FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Samochody PRL Hachette - skala 1:24 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6312
Przeczytał: 125 tematów

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 11:53, 12 Maj 2022 Powrót do góry

Tarpan... no może być, spodziewałem się zupełnie czegoś innego, ale spoko przynajmniej jestem zaskoczony. Kolorystyka taka sobie liczyłem na żółty/pomarańcz, czerwień lub błękit. Zielony również, ale nie aż tak ciemny...

Przedłużenie serii? Mam stosunek ambiwalentny. Niech ciągną dalej, będę stał z boku i obserwował co z tego wyjdzie (Milicyjny Maluch?)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arku-1982
User



Dołączył: 02 Kwi 2022
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 21:19, 13 Maj 2022 Powrót do góry

To jest mega - słabe, choć po tym co wyrabia sie w Rosji nie powinno dziwić, tam dla przykładu seria dogorewa już od dłuższego czasu, nie ma już żadnego rozwoju, nic tylko modele w nowych wersjach kolorystycznych, co bardzo frustruje tamtejszych kolekcjonerów, myślę że nam tego oszczędzą, i zamiast ciągnąć to w nieskończoność zakończą po może 70 - 80 numerach. Czyżby Tarpan ostatnim ciekawym modelem, oby nie Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kieryka
User



Dołączył: 26 Lis 2020
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:43, 13 Maj 2022 Powrót do góry

Image

Chyba jest to wersja eksportowa Tarpana 237.

Na polskim rynku Tarpan 237 chyba nie miał takiej zabudowy pick up, pamiętanej z modelu Tarpan 233 (ten ze zintegrowaną lampą świateł pozycyjnych i kierunkowskazów od Fiata 125p umieszczoną pionowo na skrajach pasa przedniego oraz z klamkami typu skalpel). W 237 (klamki były od Fiata 126p i lampa kierunkowskazów znajdowała się pod reflektorem) "paka" była, ale w formie drewnianej skrzyni z metalowymi okuciami (oczywiście chodzi o rynek wewnętrzny).

Ten stopień widoczny na zdjęciu jest jakiś dziwny. W Tarpanach była to przecież wyprofilowana rura z dospawana blachą, tu wygląda jak doklejone pudło (chyba że to kwestia nie najlepszej edycji zdjęcia).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2227
Przeczytał: 73 tematy

Pomógł: 170 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:05, 13 Maj 2022 Powrót do góry

Znalazłem zdjęcie z takim pickupem, ale opisany jest jako F 233. Nie mam dostępu do pełnego artykułu, trzeba wykupić jakiś abonament. Może ktoś ma i zerknie co tam jest dalej o nim napisane.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wygląda na to, że przód jak w 237 występował też w niektórych 233. Trafiłem na przykład coś takiego jak 233 RS i ma przód z kierunkami pod reflektorami. Być może w serii książek o Tarpanie pana Wielińskiego jest coś więcej napisane. Niestety nie posiadam ich.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MMaciek
User



Dołączył: 26 Lut 2021
Posty: 63
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:55, 15 Maj 2022 Powrót do góry

Mi się wydaje że takie były ale faktycznie chyba rzadziej lub na eksport bo przecież ten z dłuższą kabiną miał czasem tak że kabina była dłuższa dla pasażerów ale były takie które tylko imitowały długą kabinę a siedzenia były tylko z przodu i za nimi ścianka i reszta to paka nad której częścią była ta właśnie kabina


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andrzej50_lodz
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 844
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 19:50, 15 Maj 2022 Powrót do góry

Szkoda, że o tym napisałeś tylko jedno zdanie. A szczerze, trudno coś takiego się czyta.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
razamanaz
User



Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 494
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 19:56, 15 Maj 2022 Powrót do góry

MMaciek napisał:
ale były takie które tylko imitowały długą kabinę a siedzenia były tylko z przodu i za nimi ścianka i reszta to paka nad której częścią była ta właśnie kabina

A ta ścianka przesuwała się do tyłu, a na niej znajdowało się składane siedzisko.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kieryka
User



Dołączył: 26 Lis 2020
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:21, 15 Maj 2022 Powrót do góry

Z przesuwna ścianką to była wersja standard, która występowała najliczniej we wszystkich modelach tj. Tarpan 233, 237 i 239. Tu w gazetce mamy wersję pick up, w której mamy krótką kabinę z jednym rzędem foteli (3 miejsca) i dużą (długą) pakę. W modelu 233 ta wersja była jedną z trzech dostępnych (pick up, standard, furgon). W modelu 237 mieliśmy już głównie wersję standard i pick up (z drewnianą krypa).

