 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
patel866
User
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 136 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: K-Koźle
|
Wysłany:
Pią 18:28, 05 Lut 2021 |
 |
idoneo1 napisał: |
...Chyba, żeby zeszła potraktowana jakimś delikatnym specyfikiem. Albo papier ścierny 1000 i pasty polerskie, jak przy oznaczeniu Aro. |
Wydaje mi się, ze usunięcie czarnej farby to nie pomoże, bo skoro to jest listwa, to raczej element wypukły będzie  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez patel866 dnia Pią 18:29, 05 Lut 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
|
 |
idoneo1
User
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884 Przeczytał: 69 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil
|
Wysłany:
Pią 20:03, 05 Lut 2021 |
 |
Ano może tak być. To wtedy klops...
Jedyny ratunek na poprawę wyglądu to zmiana kół. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2519 Przeczytał: 54 tematy
Pomógł: 189 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 20:10, 05 Lut 2021 |
 |
Listwa może być zrobiona jako plastikowy dodatek wciskany na bolce (wątpliwe, że tak zrobią) albo jako odlew cynkowy z formy razem z całą karoserią. Wtedy to chyba tylko zostaje ściąganie całego lakieru, zeszlifowanie i zlicowanie listwy z drzwiami na gładko, a potem lakierowanie ponowne całej karoserii. W metalu ciężko się pracuje, ale da się. Można sobie wtedy nawet kolor zmienić na fajniejszy. Dla mnie zbyt poważne zadanie jak na moje umiejętności, ale pewnie ktoś spróbuje i może nawet dobrze mu to wyjdzie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
patel866
User
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 136 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: K-Koźle
|
Wysłany:
Pią 20:41, 05 Lut 2021 |
 |
W126 myślę, że to "gra nie warta świeczki". |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2519 Przeczytał: 54 tematy
Pomógł: 189 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:05, 05 Lut 2021 |
 |
Gdybym miał umiejętności i chęci, to może bym się szarpnął na taką zabawę, ale masz rację, że koszt i efekt końcowy może nie być wart takiej poważnej i czasochłonnej roboty. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3485 Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Sob 11:29, 06 Lut 2021 |
 |
SlawekH napisał: |
W zachowanym przeze mnie na pamiątkę w domowym archiwum prospekcie Favoritki z 1991 roku, listwy boczne nie występują i nie są nawet oferowane jako wyposażenie dodatkowe.
Zapowiadany model odzwierciedla więc niestety typowy agro-tuning z epoki... Trochę szkoda. |
Favorit był fabrycznie wyposażony w listwy boczne w wersji sportline ( Halogeny w atrapie jako rzadko spotykana opcja,w serii ich nie było )
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
toner7
User
Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 296 Przeczytał: 22 tematy
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 12:09, 06 Lut 2021 |
 |
Szkoda, że nie "poszli za ciosem" i konsekwentnie nie założyli opcjonalnych alu-felg... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
idoneo1
User
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884 Przeczytał: 69 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil
|
Wysłany:
Sob 13:17, 06 Lut 2021 |
 |
Dobrze, że nie poszli za ciosem, to chociaż (mam nadzieję) nie będzie spoilera. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
SlawekH
Moderator
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1747 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 99 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Sob 14:31, 06 Lut 2021 |
 |
QLIG napisał: |
Favorit był fabrycznie wyposażony w listwy boczne w wersji sportline
|
Pytanie, czy ta wersja była oficjalnie oferowana na polskim rynku? Serie limitowane Felicii, które były oferowane pamiętam dość dobrze, natomiast nie kojarzę w ogóle tej sytuacji w przypadku Favorita. Ale mogę się mylić ...
Nie zmienia to sytuacji niestety, że zapowiadany model wersją sportline nie jest. A szkoda, bo w zasadzie, to nawet nie obraziłbym się, gdyby właśnie taką wersję przedstawiał . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2519 Przeczytał: 54 tematy
Pomógł: 189 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 14:45, 06 Lut 2021 |
 |
Szczerze mówiąc to wolałbym albo wersję gołą, czyli bez listew, bez kołpaków i bez dodatków albo realną wersję sportline, czyli z alufelgami, listwami, spojlerem, naklejkami na bokach i najlepiej jeszcze z halogenami. Podstawa dla mnie to model realny, który występował w rzeczywistości. A jak robią nam trochę z jednej wersji, a trochę z drugiej, to powstaje potem pokraka, której nie można zakwalifikować ani do jakiegoś roku produkcji, ani do linii modelowej. To samo było z Fiatem 126p. Coś z jednego rocznika, coś z innego, a na podstawce jeszcze kompletnie niepasujący podpis. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 915 Przeczytał: 29 tematów
Pomógł: 160 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Sob 15:28, 06 Lut 2021 |
 |
Maluch był cały z jednego rocznika. Tylko rok na podstawce się nie zgadzał. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
marakas
User
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 434 Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 15:49, 06 Lut 2021 |
 |
Mając na względzie że seria nazywa się Samochody PRL to jeżeli już umieszczają w niej model Favoritki to powinien on prezentować samochód co najwyżej z pierwszego okresu produkcyjnego. ( choć sprzedaż w Polsce ruszyła dopiero i tak po przemianach )
Patrząc na atrapę chłodnicy tak niby jest. niestety auto dodatkowo wzbogacono o akcesoria niefabryczne - koła, czy elementy z późniejszego okresu -listwy
Czyli przypadkowy samochód z ulicy po przejściach upiększających.
