 20:44, 06 Wrz 2022 |
|
gienek - Jest napisane ile będą kosztować, od 27 numeru - 54,99 zł. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 20:54, 06 Wrz 2022 |
|
Mercedes 170V
W Prl po II Wojnie Swiatowej było tych aut sporo. Przed wybuchem II WŚ w Polsce zmontowano też pewna ilość tych aut.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
RDK
User
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 112 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Czw 9:47, 08 Wrz 2022 |
|
Ciągnik wz.34 miał inną kabinę niż Fiat 621L. Dokładnie chodzi o koło zapasowe z lewej strony. Tutaj mam pytanie, czy lewe drzwi w modelu wz.34 mają wycięcie na koło zapasowe? Próbowałem patrzeć przez blister w kiosku, ale nie potrafię dostrzec. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
setaur404
User
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 495 Przeczytał: 25 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 9:59, 08 Wrz 2022 |
|
Na 99,9% nie ma wycięcia. Koła zapasowe zamontowano bardzo blisko ale jednym z modeli było odchylone. Przetłoczenie krawędzi drzwi biegło praktycznie do samego dołu kabiny.
Drugi błąd to prawe drzwi, które też "otwierają się" do tyłu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mrdt
User
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 156 Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Czw 10:44, 08 Wrz 2022 |
|
RDK napisał: |
Ciągnik wz.34 miał inną kabinę niż Fiat 621L. Dokładnie chodzi o koło zapasowe z lewej strony. Tutaj mam pytanie, czy lewe drzwi w modelu wz.34 mają wycięcie na koło zapasowe? Próbowałem patrzeć przez blister w kiosku, ale nie potrafię dostrzec. |
Nie mają wycięcia ale pytanie jest czy oryginał miał? Nie mogę znaleźć zdjęcia otwartych drzwi albo potwierdzenia (co było by logiczne) że było tam wycięcie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1098 Przeczytał: 91 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 12:46, 08 Wrz 2022 |
|
Nikt nie wstawił zdjęć Fiata więc wstawiam.
Spasowanie części jest dobre
Zabezpieczony jest dodatkowo podwozie wypraską
Model wygląda ładnie
Drzwi od strony koła zapasowego jednolite,
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
cieciwa
Dołączył: 08 Wrz 2022
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 22:38, 08 Wrz 2022 |
|
Witam,
Jeśli wierzyć literaturze [WLU NS 2/2018, str 78], to prezentowany pojazd przedstawia jeden z prototypów tego pojazdu.
Drugi nosił numer rejestracyjny 8143.
I oba te pojazdy różniły się trochę od późniejszych wersji seryjnych. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cieciwa dnia Czw 22:48, 08 Wrz 2022, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852 Przeczytał: 54 tematy
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 7:15, 09 Wrz 2022 |
|
Golfpolo napisał: |
...
Model wygląda ładnie
... |
Witam,
Dzięki Golfpolo za zdjęcia. Też zamierzałem zamieścić, ale robiłem to za wolno.
Podzielę się wrażeniami, bo są jednak inne niż Twoje.
Modelik kupiłem ad-hoc, kiedy wpadł mi w ręce w EMPiKu. Nie zbieram modeli wojskowych, polskie jednak to wielka rzadkość. Co do linii - ten (dla mnie) Fiat 621 L w zasadzie identyczny w kształcie z prawie wszystkimi ciężarówkami tej epoki ( pamiętam, że tu założono napęd półgąsienicowy). Jednak kiedy wziąłem opakowanie w rękę wydał mi się piękny.
W domu przyjrzałem się dokładniej i pomierzyłem modelik. Mimo precyzyjnego wykonania – oceniam go krytycznie.
Przede wszystkim po wyjęciu z gablotki wygląda bardzo „plastikowo”. Przydałoby się go pomalować jakimś matowym bezbarwnym, może by zyskał trochę autentyczności. Przez gablotke tego tak nie widać.
Bardzo trudno znaleźć jakieś wiarygodne informacje dotyczące wymiarów pojazdu, jednak opierając się na danych włoskiej Wikipedii dla Fiata 621 – długość ma dobrą skalę. Polskie źródła też informują o braku ingerencji w wielkość „budy” dla „wz.34”. Wnioskuję z tego, że tym bardziej szerokość powinna być zachowana taka jak podają i polskie i włoskie źródła, czyli 2070 mm. To by oznaczało w modeliku 48 mm a jest aż 53 !
DeAgostini przyzwyczaiło mnie już do wierności wymiarom i dokładności odwzorowania. Niestety ten modelik do tej reguły nie pasuje. Mimo tak precyzyjnego odwzorowania, ma bardzo zaburzone proporcje. 5 mm szerokości to bardzo dużo, to 10% dodatkowo.
Po zrobieniu fotografii pozbędę się modeliku.
Zasmuciło mnie to, bo jak jeden z Kolegów napisał, ten model oznaczał nadzieję na ukazanie się zwykłej wersji Polskiego Fiata 621 L. Jest jednak bardzo duża szansa, że nawet jeśli się ukaże, też będzie dużo za szeroki. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|