|
Autor |
Wiadomość |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2614 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 14:03, 05 Lis 2020 |
|
Być może kabriolet MR73 miał tylne lampy z Fiata 124 produkowane na licencji w Polsce. Wydaje się to logiczne chociaż pewności nie ma. W każdym razie nie były to radzieckie lampy z Łady 2101. Bo i skąd by się wzięły 😁.
A co do wymiany kooperacyjnej to nie kończyła się na klamkach i tylnych lampach. Sprowadzaliśmy również pasy bezpieczeństwa NORMA produkowane w jednej z republik ZSRR, obręcze kół i coś tam jeszcze. A wysyłaliśmy znacznie więcej pozycji, głównie z elektrotechniki. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
marakas
User
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 433 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 15:58, 05 Lis 2020 |
|
Co do tylnych lamp.
W albumie o fabryce fsm.
link do starej aukcji aby było wiadomo o co chodzi.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wśród wielu zdjęć z procesu produkcji pamiętam że pojawiła się fotka kobiet przy nazwijmy to taśmie produkcyjnej oświetlenia. Pamiętam duży kosz z lampami, a tam leżały lampy od łady 2101.
Inne kobieta kontroluje tylne lampy od lady 2103.
Wynika z tego że tylne oświetlenie do ład swego czasu u nas wytwarzano.
W tej aukcji chyba nawet to na jednej fotce widać..
Pozdr. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez marakas dnia Czw 16:13, 05 Lis 2020, w całości zmieniany 5 razy
|
|
|
|
M5Q
User
Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 425 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WZ
|
Wysłany:
Czw 16:42, 05 Lis 2020 |
|
Rzeczywiście wygląda to na 2101 i 2103 (po lewej tyłem). To wspomniane zdjęcie z albumu w większym rozmiarze.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez M5Q dnia Czw 16:44, 05 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2614 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 17:05, 05 Lis 2020 |
|
Z lampami do Łady 2101 (Fiat 124) sprawa jasna. Ale do 2103? A album poświęcony jest FSM, strona z lampami podpisana FSM, Zakład w Sosnowcu. Zagadka.. Bo produkowano też asortyment dla Fiata, do modeli nie produkowanych w Polsce, m. in. 128 i 132. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Czw 17:20, 05 Lis 2020, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
mto
User
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 423 Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 17:21, 05 Lis 2020 |
|
Muszę przyznać, że wywiązała się bardzo ciekawa dyskusja na temat polskiego cabrio. Ciekawi mnie jeszcze jeden szczegół w karoserii.
Mam wrażenie, że w każdym z tych 3ch cabrio przestrzeń między krawędzią tylnej klapy a miejscem na składany dach jest inna :
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2614 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 17:27, 05 Lis 2020 |
|
Jedna z teorii głosi, że przeróbka MR73 polegała m. in. na wstawieniu pałąka i wycięciu dodatkowego miejsca na nowy mechanizm składanego dachu. Być może tak było ale jednoznacznych dowodów brak i głowy za to nie dam 😉 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Czw 17:36, 05 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
M5Q
User
Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 425 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WZ
|
Wysłany:
Czw 18:38, 05 Lis 2020 |
|
max napisał: |
Z lampami do Łady 2101 (Fiat 124) sprawa jasna. Ale do 2103? |
Co do lamp do 2103 z FSM to znalazłem jeszcze na potwierdzenie panią Wandę pod kaloryferem :
[link widoczny dla zalogowanych]
Koniec offtopa, bo skończy się jak z autobusami |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez M5Q dnia Czw 18:39, 05 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Czw 19:05, 05 Lis 2020 |
|
nie wyciągacie wniosków z poprzedniej sytuacji , czy naprawdę jest istotne czy w modelu jest lampa z Łady czy Fiata , są i nic już tego nie zmieni . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2614 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 19:35, 05 Lis 2020 |
|
Pani Wanda wymiata 😁
A model jest bardzo fajny niezależnie od pochodzenia tylnych świateł. Koniec z lampami. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Czw 19:37, 05 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
RAFLAB
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1398 Przeczytał: 61 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork
|
Wysłany:
Czw 20:15, 05 Lis 2020 |
|
Panowie , Kolega mto na swoim kolażu ewidentnie udowodnił, że były 3 prototypy wesji kabrio. Nikt z Was nie zwrócił uwagi, że trzeci, tzw. Targa, - z fragmentem dachu - ma wlew paliwa w końcowej części tylnego lewego błotnika ? , dwa poprzednie egzemplarze takowego nie posiadają |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez RAFLAB dnia Czw 21:34, 05 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2614 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 21:34, 05 Lis 2020 |
|
Czy na pewno?
MR 75 z czarnobiałych zdjęć nie posiada wlewu na lewej stronie, widać to wyraźnie. To też wyraźna różnica w stosunku do "normalnego" PF 125p.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Tzw" targa" ma wlew jak każdy PF 125p, na lewej stronie.
[link widoczny dla zalogowanych]
A MR73? Czy na pewno nie ma wlewu paliwa na lewym tylnym błotniku, czy może nie widać go wyraźnie na kiepskim zdjęciu?
Na pewno nie ma wlewu na prawej stronie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ale na tym zdjęciu, wykonanym 13 lipca 1974r w FSO już jakby coś widać po lewej stronie
[link widoczny dla zalogowanych]
A po zbliżeniu sprawa wydaje się jasna.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Czw 21:39, 05 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
RAFLAB
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1398 Przeczytał: 61 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork
|
Wysłany:
Czw 21:42, 05 Lis 2020 |
|
Ok, Max, tu mnie masz , na zdjęciach mi dostępnych nie był on tak widoczny, a wręcz niewidoczny , ale dochodzi kolejna kwestia - przestrzeń między krawędzią tylnej klapy a miejscem na składany dach .
Jest ewidentnie różna. Ok, mogli "dociąć" ją w Tardze, ale nie koniecznie
Max, no daj nam szansę na łudzenie się, że były 3 różne prototypy , na zdjęciu widać, że przednie kierunkowskazy to jednak nie wąska wersja z początku produkcji, a wydają się już szersze od MR '75, dołożyli listwy boczne, no i ma przecież INNE felgi, z eliptycznymi otworami, a nie okrągłymi - o i to jest ten dowód, że to na pewno 3 prototyp |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez RAFLAB dnia Czw 21:49, 05 Lis 2020, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2614 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 22:39, 05 Lis 2020 |
|
Ok, felgi wszystko zmieniają 😉. Składam samokrytykę przed kolektywem i chylę czoła przed logiką i dociekliwością Kolegi 😁 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2697 Przeczytał: 77 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Czw 23:32, 05 Lis 2020 |
|
Sorry za ignorancję, ale czy na przedostatnim zdjęciu żółty Fiat to nie jest kabriolet ?
Chyba że to jamnik cabrio? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sprzewo dnia Czw 23:33, 05 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
mto
User
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 423 Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 23:37, 05 Lis 2020 |
|
Tak, to jamnik cabrio 🙂
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mto dnia Czw 23:38, 05 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|