FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Legendy FSO - skala 1:43 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
AtuPlusV12Lang




Dołączył: 18 Lis 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:38, 21 Lis 2020 Powrót do góry

Mam nadzieję tylko, że nie wczują się za bardzo w klimat i nie zrobią np FSO 1500 tak na "odwal sie" jak FSO robiło pod koniec produkcji...

Co do braków kadrowych to też słyszałem o osobach z nakazami pracy w fso (bodajże po odbyciu wyroków chyba), nie wiem ile w tym prawdy.

W gazetkach można przedstawić także ciekawe postacie związane z FSO, Panowie Nawrot, Jaroszewicz i inni. O ile to nie było poruszane w KAP wcześniej, tego nie wiem, bo zbierałem tylko "polonezowe" numery. Myślę także że można by było przedstawić ludzi (albo stowarzyszenia) którzy dzisiaj się zajmują produktami z FSO, choćby Muzeum Techniki, Muzeum Skarb Narodu itp.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez AtuPlusV12Lang dnia Sob 13:41, 21 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 14:09, 21 Lis 2020 Powrót do góry

Warszawa 210. To dopiero będzie legenda.. Owiana tak wielką aurą tajemniczości. Ciekawy jestem jak Wydawca przedstawi nam tę legendę...

Fabryki samochodów w "demoludach". Czy to w Polsce czy na Węgrzech. Reguły były podobne. Pracowali również żołnierze. Pracowali więźniowie. Żołnierze oddelegowani na "odcinek przemysłu" nie mieli na pewno nic przeciwko temu. Nauczyli się czegoś nowego. A ludzi do pracy zawsze brakowało w takich fabrykach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
AtuPlusV12Lang




Dołączył: 18 Lis 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:18, 21 Lis 2020 Powrót do góry

Jeszcze takie pytanie trochę z innej beczki, jako że nie mam doświadczenia z seriami testowymi - czy w tego typu serii można liczyć na więcej numerów niż te 5 które są na stronie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1099
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 140 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:20, 21 Lis 2020 Powrót do góry

Dowodów że Fiat 130p bylł montowany w FSO jest tu przedstawione dużo,
ale niektórzy i tak w to nie wierzą i wymyslają cuda żeby komplikować.
Z wiekiem u niektórych chyba tak się dzieje. :roll:


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HUMBER IMPERIAL
User



Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 591
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:22, 21 Lis 2020 Powrót do góry

AtuPlusV12Lang napisał:
Jeszcze takie pytanie trochę z innej beczki, jako że nie mam doświadczenia z seriami testowymi - czy w tego typu serii można liczyć na więcej numerów niż te 5 które są na stronie?


Raczej nie, w Kultowych Autach, Zlotej Kolekcji, Kultowych Autobusach byly tylko cztery, dopiero w Kultowych Ciezarowkach i Samochodach IIWS bylo 5 numerow


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5664
Przeczytał: 95 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Sob 17:14, 21 Lis 2020 Powrót do góry

Znowu zaczynacie z koncertami życzeń i opowieściami spod budki z piwem?
Kolejny temat ma zostać zaśmiecony bezsensownymi dywagacjami?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
AtuPlusV12Lang




Dołączył: 18 Lis 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:57, 21 Lis 2020 Powrót do góry

W sumie trafna uwaga, przepraszam, na swoje usprawiedliwienie podam tylko, że mam jakiś cień nadziei, że wydawca to czyta robiąc jakiś research/analizę rynku i nie zaserwuje nam przez to rozczarowań jak przy KAP... Ale nie omieszkam napisać do nich maila z sugestiami, może ktoś go przeczyta.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2622
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:16, 23 Lis 2020 Powrót do góry

W dziale "Gadamy o samochodach" założyłem temat "Legendy FSO - produkcja, montaż, prototypy, ciekawostki".
Zapraszam wszystkich którzy chcieliby podzielić się wiedzą lub dowiedzieć czegoś nowego na ten temat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Skuderia
User



Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 1625
Przeczytał: 54 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Corleone

PostWysłany: Czw 16:32, 26 Lis 2020 Powrót do góry

Wracajac do dyskusji stricte o kolekcji. Czy dostal juz moze ktos zamowiona prenumerate?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1657
Przeczytał: 102 tematy

Pomógł: 48 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:45, 26 Lis 2020 Powrót do góry

Prenumeraty będą wysyłane po 15.12.2020.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Skuderia
User



Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 1625
Przeczytał: 54 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Corleone

PostWysłany: Czw 16:46, 26 Lis 2020 Powrót do góry

Dzieki bardzo za informacje Arek!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
piotrdelon




Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 17:31, 26 Lis 2020 Powrót do góry

max napisał:
Rodzi się pytanie czy Fiaty montowane w FSO można uznać za "legendy"?
Ale jeśli tak, to należy pamiętać jeszcze o modelach 128 3p i Ritmo.
No i zwłaszcza o Zastawie Mediteran, która zaprojektowanbyła z udziałem polskich inżynierów i produkowana wyłącznie w Polsce. Oblachowanie zmienionej, tylnej części nadwozia produkowane było w Kielcach, a całość zgrzewana, lakierowana i wyposażana w FSO.

Emblemat "Polski Fiat" i wyróżnik modelowy z literą "p" umieszczane były na nadwoziach modeli 127 i 132 (nie w całym okresie montażu) i Zastawie 1100.
Nie byly stosowane w modelach Ritmo, 131, 128 Coupe i 128 3p.
W tym ostatnim wyróżnik 3p oznacza rodzaj nadwozia.
3p = tre porte = trzydrzwi teowy.
t
Muszę sprostować temat produkcji modelu Meditran w Polsce. Zaprojektowany to on był w przez Włochów już, na etapie zakupu licencji. W FSO zostały wytrasowane i wyprodukowane tłoczniki do tej wersji, a produkcje wykonywała SHL .Wytłoczki byly wysyłane do fabryki w Yugoslawi skąd przyjeżdżały do FSO całe gotowe samochody
na wagonach jako pojazdy samojezdne. Brakowało zderzaków, i kilku innych części, które faktycznie produkowano w FSO. Nigdy nie było zgrzane w Polsce żadne nadwozie Zastavy. Montaż odbywał się w tz. Stodole, gdzie wcześniej prowadzono produkcję Syreny.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez piotrdelon dnia Czw 17:37, 26 Lis 2020, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2622
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:23, 26 Lis 2020 Powrót do góry

Wiem, że Włosi na etapie zakupu przez zakłady Crvena Zastava w Kragujevacu licencji na Fiata 128 przeprojektowali jego tył tworząc z Zastawy 101 coś w rodzaju liftbacka ale jeśli chodzi o wersję Mediteran byłem przekonany, że to późniejsza historia i mocniej związana z FSO. Zwłaszcza, że blachy tłoczone były w Kielcach a Mediteran w Jugosławii nie był sprzedawany.
Ale może było tak jak napisałeś, człowiek ciągle się dowiaduje czegoś nowego Smile
Chętnie o tym pogadam ale tu dyskutujemy tylko o modelach.
Zapraszam do tematu w dziale "Gadamy o samochodach".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jakub
User



Dołączył: 17 Lut 2020
Posty: 302
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:42, 02 Gru 2020 Powrót do góry

Kupił ktoś może dzisiaj Syrenę 104F? Jak z dostępnością modelu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pitagor
User



Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:54, 02 Gru 2020 Powrót do góry

W Radomiu w Kolporterze na terenie Selgrosa ok. 16 były jeszcze 2 szt., tak samo jako poloneza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin