|
Autor |
Wiadomość |
idoneo1
User
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil
|
Wysłany:
Pon 18:15, 14 Wrz 2020 |
|
Numer 15 - ЛАЗ-699Р,
Numer 17 - Икарус-250.59 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 94 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pon 18:59, 14 Wrz 2020 |
|
Oba to zubożone ClassicBusy... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Biały Pug
User
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 142 Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany:
Pią 17:03, 18 Wrz 2020 |
|
Tak w ogóle, to założyciel tematu się pomylił. Poprawna nazwa wydawnictwa to Modimio |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
wojtek_
User
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 220 Przeczytał: 39 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 17:50, 18 Wrz 2020 |
|
SOA #1
ps
poprawilem |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtek_ dnia Pią 17:50, 18 Wrz 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 94 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pią 19:06, 18 Wrz 2020 |
|
To jakiś kod |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pią 20:15, 18 Wrz 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1423 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Pią 20:46, 18 Wrz 2020 |
|
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 21:04, 18 Wrz 2020 |
|
Czytam, że pojawi się niebawem w tej serii Ikarus 250.59. Czy fachowcy ze skali 1:43 potwierdzą, że ten model, obok Ikarusów 250.58 i 260.00 to najlepiej odwzorowane modele Ikarusa z serii 200, które zostały wydane w Rosji?
Bardzo ciekawy autobus. Najpopularniejszy podtyp modelu 250. Już 5 okien bocznych pomiędzy drzwiami pasażerskimi. Konstrukcja podwozia zunifikowana z modelem 256, krótszym o jeden metr. Produkowany w dwóch fabrykach: pierwszy rok w Szekesfehervar, później również w Budapeszcie. Łatwiejszy w produkcji od poprzednika ( 250.58 ).
Flagowy produkt dla ZSRR obok modelu 280.
Ciekawostka: w fabryce w Budapeszcie, brali również udział w produkcji radzieccy żołnierze z garnizonu Matyasfold. Przede wszystkim na lakierni ( szlifowanie karoserii ) ale żołnierze z technicznym wykształceniem brali też udział przy montażu ( kół, osprzętu silnika, orurowanie, etc. ). |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BUSSING dnia Pią 21:13, 18 Wrz 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 94 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pią 22:45, 18 Wrz 2020 |
|
zetorski napisał: |
https://pl.wikipedia.org/wiki/Standardowa_odpowied%C5%BA_administratora |
Nadal nie rozumiem tej odpowiedzi...
BUSSING napisał: |
Czytam, że pojawi się niebawem w tej serii Ikarus 250.59. Czy fachowcy ze skali 1:43 potwierdzą, że ten model, obok Ikarusów 250.58 i 260.00 to najlepiej odwzorowane modele Ikarusa z serii 200, które zostały wydane w Rosji? |
Szczerze mówiąc, to nie wiem, co Ci odpisać, bo zadałeś pytanie bardzo ogólne... Ikarusy serii 200 wydawane są przez dwóch producentów - ClassicBus i Soviecki Avtobus. Jest jeszcze Premium Clasixxs, ale to właściwie klony Sovieckiego Avtobusa.
Pierwsze Ikarusy z ClassicBus - 280 i 250.58 nie były szczególnie finezyjne, jakością zbliżone były do Sovieckiego Avtobusa. Późniejsze wypusty - poprawione 280, 260, 250.59 i 256 są już świetne, choć zdarzają się wady montażowe. Osobiście najbardziej lubię czerwony model 256. Niebieski też fajny, ale kolor wnętrza taki sobie. 250.59 ma świetne przyciemnione szyby. 250.58, mimo że z drugiej serii (z fototrawionymi wycieraczkami), poszedł na sprzedaż - jakoś średnio za nim przepadałem.