Wersja sport line - to poliftowa limitówka z końcowego okresu produkcyjnego już pod banderą VW. zapewne 94-95rok. VW swego czasu lubował się w uatrakcyjnianiu swoich podstarzałych modeli serwując różne limitówki.- Na Polskim rynku ta ich strategia zawitała dopiero w okresie schyłkowej felicii.
Tak więc nawet jeśli takie listwy były w sport-linie , to ich obecność w naszym modelu nie jest uzasadniona tak jak by nie były uzasadnione kołpaki z Caro w Borewiczu. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez marakas dnia Sob 15:58, 06 Lut 2021, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
idoneo1
User
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884 Przeczytał: 69 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil
|
Wysłany:
Sob 16:25, 06 Lut 2021 |
 |
A z zapowiedzi Syrenki wynika, że znowu trzeba będzie malować tapicerkę i obudowę prędkościomierza.
Po samochodach serii widać, że modeliki odzwierciedlają rzeczywiste, istniejące modele, a nie takie, jakie opuszczały fabryki. Pomijając Favoritkę, zauważył ktoś, że w Wartburgu 353 na tylnej półce są kolumienki głośnikowe? Na pewno takiego wyposażenia nie miały fabryczne samochody. Aż strach pomyśleć na co jeszcze trafią spece z Hachette. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
jacekk
User
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 44 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 14:22, 10 Lut 2021 |
 |
Użalacie się nad Favoritką i jej wykonaniem, a przemilczacie błędy oferowanej Syreny.
Piaskowe (nie żółte) auta pojawiły się na początku 1979 roku. Żółte dopiero w 1981 (chyba) wraz z pomarańczowymi i bordowymi (te były na końcu). A skoro tak, to usta (wlot powietrza do silnika) powinien być czarny. Zrezygnowano z chromowanego elementu. Z tego samego powodu kołpaki zmieniono na plastikowe kapturki osłaniające piastę (ot, takie odwrócone doniczki). Ramki kierunkowskazów także wykonane zostały z czarnego tworzywa. Wszystko to było podyktowane oszczędnościami. Zmieniono także tapicerkę i tylko w modelach z literą L oferowano tapicerkę w całości z dermy. W modelach z biegami przy kierownicy siedzisko i oparcie wykonane było z materiału tak sztucznego, że derma przy tym była niezwykle miła w czasie upałów i wielogodzinnej jazdy na takim fotelu. Chyba jedynym kolorem wówczas oferowanym tapicerki był ciemno czerwony dla dermy i ostry czerwony dla tego paskudztwa.
No i na koniec nie błąd a uwaga: Samochody do 1983 roku sprzedawano bez lusterek zewnętrznych. To trzeba było sobie dokupić i stosunkowo rzadko były to lusterka chromowane. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2519 Przeczytał: 54 tematy
Pomógł: 189 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 16:33, 10 Lut 2021 |
 |
Oferowana nam 105 to najwyraźniej lekko przerobiona tanim kosztem 104, którą już mieliśmy przyjemność dostać i która wzbudziła w tamtym czasie słuszne pochwały. Nad 105-tką nikt się już tak nie rozwodzi, bo nie wywołała już tych samych emocji. Wykorzystano wiele elementów ze 104, jak chociażby najprawdopodobniej identyczny chromowany grill, zamiast wspomnianego przez Ciebie czarnego plastikowego. Inne elementy też się powtarzają. Nawet nie zadali sobie trudu, żeby dla urozmaicenia dać koła bez chromowanych dekielków. Ten model to po prostu nic nowego. Błędy w wydawnictwie wciąż te same. Modele, to jakieś ulepy albo nieudolnie restaurowane pojazdy zabytkowe, na których się wzorowano i efekt jest jaki jest. Mam przeczucie, że tak jak 104 zniknęła szybko z kiosków, to 105 jednak może być dużo łatwiej dostępna. Wielu kolekcjonerów zastanowi się 2 razy, zanim wyłoży stówkę na model kiepsko spójny historycznie i bardzo podobny do już nam oferowanego.
Ta kolekcja zalicza straszną sinusoidę. Od modeli bardzo udanych po bardzo nieudane. Chyba nie będzie dużego ruchu w tym temacie, dopóki nie pojawi się jakiś model naprawdę wyczekiwany i udany jednocześnie, jak na przykład Żuk, Nysa, Tarpan, Warszawa 223, któryś z włoskich Fiatów robionych w FSO, Skoda 105, rajdowa Skoda 130 itp. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|