|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
sternik
User
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 420 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wawa/Brux
|
Wysłany:
Nie 21:55, 01 Lut 2015 |
|
Szkoda tylko ze niektóre modele nie pokrywają się ze zdjęciami reklamowymi np Ford CV meksykańskiej Policji to późniejsza wersja niż na zdjęciach reklamowych lub kogut w belgijskiej Alfie. Mały niebieski vector z białym szperaczem to bardzo popularna i charakterystyczna belka w Belgii jeszcze do 2010 roku . To co zostało zamontowane na tym modelu to .. musiał bym tutaj chyba użyć nieregulaminowego słowa o tym kto wie co to jest Szkoda bo wiele osób nastawia się na konkretne egzemplarze, a jak przychodzi co do czego to pojawia się zupełnie co innego |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
D.J.TUNING
User
Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 76 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZ
|
Wysłany:
Pon 16:13, 02 Lut 2015 |
|
Po zapoznaniu się z gazetką, informacjami z neta i po rozmowie z maniakiem aut amerykańskich (kolega Hipo1990) doszedłem do wniosku iż Ford Fairlane jako radiowóz jest małą nieścisłością.
Wg zdjęć i np. tej broszurki :
[link widoczny dla zalogowanych]
Wynika iż w 1956 radiowozami od Forda były modele Customline i Mainline. Modele te podobne są do Fairlane ale są biedniejsze. (1955/1956 Fairlane był wersją topową). Info z broszurki pasuje gdyż do policji raczej trafiały i trafiają wersje uboższe.
Fairlane'a na pewnej stronce o filmach było widać 2 razy, przy czym jeden film miał wyglądającego podejrzanie a film drugi był z 1992 więc 99% szans iż radiowóz był przerobionym cywilem.
Tak więc w epoce radiowozami były głównie 1956 Ford Customline i 1956 Ford Mainline, natomiast Fairlane mógłbyć jakimś wyjątkiem bądź jednostką reprezentacyjną... albo po prostu modelik odwzorowano na bazie auta filmowego...
Z tym wyjątkiem mam na myśli sytuację jak z Mercedesem W124 na służbie polskiej policji... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez D.J.TUNING dnia Pon 16:15, 02 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 16:29, 02 Lut 2015 |
|
W googlach można znaleźć Fairlane jako samochód szeryfa, a i tak ma jeszcze inną listwę boczną. |
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2653 Przeczytał: 74 tematy
Pomógł: 288 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 17:06, 02 Lut 2015 |
|
Ford Fairlane w połowie lat 50-tych był dość często spotykany w roli policyjnego samochodu patrolowego. Poniżej zdjęcia takich pojazdów. To bardzo udany model 1955, model 1956 różnił się niewielkimi szczegółami.
Jefferson County Sheriff, stan New York
Wilmington Bureau of Police, stan Delaware
Perth Amboy Police Dept., stan New Jersey
foto: internet |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
D.J.TUNING
User
Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 76 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZ
|
Wysłany:
Pon 17:20, 02 Lut 2015 |
|
Moim zdaniem lepiej opierać się o broszurki bo one są autentyczne, a z autami zabytkowymi po renowacji jest różnie.
W tamtych o które się opieramy nie było nic o Fairlane (wersji topowej Forda)
Zdaniem mojego kolegi - Hipo1990 powyższe auta są przeróbkami tj cywilne odbudowane jako radiowozy.
Broszurka od rocznika 1955
[link widoczny dla zalogowanych]
W powyższej jest mowa o wyposażeniu dla Customline i Mainline. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2653 Przeczytał: 74 tematy
Pomógł: 288 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 17:33, 02 Lut 2015 |
|
Zdjęcia pochodzą z archiwów policyjnych i wg nich przedstawiają pojazdy jakie były używane w latach 50-tych. Nie jestem ekspertem od amerykańskich samochodów policyjnych ale w Stanach przywiązuje się dużą wagę do tradycji i prawdy historycznej więc po co mieliby restaurować i dbać o niewłaściwe pojazdy?