Wersja pick up z metalowymi burtami takimi jak w standardzie była na tyle rzadka że nie pamiętam ich z ulic, sadów i poboczy.

Jednakowoż znalazłem podobna wersję Tarpana 237 w internecie w katalogu na rynek niemiecki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kieryka dnia Pią 19:18, 20 Maj 2022, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
HUMBER IMPERIAL
User



Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 588
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:00, 15 Maj 2022 Powrót do góry

Nie moge juz znalezc zdjecia ale widzialem zdjecie wlasnie takiego Tarpana na niemieckich wspolczesnych tablicach pare dni temu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MMaciek
User



Dołączył: 26 Lut 2021
Posty: 63
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:07, 15 Maj 2022 Powrót do góry

Tak właśnie mi się wydaje że będzie to wersja eksportowa, biorąc pod uwagę fakt iż muszą zaspokoić wszystkie inne rynku zbytu. Z krótką kabiną to najlepiej pamiętam z drewnianą skrzynią. A za informację o tej kabinie z przesuwną ścianką to dzięki, ja o tym nie wiedziałem:( byłem jeszcze dzieciakiem i Tarpanem chyba nie miałem przyjemności jechać…


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2227
Przeczytał: 73 tematy

Pomógł: 170 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:25, 15 Maj 2022 Powrót do góry

Kieryka napisał:

Jednakowoż znalazłem podobna wersję Tarpana 237 w internecie w katalogu na rynek niemiecki.


Nie wiem, czy o tym samym piszemy, ale w prospekcie niemieckim jest pickup z takim przodem i jest opisany jako F-233. Za to w cenniku występuje jako 237, więc w efekcie sam nie wiem jak ten model był określony fabrycznie. Szczegółowo to jest opisane tutaj wraz ze zdjęciami:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
huml
User



Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 1227
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 21:41, 15 Maj 2022 Powrót do góry

Kieryka napisał:
z ulic, sądów i poboczy.
o co biega z sądami ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Skuderia
User



Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 1625
Przeczytał: 56 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Corleone

PostWysłany: Nie 22:03, 15 Maj 2022 Powrót do góry

Pewnie chodziło o sady 😉


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Wto 10:26, 17 Maj 2022 Powrót do góry

Kolego DziwnyMag. Złośliwości schowaj do kieszeni, bo są nie na miejscu.
Wpis nie jest na temat modelu.
mafo.


Dobry na dzień Very Happy
Tarpan 233 - "stary" przód (kierunkowskazy z pozycją z wczesnego 125p, atrapa chłodnicy z siatki, zderzak od Warszawy pick-up).

Tarpan 237 - "nowy" przód - jak w zapowiadanym modelu - (kierunkowskazy od 126p, atrapa chłodnicy tłoczona, nowy zderzak).

Tarpan 233 i 237 - silnik S21 (z Warszay / Żuka)
Tarpan F233 i F237 - silnik 115C (z Fiata 125p).
Każdy z tych modeli występował w wersji nadwozia:
standard (z przesuwną ścianką)
pick-up
kombi
skrzyniowy
rama pod zabudowę.
Tarpan standard mógł mieć plandekę lub hardtop.

Kształt wykroju nadkola i klamki w drzwiach: Tarpan 233 zawsze miał "płaskie" nadkola i klamkę "skalpel" od wzesnego125p.
Tarpan 237 - wyznacznikiem jest wyłącznie nowy przód. Nadkola mogą być jeszcze starszego typu; nadkola przednie nowego typu a tylne starszego to też auto fabryczne. Klamka "skalpel" od 125p lub kasetowa od 126p przez prawie 2 lata były montowane naprzemiennie (w zalżności od dostaw).

I był jeszcze Tarpan 239 (diesel). Względem innyhc wersji - miał większy, prostokątny zderzak bez żadnych przetłoczeń, stopnie pomagające wejsc do kabiny i zawieszenie z przodu w postaci sztywnej belki na resorach. Występowal w wersjach nadwozia:
standard (bardzo mała ilość)
skrzyniowy (skrzynia ładunkowa inna, niż w wersjach benzynowych, lekko wzmocniona i trochę dłuższa)
i rama pod zabudowę.

P.S. Dopisać od razu na kolorowo, że post nie na temat MODELU? Mr. Green
Wink Piwo


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Wto 10:33, 17 Maj 2022, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
idoneo1
User



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884
Przeczytał: 86 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil

PostWysłany: Śro 10:33, 18 Maj 2022 Powrót do góry

W prawym, górnym rogu zdjęcia Dacia kombi.

[link widoczny dla zalogowanych]

Fot. z hachette romania facebook


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez idoneo1 dnia Śro 10:34, 18 Maj 2022, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin