Autor |
Wiadomość |
mto
User
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 423 Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 19:42, 01 Wrz 2022 |
|
Kolego Jaca chyba nie wiedziałeś listy zapowiedzi na której jest wspomniany przez Ciebie Polonez Kombi oznaczony jako Plus - czyli już za czasów Daewoo-FSO.
Co do Poloneza Mr'85 chyba znalazlem jego srebrny pierwowzór i zrobiłem zestawienie z fotką zapowiedzi modelu - pamiętajmy, że to nadal tylko fotka zapowiedzi, nie fizyczny wydany model
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Jaca
User
Dołączył: 05 Paź 2021
Posty: 448 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 19:49, 01 Wrz 2022 |
|
@mto nie mam po co tam wchodzić wolę na forum wejść przekartkować poczytać i wpisać a może akurat wyjdzie to co wpisałem, już teraz sam potwierdziłeś jeden ze smaczków które chętnie wezmę w większej ilości. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2697 Przeczytał: 78 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Czw 20:05, 01 Wrz 2022 |
|
Pewnie już gdzieś o tym było, ale niech mi ktoś wytłumaczy w którym roku pojawiły się noski: starszy podcięty i nowszy jak na powyższym zdjęciu. Do tego kiedy pojawiła się tzw. wersja akwarium. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 21:18, 01 Wrz 2022 |
|
Nosek w pierwszej "podciętej" wersji czyli o ujemnym skosie pojawił się wraz z pierwszym prototypem wersji coupe czyli jeszcze w latach 70 tych. Był elementem wersji coupe, jednej z trzech wersji późniejszego Poloneza, przygotowanych w Turynie (5d, 3d, coupe). W seryjnej produkcji po raz pierwszy pojawił się w 1981 roku w krótkiej serii wersji Poloneza coupe. Po raz drugi pojawił się w drugiej serii wersji coupe w 1983 roku. Natomiast w Polonezie 5d pojawił się w roku 1986 kiedy do produkcji weszła wersja z okienkami w słupkach "C" czyli tzw akwarium. Od pierwotnego pochodzenia nazywany był "noskiem coupe". Przy czym początkowo nowe wersje (akwarium + nosek coupe) kierowane były wyłącznie na dewizowe rynki zagraniczne. W Polsce zaczęły się pojawiać w roku 1987. Rok później, w roku 1988 nosek Poloneza zmienił nieco kształt, stał się "szerszy" u podstawy przez co zlikwidowany został jego pierwotnie ujemny skos. Mam nadzieję, że pomogłem 🙂 |
Post został pochwalony 2 razy
|
|
|
|
Voycik
User
Dołączył: 22 Kwi 2013
Posty: 169 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Małopolska Zachodnia
|
Wysłany:
Czw 21:19, 01 Wrz 2022 |
|
Temat noska jest bardzo ciekawy, się nie do końca rozumiem... Czy można to jakoś zobrazować? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 21:36, 01 Wrz 2022 |
|
Tak, można to bez problemu zobrazować...😉
Poniżej wersja z 1987 roku:
[link widoczny dla zalogowanych]
A tu wersja z 1988 roku:
[link widoczny dla zalogowanych]
Przyjrzyj się "noskowi coupe" i zrozumiesz na czym polega różnica 🙂
Gdybyś miał z tym problem - daj znać, wyjaśnię.
max |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2697 Przeczytał: 78 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Czw 22:03, 01 Wrz 2022 |
|
Wielkie dzięki max za wyjaśnienie! Czyli rozumiem, że MR85, który dostaniemy za niespełna dwa tygodnie to tylko takie założenie producenta, że taki powinien być standard Polonezów? Bo ani nie pasują mi lata, ani typ noska. Natomiast dobrze pamietam, że sąsiad odbierał w 1986 roku Poloneza „Borewicza” w Polmozbycie z prostokątnymi światłami. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 22:24, 01 Wrz 2022 |
|
W 1985 wersji było kilka i jeszcze większa ilość fabrycznych "mieszańców" na rynek krajowy. Mogły być z reflektorami podwójnymi lub prostokątnymi ale z "noskiem coupe" to raczej rzadko...
Wprawdzie w niektórych źródłach podaje się, że "nosek coupe" trafił do produkcji wersji 5d na przełomie 85/86 ale w praktyce było to dopiero w 1986. Przy czym na rynek krajowy w wersji "akwarium" trafił ma dobre dopiero rok później. Wcześniej trafiały się tzw "odrzuty z eksportu" czyli to czego nie chcieli na normalnym, wolnym rynku ale tych wersji nie było w ofercie krajowej. Dzisiaj trudno to zrozumieć, dziwne to były czasy ale żeby zupełnie tematu nie rozmyć jeszcze raz, "akwarium" od 1986, grubszy nosek od 1988.
Dobrej nocy 😉 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Czw 22:31, 01 Wrz 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
HUMBER IMPERIAL
User
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 588 Przeczytał: 41 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 22:32, 01 Wrz 2022 |
|
Mozna rozumiec ze w 86 z odrzutu mogly sie pojawiac i "borewicze" z noskiem i "akwarium" bez? Bo widzialem zdjecia obu takich. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 22:36, 01 Wrz 2022 |
|
Tak 🙂 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2228 Przeczytał: 70 tematów
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 23:05, 01 Wrz 2022 |
|
To jeszcze tak uściślając. Czym jest w takim razie ten srebrny polonez ze zdjęcia, które wrzucił mto u góry strony? Ma nosek bez podcięcia, czyli teoretycznie od 1988 roku. Za to tył ma od Borewicza, czyli teoretycznie przed wejściem akwarium. To jakiś składak, czy może zdarzały się jeszcze jakieś Borewicze po 1988 roku z nowym przodem bez podcięcia i czarną wstawką zamiast okna w tylnym słupku? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 23:27, 01 Wrz 2022 |
|
Nie zdarzały się.
Model samochodu ze "starym" tyłem, czyli bez okienka w słupku "C" i ze spoilerem z czarnego tworzywa na tylnej klapie, opisany jako rocznik 1985 powinien mieć nosek coupe starego wzoru czyli z ujemnym skosem.
A w zapowiedzi wygląda jakby miał nosek nowego typu czyli nieprawidłowy.
Ale model jest niewielki i może to złudzenie bo w rzeczywistości różnica też nie była zbyt duża. Niebawem wszytko się wyjaśni 🙂 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Pią 8:48, 02 Wrz 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2228 Przeczytał: 70 tematów
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 23:47, 01 Wrz 2022 |
|
Zgadza się, powinien mieć podcięty nosek. Tylko mto wrzucił realne zdjęcie prawdziwego samochodu oprócz fotki z zapowiedzi i tam nosek jest nowego typu. Wychodzi na to, że na tym zdjęciu jest jakaś wersja, której nie przewidzieliśmy albo zespawany składak z dwóch polonezów. Na tym czymś prawdopodobnie wzorowało się DeA. Ciekawa sprawa. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Voycik
User
Dołączył: 22 Kwi 2013
Posty: 169 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Małopolska Zachodnia
|
Wysłany:
Pią 0:14, 02 Wrz 2022 |
|
Wielkie dzięki za wyjaśnienia. Jestem zdumiony szczegółowością Poloneza i jeszcze bardziej dokładną znajomością tematu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 8:46, 02 Wrz 2022 |
|
W126 napisał: |
Zgadza się, powinien mieć podcięty nosek. Tylko mto wrzucił realne zdjęcie prawdziwego samochodu oprócz fotki z zapowiedzi i tam nosek jest nowego typu. Wychodzi na to, że na tym zdjęciu jest jakaś wersja, której nie przewidzieliśmy albo zespawany składak z dwóch polonezów. Na tym czymś prawdopodobnie wzorowało się DeA. Ciekawa sprawa. |
To nie musi być składak. Wprowadzenie trzeciego okienka w słupku "C" nie zakończyło produkcji wersji ze słupkami bez okienek. Od 1988 wprowadzono szeroki nosek, "akwarium" od 1986 ale tylne słupki bywały jeszcze dość długo dwojakiego rodzaju. Zdarzały się też wersje "akwarium" ze starym przodem bez noska.
Ale jeśli nosek już był to od 1988 roku ten nowszy - szerszy. Był współzamienny ze starym noskiem o ujemnym skosie i w razie napraw nie było żadnych problemów.
Kombinacje nadwoziowe ujednolicono dopiero w MR'89, w którym występował tylko szeroki nosek i tylne okienko w słupku "C". No ale tam inny był już cały tył z nowymi światłami i klapą bagażnika sięgającą do zderzaka - tak jak w późniejszym "Caro".
Reasumując, srebrny Polonez ze zdjęcia może być po przejściach ale takie fabryczne wersje można było kupić w roku 1988 i 1989 - do czasu wprowadzenia MR'89. Ale na pewno nie w 1985 bo wtedy "nosek coupe" występował w pierwotnej "podciętej" wersji.
Mam nadzieję, że to co napisałem nie jest zbyt zagmatwane. Jakby co, dodatkowo wyjaśnię |
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Pią 8:56, 02 Wrz 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|