No ale koro Twój kolega tak twierdzi to jest dowód niepodważalny |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Pon 20:27, 02 Lut 2015 |
|
Jest to dowód dokładnie tej samej mocy, co stwierdzenie, że "w Stanach przywiązuje się dużą wagę do tradycji i prawdy historycznej więc po co mieliby restaurować i dbać o niewłaściwe pojazdy? "
A rozwijając myśl, może nie tyle "po co", a "dlaczego" Przyczyny są zwykle prozaiczne - dostępnośc pojazdu, dostępność części, budżet...
A w kwestii dbałości o prawde historyczną...w całej Europie powiedzenie "remont po amerykańsku" czy "amerykańska renowacja" jest synonimem bylejakości i "picowania". Oczywiście nieco tylko upraszczając.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2653 Przeczytał: 74 tematy
Pomógł: 288 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 21:38, 02 Lut 2015 |
|
Wiesz coś konkretnego na temat tych samochodów ze zdjęć albo służby Forda Fairlane 55/56 w policji czy zabierasz głos tylko żeby wyrazić swój światopogląd?
Bo założyłeś dość absurdalnie, że dostępność rzadszego modelu Fairlane jest większa niż wyprodukowanych w większej ilości tańszych modeli linii Main i Custom. I części do tego rzadszego i droższego modelu miałyby być bardziej dostępne i tańsze a budżet na remont mniejszy? A ludzie, którzy się tym zajmują - policjanci, historycy, pasjonaci historii policji i motoryzacji w Stanach to idioci? Sorry, ale to takie same bzdury jak wg Ciebie "stosowane w całej Europie" określenie "amerykański remont". Być może nie miałeś okazji oglądać eksponatów motoryzacyjnych w amerykańskich muzeach i wiedzę na ten temat czerpiesz od giełdowych "fachowców". Życzę Ci żebyś mógł się przekonać na własne oczy jak dba się o zabytki motoryzacji w USA i co znaczy dbałość o prawdę historyczną.
Oczywiście niczego nie upraszczając |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
D.J.TUNING
User
Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 76 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZ
|
Wysłany:
Pon 22:10, 02 Lut 2015 |
|
Nie zdanie kolegi jest dowodem niepodważalnym a broszurki i świadomość iż w USA też robi się repliki różnych aut / pojazdów.
Jego zdanie znów jest na podstawie właśnie broszur, zdjęć i filmów z epoki. Zdjęć archiwalnych z epoki czy samego faktu iż do policji nie trafiały bogate wersje żadnej marki.
Dla mnie powód przerobienia cywilnego Fairlane'a na policyjnego jest prosty. Zdobycie akurat auta tej serii z planem stworzenia repliki policyjnego bądź sam fakt chęci posiadania wersji topowej wyglądającej jak radiowóz. Są też kwestie gustu. Fairlane lepiej się prezentuje od biedniejszych serii.
Kolejne źródło, reklama z 1956
http://youtu.be/CVcgUBOX9cc
i skany z ksiązki Ford Police Cars 1932-1997
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
"The 1955 police package was based on the Mainline and Customline sedans. However, the two-door Ranch Wagon and four-door Country Sedan station wagons were also available with the police gear."
A dalej info iż Ford miał też serię Fairlane ale cywila.
"In 1955, top trim level for the full-size Ford sedan was Fairlane-series" |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez D.J.TUNING dnia Pon 22:46, 02 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2653 Przeczytał: 74 tematy
Pomógł: 288 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 9:42, 03 Lut 2015 |
|
Z tego tekstu wynika jedynie, że w 1955 roku zestaw mocnego silnika z szybszą skrzynią biegów nazywany "zestawem policyjnym" montowano w sedanach Mainline i Customline. A w 2-drzwiomym kombi Ranch Wagon i 4-drzwiowym kombi Country Sedan dostępna była sama szybsza "policyjna" skrzynia. A dalej, że najwyższy poziom wykończenia oferował model Fairlane. Z tego nie wynika, ze Ford Fairlane nie mógł być samochodem policyjnym I jakoś mnie nie przekonuje, że Fairlane jest ładniejszy i dlatego w co najmniej kilku miejscach posłużył do budowy replik fikcyjnych radiowozów.
Ale, jak poprzednio napisałem, nie jest ekspertem od policyjnych samochodów USA i nie upieram się przy swoim zdaniu. Chętnie się dowiem jak było w rzeczywistości i podzielę się tą wiedzą. W każdym razie Twoje argumenty oparte na materiałach źródłowych bardziej do mnie trafiają niż dywagacje o "amerykańskim remoncie" |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Wto 12:34, 03 Lut 2015 |
|
OK, znowu przeskoczyłem na zbyt ogólny poziom i zbyt wiele chciałem zawrzeć w zbyt krótkim tekście.
Postaram się możłiwie najtreściwiej:
"Zdjęcia pochodzą z archiwów policyjnych i wg nich przedstawiają pojazdy jakie były używane w latach 50-tych."
Ale nie wiemy, czy są to faktycznie byłe radiowozy, czy ich kopie / repliki (i odłóżmy na bok kwestie tego, co jest kopią co repliką, a co oryginałem).
Poniekąd "wyśmiałeś" argumentację kolegi D.J. Tunning - opartą na koknkretnych przesłankach, żeby podeprzeć się bardzo ogólnym stwierdzeniem: "ale w Stanach przywiązuje się dużą wagę do tradycji i prawdy historycznej".
Co do absurdalnych założeń o częściach i cenach itd - nic nie założyłem. Nie znam sytuacji rynkowej tego modelu Forda, ale wiem, że nader często ludzie odbudowywujący pojazdy zabytowe, ulegają jakiejś "pokusie", chęci upiĸęszenia, jeszcze większego podkreślenia piękna danego auta, że potrafią wziąć za bazę wersję bogatszą albo dołożyć chromów lub wyposażenia ponad standard z epoki, kiedy to auto było współczesnym.
Dostepnośc aut i części - tanie i popularne vs. drogie i rzadkie - dokładnie tak jest, że po latach łatwiej i o samochód, i o części, do wersji droższych i bogatszych. Choć w przypadku Fairlaina mówimy tylko o zróżnicowaniu wyposażenia i gradacji wersji i tak taniego samochodu
"A ludzie, którzy się tym zajmują - policjanci, historycy, pasjonaci historii policji i motoryzacji w Stanach to idioci?"
Gdzie takie coś choćby zasugerowałem? Nigdzie. Dopatrywanie się takich skojarzeń to co najmniej nadinterpretacja
"to takie same bzdury jak wg Ciebie "stosowane w całej Europie" określenie "amerykański remont". "
To również powiedziałem zbyt ogólnie, prawda. Niemniej - powiedzenie funkcjonuje i odnosi się głównie do tzw "on frame restoration" - gdzie pojazd jest bardzo ładnie odświeżony wizualnie, jest zwykle sprawny technicznie, ale we wszystkich zakamarkach pozostało mnóstwo "syfu".
Tak na marginesie - coraz więcej amerykańskich właścicieli drogich aut zabytkowych na remonty wysyła je do Europy.
"Być może nie miałeś okazji oglądać eksponatów motoryzacyjnych w amerykańskich muzeach"
W istocie, nie byłem dotychczas w żadnym amerykańskim muzeum.
"Życzę Ci żebyś mógł się przekonać na własne oczy jak dba się o zabytki motoryzacji w USA i co znaczy dbałość o prawdę historyczną. "
A to akurat miałem okazję już wielokrotnie, oglądając (co najmniej ogladając) rozmaite auta sprowadzone ze Stanów. I takie do remontu, i takie rzekomo "idelane", i takie po dość dobrym remoncie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2653 Przeczytał: 74 tematy
Pomógł: 288 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 13:50, 03 Lut 2015 |
|
Czyli tak pokrótce:
1. Odrestaurowanych zabytków techniki w USA nie widziałeś ale za to widziałeś samochody po remoncie sprowadzone do Polski i z tego czerpiesz wiedzę jak się dba o zabytki w USA... To marne źródło wiedzy na ten temat.
2. Wg Ciebie w całej Europie używa się określenia "amerykański remont" jako synonimu powierzchownej, źle przeprowadzonej naprawy. Wprawdzie nie spotkałem się z tym powiedzeniem ale może w swoich podróżach przeoczyłem jakiś europejski kraj.
