Autor |
Wiadomość |
AtuPlusV12Lang
Dołączył: 18 Lis 2020
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 13:38, 21 Lis 2020 |
|
Mam nadzieję tylko, że nie wczują się za bardzo w klimat i nie zrobią np FSO 1500 tak na "odwal sie" jak FSO robiło pod koniec produkcji...
Co do braków kadrowych to też słyszałem o osobach z nakazami pracy w fso (bodajże po odbyciu wyroków chyba), nie wiem ile w tym prawdy.
W gazetkach można przedstawić także ciekawe postacie związane z FSO, Panowie Nawrot, Jaroszewicz i inni. O ile to nie było poruszane w KAP wcześniej, tego nie wiem, bo zbierałem tylko "polonezowe" numery. Myślę także że można by było przedstawić ludzi (albo stowarzyszenia) którzy dzisiaj się zajmują produktami z FSO, choćby Muzeum Techniki, Muzeum Skarb Narodu itp. |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez AtuPlusV12Lang dnia Sob 13:41, 21 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 14:09, 21 Lis 2020 |
|
Warszawa 210. To dopiero będzie legenda.. Owiana tak wielką aurą tajemniczości. Ciekawy jestem jak Wydawca przedstawi nam tę legendę...
Fabryki samochodów w "demoludach". Czy to w Polsce czy na Węgrzech. Reguły były podobne. Pracowali również żołnierze. Pracowali więźniowie. Żołnierze oddelegowani na "odcinek przemysłu" nie mieli na pewno nic przeciwko temu. Nauczyli się czegoś nowego. A ludzi do pracy zawsze brakowało w takich fabrykach. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
AtuPlusV12Lang
Dołączył: 18 Lis 2020
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 14:18, 21 Lis 2020 |
|
Jeszcze takie pytanie trochę z innej beczki, jako że nie mam doświadczenia z seriami testowymi - czy w tego typu serii można liczyć na więcej numerów niż te 5 które są na stronie? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1099 Przeczytał: 88 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 14:20, 21 Lis 2020 |
|
Dowodów że Fiat 130p bylł montowany w FSO jest tu przedstawione dużo,
ale niektórzy i tak w to nie wierzą i wymyslają cuda żeby komplikować.
Z wiekiem u niektórych chyba tak się dzieje. :roll: |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HUMBER IMPERIAL
User
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 591 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 14:22, 21 Lis 2020 |
|
AtuPlusV12Lang napisał: |
Jeszcze takie pytanie trochę z innej beczki, jako że nie mam doświadczenia z seriami testowymi - czy w tego typu serii można liczyć na więcej numerów niż te 5 które są na stronie? |
Raczej nie, w Kultowych Autach, Zlotej Kolekcji, Kultowych Autobusach byly tylko cztery, dopiero w Kultowych Ciezarowkach i Samochodach IIWS bylo 5 numerow |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5664 Przeczytał: 95 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Sob 17:14, 21 Lis 2020 |
|
Znowu zaczynacie z koncertami życzeń i opowieściami spod budki z piwem?
Kolejny temat ma zostać zaśmiecony bezsensownymi dywagacjami? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
AtuPlusV12Lang
Dołączył: 18 Lis 2020
Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 17:57, 21 Lis 2020 |
|
W sumie trafna uwaga, przepraszam, na swoje usprawiedliwienie podam tylko, że mam jakiś cień nadziei, że wydawca to czyta robiąc jakiś research/analizę rynku i nie zaserwuje nam przez to rozczarowań jak przy KAP... Ale nie omieszkam napisać do nich maila z sugestiami, może ktoś go przeczyta. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2622 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 12:16, 23 Lis 2020 |
|
W dziale "Gadamy o samochodach" założyłem temat "Legendy FSO - produkcja, montaż, prototypy, ciekawostki".
Zapraszam wszystkich którzy chcieliby podzielić się wiedzą lub dowiedzieć czegoś nowego na ten temat. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Skuderia
User
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 1625 Przeczytał: 54 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Corleone
|
Wysłany:
Czw 16:32, 26 Lis 2020 |
|
Wracajac do dyskusji stricte o kolekcji. Czy dostal juz moze ktos zamowiona prenumerate? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Poldi
User
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1657 Przeczytał: 102 tematy
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 16:45, 26 Lis 2020 |
|
Prenumeraty będą wysyłane po 15.12.2020. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Skuderia
User
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 1625 Przeczytał: 54 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Corleone
|
Wysłany:
Czw 16:46, 26 Lis 2020 |
|
Dzieki bardzo za informacje Arek! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
piotrdelon
Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Czw 17:31, 26 Lis 2020 |
|
max napisał: |
Rodzi się pytanie czy Fiaty montowane w FSO można uznać za "legendy"?
Ale jeśli tak, to należy pamiętać jeszcze o modelach 128 3p i Ritmo.
No i zwłaszcza o Zastawie Mediteran, która zaprojektowanbyła z udziałem polskich inżynierów i produkowana wyłącznie w Polsce. Oblachowanie zmienionej, tylnej części nadwozia produkowane było w Kielcach, a całość zgrzewana, lakierowana i wyposażana w FSO.
Emblemat "Polski Fiat" i wyróżnik modelowy z literą "p" umieszczane były na nadwoziach modeli 127 i 132 (nie w całym okresie montażu) i Zastawie 1100.
Nie byly stosowane w modelach Ritmo, 131, 128 Coupe i 128 3p.
W tym ostatnim wyróżnik 3p oznacza rodzaj nadwozia.
3p = tre porte = trzydrzwi teowy. |
t
Muszę sprostować temat produkcji modelu Meditran w Polsce. Zaprojektowany to on był w przez Włochów już, na etapie zakupu licencji. W FSO zostały wytrasowane i wyprodukowane tłoczniki do tej wersji, a produkcje wykonywała SHL .Wytłoczki byly wysyłane do fabryki w Yugoslawi skąd przyjeżdżały do FSO całe gotowe samochody
na wagonach jako pojazdy samojezdne. Brakowało zderzaków, i kilku innych części, które faktycznie produkowano w FSO. Nigdy nie było zgrzane w Polsce żadne nadwozie Zastavy. Montaż odbywał się w tz. Stodole, gdzie wcześniej prowadzono produkcję Syreny. |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez piotrdelon dnia Czw 17:37, 26 Lis 2020, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2622 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 18:23, 26 Lis 2020 |
|
Wiem, że Włosi na etapie zakupu przez zakłady Crvena Zastava w Kragujevacu licencji na Fiata 128 przeprojektowali jego tył tworząc z Zastawy 101 coś w rodzaju liftbacka ale jeśli chodzi o wersję Mediteran byłem przekonany, że to późniejsza historia i mocniej związana z FSO. Zwłaszcza, że blachy tłoczone były w Kielcach a Mediteran w Jugosławii nie był sprzedawany.
Ale może było tak jak napisałeś, człowiek ciągle się dowiaduje czegoś nowego
Chętnie o tym pogadam ale tu dyskutujemy tylko o modelach.
Zapraszam do tematu w dziale "Gadamy o samochodach". |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Jakub
User
Dołączył: 17 Lut 2020
Posty: 302 Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 14:42, 02 Gru 2020 |
|
Kupił ktoś może dzisiaj Syrenę 104F? Jak z dostępnością modelu? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
pitagor
User
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 16:54, 02 Gru 2020 |
|
W Radomiu w Kolporterze na terenie Selgrosa ok. 16 były jeszcze 2 szt., tak samo jako poloneza. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|