Autor |
Wiadomość |
elmatadorbs
User
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 685 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
|
Wysłany:
Pon 11:09, 04 Paź 2021 |
|
Dokładnie takie mam wrażenie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
setaur404
User
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 495 Przeczytał: 25 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 11:27, 04 Paź 2021 |
|
Do tego "nóżki" krzywe. Miałem w ręku kilka egzemplarzy i w każdym albo jedno albo... cztery koła miały skopaną "zbieżność". |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
marakas
User
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 433 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 12:18, 04 Paź 2021 |
|
Jak by miała zawieszenie niżej o 1,5mm też by nie zaszkodziło. Niestety sposób rozwiązania mocowania kół wyklucza łatwe modyfikację. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2227 Przeczytał: 74 tematy
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 12:53, 04 Paź 2021 |
|
Tylna oś może się wydawać za mocno przesunięta do przodu, ale realna Warszawa też tak miała. Tylne koła widoczne z boku wydawały się dotykać progów. Nie były umieszczone symetrycznie pośrodku w wykroju błotnika. Natomiast przednia oś w modelu faktycznie powinna być przesunięta do przodu i umieszczona trochę bardziej centralnie. Mimo wszystko dużo bardziej pasuje mi taki błąd, niż koła wystające na boki z nadkoli, jak to bywało w Skodach z tej serii. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kieryka
User
Dołączył: 26 Lis 2020
Posty: 192 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 19:58, 04 Paź 2021 |
|
Nie mam swojego modelu 223, więc patrząc na obfotografowany dość dobrze model należący do Bartka, powiem, że rzeczywiście osie wyglądają na przesunięte do środka względem nadkoli, ale patrząc z kolei na kilkanaście zdjęć rzeczywistych Warszaw widać, że jest różnie, niezależnie czy to przednia czy tylna oś (oczywiście samochody te przeszły swoje jeśli chodzi o lata eksploatacji i naprawy robione często w przysłowiowych kuźniach). Pamiętajcie jednak jak wówczas było z precyzją produkcji w samej fabryce. W latach produkcji modelu 223 i 224 tłoczniki były już mocno wyeksploatowane (to jeśli chodzi o blachy), podobnie było z innymi maszynami na linii produkcyjnej.
Na pewno opony są jak zwykle przeskalowane (może nie tak ordynarnie jak przy 126, ale jednak) - to też może potęgować wrażenie przesunięcia, bo zewnętrzna krawędź opony prawie dotyka do błotnika. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kieryka dnia Pon 20:42, 04 Paź 2021, w całości zmieniany 5 razy
|
|
|
|
Kieryka
User
Dołączył: 26 Lis 2020
Posty: 192 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 20:51, 04 Paź 2021 |
|
Pytanie do tych, którym udało się nabyć Numer 41 "Samochodów PRL". Czy podobnie jak w M20 pokrywa silnika jest plastikowa? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BCI Batou
User
Dołączył: 29 Cze 2021
Posty: 71 Przeczytał: 48 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 22:35, 04 Paź 2021 |
|
Tak, pokrywa jest plastikowa. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 23:11, 04 Paź 2021 |
|
W126 napisał: |
Tylna oś może się wydawać za mocno przesunięta do przodu, ale realna Warszawa też tak miała. Tylne koła widoczne z boku wydawały się dotykać progów. Nie były umieszczone symetrycznie pośrodku w wykroju błotnika. (.....) |
Masz rację, tylne koła w Warszawie 223/223K umieszczone były bliżej przedniej krawędzi błotnika ale to przesunięcie nie było duże, całość zachowywała przyzwoite proporcje.
W modelu problemem też nie jest przesunięcie tylnej osi ku przodowi ale nieproporcjonalnie duże, przewymiarowane koła, które zniekształcają sylwetkę pojazdu i nadają mu karykaturalny wygląd.
Drugim błędem jest sam kształt felgi ze zbyt dużym offsetem (odsadzeniem), który powoduje odstawanie na zewnątrz jej środkowej części. Ale nie jest to takie rażące jak zbyt duże koła.
Poniżej porównawcze zdjęcia Warszawy 223 i 223K (taka sama płyta podłogowa) oraz modelu. Widać różnicę w wielkości kół i ich wpływ na sylwetkę samochodu.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Foto: Motor, Bartek, NET |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Wto 7:26, 05 Paź 2021, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3500 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Wto 7:37, 05 Paź 2021 |
|
Kazik353 napisał: |
I znowu zrobił się śmietnik w temacie. Ogarnijcie się. |
No i właśnie. Jak przeniesie się pierwsze wpisy sugerujące możliwość sprzeczki, to pretensje, że moderator usuwa... Jak się nie usunie i poczeka, to dyskusja przeradza się w sprzeczkę i zaśmieca temat.
Jeszcze raz proszę o ogarnięcie się i prowadzenie sprzeczek i tego typu dyskusji w prywatnych rozmowach. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
marakas
User
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 433 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 10:15, 05 Paź 2021 |
|
Moja warszawa z ogumieniem ze skody 1000MB. Ze skody kiedyś wyleciało bo było tam zbyt masywne, i oponki tu akurat znalazły zastosowanie. Na pewno jest nieco lepiej. Koła nie wyglądają już tak ogromnie, a ogumienie nie chowa się aż tak za ranty błotników.
Nadal uważam jednak że przydało by się obniżyć jeszcze ciut zawieszenie. Felga jest za duża względem profilu opony. Ale jako całość gra to lepiej niż oryginał. Może skuszę się jeszcze na optyczne zgubienie tej dysproporcji opona/felga przez maźnięcie czarnego rantu na feldze.
pozdr.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 10:31, 05 Paź 2021 |
|
Moim zdaniem jest dużo lepiej 👍
A po podniesieniu zawieszenia i wypełnieniu wnęk błotników, może być zupełnie dobrze 😉 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BCI Batou
User
Dołączył: 29 Cze 2021
Posty: 71 Przeczytał: 48 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 17:50, 05 Paź 2021 |
|
Co do opon w modelu, u mnie są jakby kanciaste, jakby były lekko za duże i nie układały się ładnie na feldze. Też tak macie? O obcieraniu o błotnik nie wspominając. W M20 lepiej to ogarnęli. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kieryka
User
Dołączył: 26 Lis 2020
Posty: 192 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 18:46, 05 Paź 2021 |
|
BCI Batou napisał: |
Tak, pokrywa jest plastikowa. |
Dzięki, tak myślałem. Przedni wlot powietrza (tzw. grill) pewnie też? Niestety to kolejna wada modelu, chyba zaistniała tylko w Warszawach M20, 223 i zapewne zaistnieje w 223K (nie licząc chromowanych zderzaków, kierunkowskazów, felg, czy oprawek reflektorów w większości aut). Odwrotnie jest w Trabancie - to co powinno być z tworzywa (karoseria), jest metalowe. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Jaca
User
Dołączył: 05 Paź 2021
Posty: 448 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 12:01, 06 Paź 2021 |
|
Wyszedł jakikolwiek numer pojazdu który byłby żywcem identyczny z fabrycznym? Pytam się z ciekawości |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2227 Przeczytał: 74 tematy
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 12:08, 06 Paź 2021 |
|
A co to znaczy identyczny? Jak chcesz mieć identyczny, to musisz kupić w skali 1:1. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|