3. Ponoć Amerykanie coraz częściej wysyłają do restauracji samochody do Europy. Czy to znaczy, że w Stanach nikt tego nie potrafi? Nie, wpływ na to ma cena a dotyczy to zwykle pojazdów europejskich i raczej tych rzadkich. To z uwagi na lepszą dostępność materiałową i fachowców, którzy od lat przy nich pracują. Zjawisko nie jest powszechne i rzadko dotyczy samochodów amerykańskich.
4. Nie znasz obecnej sytuacji rynkowej modelu Fairlane '55 ale założyłeś, że łatwiej zrobić fikcyjne pseudo repliki bo ludzie często ulegają takiej pokusie. Ale przy tym nie uważasz pasjonatów historii, policji i motoryzacji, którzy się na to godzą za idiotów. No to już nie wiem co uważasz...
5. Zdjęcia w moim poście pokazują samochody odrestaurowane ale nie wiemy czy to oryginały. Ano nie wiemy ale raczej można zakładać, że są na oryginałach wzorowane bo tak się zwykle robi. Zwłaszcza, ze to nie jednostkowy przypadek.
6. Nie wyśmiałem kolegi D.J. Tuning ani nie miałem takiej intencji. Mam wrażenie, że z tym kolegą możemy prowadzić ciekawą dyskusję bez udziału adwokatów. Być może ma rację ale na razie nie czuję się przekonany.
7. Broszurki są taką samą przesłanką jak aktualne zdjęcia pojazdów. Mówi się w nich o samochodach preferowanych przez policyjne floty a nie o bezwzględnym obowiązku zakupu tych konkretnych modeli. Całość traktuje o samochodach policyjnych i wzmianka w tym kontekście o modelu Fairlane zapewne nie jest przypadkowa.
Proponuję powstrzymać się od powierzchownych dywagacji i dalszą dyskusję prowadzić w oparciu o konkretne przesłanki, choćby tak wątpliwe jak wcześniejsze zdjęcia i materiały. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 16:30, 11 Lut 2015 |
|
Jak to jest z tymi tablicami rejestracyjnymi? Te prawidłowe są na okładce czy na modelu? |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 21:13, 11 Lut 2015 |
|
Kupiłem Opla Kadetta Polizei. Pod spodem blistra jest chyba data produkcji 2012? Model bez wad, antena do radia jest elestyczna i mało łamliwa. Miałem nie kupować ale mercedes który dziś pojawił się w kiosku ze zwykłej serii kultowych wyglądał tak makabrycznie z szerokimi malowanymi na "chrom" że jednak opel wygrał. Czy wszystkie rosyjskie blistry z tej serii mialy nadrukowany "asfalt" pod kołami modelu? Wyglada to ciekawiej niż szare tło z kultowych. |
|
|
|
|
D.J.TUNING
User
Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 76 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZ
|
Wysłany:
Śro 23:19, 11 Lut 2015 |
|
Cziczaki wg informacji od kolegi Hipo1990 z blachami było tak :
czarne 1951-1955
żółte 1956-1962
Na gazetce mogą się zgadzać gdyż dokładnie od września 1955 są modele 1956 :
[link widoczny dla zalogowanych]
Sam model ma niewłaściwe tzn ma cywilne. W 1956 cywilne miały inny wzór policyjne.
XXX XXX zamiast (E) XX XXX
Wzór policyjnej tablicy tzw EXEMPT:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wracając do kwestii Fordów policyjnych z 1955-1956 udało się zdobyć takie zdjęcia :
1955
[link widoczny dla zalogowanych]
1956
[link widoczny dla zalogowanych]
do tego 2 zdjęcia Mainline Tudor
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
I kolejne dane znalezione przez Hipo1990 :
1956 Ford Mainline 8 Series, 115.5 in. wheelbase Select Fordor Sedan $1657.00
1956 Ford Customline 8 Series, 115.5 in.wheelbase Fordor Sedan $1878.00
1956 Ford Fairlane 8 Series, 115.5 in. wheelbase Town Sedan $1964.00
FAIRLANE 224872
CUSTOMLINE 170695
MAINLINE 49448 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|