Autor |
Wiadomość |
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6312 Przeczytał: 125 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Czw 11:53, 12 Maj 2022 |
|
Tarpan... no może być, spodziewałem się zupełnie czegoś innego, ale spoko przynajmniej jestem zaskoczony. Kolorystyka taka sobie liczyłem na żółty/pomarańcz, czerwień lub błękit. Zielony również, ale nie aż tak ciemny...
Przedłużenie serii? Mam stosunek ambiwalentny. Niech ciągną dalej, będę stał z boku i obserwował co z tego wyjdzie (Milicyjny Maluch?) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Arku-1982
User
Dołączył: 02 Kwi 2022
Posty: 89 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 21:19, 13 Maj 2022 |
|
To jest mega - słabe, choć po tym co wyrabia sie w Rosji nie powinno dziwić, tam dla przykładu seria dogorewa już od dłuższego czasu, nie ma już żadnego rozwoju, nic tylko modele w nowych wersjach kolorystycznych, co bardzo frustruje tamtejszych kolekcjonerów, myślę że nam tego oszczędzą, i zamiast ciągnąć to w nieskończoność zakończą po może 70 - 80 numerach. Czyżby Tarpan ostatnim ciekawym modelem, oby nie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kieryka
User
Dołączył: 26 Lis 2020
Posty: 192 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:43, 13 Maj 2022 |
|
Chyba jest to wersja eksportowa Tarpana 237.
Na polskim rynku Tarpan 237 chyba nie miał takiej zabudowy pick up, pamiętanej z modelu Tarpan 233 (ten ze zintegrowaną lampą świateł pozycyjnych i kierunkowskazów od Fiata 125p umieszczoną pionowo na skrajach pasa przedniego oraz z klamkami typu skalpel). W 237 (klamki były od Fiata 126p i lampa kierunkowskazów znajdowała się pod reflektorem) "paka" była, ale w formie drewnianej skrzyni z metalowymi okuciami (oczywiście chodzi o rynek wewnętrzny).
Ten stopień widoczny na zdjęciu jest jakiś dziwny. W Tarpanach była to przecież wyprofilowana rura z dospawana blachą, tu wygląda jak doklejone pudło (chyba że to kwestia nie najlepszej edycji zdjęcia). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2227 Przeczytał: 73 tematy
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 22:05, 13 Maj 2022 |
|
Znalazłem zdjęcie z takim pickupem, ale opisany jest jako F 233. Nie mam dostępu do pełnego artykułu, trzeba wykupić jakiś abonament. Może ktoś ma i zerknie co tam jest dalej o nim napisane.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wygląda na to, że przód jak w 237 występował też w niektórych 233. Trafiłem na przykład coś takiego jak 233 RS i ma przód z kierunkami pod reflektorami. Być może w serii książek o Tarpanie pana Wielińskiego jest coś więcej napisane. Niestety nie posiadam ich. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MMaciek
User
Dołączył: 26 Lut 2021
Posty: 63 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 18:55, 15 Maj 2022 |
|
Mi się wydaje że takie były ale faktycznie chyba rzadziej lub na eksport bo przecież ten z dłuższą kabiną miał czasem tak że kabina była dłuższa dla pasażerów ale były takie które tylko imitowały długą kabinę a siedzenia były tylko z przodu i za nimi ścianka i reszta to paka nad której częścią była ta właśnie kabina |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andrzej50_lodz
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 844 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Nie 19:50, 15 Maj 2022 |
|
Szkoda, że o tym napisałeś tylko jedno zdanie. A szczerze, trudno coś takiego się czyta. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
razamanaz
User
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 494 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 19:56, 15 Maj 2022 |
|
MMaciek napisał: |
ale były takie które tylko imitowały długą kabinę a siedzenia były tylko z przodu i za nimi ścianka i reszta to paka nad której częścią była ta właśnie kabina |
A ta ścianka przesuwała się do tyłu, a na niej znajdowało się składane siedzisko. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kieryka
User
Dołączył: 26 Lis 2020
Posty: 192 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 20:21, 15 Maj 2022 |
|
Z przesuwna ścianką to była wersja standard, która występowała najliczniej we wszystkich modelach tj. Tarpan 233, 237 i 239. Tu w gazetce mamy wersję pick up, w której mamy krótką kabinę z jednym rzędem foteli (3 miejsca) i dużą (długą) pakę. W modelu 233 ta wersja była jedną z trzech dostępnych (pick up, standard, furgon). W modelu 237 mieliśmy już głównie wersję standard i pick up (z drewnianą krypa).
Wersja pick up z metalowymi burtami takimi jak w standardzie była na tyle rzadka że nie pamiętam ich z ulic, sadów i poboczy.
Jednakowoż znalazłem podobna wersję Tarpana 237 w internecie w katalogu na rynek niemiecki. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kieryka dnia Pią 19:18, 20 Maj 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
HUMBER IMPERIAL
User
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 588 Przeczytał: 41 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 21:00, 15 Maj 2022 |
|
Nie moge juz znalezc zdjecia ale widzialem zdjecie wlasnie takiego Tarpana na niemieckich wspolczesnych tablicach pare dni temu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MMaciek
User
Dołączył: 26 Lut 2021
Posty: 63 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 21:07, 15 Maj 2022 |
|
Tak właśnie mi się wydaje że będzie to wersja eksportowa, biorąc pod uwagę fakt iż muszą zaspokoić wszystkie inne rynku zbytu. Z krótką kabiną to najlepiej pamiętam z drewnianą skrzynią. A za informację o tej kabinie z przesuwną ścianką to dzięki, ja o tym nie wiedziałem:( byłem jeszcze dzieciakiem i Tarpanem chyba nie miałem przyjemności jechać… |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2227 Przeczytał: 73 tematy
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 21:25, 15 Maj 2022 |
|
Kieryka napisał: |
Jednakowoż znalazłem podobna wersję Tarpana 237 w internecie w katalogu na rynek niemiecki. |
Nie wiem, czy o tym samym piszemy, ale w prospekcie niemieckim jest pickup z takim przodem i jest opisany jako F-233. Za to w cenniku występuje jako 237, więc w efekcie sam nie wiem jak ten model był określony fabrycznie. Szczegółowo to jest opisane tutaj wraz ze zdjęciami:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
huml
User
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 1227 Przeczytał: 77 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany:
Nie 21:41, 15 Maj 2022 |
|
Kieryka napisał: |
z ulic, sądów i poboczy. |
o co biega z sądami ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Skuderia
User
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 1625 Przeczytał: 56 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Corleone
|
Wysłany:
Nie 22:03, 15 Maj 2022 |
|
Pewnie chodziło o sady 😉 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Wto 10:26, 17 Maj 2022 |
|
Kolego DziwnyMag. Złośliwości schowaj do kieszeni, bo są nie na miejscu.
Wpis nie jest na temat modelu.
mafo.
Dobry na dzień
Tarpan 233 - "stary" przód (kierunkowskazy z pozycją z wczesnego 125p, atrapa chłodnicy z siatki, zderzak od Warszawy pick-up).
Tarpan 237 - "nowy" przód - jak w zapowiadanym modelu - (kierunkowskazy od 126p, atrapa chłodnicy tłoczona, nowy zderzak).
Tarpan 233 i 237 - silnik S21 (z Warszay / Żuka)
Tarpan F233 i F237 - silnik 115C (z Fiata 125p).
Każdy z tych modeli występował w wersji nadwozia:
standard (z przesuwną ścianką)
pick-up
kombi
skrzyniowy
rama pod zabudowę.
Tarpan standard mógł mieć plandekę lub hardtop.
Kształt wykroju nadkola i klamki w drzwiach: Tarpan 233 zawsze miał "płaskie" nadkola i klamkę "skalpel" od wzesnego125p.
Tarpan 237 - wyznacznikiem jest wyłącznie nowy przód. Nadkola mogą być jeszcze starszego typu; nadkola przednie nowego typu a tylne starszego to też auto fabryczne. Klamka "skalpel" od 125p lub kasetowa od 126p przez prawie 2 lata były montowane naprzemiennie (w zalżności od dostaw).
I był jeszcze Tarpan 239 (diesel). Względem innyhc wersji - miał większy, prostokątny zderzak bez żadnych przetłoczeń, stopnie pomagające wejsc do kabiny i zawieszenie z przodu w postaci sztywnej belki na resorach. Występowal w wersjach nadwozia:
standard (bardzo mała ilość)
skrzyniowy (skrzynia ładunkowa inna, niż w wersjach benzynowych, lekko wzmocniona i trochę dłuższa)
i rama pod zabudowę.
P.S. Dopisać od razu na kolorowo, że post nie na temat MODELU?
|
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Wto 10:33, 17 Maj 2022, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
idoneo1
User
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil
|
Wysłany:
Śro 10:33, 18 Maj 2022 |
|
W prawym, górnym rogu zdjęcia Dacia kombi.
[link widoczny dla zalogowanych]
Fot. z hachette romania facebook |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez idoneo1 dnia Śro 10:34, 18 Maj 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|