 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2500 Przeczytał: 54 tematy
Pomógł: 188 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 15:00, 15 Sty 2025 |
 |
Szkoda tylko, że zdjęcia tego zestawu są tak ciemne, że akurat interesujących elementów będących przedmiotem sprzedaży prawie nie widać. Trochę kupowanie kota w worku. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 874 Przeczytał: 42 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 20:00, 15 Sty 2025 |
 |
Kota, który zastygł nieruchomo w worku - "Po zastosowaniu zestawu koła w modelu nie będą się kręciły."  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez promens dnia Śro 20:02, 15 Sty 2025, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
konik_prz
User
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 253 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 20:15, 15 Sty 2025 |
 |
huml napisał: |
Od 3 numeru w kiosku 64,99 zł |
a nie 99 zł ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
artemis
User
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 295 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 5:00, 16 Sty 2025 |
 |
Abarth098 napisał: |
Potwierdzam, ale nie uważam tego za szczególnie potrzebne i spasowałem u siebie tak, że się obracają, ale z oporem. . |
Ja nie wykonałem tej przeróbki w ogóle. Zastanawiałem się nad nią, ale uznałem, że wykorzystanie otworów w zwrotnicach jako "prowadnic" pojedynczych osiek kół nie jest dobrym rozwiązaniem bo zwrotnice są zbyt cienkie i nie zapewniają dobrego prowadzenia osi, które wymaga długości prowadzenia x 2 średnicy otworu (tego nie da się tu uzyskać) . A zatem przy takim rozwiązaniu jeśli koła będą się swobodnie obracać, to będą się kolebać na boki.
Rozważałem przewiercenie kółek na wylot i wsadzenie odpowiednio spiłowanego "łebka" gwoździka od strony zewnętrznej i wklejenie gwoździka na stałe w otwór w zwrotnicy.
A skoro w mojej kolekcji tylko C325 nie ma pełnej ośki z przodu, a pozostałe modele traktorów ją mają, wizualnie zaś ośka mi specjalnie nie przeszkadza, przeróbki zaniechałem.
(Opisana i pokazana na zdjęciu przeróbka usunięcia oś - tak jak opisali to koledzy, możliwa byłaby jedynie w starym modeliku C385 Estetyka - tylko po co ?)
Wczoraj ściąłem nieco (ok. 0,5 mm ) naby w kołach , zmieniłem ośkę na krótszą i zwęziłem rozstaw kół przednich tak aby ich pionowa oś pokrywała się z osią błotników a koła nie wystawały na zewnątrz (jak w przypadku modelika na zdjęciu po lewej stronie)
Tak na marginesie trochę dziwi mnie, że rozstaw kół przednich (w modeliku) jest większy niż tylnych. W traktorze prawdziwym raczej tak nie było (ale nie jestem specjalistą od traktorów)
..
.
DZIĘKUJĘ WSZYSKIM UŻYTKOWNIKOM TEGO FORUM, KTRÓRZY PRZEZ OSTATNIE 15 LAT CZYTALI MOJE WPISY NA TYM FORUM i
zapraszam na mojego bloga ! |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez artemis dnia Pon 22:17, 17 Lut 2025, w całości zmieniany 4 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2760 Przeczytał: 90 tematów
Pomógł: 295 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 9:54, 16 Sty 2025 |
 |
artemis napisał: |
(.....) Tak na marginesie trochę dziwi mnie, że rozstaw kół przednich (w modeliku) jest większy niż tylnych. W traktorze prawdziwym raczej tak nie było (ale nie jestem specjalistą od traktorów) |
Rozstaw kół Ursusa C 330 w zależności od rodzaju zastosowanych obręczy wynosi:
rozstaw kół przednich: 1350, 1500, 1650 mm
rozstaw kół tylnych: 1250, 1350, 1400, 1500, 1600, 1700, 1750, 1850 mm
A zatem kombinacja w której rozstaw kół przednich traktora jest większy niż tylnych jest jak najbardziej możliwa. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
autobusy_prl
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1488 Przeczytał: 25 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 10:17, 17 Sty 2025 |
 |
A jak ktoś chciałby Ursusa c-360 to polecam odwiedzić stronę kolegi H-M-F , lada moment będzie w sprzedaży, jakość druku i opracowanie na równi stawia go z kolegą jan-kol, czyli mega zajebiście . Do tego planuje on sprzęt rolniczy typu pługi, brony, kopaczki itp. , wszystko oczywiście w skali 1/43 .
Proszę nie traktować tego jako reklamę, daje jedynie namiary gdzie będzie można nabyć interesujące sprzęty . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2835 Przeczytał: 56 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Sob 15:47, 18 Sty 2025 |
 |
Czy ktoś z kolegów rozbierał już swojego Ursusa? Będę wdzięczny za podpowiedź zanim użyję argumentu siły
Edit: metoda podważania zadziałała:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sprzewo dnia Sob 18:00, 18 Sty 2025, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1515 Przeczytał: 83 tematy
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Sob 20:27, 18 Sty 2025 |
 |
dzięki za wskazówki
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
sk2011
User
Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 112 Przeczytał: 54 tematy
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
|
Wysłany:
Wto 12:24, 21 Sty 2025 |
 |
Odebrałem zestawy i jestem zadowolony. Zdecydowanie mogę polecić, jakość druku bardzo dobra, zestawy wyjątkowo tanie. Co do braku ruchliwości elementów to kwestia sporna, jak komuś mocno zależy to zrobi to tak żeby wszystko działało. Mam pytanie co do rozbiórki ursusa - jak podważacie klosze przednich reflektorów? Jeden ładnie mi wyszedł, drugi się połamał. Tak samo za nic nie mogę oddzielić oprawek reflektorów od maski nie niszcząc ich. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2835 Przeczytał: 56 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Wto 17:33, 21 Sty 2025 |
 |
Wszystko jest kwestią ilości kleju. Mi jeden reflektor wypadł sam, a drugi musiałem potraktować wiertełkiem od środka. Nie mam natomiast pojęcia jak zdjąć tylne koła z tych piast. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
gryngol
User
Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 2024 Przeczytał: 37 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Wto 17:47, 21 Sty 2025 |
 |
od tyłu piasty masz łepek jak od gwoździa, podważ nożem i wysuń  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2888 Przeczytał: 68 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 18:36, 29 Sty 2025 |
 |
gryngol napisał: |
Teraz Jeszce widzę, że w modelu C-385 dolne szybki w kabinie zaślepione blachą |
Zaślepienie będzie tylko po prawej stronie, a po lewej normalna szyba. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
gryngol
User
Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 2024 Przeczytał: 37 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Śro 18:54, 29 Sty 2025 |
 |
Czyli tak jak w tym odremontowanym kundlu, bo fabrycznie z tego co widzę powinny być szybki po obu stronach  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2888 Przeczytał: 68 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 19:02, 29 Sty 2025 |
 |
Dokładnie. Ogólnie to traktor jest przygotowany pod montaż pługa śnieżnego. Może jakimś cudem wydadzą później jeszcze starszą wersję, lepiej dopracowaną, na to liczę. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Śro 19:03, 29 Sty 2025, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
konik_prz
User
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 253 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 12:30, 11 Lut 2025 |
 |
dziś 3 numer, ktoś, coś? jakieś zdjęcie? zapowiedź 4 numeru? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|