Autor |
Wiadomość |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2501 Przeczytał: 52 tematy
Pomógł: 188 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 17:51, 28 Wrz 2023 |
 |
Dla mnie największym usprawnieniem tego modelu byłoby, gdyby w końcu zrobili przednie kierunki bardziej dopasowane do wgłębienia w narożnikach atrapy. Myślałem, że w tym modelu będzie lepiej, ale już egzemplarze z premium rozwiewały nadzieje. Wygląda na to, że pod tym względem nic się nie zmieniło od czasów KAP. Można samemu wydłubać te światła i próbować je piłować, ale ryzyko uszkodzenia jest spore. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
huml
User
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 1247 Przeczytał: 56 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany:
Pią 9:34, 29 Wrz 2023 |
 |
Szczególnie te lusterko w 127 jest koszmarne |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
idoneo1
User
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884 Przeczytał: 75 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil
|
Wysłany:
Sob 13:57, 30 Wrz 2023 |
 |
Poza listwami na tylnym słupku najbardziej brakuje mi zagłówków. Nie wiem skąd je przeszczepić?
A przy okazji poniżej link do strony, na której opisano wszystkie zmiany zachodzące w czasie produkcji Dużego Fiata.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Wojciech1500
User
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 1438 Przeczytał: 34 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 16:46, 30 Wrz 2023 |
 |
Najlepiej przeszczepić całe fotele od Poloneza. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
artemis
User
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 295 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 10:54, 04 Paź 2023 |
 |
W126 napisał: |
Dla mnie największym usprawnieniem tego modelu byłoby, gdyby w końcu zrobili przednie kierunki bardziej dopasowane do wgłębienia w narożnikach atrapy. ................. Można samemu wydłubać te światła i próbować je piłować, ale ryzyko uszkodzenia jest spore. |
Wydaje mi się, że pierwszą rzeczą jaką trzeba zrobić ty wymontować atrapę i ją dopasować do nadwozia, warto też wymontować migacze dopiłować i włożyć do atrapy.
Ryzyko jest nie tyle uszkodzenia, co zgubienia drobnych elementów
W modelach KaP tę poprawkę robiłem chyba 2 lub 3 razy i nic mi się nie uszkodziło.
Fakt, poprawka wymaga pewnego doświadczenia w demontażu i montażu drobnych elementów modeli
.
.
DZIĘKUJĘ WSZYSKIM UŻYTKOWNIKOM TEGO FORUM, KTRÓRZY PRZEZ OSTATNIE 15 LAT CZYTALI MOJE WPISY NA TYM FORUM i
zapraszam na mojego bloga ! |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez artemis dnia Pon 23:15, 17 Lut 2025, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2838 Przeczytał: 53 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Nie 7:52, 15 Paź 2023 |
 |
Nie ma zdjęć od Bartka to nikt nawet nie wspomina o Fiacie 127
Inna sprawa, że modelik raczej emocji nie wywołuje |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
DzioWu
User
Dołączył: 04 Mar 2021
Posty: 319 Przeczytał: 56 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GDA
|
Wysłany:
Nie 9:55, 15 Paź 2023 |
 |
Miałem w ręku gazetkę ale odpuściłem.
Następna Warszawa będzie w kolorze zielonym butelkowym. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
gorset84
User
Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 654 Przeczytał: 76 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kudowa Zdrój
|
Wysłany:
Nie 10:02, 15 Paź 2023 |
 |
Dokładnie w takim samym kolorze jak model Warszawy 223 z rumuńskiej serii... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
SE 2647
User
Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 246 Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Nie 12:40, 22 Paź 2023 |
 |
Pamięć jest ulotna, ale ja nie pamiętam Warszawy 223 w takim zielonym butelkowym kolorze. Podobnie jak Syren 104.
Bardzo realna była Warszawa 223 w filmie,"Kochaj albo rzuć" 1974. Dyrektor PGRu grany przez Bronisława Pawlika posiadał oryginalnie lakierowana Warszawę. Ten kolor jak pamiętam przypadał na lata 1966/68. Syreny 104 także malowano tym kolorem. Lakiernia FSO była wspólna dla obu nadwozi samochodowych, ale to może potwierdzić @artemis (choć wtedy jeszcze nie pracował sądzę że zna historię swojego zakładu pracy, pozdrawiam przy okazji)
Poza tym nigdy fabryczne pojazdy nie posiadały felg malowanych w kolorze nadwozia. Felgi w Syrenach i Warszawach były zawsze jasno kremowe. Niestety ten sam błąd wykonano w bardzo udanym moim zdaniem modelu Warszawy Pickup w promocyjnym modelu tej serii. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Piotr1-60
User
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany:
Nie 13:11, 22 Paź 2023 |
 |
@SE 2647:...tak tylko gwoli jasności - Warszawa 223 dyrektora PGR występuje w drugiej części trylogii (o Kargulach i Pawlakach) - NIE MA MOCNYCH.
(kadr z filmu "Nie ma mocnych")
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
SE 2647
User
Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 246 Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Nie 16:03, 22 Paź 2023 |
 |
Dzięki za pomoc. Oczywiście w stosunku do tytułu filmu jest tak jak piszesz, ale skupmy się na kolorze Warszawy. Pamiętasz zieleń butelkowa?
Owszem, w ciemnych kolorach ze srebrnymi dodatkami: ozdobnymi listwami tj. progową czy umieszczona na błotnikach i drzwiach Warszawy prezentowały się znakomicie.
Ale wciąż twierdzę, że zieleni butelkowej nie było w palecie lakierów dla Warszaw czy Syren 104. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Piotr1-60
User
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany:
Pon 17:48, 23 Paź 2023 |
 |
@SE 2647:...ja nie kojarzę fabrycznych WARSZAW w kolorze - "zieleń butelkowa". Kojarzę kolory: biały, brudno-biały, szary (stalowy odcień niebieskiego),błękitny, wiśniowy (bordo), kremowy i to chyba wszystko, co moja pamięć ogarnia. Paleta barw była bardzo uboga. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Jakub
User
Dołączył: 17 Lut 2020
Posty: 310 Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 11:33, 24 Paź 2023 |
 |
Ja tylko raz spotkałem się z twierdzeniem (niepotwierdzonym) że wyszły krótkie serie Warszaw w kolorze czerwonym i zielonym.
Poza tym, od 1971 r. FSO wypuszczało Polskie Fiaty 125p w kolorze oliwkowy F323. Czy mógłby ktoś z kolegów wyjaśnić, bo nigdy nie udało mi się tego ustalić, dlaczego lakierów z palety PF 125p nie stosowano w Warszawach? Bo nigdy fabrycznej oliwkowej, błękit turecki czy amarantowej nikt nigdy nie widział.
Przepraszam za off top, ale to w kontekście zbliżającego się numeru z Warszawą. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
DzioWu
User
Dołączył: 04 Mar 2021
Posty: 319 Przeczytał: 56 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GDA
|
Wysłany:
Śro 9:35, 25 Paź 2023 |
 |
Tak ma wyglądać Fiat 4x4
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2501 Przeczytał: 52 tematy
Pomógł: 188 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 9:45, 25 Paź 2023 |
 |
Słabo i to bardzo. Nawet zakładając, że w XWA5638 taki kolor był naprawdę, to ten egzemplarz miał szerokie nadkola z przodu. Tym się właśnie różnił od jasnego. Model jest niepoprawny merytorycznie. Po co było na siłę kombinować? Trzeba było zrobić w jasnym kolorze, jeśli się nie chciało przerabiać formy.
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|