260-tki z Sovieckiego Avtobusa i ClassicBusa nie są bezpośrednio porównywalne, bo przedstawiają modele z różnych okresów produkcji. Wcześniejsze - ClassicBusy, są świetne. Późniejsze - Sovieckei Avtobusy, są znacznie słabsze - mniej finezyjne, z mniejszą ilością detali i gorzej wykonane.
Zdjęcia ClassicBusów znajdziesz m. in. w mojej galerii.
O wyrobach żywicznych, z różnych manufaktur, nie wspominam - te potrafią się rozlatywać od samego patrzenia, a bryły też wydają się skopane.
No ale nie oszukujmy się, model gazetowy będzie miał sporo uproszczeń... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 22:57, 18 Wrz 2020 |
|
Dziękuję ! Cenne, fachowe informacje. Myślę powoli o przygodzie w skali 1:43. Podobają mi się te modele. Sam dziwię się sobie, że jeszcze nic nie mam z tej skali. Jako wielki fan marki Ikarus |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 94 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pią 23:23, 18 Wrz 2020 |
|
Proponuję Ci na początek któregoś Ikarusa 260 z ClassicBus, np. biało-czerwonego. Czasem zdarzają się okazje poniżej 300zł. To świetny model, dobrze odwzorowany, z finezyjnymi wykończeniami i przede wszystkim, z bardzo dobrym wnętrzem. Tego nie znajdziesz w serii gazetowej czy w tanich Sovieckich Avtobusach. Model może jest 2x droższy od gazetowego, ale na pewno 4x lepszy... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pią 23:24, 18 Wrz 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2693 Przeczytał: 74 tematy
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Sob 6:40, 19 Wrz 2020 |
|
W pełni zgadzam się z tą opinią. Ja zacząłem od Sovietskij Avtobus i szybko szukałem ClassicBusa, bo irytowały mnie uproszczenia. Teraz mam dwa ClassicBusy i do dziś patrzę na nie z zachwytem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 7:25, 19 Wrz 2020 |
|
Dziękuję ! Ikarus 260 to mój najbardziej ulubiony z całej serii 200. Wizytówka Fabryki, wyprodukowany w ilości 72000 egzemplarzy.
Nie widziałem jeszcze tych modeli w skali 1:43 "na żywo" ale sądząc po zdjęciach, też zrobił na mnie wielkie wrażenie ten model Ikarusa 260.00. Z samego początku produkcji, jeszcze starsze liternictwo na klapie przedniej:
I K A R U S. Okienka starszego typu etc. Rzeczywiście, pięknie wykonany. Bardzo mi się podoba przednia atrapa.👍Malowanie czerwono białe było dla republik bałtyckich - o ile się nie mylę ( Litwa, Łotwa, Estonia ). Co ciekawe, Moskwa brała wielkie ilości żółtych 280-tek a jako "solówki" jeździły tam Liazy 677. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BUSSING dnia Sob 7:27, 19 Wrz 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 94 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Sob 11:19, 19 Wrz 2020 |
|
Wersji kolorystycznych modelu jest sporo, można wybierać według własnych upodobań. Są wersje z oznaczeniami taborowymi i liniowymi, jak i "czyste". Wszystkie są jednakowo doskonałe. Ja w tej chwili mam u siebie wersję granatową - węgierską, bo najbardziej mi się podoba. Niedawno wyszedł w kolorze czerwonym - z białymi drzwiami i dachem, czyli taki, jak jeździły u nas (tylko kolor felg inny). Niestety ta wersja jest bardzo trudna do dostania - ściągnięcie byłoby dość kosztowne. Ale na Ebayu je widziałem.
Miałem również wersję biało-czerwoną, kupioną i sprzedaną za około 260zł, więc cena była przystępna. Pojedyncze egzemplarze autobusów w takim kolorze występowały również u nas, możesz pokopać po necie. Oczywiście nie były to wersje dedykowane dla Polski, ale się zdarzały.
Tu możesz obejrzeć wszystkie wariacje większości autobusów z ClassicBus, ale pewnie stronę znasz:
[link widoczny dla zalogowanych]
Model Ikarusa 260 w serii gazetowej (Modimio) nie umywa się do ClassicBusa. Różnica między CLassicBusem, a SovieckimAvtobusem (które też miałem w kolekcji, ale sprzedałem) były ogromne. Pomijając już wycieraczki czy lusterka, które można wymienić na lepsze, największym mankamentem tańszego modelu, to osadzenie bocznych szyb - w ClassicBus szyby są wpasowane w otwory okienne i pokrywają się płaszczyzną słupków. W Sovieckim Avtobusie i Modimio szyby boczne to kawał plastiku wzdłuż całej ścianki bocznej, osadzonej od wewnątrz - szyby są osadzone głęboko w stosunku do płaszczyzny ściany bocznej. To tak na pierwszy rzut oka, ale tak naprawdę każdy detal jest dużo ładniejszy w ClassicBusie. Oprócz wspomnianego wnętrza, ogromna różnica jest także w odwzorowaniu podwozia, co dla mnie też ma znaczenie.
Ale żeby nie było samej krytyki - złamałem się i zamówiłem model Ikarusa 620, mimo, że nie zbieram serii gazetowych. Kupiłem dlatego, że zapowiedzi tych modeli z Premium Classixxs nie są wcale lepsze pod względem detali od Modimio, a dodatkowo mają gorsze kolory. Model Modimio z relacji z Internetu (zdjęcia, filmy) wygląda dobrze, a zapas gablotek też mam Zobaczymy jak będą docelowo wyglądały modele Premium Classixxs, ale osobiście obstawiam, że prędzej czy później wyjdą one również od spod szyldu SSM. Jeśli SSMy będą w lepszych kolorach, wtedy wymienię Modimio...
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 12:17, 19 Wrz 2020 |
|
Dziękuję serdecznie! Podałeś dużo ciekawych i praktycznych informacji.
Czy ta wersja budapeszteńska, granatowa, jest tak jak w oryginale w BKV Budapeszt, granatowo-popielata? Wydawało mi się, że patrząc na zdjęcia modelu widziałem kolory granatowo-biale ale to może wynikać z tego, że na zdjęciach kolory są nieraz "przekłamywane".
Nawiasem mówiąc byłem zachwycony malowaniem Ikarusów dla BKV. Świetny kontrast granatu z siwym.
Czy modele Sovetski autobus były produkcji Vector? Rzeczywiście, te modele były dużo słabsze, nawet mniej proporcjonalne. Już nawet nie ma co mówić o szczegółach.
W modelach Ikarusa serii 200 przeszkadza mi błąd przedniej szyby. Listwa dzieląca jest prosta ( choć pod kątem względem podszybia i linii dachu ) nie wygięta. W modelach 260, 256 i 250 już jest prawidłowa. Mam na myśli Classicbus.ru. W modelu 280 jeszcze była wygięta
Pozdrawiam ! |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BUSSING dnia Sob 15:21, 19 Wrz 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 94 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Sob 13:30, 19 Wrz 2020 |
|
To jest taka "brudna biel" na modelu, odcień jest bardzo podobny, jak w tym autobusie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Były nie tylko granatowo-popielate, ale też granatowo-jasno siwe (niemal białe).
Co do listwy dzielącej szybę, jest identyczna lub niemal identyczna w 260, jak i w 256 oraz 250.58. Gwarantuję Ci, że to szczegół, na który nie zwrócisz uwagi, mając model w ręce.
Vector Models to stara ukraińska manufaktura, robiące od dawna modele żywiczne, na długo zanim pojawił się KAP i inne gazetówki. Soviecki Avtobus nie ma z nimi nic wspólnego. Vector na długo przed innymi zrobił modele Ikarusów, Ogórków czy nawet Żuka. Modele są, jakie są... Jest jednak spora grupa miłośników tej marki. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|